-
Ile drzwi otwiera znajomość języków obcych?
... rosyjskiego, niderlandzkiego i szwedzkiego. Centra biznesowe prowadzą w językach obcych projekty z zakresu m.in. księgowości, finansów, HR, logistyki czy technologii. Dlatego ... , a jednocześnie posiadające wiedzę ekspercką z dziedziny np. finansów, księgowości, marketingu, logistyki, HR. Jednak lingwiści bez doświadczenia także są mile widziani, ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... głównie w marketingu korporacyjnym, marketingu produktowym, wsparciu klienta, e-commerce, analizie zachowań klientów oraz w tworzeniu polityki cenowej. Lata 2017 - 2018 są przełomowe dla rozpowszechniania się technologii AI. W 60% ankietowanych organizacjach jeszcze w tym roku zostaną uruchomione projekty i pilotażowe programy z zakresu sztucznej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2018
... o wartości 378 mln zł, których celem jest wspieranie projektów z zakresu rewitalizacji obszarów miejskich w województwach pomorskim, mazowieckim i śląskim. KGHM pod presją. ... wystartować w drugiej połowie przyszłego roku. Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments Najbliższe miesiące będą bardzo dynamiczne dla ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... są firmom niezbędni nawet w dobie przejściowo pikującej konsumpcji. „Eksperci ds. marketingu, zwłaszcza internetowego w branży handlowej obecnie są wręcz pożądani. Sprzedaż ... pandemii Najwięcej respondentów (62%) wskazuje, że wyzwaniem dla ich działalności jest dostosowanie zakresu obowiązków pracowników do wymogów jakie niesie za sobą praca zdalna ...
-
ESG: firmy potrzebują talentów od zrównoważonego rozwoju
... i czysto formalnej czy technicznej, powinny dotyczyć działań związanych z kompetencjami pracowników z zakresu ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju. Brzmi to bardzo spójnie, wręcz ... zależności od branży, kompetencje będą nieco się zmieniać, np. w usługach czy marketingu szczególnie cenne będą te miękkie, natomiast w produkcji czy inżynierii ...
-
Brak pracowników w branży IT. Kim jest idealny kandydat?
... potencjalnych pracowników z kompetencjami technicznymi (34%), umiejętnościami z obszaru IT oraz analizy danych (27%), a także tymi z zakresu logistyki i operacji (25%). Tuż za podium znalazły znajomość HR (21%), sprzedaży i marketingu (18%), a także obszaru produkcji (18%). Paweł Łopatka, ekspert rynku pracy IT oraz dyrektor Experis w Polsce ...
-
Marki rosną nam wszerz
... – specjalisty z zakresu deserów mlecznych oraz Wedel – maestra czekolady. Takich praktyk na rynku zapewne pojawi się więcej, czerpanie tego, co najlepsze z dwóch marek i miksowanie w jednej ofercie może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Ten temat został szerzej przez nas opisany w grudniowym numerze „Marketingu w Praktyce” w artykule ...
-
Dział konstrukcyjny w firmie
... konstruktora. Główny konstruktor realizuje następujące zadania: współpracuje z działem marketingu i działem technologicznym w zakresie opracowywania założeń oraz ... powinien być dostosowany do zadań realizowanych przez przedsiębiorstwo z zakresu wynalazczo-racjonalizatorskiego. Usytuowanie tej sekcji w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa może ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
... lata 1995 – 1997 (w Polsce to przełom 2001/2002), przyciągnęła uwagę specjalistów od marketingu. Skoro blogi stały się tak modne (na świcie jest ponad 55 ... marketingowe lepiej jest prowadzić w oparciu o stronę firmową, a blog pozostawić działaniom z zakresu PR. Niemniej jednak blog firmowy może i jest wykorzystywany w celach czysto marketingowych. ...
-
Profil pracownika sektora SSC/BPO
... To tu swoje oddziały lokują największe międzynarodowe korporacje takie jak Hewlett-Packard, Shell, IBM, Infosys czy Procter&Gamble, świadczące usługi z zakresu finansów, księgowości, HR, sprzedaży i marketingu, zarządzania łańcuchem dostaw - zarówno na rzecz swoich oddziałów na całym świecie, jak i zewnętrznych klientów. Pracownikami centrów usług ...
-
Branża HR: tendencje na rynku pracy
... . Wiedza branżowa i znajomość technologii też ważna Zdaniem ekspertów uniwersalna wiedza z zakresu HR jest niezbędna, ale niewystarczająca. - Dzięki niej można wykorzystywać ... obowiązuje praktyka, według której najpierw pracuje się w danym biznesie (np. w marketingu, sprzedaży, R&D), a dopiero potem przechodzi się do firmy poszukującej specjalistów ...
-
Marketing etniczny: jakie korzyści płyną z segmentacji klientów?
