-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... programmatic (wzrost o prawie 40%), wideo online (+32%) oraz reklama w social media (+22%). Branża reklamy internetowej nieustannie ewoluuje. Przejście z mediów cyfrowych na mobilne było przełomowym trendem wpływającym na światowy rynek reklamy internetowej w ciągu ostatnich kilku lat. Dzięki nowym typom urządzeń - takim jak inteligentne głośniki ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2015
... roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o ponad 1/5 (20,4%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej zdołał osiągnąć wartość 2,19 mld złotych. Wszystko wskazuje ... w cyfrowym torcie reklamowym pozostaje bez zmian. Nadal obserwowany jest wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swą wartość o 27% a udział o prawie 4 punkty procentowe ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... ,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża motoryzacyjna oraz handel, które odpowiadają za odpowiednio 13% i 12% tortu reklamowego. Zobacz, co jeszcze wynika z najnowszego, cyklicznego badania IAB AdEx. Dobrą sytuację na rynku reklamy internetowej potwierdza Włodzimierz ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2014
... , jak np. reklamy gadżetowe czy naklejki 3D – tłumaczy Jacek Bajger, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego w KPMG w Polsce. ... Polsce. Informacje o raporcie: „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” jest czwartą edycją raportu prezentującego analizę rynku poligraficznego w Polsce. Powstał on we współpracy firmy doradczej KPMG w Polsce ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... wideo oraz w urządzeniach mobile. Wydatki na reklamę online w latach W branży reklamy cyfrowej nadal utrzymują się dwucyfrowe wzrosty. W roku 2011 indeks rok-do-roku ... w innych mediach, widać, że internet jest obecnie motorem napędowym całej branży reklamowej w Polsce, która bez internetu, zamiast niewielkiego wzrostu zanotowałaby spadek – powiedział ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
... największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem na rynku reklamy telewizyjnej wciąż ... w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... (25%). „Nie tylko w Polsce reklama internetowa utrzymuje wiodącą pozycję pod względem dynamiki wzrostów – w ostatnim półroczu rynek brytyjski odnotował imponujący 10 procentowy skok, głównie dzięki rosnącej popularności reklamy wideo i marketingu społecznościowego. Podobnie jak na naszym rynku – wszystkie typy reklamy online w Wielkiej Brytanii ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
... z badania IAB AdEx przeprowadzanego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w trzecim kwartale 2010 roku wyniosła 368 mln zł., co w ... wyraźnie potwierdza się trend wzrostowy wartości rynku reklamy online w Polsce. „Kolejny kwartał, który potwierdza powrót reklamy online na ścieżkę dynamicznego wzrostu po ubiegłorocznym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... badania IAB Polska/PwC AdEx potwierdzają coraz większe znaczenie segmentu reklamy mobile. Podobnie jak rok temu, segment ten wykazał największą dynamikę wzrostu, podwajając swój udział w rynku reklamy on-line. Podkreślić jednak należy, że według badania udział reklamy mobile w rynku on-line wynosi 5,4%, podczas gdy w Europie Zachodniej ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... łamach mediów społecznościowych. Duży wpływ na tempo, w jakim rozwija się rynek, nadal wywiera internetowa reklama wideo oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic. ... się także dynamika poszczególnych formatów – wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która wciąż notuje wskaźnik ujemny. Zmianie nie uległ także ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... wideo. W prognozowanym okresie 2013–2017 r., rynek reklamy w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie 3,9% CAGR, napędzany głównie przez wzrost reklamy internetowej średniorocznie o ponad 10% CAGR. W 2017 r. reklama telewizyjna utrzyma dotychczasową dominującą pozycję, stanowiąc nadal ponad 39% rynku reklamy w