-
Najważniejsza jest rodzina. Co jeszcze uzmysłowiła Polakom pandemia?
... w Polakach nowe siły, aktywne szukanie rozwiązań, jak radzić sobie z nowymi wyzwaniami oraz solidarność w działaniu, troskę i pomoc niesioną innym. Negatywne emocje w okresie zmagań z pandemią przerodziły się w wartościowe wnioski. Ponad 17% badanych za najważniejsze, czego powinna nauczyć nas pandemia, uznało niepoddawanie się pesymizmowi ...
-
Pracownicy z Białorusi chcą pracować w Polsce. U siebie zarabiają przeciętnie ok. 1,8 tys. zł
... r. odnotowano ponad 10-krotny wzrost liczby Białorusinów zgłoszonych do ubezpieczeń w stosunku do 2008 r. oraz blisko 5-krotny wzrost w stosunku do 2015 r. (w badanym okresie liczba ubezpieczonych wzrosła z 4,2 tys. osób do 42,8 tys. w grudniu 2019 r.). W strukturze wiekowej Białorusinów ubezpieczonych w Polsce pod koniec 2019 r. dominowały osoby ...
-
Pracownicy z Ukrainy: mniej robotników, 2 razy więcej lekarzy
... Personnel Service. Więcej urzędników i lekarzy z Ukrainy... W pierwszym półroczu br. pracownicy z Ukrainy otrzymali o 11% (17 tys.) pozwoleń mniej aniżeli w analogicznym okresie poprzedniego roku. Było to oczywiście następstwo pandemii i związanych z nią utrudnień w ruchu granicznym. W niektórych grupach zawodowych odnotowano jednak dość wysokie ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
... zadbał jedynie co 10. z badanych. Jedynie 4% ankietowanych wskazało, że nie skorzystało w żaden konkretny sposób z dodatkowego czasu. Różnicy w ilości wolnego czasu w okresie pandemii nie odczuło 62% zapytanych w badaniu KRD, ale tylko 7% deklaruje, że ma go mniej niż wcześniej. Aktywni w pandemii… Oprócz najprostszych ...
-
ManpowerGroup: na Dolnym Śląsku i w opolskim najłatwiej o zatrudnienie
... , że we wszystkich 6 przeanalizowanych przez ManpowerGroup regionach Polski przeważają firmy chcące od października do grudnia rekrutować nowych pracowników. - Po dłuższym okresie negatywnego wpływu pandemii na zatrudnienie w wielu branżach, od początku września widzimy znaczące ożywienie. Po zakończonym sezonie urlopowym firmy mierzą się ...
-
Producenci odzieży: powrót koniunktury dopiero w 2023 roku?
... o około 20% na przestrzeni minionych pięciu lat 2015-2019 dzięki zwiększonemu popytowi i eksportowi do Niemiec. Pomimo istotnych oznak powrotu do normy, w okresie od stycznia do maja sprzedaż polskiego sektora tekstylnego spadła aż o 15% w ujęciu rdr. W opinii analityków Euler Hermes trzy czynniki pozwalają ...
-
Czy biura znikną? Koronawirus i praca zdalna a powierzchnie biurowe
... stanowi nowe maksimum tego wskaźnika dla roku 2020. Rynek jednak nie daje za wygraną, a najemcy podpisują umowy na nową powierzchnię. W okresie od 14 sierpnia 2020 roku do 14 września najwięcej nowych umów podpisano w Warszawie – w sumie sfinalizowano 212 transakcji. Drugi na liście ...
-
Euler Hermes: za wcześnie na stałe odbicie w konsumpcji prywatnej
... końca kwietnia, także w Polsce sprzedaż detaliczna najwyraźniej odczuła dynamiczną poprawę sytuacji w kształcie litery V. Tymczasem poprawa pod względem ufności konsumenckiej była w okresie od maja do lipca o wiele bardziej skromna; widoczne jest także ponowne pogorszenie (choć niewielkie) poziomu ufności w sierpniu. Załamanie ufności konsumentów ...