... się zasadami marketingu etnicznego, z łatwością zauważymy, że klienci z różnych kultur częściej kupują określony pakiet narzędzi lub aplikacji. Mając to na uwadze, można rozważyć połączenie określonych produktów w kampaniach ponownego kierowania lub na przykład przygotować celowaną ofertę dla klientów poszukujących określonego zakresu rozwiązań ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... 2021 aż 32%. Warto zaznaczyć, że wspomniane kategorie nie wyczerpują całego zakresu miejsc pracy wymagających kompetencji cyfrowych, ale obrazują zachodzące na rynku ... w stosunku do poprzedniego półrocza dotyczyły marketingu (70%), na co wpływ miał wzrost zapotrzebowania firm na działania z obszaru digital marketingu, dynamicznie rozwijające się ...
-
Wirtualne zarządzanie zyskuje zwolenników
... , w Xerox praktyka zarządzania na odległość stosowana jest przy projektach m.in. z obszaru marketingu, w tym np. strategii wdrażania nowych produktów czy usług jednocześnie ... wykorzystanie potencjału intelektualnego organizacji, sprzyja zwiększaniu innowacyjności i rozszerzaniu zakresu aktywności biznesowej, a co za tym idzie – pozwala firmie być o ...
-
7 trendów technologicznych. Co nam przyniesie IT?
... zdrowotnej czy logistyce. Jednym z przykładów wykorzystania inteligentnych urządzeń jest ich popularyzacja w marketingu, który do tej pory rozwijał się w sieci. Dziś już widzimy, jak ... fronty przeciwników i zwolenników ścierały się w dyskursie publicznym. Sam rynek rozwiązań z zakresu SI będzie wart około 5,05 mld dolarów w 2020 roku. Na świecie ...
-
Trendy technologiczne SAS 2019
... sobie cyfrowe ślady, które następnie wykorzystywane są przez analityków i speców od marketingu. To właśnie na ich podstawie tworzone są zakupowe podpowiedzi ... , Accenture Applied Intelligence, Intela i Forbes Insights, 70% firm wdrażających projekty z zakresu sztucznej inteligencji szkoli pracowników z etycznego aspektu wykorzystania tej technologii. ...
-
Pracodawca Godny Zaufania 2024. Oto laureaci
... dostosowane do indywidualnych potrzeb Osób z Niepełnosprawnościami (OzN), takie jak: asystent ds. marketingu online czy specjalista ds. obsługi klienta. Każdy pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego dzięki dopasowanym szkoleniom z zakresu obsługi programów Microsoft Office, komunikacji interpersonalnej oraz zarządzania czasem. Co ważne, w ramach ...
-
Rynek pracy w branży przemysłowej
... techniczne, doświadczenie w dziedzinie, w której działa pracodawca, wiedzę z zakresu zasad projektowania z zastosowaniem narzędzi CAD oraz zdolności analityczne. Jeśli ... Oprócz typowych zawodów, które można spotkać w firmach każdej branży – specjalistów ds. marketingu czy księgowych – ważną grupą są handlowcy. Jednak handlowcy z branży handlowej ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... Marka jest spoiwem wszystkich działań organizacji sportowej, i to nie tylko z obszaru marketingu. To ona gwarantuje rozpoznawalność, jest oznaką prestiżu, często decyduje o wyborze ... atrakcyjnym partnerem, obiecaj satysfakcjonujący produkt i dotrzymaj słowa”. Dotychczasowe działania z zakresu kreowania marki sportowej powinny były doprowadzić nas do ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... branża, w której do tej pory nie było potrzeby prowadzenia intensywnych i profesjonalnych działań prosprzedażowych. Dlatego w sektorze brakuje ekspertów z zakresu sprzedaży i marketingu, a firmy odczuwają brak kompetencji i doświadczenia w ofertowaniu, pozyskiwaniu, obsługiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz prowadzeniu negocjacji. Wszystko to mogą ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2011
... i marketingu również zaczęły rozwijać się na rynku coraz bardziej prężnie. Na szczególną uwagę zasługuje dynamiczny rozwój działów sprzedaży i marketingu w ... . W branży Sprzedaż i Marketing odnotowaliśmy znaczące różnice w wynagrodzeniach – wynikały one m.in. z różnego zakresu obowiązków na stanowiskach menedżerskich oraz wielkości i zasięgu ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... ”, na G+ dzięki „+1”). Z początku wygraną były nagrody materialne. Kiedy specjaliści ds. marketingu zorientowali się, że takim nagrodami przyciągają tylko „łowców okazji”, ... miejsce. Media społecznościowe w znacznym stopniu upowszechniły także działania z zakresu crowdsourcingu, wykorzystującego aktywność użytkowników do celów promocyjnych oraz ...
-
Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?
... jest prowadzenie szerokiego zakresu działań, których kierunek coraz bardziej przesuwa się z obszaru link building w stronę content marketingu oraz budowania marki. ... konsultacji z dedykowanym opiekunem SEO. Agencja SEO realizuje także działania w zakresie content marketingu, które obejmować mogą zarówno samą stronę jak i witryny zewnętrzne. W ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2015
... oraz składki ZUS, szara strefa, zbyt mało elastyczne przepisy z zakresu prawa pracy, nazbyt skomplikowane procedury administracyjne, brak stabilności regulacji prawnych, ... końcowych (urządzeń podłączonych do sieci telekomunikacyjnej, jak telefon czy komputer) w celach marketingu bezpośredniego jest dopuszczalnej tylko wtedy gdy osoba, z którą się ...
