-
Internet to nie miejsce na zakup RTV i AGD
... sklepów internetowych. Handel internetowy umożliwił w zasadzie każdemu konsumentowi zakup produktu niemal w dowolnym sklepie. Dzięki temu również mieszkańcy mniejszych miejscowości, w których często nieobecne są duże sieci, mają możliwość skorzystania z jak najkorzystniejszej ceny produktu, który zamierzają kupić” – mówi Agnieszka Doktorska z ARC ...
-
Lokowanie produktu na You Tube? Czy to ma sens?
... Rozrywka najczęściej deklarowali zakup produktu po obejrzeniu filmu. Kategorią, w której product placement miał najmniejszy wpływ na decyzje zakupowe były Gry (wyłączając tzw. gameplaye). Na skuteczność przekazów typu product placement na You Tube ma wpływ także odpowiednie dopasowanie produktu do kategorii. O ile ulokowanie produktu w niewłaściwej ...
-
Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
... produktu i jego skład (31%, 28%), korzyści związane z zakupem (31%, 25%) oraz promocje (26%, 24%). Duma narodowa to jedyny czynnik, którego wpływ na zakup globalnych i lokalnych marek różni się znacząco. Nie jest to zaskoczeniem – nikt nie kupiłby globalnego produktu ...
-
Wprowadzenie produktu na rynek: jak szacować sprzedaż?
... top-down, który w pierwszym kroku wymaga określenia wartości całego rynku dla nowego produktu lub usługi. Podstawą dla tego szacunku mogą być dane bezpośrednie publikowane ... promocję i reklamę? jaki odsetek klientów odwiedzających nasz sklep zdecyduje się na zakup nowego produktu i jak często przeciętny klient nabywać będzie dany produkt lub usługę? ...
-
Kobiety a zakup mieszkania
... - wynika z analizy Home Broker. Panie deklarują minimalnie mniejszy budżet na zakup mieszkania i są przeciętnie zainteresowane lokalem o 1 mkw. mniejszym niż panowie. Doświadczenia ... . Dodaje przy tym, że panie nawet po podjęciu decyzji o zakupie jakiegoś produktu, mają rozterki. – Często dzwonią, aby utwierdzić się w przekonaniu, że dobrze wybrały. ...
-
Polacy a zakup wycieczki online
... ), porównywanie (przede wszystkim warunków, cen, terminów, możliwości wyjazdu), wybór i zakup (czyli finalna decyzja wraz z formalnościami: podpisanie umowy, wpłacenie całej lub części ... w stosunku do 2008 roku. Określając udział Internetu w całości sprzedaży danego produktu należy zwrócić uwagę na pewien aspekt szerokiej definicji „zakupów”. Otóż, np ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... sprzęt został wykonany. Wrażliwość na komunikację proekologiczną zależy od kategorii i segmentu nabywców. I tak w przypadku Baby Boomersów znaczenie oszczędności energii i trwałość produktu są absolutnie kluczowe. Wśród osób z niskim dochodem i dla generacji Z nie jest to aż tak istotne. "Zetki" bardziej niż inne grupy ...
-
Polacy a zakup telewizora
... co setna kobieta). Ilość pieniędzy, jakie konsumenci mogą przeznaczyć na zakup, łączy się z preferowanymi przekątnymi ekranu. Najczęściej deklarowana wielkość to 40-42 ... oraz tzw. value for money (stosunek oferowanej jakości produktu do ceny). W rzeczywistości kluczową rolę w ocenie produktu odgrywa szeroko rozumiana jakość, także wynikająca z samej ...
-
Zakup domu coraz popularniejszy
... cenowo domy wolnostojące na średniej wielkości działkach. Takiego właśnie produktu poszukuje największa grupa nabywców. Osoby, które z różnych powodów nie będą mogły ... pod uwagę badania przeprowadzone na próbie osób, które planują zakup nieruchomości mieszkaniowej w najbliższych 12 miesiącach, liczba zainteresowanych mieszkaniami jest znacznie ...
-
Techniki finalizowania sprzedaży
... jaki sposób chce dokonać zakupu, będzie to oznaczać, że przypuszczalnie zdecydował się na zakup produktu. Jeśli uzyskasz odpowiedź na pytanie, w jaki sposób produkt ma zostać dostarczony, otrzymałeś ... Metoda ta polega na tym, że informujesz klienta o ostatniej szansie na zakup produktu – potem może być za późno. „To jest ostatnia sztuka” – mówisz. „ ...
-
Zachowania konsumenckie
... zakup produktu ze względu na to, że akurat jest on objęty promocją. Inna strategia leksykograficzna polega na tym, że klient zorientowany jest podczas zakupu na jedną najważniejszą cechę produktu ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii ... znaczący sposób przesądzał o dokonaniu zakupu. Polacy również nie czują, aby poprzez zakup danego produktu wspierali drużynę narodową. Natomiast jedynie niewiele ponad 1/5 twierdzi, że ...