Polsce, jednak wydatki na reklamę ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... znajdują się segmenty związane z tradycyjnymi mediami jak rynek prasy (-1,6), rynek płatnej telewizji (-1,2%) czy rynek radiowy (-1,0%). W prognozowanym okresie 2014–2018 r., rynek reklamy w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie 5,8%, napędzany głównie przez wzrost reklamy internetowej (średniorocznie tempo ponad 15%). Przewidujemy, że ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... w mediach, a które zdecydowały się na cięcie budżetów? Na który z rodzajów reklamy online wydano najwięcej? Jaki był udział poszczególnych klas mediów w rynku reklamowym SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 2% względem roku poprzedniego. Osiem sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... roku o 3,8%. Wzrost spodziewany jest także w kolejnych latach - światowy rynek reklamy wzrośnie o 4,6% w 2013 i o 5,2% w 2014 roku. Prognoza wydatków reklamowych na polskim ryku Według najnowszych estymacji ZenithOptimedia, w 2012 roku wydatki netto na reklamę w Polsce spadną o 4,9% w stosunku do roku 2011. Prognozowana wartość rynku reklamowego ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... właśnie ta ostatnia branża w całym analizowanym okresie posiadała najwyższy udział w rynku reklamy w Polsce – wyniósł on 15,3%. Największy wolumenowy wzrost wygenerował sektor media, który wydał ... , dynamika -6%) oraz motoryzacja (+10 mln zł, dynamika +6,5%). Analizując rynek reklamy online pod kątem wpływów wydawców, najwyższą dynamikę wzrostu notuje ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: zmniejszenie przychodów ... będą musieli zapłacić na rzecz Polskiego Instytutu Sztuk Filmowych 1,5% uzyskanego w Polsce przychodu z tytułu opłat za dostęp do udostępnianych publicznie ...
-
Rynek mediów i reklamy 2012-2016
... wydatków na reklamę w Internecie w Polsce (CAGR) prognozowany do roku 2016 wyniesie 17%, kiedy to rynek reklamy online osiągnie wartość 1,428 mld USD. Według prognoz PwC rynek reklamy internetowej w 2016 roku pod względem wielkości nieznacznie wyprzedzi rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. „Pomimo widocznego spowolnienia w ostatnich miesiącach ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... na polskim rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku będą niższe od ubiegłorocznych o 5,9%. Wartość rynku reklamowego wyniesie na ... najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2012-2015 USA powinny przynieść 29% z 73 mld USD, o które powiększy się globalny rynek. W 2012 roku Francja ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... , rynek reklamy wrzucił wyższy bieg. W III kwartale br. dynamika jego wartości sięgnęła 6,3 proc. To spora poprawa względem ... Przed nami okres świąteczny, w którym reklamodawcy z pewnością mocno powalczą o konsumentów. Dlatego też podtrzymujemy prognozę, iż reklama w Polsce zakończy 2019 rok wzrostem w przedziale od 3,0 do 3,5% - komentuje Magda ...
-
Starlink: rynek reklamowy zwolnił
... rynek reklamowy w Polsce wyhamował w III kwartale br. Dynamika wydatków po trzech kwartałach osiągnęła poziom ... 11,9 proc.), radio (+ 11,6 proc.) oraz reklama zewnętrzna (+ 10,0 proc.). Zestawienie zamykają segmenty reklamy w dziennikach (+ 2,7 proc.) i magazynach (+ 4,6 proc.). Na reklamę w mediach najwięcej wydawały sektory: finanse i usługi ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... Polsce. Prasa Z raportu wynika, że globalny rynek reklamy prasowej odnotował spadek o 8,7 procent w 2008 roku, a w następnych trzech latach zmniejszy się o dodatkowe 24 procent. Wydatki na reklamę w 2013 roku osiągną tym samym poziom 83,5 miliardów USD, co oznacza 4,5 procentowy spadek rok do roku. Rynek reklamy ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... doprowadzi do utraty udziałów w widowni i zmniejszenia wpływów z reklamy − powiedziała Monika Bronowska. Wydatki na reklamę w internecie wzrosną w tym roku o 10,7%. W 2016 roku rynek reklamy online wzrośnie o 10,6% i będzie stanowił ponad 1/4 wartości rynku reklamowego w Polsce. W kolejnych latach spodziewany jest powolny spadek dynamiki wzrostu ...