-
PIU: chętnych na ubezpieczenia nie zabrakło, ale zyski ubezpieczycieli spadły
... komunikat dotyczący wyników wypracowanych przez ubezpieczycieli w I połowie br. oraz wartości wypłaconych przez nich odszkodowań i świadczeń. Publikacja dowodzi m.in., że w analizowanym okresie Polacy wydali na ubezpieczenia o zaledwie 2 proc. mniej niż w analogicznym półroczu roku ubiegłego. To wyraźny dowód, że pandemia nie zaowocowała rezygnacją ...
-
Fake newsy roznoszą phishing. Jak się chronić?
... % wszystkich tego typu oszustw zarejestrowanych w sieci Orange Polska. Pod wzbudzającym emocje, sensacyjnym tytułem kryły się przeróżne formy oszustwa. W tym samym okresie, co piąty przypadek phishingu stanowił scam, czyli oszustwo polegające na zdobyciu zaufania ofiary i wyłudzeniu od niej pieniędzy. Popularnym rodzajem jest ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... . chętnych do zamieszkania w inteligentnym mieście to osoby zarabiające poniżej 20 000 USD. Energia, transport w duchu zrównoważonego rozwoju Większość miast powstało w okresie rewolucji przemysłowej, kiedy to stawiano na inne aspekty życia. Współcześnie większość tych aglomeracji nie spełnia oczekiwań stawianych przez cyfrowe społeczeństwo ...
-
Licencje oprogramowania komputerowego: rodzaje i możliwości licencjobiorcy
... , że do upływu 5 lat od jej zawarcia umowa licencji bezterminowej jest właściwie umową zawartą na czas określony, a dopiero po tym okresie staje się umową na czas nieokreślony. Jest to o tyle istotne, że po 5 latach termin wypowiedzenia wynosi rok naprzód na koniec ...
-
GfK: nastroje konsumentów coraz gorsze
... się nastroje konsumenckie. I choć obecna dynamika spadku nie jest równa dynamice wzrostowej obserwowanej podczas odbudowywania się głównego wskaźnika nastrojów konsumenckich w okresie od maja do lipca, to wyraźnie widać odwracanie się trendu. Strach przed drugą falą zachorowań, obawy o skalę przywracanych restrykcji oraz ...
-
Czy firmy BPO/SSC przeniosą biznes do Polski?
... była wyższa w pierwszym półroczu br. niż średnia z czterech poprzednich kwartałów, spadł nawet poziom pustostanów biurowych. A do firm IT trafiło w tym okresie ponad 80 proc. zakontraktowanej powierzchni. Pierwsze sześć miesięcy tego roku szczególnie udane były też dla Łodzi, w której wynajęte zostało ponad ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
... nawyków jeżeli chodzi o sposób realizacji zakupów. Przy zakupie żywności wciąż dominują tradycyjne kanały sprzedaży. Do poziomu sprzed pandemii, po wzroście w okresie największych restrykcji do 33%, wrócił też odsetek kupujących online odzież i ubrania (25%). Przy zakupie elektroniki i sprzętu AGD wciąż ponad połowa ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... być chociażby poziom digitalizacji usług bankowych czy powszechność profilu zaufanego. Prawdziwym przełomem w tym zakresie okazało się jednak pojawienie się koronawirusa. W okresie od marca do września 2020 r., a więc w czasie obowiązywania największych restrykcji, wiele przedsiębiorstw oraz podmiotów sektora administracji publicznej zostało wręcz ...
-
Internetowa zbiórka pieniędzy. Czy w pandemii nadal jesteśmy hojni?
... pieniędzy interesuje głównie młodych Ponad 190% wzrost udziału młodych internautów, tj. w wieku 18-24, do poziomu ponad 41%, zaskakuje. Zwłaszcza, że w okresie 2017 i 2019 udział tej grupy spadł z 30% do 22%. Drugą grupą wiekową, która odnotowała największy wzrost są seniorzy, tj. 65 ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
... od początku 2018 r. pod względem wartości produkcji sprzedanej. Oznacza to, że przemysł meblarski pracuje blisko potencjału swoich możliwości produkcyjnych. Podsumowując, w okresie od kwietnia do maja branża meblarska zaliczyła potężny cios w niemal każdej statystyce śledzącej kondycję sektora. Jednak od czerwca sytuacja wyraźnie ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w 2020 roku?
