-
4 główne trendy w HR 2018
... Strategiczne podejście do employer brandingu Ponad połowa badanych deklaruje, że na działania z zakresu employer brandingu przeznaczy w tym roku więcej pieniędzy, a ponad 58% ... m.in. spójny wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny firmy jako pracodawcy. W marketingu rekrutacyjnym zapewne będziemy obserwować coraz większą transparentność organizacji. Będzie ...
-
Konstytucja biznesu to propaganda, a nie prawdziwe reformy
... przedsiębiorców wprowadził w rozdziale 6 ustawy „Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania”. Przydatne linki: - Niezbędnik ... ani na ocenę „konstytucji biznesu” – będącej w istocie produktem marketingu politycznego, którego celem jest sprzedanie starych rozwiązań w nowym opakowaniu ...
-
Czy sztuczna inteligencja stanie się emocjonalna?
... już z botem, który uczy się rozpoznawać ludzkie emocje, nabywając przy tym podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej poprzez obserwację zachowań człowieka na nagraniach komunikatora Skype. Google zaś nieustannie testuje i ... niewątpliwie przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. dr Dominika Kaczorowska-Spychalska Katedra Marketingu ...
-
Rekrutacja pracowników: 66% firm wskazuje na niedobór talentów
... w obszarze IT & analizy danych, o czym sygnalizuje 23% respondentów. Na drugim miejscu znalazły się umiejętności techniczne (22%), a następnie te z zakresu logistyki & operacji (19%), sprzedaży & marketingu (19%), a także obsługi klienta (18%). Choć wciąż poziom niedoboru talentów w Polsce jest wysoki, spadek o 6 punktów procentowych w porównaniu ...
-
Komórka wskaże drogę
... przejazdu do określonego miejsca. TeleNav umożliwia przesłanie kierowcy szerokiego zakresu porad i informacji, włącznie z określeniem odległości do najbliższego zakrętu ... ze względu na wysokie koszty" - powiedział Salman Dhanani, dyrektor marketingu Televigation. "Wraz z połączeniem usługi pozycjonowania z telefonią komórkową, firmie Televigation ...
Tematy: gps -
Jak zrobić dobrą prezentację
... w szwedzkiej firmie Marillo Information AB, gdzie zajmuje się doskonaleniem kwalifikacji przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Współpracuje także z kilkoma czasopismami, w których publikuje artykuły z zakresu zarządzania, marketingu i psychologii biznesu.
-
Podstawowe techniki negocjacji
... w szwedzkiej firmie Marillo Information AB, gdzie zajmuje się doskonaleniem kwalifikacji przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Współpracuje także z kilkoma czasopismami, w których publikuje artykuły z zakresu zarządzania, marketingu i psychologii biznesu.
-
Rynek usług mobilnych 2005
... swojego działania" - twierdzi Kresimir Alic analityk z działu łączności IDC CEMA. Rynki z zakresu technologii mobilnych w Europie środkowowschodniej nasyciły się już niemal całkowicie, a ceny nadal idą w ... w przyszłości. Operatorzy będą jednak walczyć o swoje miejsce na rynku za pomocą agresywnego marketingu i nowych, opłacalnych usług" - mówi ...
-
Użyteczność stron www a ich popularność
... oraz dostępnych funkcjonalności przeanalizowano witryny ogólnoinformacyjne oraz tematyczne z zakresu kultury i rozrywki, biznesu i finansów, mediów i reklamy, sportu, komputerów i ... Dobre oceny uzyskały także serwisy liderów na polu informacji ze świata marketingu i reklamy – witryny Media Run i Wirtualne Media czy MediaLine. W czołówce kategorii ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... usług. Prognozujemy, że branżę czeka stopniowa ewolucja w kierunku kompleksowych działań z zakresu BTL. Już dzisiaj agencje są odpowiedzialne nie tylko za właściwą ... nowe rozwiązania i technologie. Na rynku można dostrzec coraz śmielsze próby wykorzystania marketingu zapachowego czy floral merchandisingu, czyli ekspozycji za pomocą roślinności. Do ...
-
Branża PR w mediach V 2008
... . Według nich premier jest dziś prawie takim samym produktem marketingu politycznego jak zachodni politycy, a jego PR-owcy czerpią inspiracje z wizerunku takich ... wykształcenia kierunkowego, a tylko 35 ukończyło w różnych placówkach studia podyplomowe z zakresu PR-u. W maju częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 170 publikacji ...
-
Firma Dell w Irlandii przeniesie się do Łodzi
Firma Dell przeniesie produkcję komputerów z Limerick do Łodzi oraz partnerów produkcyjnych dla klientów z regionu Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA) w na początku 2010 roku. Przeniesienie produkcji będzie się odbywało stopniowo w 2009 roku. Podejmowane działania są częścią planu mającego przynieść 3 miliardy dolarów oszczędności, który ...
