-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... związane z nią doświadczenia – wyjaśnia prof. Andrzej Falkowski. Z badania wynika, że klienci narażeni są na błędy pamięci wywołane podobieństwem tj. nazwa produktu, kształt i kolor opakowania. Im większe podobieństwo pomiędzy produktem naśladującym i oryginalnym, tym większe prawdopodobieństwo dezorientacji klientów. Nasza pamięć podatna jest na ...
-
Brytyjczyk 12 razy częściej kupuje ubezpieczenie przez internet
... przyjrzała się ostatnio, jaki odsetek osób z poszczególnych krajów dokonał w trakcie roku internetowego zakupu polisy (w tym również jako dodatku do innego produktu albo usługi - np. smartfona lub biletu lotniczego). Wynik dla Polski to zaledwie 3%. Dla porównania, średnia liczona dla 34 analizowanych państw ...
-
Jak Polacy robią zakupy pierwszej potrzeby?
... w tym przypadku największą wagę przywiązujemy jednak do jakości (aż 82% wskazań). Ważne są dla nas także: skład (51%), lokalne pochodzenie produktu (21%) oraz opinie innych użytkowników (14%), a w dalszej kolejności popularność marki (9%). Marka ma znaczenie dla ponad 2/3 kupujących – wiąże się to ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... skrzynkę pocztową informacji o promocji spada z wiekiem. Podczas gdy 64% osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53%. RODO pretekstem do zmian na lepsze RODO, czyli nowe ...
-
Aplikacje zakupowe walczą o klienta
... pozyskanych dzięki kampanii reklamowej w ciągu 60 dni od dnia instalacji. Wiąże się to z niedopasowaniem aplikacji do potrzeb konsumentów, instalowaniem produktu z ciekawości lub nieprzemyślanymi działaniami reklamowymi ze strony wydawców – nastawionymi na pozyskanie jakiegokolwiek ruchu a nie wartościowych użytkowników. „Na rodzimym rynku ...
-
Czarny Piątek bez tajemnic: kim jest łowca okazji?
... . Łowcy okazji to też osoby, które odwiedzają sześciokrotnie więcej stron niż przeciętny użytkownik Internetu. Chcą zdobyć wiedzę na temat pożądanego produktu. Porównują ceny z różnych sklepów, szukają najlepszego sprzętu w danej kategorii. Są świadomymi, sprytnymi konsumentami, którzy chętnie poświęcą czas na znalezienie najlepszej ...
-
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
... Experience. 2. Zdobądź zaufanie klienta, dzięki odpowiedniej polityce zwrotów Podobnie jak nasi europejscy sąsiedzi, uznajemy łatwy proces zwrotu i wymiany zakupionego produktu za najważniejszą pozycję na naszej liście czynników wpływających na doświadczenie związane z zakupami w Internecie. Prokonsumencka polityka zwrotów w krótkim okresie może ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
Zakupy online szturmem zdobyły serc Polaków. Raport Interaktywnie.com szacuje, że w tym roku wydamy na nie niebagatelną kwotę 50 mld złotych. Dane Ecommerce Europe i SAP wskazują z kolei, że w sieci regularnie kupuje już połowa z nas. Inne badania SAP dowodzą jednak, że tak samo liczna jest grupa kupujących, którzy chcą testować produkty „na żywo ...
-
Co Polacy myślą o zakazie handlu w niedzielę
... nie kupuje żywności w ten sposób. Jakie są bariery? Okazuje się, że powstrzymują nas trzy główne powody: nie możemy samodzielnie wybrać produktu i ocenić jego jakości (65% wskazań), nie wiemy, w jakich warunkach była transportowana żywność (15%) i nie mamy możliwości sprawdzenia daty przydatności do ...
-
Polak na zakupach. Dominują promotorzy czy krytycy marek?
... w tych kategoriach przywiązują wagę do większej liczby detali, jak odpowiednia obsługa, doradztwo, sprawna dostawa czy dostępność konkretnego modelu, koloru i rozmiaru produktu. Szczególnie widoczne jest to, gdy patrzymy na postawy młodych konsumentów z pokolenia Y i Z (w wieku do 30 lat), którzy w innych kategoriach zakupowych znacznie ...