... stanowi podsumowanie raportu "Świadczenia dodatkowe oferowane przez firmy w 2020 roku". Dane zostały zebrane w ramach Raportu płacowego Sedlak & Sedlak 2020 – wiosna w okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku i pochodzą od 512 firm. Większość z nich to organizacje z kapitałem zagranicznym (74%) zatrudniające od 201 ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
... . O możliwości pojawienia się spowolnienia ww obszarze fuzji i przejęć mówiono jeszcze przed pandemią. I nikt się temu specjalnie nie dziwił, ponieważ po okresie długotrwałych wzrostów, załamania na rynku po prostu należy się spodziewać. To jednak, że przyniosła je pandemia, zaskoczyło praktycznie wszystkich. Jak ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do 75% (w II kwartale było to 79 %). Widoczność (viewability) reklam display spadła w tym samym okresie do 57% - w II kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61 proc., wobec 63 proc. kwartał wcześniej ...
-
Biden czy Trump? 4 scenariusze dla wyborów w USA
... zmniejsza jednak szanse na to, że tak się stanie. Sądzimy, że sytuacja, w której doszłoby do zakwestionowania wyniku wyborów byłaby w krótkim okresie pozytywna dla dolara, w związku ze wzrostem zainteresowania inwestorów walutami bezpiecznymi i pozbywaniem się przez nich aktywów, z którymi wiąże się większe ryzyko ...
-
Fundusze hedgingowe inwestują i zatrudniają mimo pandemii
... COVID-19 spowodowała konieczność podejmowania wielu trudnych decyzji, które mają na celu poprawę wydajności firm i zapewnienie większej efektywności zarządzania w tym trudnym okresie. Z tego powodu ponad 25% zarządzających funduszami hedgingowymi traktuje inwestycje w nowe technologie jako szansę na zwiększenie swojej wydajności. Z uwagi na ...
Tematy: fundusze hedgingowe, fundusz hedgingowy -
Pandemia nie odebrała Ukraińcom chęci wyjazdu do Niemiec i Czech
... podstawie sfałszowanych dokumentów lub polskich wiz pracowniczych wzrosła. Ludzi nie powstrzymuje ryzyko deportacji z zakazem wjazdu do UE, naloty policji i grzywny. W okresie od lipca do września deportowano około trzystu Ukraińców, a tylko w ciągu pierwszych 10 dni września zatrzymano 48 osób. To jest rekord ...
-
Lewiatan: 10 rekomendacji, które pomogą w walce z pandemią
... obowiązku wypłaty przez pracodawcę wynagrodzenia z tytułu choroby i kwarantanny; wprowadzenia kont czasu pracy/wynagrodzeń, umożliwienia rozliczania czasu pracy w 24-miesięcznym okresie rozliczeniowym; wydłużenia okresu zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy użytkownika z 18 do 30 miesięcy. 5. Zapewnić funkcjonowanie gospodarki ...
-
Bezrobocie na Ukrainie galopuje. Szansą praca w Polsce, ale nie jest o nią łatwo
... bezrobocia. W lepszej sytuacji, choć i tu nie brakuje problemów, są pracownicy w obwodzie ługańskim, sumskim, dniepropietrowskim, czerkaskim i winnickim, gdzie w tym samym okresie liczba bezrobotnych wzrosła o 32-38 proc. Według oficjalnych informacji, na początku października w bazie Państwowej Służby Zatrudnienia zarejestrowano 67 tys. wolnych ...
-
Do zmiany pracy motywują nas pieniądze. A co nas powstrzymuje?