-
Testy dynamiczne antywirusów a ryzyko
... metodami testowania. Spora część branży poświęca dużo czasu na edukację użytkowników z zakresu (nowych) technologii proaktywnych. Z kolei AMTSO wiele pracy włożyła w stworzenie ... jednak pamiętać, że autor tego artykułu z pewnością nie jest ekspertem w dziedzinie marketingu): wydaje się, że Kaspersky Lab włożył więcej wysiłku w marketing swojego ...
-
Bezpieczna cesja domen
... lub serwera płyną z nieostrożności ich użytkowników. Dlatego istotne są szkolenia z zakresu bezpieczeństwa dla pracowników, nawet tych najbardziej zaufanych. Dzięki temu firma wyeliminuje ... lub skopiować całą zawartość serwera - radzi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations w NetArt Dane podawane przy rejestracji domeny muszą być ...
-
Nowe oferty pracy VIII 2009
... klienta/call/center", w której w samym tylko sierpniu przybyło ponad 5.100 ofert pracy. Na względnie szybkie znalezienie pracy mogą również liczyć specjaliści z zakresu PR, reklamy oraz marketingu - czekało na nich ponad 2.400 posad. Na drugim biegunie znajdują się osoby chętne do pracy w administracji publicznej - w sierpniu ...
-
Zarządzanie dokumentami a wyniki finansowe firm
... ds. kadrowych, menedżerów biura oraz kierownictwie działów sprzedaży i marketingu. Rozwiązaniem tego problemu jest przyjęcie scentralizowanego podejścia i zreformowanie procesów ... eksploatacyjnych. Firma Ricoh ujednoliciła flotę drukarek i wprowadziła usługi z zakresu zarządzania dokumentami, które pozwoliły zaoszczędzić 30% całkowitego kosztu ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... – sprawni i doświadczeni szczególnie przydatni w czasie spowolnienia. Managerowie mogli się ubiegać o bez mała 2 tysiące stanowisk. Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu PR, reklamy oraz marketingu – w listopadzie czekało na nich niemal 1 tys. 300 posad, o ponad 19 procent więcej niż miesiąc wcześniej. Jednak prawdziwymi rekordzistami ...
-
Open Finance: prognozy na 2010 r.
... wyniki funduszy inwestycyjnych z ostatnich miesięcy zostaną zauważone także przez specjalistów od marketingu zatrudnionych w TFI. Pole do popisu w kampaniach reklamowych mają otwarte co ... . Wytypowanie poziomu indeksów, na którym zakończymy rok 2010 r. jest niemożliwe, a wyznaczenie zakresu wahań między 2-3 tys. punktów dla WIG20 (bez gwarancji, ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... nie było potrzeby prowadzenia intensywnych i profesjonalnych działań prosprzedażowych – mówi Łukasz Gajewski. - Dlatego też w sektorze brakuje ekspertów z zakresu sprzedaży i marketingu, a firmy odczuwają brak kompetencji i doświadczenia w ofertowaniu, pozyskiwaniu, obsługiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz prowadzeniu negocjacji. Wszystko to mogą ...
-
Nowe oferty pracy IV 2010
... mogli liczyć na ponad 10 tys. 600 posad. W cenie są także specjaliści z zakresu informatyki oraz telekomunikacji – w kwietniu mogli wybierać spośród ponad 4 tys. 500 ... zimowym, a jeszcze przed letnim). Przybywa ofert pracy dla specjalistów od reklamy i marketingu – w kwietniu czekało na nich o ponad 5 procent więcej ofert niż miesiąc wcześniej ...
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
... przekonana o tym, że są firmami społecznie odpowiedzialnymi. Jednak wdrażanie konkretnych rozwiązań z zakresu CSR i bezpośrednie ich powiązanie z działalnością biznesową ma wymiar ograniczony ... poziomie deklaracji.” - komentuje wyniki badania Halina Frańczak, Dyrektor Marketingu & PR Deloitte. Mimo że zdecydowana większość przedsiębiorców deklaruje, ...
-
Serwisy społecznościowe groźne dla firm
... proc. respondentów korzysta z tych narzędzi w celu wspomagania badań i analizy konkurencyjności, usprawnienia obsługi klienta, realizacji zadań z zakresu public relations i marketingu oraz bezpośredniego generowania przychodów. Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem społecznościowym wśród małych i średnich przedsiębiorstw: 69 proc ...
-
Logistyka a gospodarka
... procesem ogólnofirmowym a nie funkcjonalnym) w stosunku do pracowników sprzedaży, marketingu, finansów, elastyczny system obsługi (uwzględniający różne potrzeby klientów, a ... specjalistyczną firmę, która zarządza systemem logistycznym innego przedsiębiorstwa. W zależności od zakresu usługi mówi się o usługach: 1PL i 2PL, które dotyczyły transportu i ...
-
Nowe oferty pracy IX 2010
... znających się na bankowości i leasingu (o 25,5 procent). Przybyło również ogłoszeń dla chętnych zmierzyć się z wyzwaniami w działach reklamy, marketingu czy PR (o 18 procent) czy specjalistów z zakresu zarządzania (o 17,4 procent) czy logistyki (10,5 procent). Kierunki zmian branżowego profilu ogłoszeń rekrutacyjnych wskazują na trwający proces ...