-
Koszyk Roku 2019. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... wyłoniliśmy najczęściej odwiedzane i sprawdziliśmy, które z nich są najbardziej przyjazne dla klientów. Ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą przechodzi użytkownik od momentu wyboru produktu i dodania go do koszyka, przez dokonanie płatności, wybór metody dostawy i podsumowanie zamówienia – mówi Krzysztof Blinowski, country manager Twisto Polska, które ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... tradycyjnych kanałów sprzedaży. Deklaruje tak aż 46 proc. badanych. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje aż 58 proc. badanych, gdzie drugą najczęstszą odpowiedzią – opinie na forach internetowych/grupach dyskusyjnych – wskazało tylko 21 proc. respondentów. Badanie ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... ich ubrania. Konsumenci deklarują gotowość do zakupu produktów o składach ekologicznych nawet droższych, jeśli wyższa cena będzie szła w parze z wysoką jakością produktu - 73% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkt ekologiczny. Polscy konsumenci kupują rozważnie i najczęściej z praktycznych powodów – 52% kupuje nowe ubrania ...
-
Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!
... muzycznych. W internecie prowadź zajęcia online za pomocą odpowiednich aplikacji, takich jak Skype czy Zoom. Możesz również sprzedawać usługi w postaci gotowego „produktu” – wraz z konkretną datą realizacji. Zakładam sklep – i co dalej? Podjąłeś już decyzję dotyczącą założenia sklepu? Wybrałeś model biznesowy? Zadbałeś o chwytliwą nazwę ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... i mniejszym wykorzystaniem tego typu artykułów, a częstszym korzystaniem z komputerów w trakcie nauki zdalnej. Kilka istotnych wniosków można wyciągnąć również analizując zmiany cen produktu w koszyku oraz sumy koszyka. Lockdown Covid-19 spowodował nagły spadek popytu, a co za tym idzie spadek cen i deflację. Od tego czasu ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... w dużej mierze pozostawiają w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Kupujący z jednej strony cenią sobie bowiem możliwość osobistego wyboru, oglądania, mierzenia, jak również dostępności produktu „od ręki” bez konieczności czekania na przesyłkę. Inną kwestią w czasie pandemii pozostawało to, czy Polacy komfortowo czuli się w centrach handlowych ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... ? Jak sprawdzić, czy pracownicy naszej organizacji zdają sobie sprawę z wagi doświadczeń konsumenckich? Co zmienia koronawirus w kontekście komunikacji z klientem? Cena, funkcje produktu i jego dostępność to niewątpliwie istotne kwestie dla niemal wszystkich kupujących. Istotne, ale czy najważniejsze? Jak przekonuje Mood Media, coraz częściej ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... , przedstawiciele dużych sklepów częściej jako istotny czynnik wskazywali obsługę posprzedażową np. udzielenie instruktażu obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ostatnich miesiącach niemal cały sektor e-commerce doświadczył bezprecedensowych ...
-
Orange Flex otwiera sklep w aplikacji
... . Dostępne kategorie będą obejmowały także urządzenia z technologią eSIM, która jest wspierana przez Orange Flex. Asortyment w Sklepie Flex posiada szczegółową kartę produktu ze zdjęciem, dostępnymi pojemnościami pamięci, opcjami kolorów oraz z dokładną specyfikacją. Dodatkiem są też specjalne kolorowe nakładki z informacją o tym, czy np ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... konsumpcję. Ponadto Polacy zaczynają zwracać uwagę na to od jakich firm kupują produkty, a także o wiele chętniej decydują się na kupno produktu ekologicznego. Ryzyko związane z pogorszeniem sytuacji kraju pod wpływem pandemii, skłoniło nas do wielu refleksji. Jak dowiodło badanie zrealizowane przez ARC ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... w zakupowych zachowaniach konsumentów. Podczas zakupów zwracamy uwagę przede wszystkim na jakość oraz cenę. Na trzecim miejscu wymieniane są ekologiczne walory produktu, a już na na czwartym - jego pochodzenie, które weryfikuje blisko 26 proc. kupujących. Patriotyzm wyraźnie się zatem nasilił. Tylko czy Polacy ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... pandemii, nieco częściej były to kobiety oraz osoby z wykształceniem wyższym Głównym czynnikiem wpływającym na wybór obuwia i odzieży jest wygoda Marka produktu liczy się bardziej w przypadku obuwia (25%) niż w przypadku odzieży (16%) Sklepy producentów są bardziej popularne w przypadku zakupu obuwia (53%) niż ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... już w momencie poszukiwania inspiracji, skorzysta z urządzeń z dostępem do sieci. Jeśli zatem nie ma Cię w Internecie, znacznie utrudniasz konsumentom wybór Twojego produktu. Co więcej, konsumenci zaczęli kupować w Internecie częściej - 2-5 razy w miesiącu kupuje już 59% e-klientów - a 7 na 10 deklaruje, że ich koszyki ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... np. płatności odroczone. To funkcjonalna metoda płatności w segmentach takich jak elektronika czy sprzęt AGD, gdzie konsumentowi zależy na szybkim otrzymaniu produktu i możliwości zapłacenia za niego później. - mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24. Po warzywa do e-commerce Na początku pandemii dostępność produktów spożywczych ...