... pracy mniej niż w analogicznym czasie rok temu), małopolskiego (40%) i pomorskiego (34%). Zieloną wyspą na mapie Polski jest województwo warmińsko-mazurskie, gdzie w okresie pandemii aż o 16% w ujęciu rocznym wzrosła liczba ofert. Z kolei biorąc pod uwagę dane dla 33 obszarów rynku, to aż 12 ...
-
Biura: Warszawa ustępuje miejsca rynkom regionalnym?
... początku tego roku rynek biurowy powiększył się o 305 tys. mkw. nowych biur, co jest niemal identycznym wynikiem, jaki odnotowano w analogicznym okresie 2019 r. W budowie pozostaje jeszcze niemal 700 tys. mkw. W pierwszym i trzecim kwartale br. największe miasta regionalne wyprzedziły stolicę pod względem wynajętej ...
-
Delegowanie pracowników. Wysyłasz za granicę? Spodziewaj się kontroli
... rok. W wyniku wprowadzonych ostatnio zmian formalny okres oddelegowania może trwać do 12 miesięcy. Warto mieć na uwadze, że po tym okresie oddelegowanie nadal będzie możliwe, jednak konieczne będzie zastosowanie, co do zasady, wszelkich warunków zatrudnienia przewidzianych w przepisach państwa przyjmującego, które docelowo ...
-
Magazyny: blisko 700 tys. nowej powierzchni w III kw. br.
... miliony mkw. w budowie Na koniec analizowanego okresu w budowie znajdowało się 1,53 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej – nieco mniej niż w analogicznym okresie 2019 r. (1,83 mln mkw.). Pod względem rozpoczętych inwestycji liderami są rynki Górnego Śląska (351,7 tys. mkw.) oraz Warszawy (320,8 tys ...
-
Nieruchomości komercyjne: kto inwestuje w Polsce i dlaczego nie Polacy?
... byli konsekwentnie aktywni głównie w segmencie handlowym, gdzie ulokowali około 1,6 mld euro. Ciekawym przypadkiem jest kilkukrotnie mniejszy od Polski Izrael. W tym okresie firmy z tego kraju zainwestowały u nas bezpośrednio ponad 400 mln euro oraz są udziałowcami w wielu globalnych funduszach aktywnych na polskim rynku ...
-
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
... rozważań jest podobny, ale dużo lepszy w kwestii graczy, którzy kupili produkt – zrobił to co czwarty z nich. Badania przeprowadzono w metodologii CAWI, w okresie czerwiec-sierpień 2020 na trzech osobnych próbach, populacyjnej n=1134 osoby, zaangażowanych graczy (segment hard) n=322 osób oraz na grupie anonimowych marketerów ...
-
Euler Hermes: niewypłacalność dopadła polskie firmy, padł rekord dekady
... . mówi o bankructwie 369 firm. Od początku roku upadło 849 podmiotów, co jest wynikiem nie tylko o 12% wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie minionego roku, ale i najwyższym na przestrzeni dekady. Jak wspomniano we wstępie, analiza niewypłacalności polskich przedsiębiorstw nie napawa optymizmem. Zarówno łączne ...
-
Odroczony termin płatności? Tak, jeśli to my mamy zapłacić
... , że w relacjach B2B przedsiębiorcy zmuszeni są godzić się na odroczenie płatności. Kredyt kupiecki, a więc zapłata za towar czy usługę w pewnym okresie po spełnieniu świadczenia przez sprzedającego, jest właściwie rynkowym standardem. Na żądanie przedpłaty lub gotówki mogą w obecnych realiach pozwolić sobie jedynie ...
-
Komunikacja wewnętrzna kuleje. Pracownicy nie wiedzą, jak pandemia wpływa na firmę
... , że jedną z przyczyn braku należytej komunikacji ze strony firm jest brak świadomości, jak istotna jest komunikacja z pracownikami, szczególnie w tak trudnym okresie, jakim jest pandemia. Według ekspertki może być to również efekt tego, że przed pandemią firmy nie realizowały aktywności w zakresie komunikacji ...