-
Wyniki organiczne - SEO wciąż górą
... to ostatnio najczęściej badane medium. Wyniki badań interesują głównie specjalistów od marketingu. Reklamodawcy i firmy chcą znać zachowania internautów. Znajomość głównych determinant ... znak dla firm, które mają w perspektywie zainwestować w długofalowe i solidne działania z zakresu SEO. Firmy po osiągnięciu dobrej pozycji mogą być prawie pewne ...
-
Poszukiwanie inwestora: dotacje unijne na usługi doradcze
... zamierzona inwestycja będzie stanowić rozbudowę obecnie funkcjonującej firmy, rozszerzenie zakresu usług lub nową działalność, konieczne będzie przygotowanie specyficznej dokumentacji. ... lub znacząco ulepszonego rozwiązania w odniesieniu do świadczonej usługi, procesu, marketingu lub organizacji. Należy przewidywać, że spełnienie tego wymogu będzie ...
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
... i może przejawiać się w każdym aspekcie naszego życia, a zatem także w decyzjach konsumenckich.Tymczasem w marketingu klasyczne metody badań rynku skupiają się przede wszystkim na tej części ... odkryć za pomocą tradycyjnych metod, jest niewystarczające lub dotyczy tylko ograniczonego zakresu. Warto wtedy zadać sobie pytanie, czy jest coś, co może ...
-
Inwestorzy a społeczna odpowiedzialność biznesu
... z celami biznesowymi spółek.” – mówi Halina Frańczak, Dyrektor Marketingu Deloitte w Polsce i krajach bałtyckich. Z przeprowadzonego badania wynika, ... Kuchenebeker, Menedżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte, lider zespołu świadczącego usługi z zakresu CSR. Jedynie 22,5% badanych jest świadomych funkcjonowania na polskim rynku funduszy ...
-
Monitoring mediów: BlogLevel i TweetLevel
... osób (w tym profesorów uczelni wyższych, analityków branżowych, specjalistów ds. marketingu, dziennikarzy i specjalistów ds. zarządzania markami), które wykorzystały je w celu śledzenia: Najbardziej wpływowych użytkowników dyskutujących na różne tematy Zakresu zainteresowania określonym tematem i liczby powiązanych z nim komentarzy Dialogu między ...
-
Problemy rynku pracy w UE
... z wysokim rozwojem technologicznym. - komentuje Dariusz Terlecki, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w ADP Polska. Przy powstawaniu raportu firma ADP, dostawca usług outsourcingowych dla firm w 67 krajach świata, korzystała z własnego doświadczenia i zgromadzonej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz danych udostępnionych przez liczne ...
-
Firmy produkcyjne wierzą w innowacje
... współpraca (42%) również są powszechnie wymieniane wśród średnioterminowych i krótkoterminowych potrzeb z zakresu ERP. "Obecne trudności ekonomiczne pociągnęły za sobą wolniejszy rozwój ... i procesów jako swojej przewagi konkurencyjnej," skomentował Andrew Kinder, Dyrektor Marketingu Produktu w Infor. "Ten odnowiony nacisk na innowacje wymaga zmiany ...
-
Procesy biznesowe ograniczają procesy decyzyjne
... również są powszechnie wymieniane wśród średnioterminowych i krótkoterminowych potrzeb z zakresu ERP. “W obliczu spowolnionego wzrostu gospodarczego, przedsiębiorcy starają się ... usprawnień nigdy nie była większa,” powiedział Andrew Kinder, Dyrektor Marketingu Produktu, Infor. “Dzięki połączeniu danych transakcyjnych I informacji kontekstowych, ...
-
Usługi lokalizacyjne mają przyszłość
... , pokazują, że większość osób docenia korzyści płynące z dostępu do szerokiego zakresu usług, w zamian za udostępnianie informacji o swojej lokalizacji. Wnioski z badania, ... Polska, dodaje: „Te regionalne różnice pokazują, jak ważne w kontekście marketingu usług lokalizacyjnych jest opracowanie ściśle ukierunkowanej strategii. Usługi lokalizacyjne ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe III kw. 2012
... użytkownika, istnieje cienka granica pomiędzy pozyskiwaniem danych na potrzeby marketingu i reklamy, a pogwałceniem czyjegoś prawa do prywatności. Na społeczności twórców aplikacji spoczywa odpowiedzialność za zapewnienie transparentności i jawności informacji na temat zakresu danych zbieranych za pośrednictwem bibliotek instalowanych w aplikacjach ...
-
Klastry a rozwój regionalny
... w regionie. Pierwsza z nich to korzyść wynikająca z tworzenia wspólnego marketingu i wspólnej ekspansji marketingowo-informacyjnej. Poprzez to grupa przedsiębiorstw jest wizerunkowo ... W świetle koncepcji klastrów za błędne należy uznać działania z zakresu transformacji systemowej w Polsce, powodujące podziały dużych polskich podmiotów gospodarczych, ...