-
Zakupy w Amazonie? Uważaj na te oszustwa
... do dokonania płatności poza bezpieczną platformą Amazona. Oszuści próbują nakłonić do takiego zachowania na przykład poprzez ofertę obniżonej ceny danego produktu. Jeśli ofiara im ulegnie, straci zarówno pieniądze, jak i nie otrzyma pożądanej rzeczy. Co więcej nie będzie mogła złożyć skargi do ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... receptury. Efektem może być wzrost niepochlebnych opinii w Internecie. Co gorsza odbiorcy mogą nie widzieć przyczyny w niedopracowanym sposobie wykonania, ale jakości produktu marki, którego należy użyć. Przygotowanie autorskich przepisów to zatem kolejny element układanki składającej się na tworzenie strategii firmy. - Dobrym rozwiązaniem ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
... Niekupujący online stanowią obecnie 23% ogółu internautów, a przyczyny, dla których nie dokonują zakupów przez internet wiążą się głównie z chęcią obejrzenia produktu przed dokonaniem transakcji oraz z przyzwyczajeniem do handlu tradycyjnego. Pytani o kwestie, które mogłyby zachęcić ich do e-zakupów w przyszłości, niekupujący wskazywali najczęściej ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... się na co dzień wyznawanymi przez nich wartościami i są skłonni „karać” firmy nieetyczne. Ponad połowa Europejczyków twierdzi, że nie kupiłaby produktu czy usługi od firmy, o której wie, że jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Odsetek ten wzrasta do 68 proc ...
-
Powstanie Panattoni Park Żary
... . powierzchni produkcyjno-magazynowej dla firmy specjalizującej się w naprawie sprzętu elektronicznego. Klient w ramach żarskiej inwestycji skorzystał wtedy m.in. z regulacji temperatury dostosowanej do produktu.
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... w tym kanale jest równie wymagający co w tradycyjnym sklepie. Rośnie jednocześnie liczba e-sprzedawców, którzy walczą o klienta jakością obsługi, a nie tylko ceną produktu. Rynek jednak wciąż ewoluuje i ostatnich latach da się zauważyć pewną tendencję, mianowicie wraz ze wzrostem wartości koszyka maleje liczba odsyłanych ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość udzielonego rabatu wyniosła 34% w Black Friday i aż 38% w Cyber Monday. To odpowiednio ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... , że mogą być to rzeczy, które wolimy kupować stacjonarnie. 94 proc. użytkowników marketplace’ów szuka informacji w sieci przed zakupem konkretnego produktu Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość Polaków kupujących na platformach zakupowych, poszukuje informacji w internecie zanim zamówi interesujący ich towar ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... z wirtualnymi przedmiotami, których na rynku pojawia się już coraz więcej. Są już rozwiązania technologiczne dzięki którym, klient może dotknąć wirtualnego produktu, aby poczuć jego fakturę lub zapach. Jeśli te innowacje znajdą szerokie zastosowanie, przyczynią się ogromnie do zaangażowania konsumenta w proces zakupowy ...
-
Pokolenie Z - generacja kryptowalut i NFT?
... o dostępność. Poza tym, jak donosi raport przeprowadzony przez NRF we współpracy z IBM, ponad 40% „zoomersów” chce brać czynny udział w projektowaniu produktu. Pokolenie Z pragnie również być częścią jakieś społeczności (najczęściej wirtualnej), a NFT im to umożliwia. Przykładem może być Bored Ape Yacht Club ...