-
SEO copywriting
... wskazywać na korzyści, jakie osiągnie klient, ale korzyści te mają wypływać z konkretnych cech produktu. Podkreśla się, że trzeba uwzględniać cechy i parametry produktu. Kwestią dyskusyjną jest oczywiście, w jakim stopniu zalety produktu mają się odwoływać do emocji i inteligencji konsumenta. W tym przypadku dobry copywriter powinien się ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
... lub usłudze zachęciły kanały offline. 39 proc. spośród tych osób po uzyskaniu informacji w Internecie decydowało się na zakup produktu. Konsumenci w wyszukiwarkę najczęściej wpisują nazwę firmy, produktu, usługi bądź hasła reklamowego użytego w kampanii offline. Kampanie prowadzone w telewizji i komunikacja WOM najbardziej zachęcają konsumentów do ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
... pozwalających na sprawną, wzbudzającą zaufanie, zachęcającą do zakupu obsługę. W kontakcie telefonicznym klienci często chcą uwiarygodnić sklep i przekonać się czy zakup produktu w wybranym punkcie rokuje na zakończenie transakcji bezpiecznie i satysfakcjonująco. Sklepy powinny poświecić baczniejszą uwagę temu jaką wiedzę o produktach, prawach ...
-
Przemyślane zakupy w Internecie
... ofert. Nie tylko wybór produktów oferowanych w sieci jest większy, większe są też wątpliwości konsumentów. Zwłaszcza wtedy, gdy decydują się na zakup produktu o wysokiej cenie. W takiej sytuacji potrzebują więcej czasu na skonsultowanie się z partnerem czy uzyskanie szczegółowych informacji o produkcie lub zniżkach. W ramach badania ...
-
Dziś bardziej niż cena liczy się wartość dodana?
... realnie rozwiązywać problemy konsumentów lub oferować im coś, co sprawi, że zakup danego produktu będzie atrakcyjniejszy. Warto pamiętać, że rynek ciągle się zmienia – powstają ... , dla którego konsumenci decydują się powtórzyć zakup, szczególnie jeśli chodzi o usługi. Jak opracować wartość dodaną produktu? Pierwszym krokiem jest określenie, które ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... produktu, różniących się np. jedynie kolorem lub rozmiarem, żeby następnie porównać je w domu. Następnie zwracają te, które nie spełnią ich oczekiwań. Skala zjawiska jest duża, bo co czwarty zakup ... także uwagę na markę sprzedawcy, będącą swego rodzaju obietnicą produktu zgodnego z oczekiwaniami i satysfakcjonującego poziomu obsługi klienta. Znacząca ...
-
E-commerce: dlaczego klienci porzucają koszyk?
... zakup jest na tym etapie pomyślnie zakończony. Jednocześnie warto wyeliminować ze strony internetowej sklepu także przeszkody, które mogłyby zniechęcić klientów do kontynuowania zamówienia. Nadmiar pól obowiązkowych, konieczność zakładania konta użytkownika lub brak możliwości dalszych zakupów po dodaniu produktu ...
-
Jak rozmawiać z klientem
... to, w warstwie podświadomości, zobowiązanie się klienta do dalszej zgody na zakup towaru i prowadzi do podpisania umowy. Obsługi na odpowiednim poziomie nie powinien kończyć etap całkowitego zobowiązania – wyrażenie zgody klienta na zakup produktu. Usatysfakcjonowany klient powróci znowu lub – zgodnie z zasadami marketingu wirusowego – poleci ...
-
Polski konsument 2009
... często wskazują na markę, funkcje i parametry danego sprzętu, jakość oraz okres gwarancyjny. Zakup takiego sprzętu ma charakter okazjonalny, produkt ma służyć przez dłuższy ... (odpowiednio 29 proc. mężczyzn i 32 proc. kobiet). Ocena jakości danego produktu sprawia największą trudność osobom starszym, będącym w wieku 60 lat i więcej oraz respondentom ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... z klientem stawia 78,7% ankietowanych sklepów. To bardzo istotne, aby klient był informowany o kolejnych etapach zamówienia – potwierdzenie zakupu, czy informacja o wysyłce produktu daje klientom poczucie bezpieczeństwa. Również firmy kurierskie, a od ubiegłego roku Poczta Polska umożliwiają śledzenie przesyłki – dzięki tej opcji mamy możliwość ...