-
Praktyki i staże: ofert coraz więcej
... kapitałowymi czy analizami. Dużą popularnością ciszą się także przyszli specjaliści z zakresu handlu i sprzedaży, do których skierowano 523 oferty praktyk i staży ... marketingu mają powody do zadowolenia – ich pracodawcy także chętnie poszukują. W ostatnim kwartale skierowano do nich w przypadku specjalizacji HR 362 ogłoszenia, a w przypadku marketingu ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... 1. – PR nam niepotrzebny Gdy przedsiębiorca po usłyszeniu pytania: „Czy prowadzą państwo działania z zakresu PR?” bez namysłu odpowiada, że go nie potrzebuje, można ... 6. – Po co komu PR w dobie content marketingu? Content marketing stał się jednym z kluczowych trendów w marketingu, a o jego skuteczności najlepiej świadczą liczby. Dobre jakościowo ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... - światowa agencja badań rynku, która wyspecjalizowała się w zagadnieniach z zakresu neurobiologii, psychologii behawioralnej oraz ekonomii. Zebrała ona opinie przeszło ... świecie to konsumenci z Generacji Z najszybciej zauważają i żywo reagują na elementy marketingu sensorycznego w sklepie (1,4 razy silniej niż ogół przebadanych dorosłych). Podoba im ...
-
Praca w e-commerce. Co można robić i za ile?
... marketing, e-mail marketing – wszystkie te specjalizacje są odmianami digital marketingu. Specjaliści tych dziedzin są „towarem deficytowym” na rynku pracy ... wykonywania któregoś z wyżej opisywanych zawodów. Wykształcenie wyższe z zakresu nauk informatycznych, matematyki połączone z praktyczną znajomością machine learningowych framework-ów czy ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... sprzedaży i marketingu, hologramy jako wizualne formy instrukcji obsługi, asystentów głosowych wbudowanych w produkty i usługi, AR i VR wykorzystywane w procesie obsługi klienta. Przeprowadzone przez SAS globalne badanie „The Experience 2030” wykazało, że w najbliższej dekadzie biznes planuje duże inwestycje w technologie z zakresu customer ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... pozycję na arenie międzynarodowej. Nowi inwestorzy, nowi klienci i rozszerzanie zakresu działania już obecnych w Polsce centrów sprawią, że będzie to jeden ... i zwiększenie swojej konkurencyjności rynkowej – komentuje Anna Zawadzka, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju ArchiDoc S.A., ekspert Instytutu Outsourcingu. Powyższą tendencję potwierdzają również ...
-
Otwarcie granic a emigracja zarobkowa
... firmy niemieckie są inżynierowie, informatycy, osoby gotowe podjąć pracę w usługach czy handlu. Wrocławskie centrum HP zatrudnia przede wszystkim specjalistów z zakresu finansów, księgowości, marketingu, sprzedaży czy HR, dlatego nie spodziewamy się odpływu kadr. Są jednak takie działy jak wsparcie IT czy administracja i pracownicy ...
-
Przedsiębiorstwa w Polsce a wykorzystanie papieru
... papieru, oraz handlowe (43,4%). Przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej prowadzą działania z zakresu ochrony środowiska, rozumiejąc znaczenie ekologii oraz jej wpływ na ... efektów posadzimy nowe drzewa – mówi Magdalena Maruszczak, Szef zespołu ds. marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce. Udział w akcji jest bezpłatny, a dołączyć do niej ...
-
Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT
... zamiast całych systemów IT – mówi Przemysław Berendt, Globalny Wiceprezes ds. Marketingu w Luxoft, firmie zajmującej się m.in. dostarczaniem platform i systemów IT dla ponad 100 ... Nowo tworzone stanowiska będą coraz częściej wymagać od informatyków nie tylko wiedzy z zakresu nowych, zyskujących na popularności dziedzin IT, ale także licznych ...
-
Małe firmy a e-marketing
... źródeł wiedzy, które w przystępny sposób przybliżą im informacje z zakresu e-marketingu i pomogą pokonać bariery przed korzystaniem z bardziej ... udział przedsiębiorcy? Przede wszystkim w branżowych (25,06 proc.), z zakresu finansów i podatków (13,78 proc.) oraz IT i marketingu (po 9,77 proc. wskazań). Z kolei do najchętniej odwiedzanych ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... pracodawcom powinno zależeć, by umieć sprostać ich potrzebom. „Wzorem specjalistów od marketingu i rozwoju produktów, którzy nie skupiają się już jedynie na satysfakcji klienta ... rozwiązania z zakresu nowych technologii odbiorą im ich obecne stanowisko pracy. Za to niemal co druga osoba odczuwa potrzebę odbycia szkoleń z zakresu nowych technologii. ...