-
Polski rynek internetowy
... rynek internetowy po dwóch kwartałach 2004 r.". Znalazły się w nim najważniejsze informacje na temat użytkowników ... przełomowy dla rozwoju rynku reklamy internetowej w Polsce. Na podstawie wyników za I półrocze, IAB szacuje, że rok 2004 zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line w Polsce. Wpływy z reklamy powinny osiągnąć 75 ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... wzrostu niż rynek w całości, co przełozyło się na wzrost udziałów w rynku reklamowym jedynie dla tej kategorii. Udział budżetów lokowanych w reklamy online wzrósł o 2,5 punktu procentowego ... Jeśli bedziemy mieć do czynienia ze skutecznym odmrażaniem gospodarki, spadek rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie -7,3%. ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , że w 2014 roku rynek reklamowy w regionie MENA wzrośnie o 7,1%. W latach 2015-2016 tempo wzrostu nieco spadnie – rynek będzie rósł o 4-5% rocznie. Największe rynki reklamowe Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA wciąż pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013-2016 ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
... 57% badanych. Respondenci uważają, że klimat do wchodzenia nowych firm na rynek mediów i reklamy jest dobry, a co za tym idzie inwestycje w porównaniu do I ... reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym są w Polsce przeprowadzane ...
-
Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
... rynek handlu mobilnego urósł w zeszłym roku aż o 722%. Rewolucja, na którą wszyscy oczekiwali już ... . Warto też zauważyć, że to właśnie w Polsce odnotowano największy wzrost dochodów z reklamy mobilnej - wynosi on aż 722% - tłumaczy Jakub Maj, Dyrektor Sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. W Polsce rządzi Android, Europa woli iOS Z badań ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... rynek reklamy. W latach 2013−2016 USA powinny przynieść 26% z 87 mld USD, o które zwiększą się globalne wydatki na reklamę. Globalne wydatki reklamowe w podziale na media Najszybciej rosnącym segmentem reklamy ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
... reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również reklamy kontekstowej i reklamy w wyszukiwarkach. Dynamiczny wzrost wartości rynku reklamy ... Internetu i telefonu, wykorzystywało w 2006 r. blisko 2/3 przedsiębiorstw w Polsce. Najbardziej powszechną formą marketingu interaktywnego była komunikacja mailingowa, stosowana ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... które również utrzymały swoje miejsca z poprzedniego raportu Rynek Pracy Specjalistów. Miejsce czwarte zajęło wielkopolskie (9%), ... Polsce w nadchodzących latach. Aż 34% ofert pracy zamieszczonych w 2021 roku na Pracuj.pl dotyczyło bowiem specjalizacji, w których szczególnie wzrasta znaczenie kompetencji cyfrowych – obok IT także marketingu, reklamy ...
-
Franczyza a rynek apteczny
... zaczyna się wyczerpywać. Centralne gazetki, informatory, reklamy, kampanie w internecie, organizowane programy szkoleniowe dla ... systematycznie od początku transformacji gospodarczej w Polsce. Te niewielkie w skali rynku sieci własne ... takie oferty powstają stanowi dowód sam w sobie, że rynek nie podąża w kierunku konsolidacji wyłącznie opartej o ...
-
Rynek reklamowy 2006
... domu mediowego Starlink, dotyczącego estymowanej wartości netto rynku reklamowego w Polsce. W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama ... oraz reklama zewnętrzna (+10,4 proc.). Najgorzej radziły sobie segmenty reklamy w dziennikach (+3,0 proc.) i magazynach (+3,6 proc.). Najwięcej inwestycji reklamowych ulokowano w ...
-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... proporcja była odwrotna – 53% ofert pochodziło z I półrocza, a 47% - z drugiego. Kogo rynek pracy poszukiwał w 2020 roku? Podobnie, jak ... energetyki, hotelarstwa, internet/ecommerce, programowania, obsługi klienta, prawa, reklamy, transportu, pracy fizycznej czy zdrowia/urody. ... dla całego rynku pracy w Polsce, o czym świadczą dane Pracuj.pl. Ogromny ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
... . FREELANCING W POLSCE Z raportu „Freelancing w Polsce i na świecie 2021”, przygotowanego jak co roku przez platformę Useme.com wynika, że także w Polsce rynek freelancingu ... zleceń na zagranicznych portalach z ogłoszeniami (8,5%), czy zamieszczają własne reklamy (6%). Z usług freelancerów w pierwszej kolejności korzystają mikroprzedsiębiorstwa (40 ...