-
Zakupy świąteczne tańsze w Internecie
... dostępnych w sklepie stacjonarnym oraz sklepach online. We wszystkich przypadkach cena produktu była niższa w sklepie internetowym - nawet w odniesieniu do 11% produktów objętych ... Dla przykładu zakup lalki Monster High w sklepie internetowym pozwoli zaoszczędzić nawet do 50 złotych, co w tym przypadku stanowi ponad 30% ceny produktu w sklepie ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... nie można dokładnie obejrzeć wybranego produktu (tę odpowiedź wskazało 53% ankietowanych), przez Internet nie można dotknąć i przetestować produktu (41%), Internet służy do ... nie można dokładnie obejrzeć produktu wskazało 53% ankietowanych – przed rokiem odsetek wynosił 56%. Brak możliwości dotknięcia / przetestowania produktu to w tym roku 41%, a ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... zatrudnieni przez marki? Co decyduje o wyborze tego a nie innego produktu? Co jest ważniejsze dla internauty w treściach komercyjnych dostępnych w Internecie - humor i dowcip, ... na pytanie „Jakie treści w internecie wpływają na Twoją decyzję o zakupie produktu lub usługi?” aż 64 proc. ankietowanych wskazuje na rekomendacje innych internautów ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... proc. respondentów. Jako kolejne czynniki konsumenci wskazali: kraj pochodzenia produktu (27,4 proc.), walory ekologiczne (23,4 proc.), znaki jakości zamieszczone na produkcie ... dziwnego, skoro aż 83,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Tylko 5,1 proc. respondentów było przeciwnego zdania. ...
-
Marketing bazuje na emocjach
... powinna na początku zidentyfikować potrzeby i pragnienia klientów, następnie ustalić relację między ich interesami a niematerialnymi właściwościami produktu, aby finalnie opracować strategię komunikacji, zdolną do pozycjonowania produktu w celu wykorzystania jego zalet. Warto zaznaczyć, że w dobie szerokiej konkurencji rynkowej, nie ma tak naprawdę ...
-
Zakupy online - typy klientów
... się stopniowo w klientów. Koncepcja ta pomogła uświadomić przedsiębiorcom, że zakup zaczyna się już w momencie, gdy konsument uświadomi sobie potrzebę i ... doceniają natomiast znaczenia fazy oceny produktu i rekomendacji. Jedną z propozycji jest prowadzenie akcji marketingowych ułatwiających ocenę produktu a następnie dzielenie się jej wynikami ...
-
Ile traci e-commerce na niedostosowaniu witryn do smartfonów?
... User Experience przeprowadzono analizę dwóch typowych scenariuszy użycia sklepu internetowego. Pierwszy scenariusz obejmował odszukanie produktu w wyszukiwarce Google, przejście na stronę produktu, dodanie go do koszyka i zakup. W drugim scenariuszu audytor zaczynał wizytę na stronie głównej sklepu, wyszukiwał oraz filtrował produkty, a następnie ...
-
Polski e-konsument 2010
... . Trzech na czterech internautów przed zakupem produktu w Internecie poszukuje i porównuje opinie użytkowników produktu oraz oferty różnych producentów. 2/3 badanych poszukuje ... wybieranych marek usług finansowych mBank. Co trzeci e-konsument decydując się na zakup usług finansowych wybiera spośród kilku swoich ulubionych marek, przy czym zazwyczaj ...
-
Formy obsługi klienta w e-commerce
... sklepów oferuje swoim klientom numer telefonu, pod którym mogą konsultować swój zakup ze sprzedawcą. 3 miejsce: FAQ Dwie trzecie (67%) zbadanych sklepów umieszcza ... klientów w trakcie zakupów podejmowana jest bez uzyskania obszerniejszych informacji na temat danego produktu – dzieje się tak aż w 74% przypadków, podczas gdy na tak spontaniczne zakupy ...
-
Zrozumieć i zmierzyć lojalność klientów
... postępowania. Głównym miernikiem jest częstotliwość zakupów, wielkość jednorazowego zamówienia, suma, jaką klient wydaje na daną kategorię produktu, prognozowany czas, w jakim klient będzie odnawiał zakup produktu w przyszłości. Dla nabywców nowych ekstrapoluje się dane klientów o podobnej charakterystyce. Mimo pewnych ułomności tej formuły ...
-
Polacy wybierają zakupy online
... zakupami w sieci, respondenci zwracają uwagę na chęć obejrzenia i wypróbowania produktu (44 proc.) oraz obawy o proces dostarczenia produktu pocztą lub firmą kurierską (42 proc.). Co trzeci ... wzrasta do 850 zł, jeżeli weźmiemy pod uwagę osoby planujące zakup elektroniki użytkowej. Badani, którzy nie zadeklarowali takich planów, wydadzą przeciętnie ...
-
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
... spoza Polski korzysta zaledwie 3% ankietowanych. W okresie atrakcyjnych cenowo promocji 1/3 Polaków kierowana impulsem lub rekomendacją w sklepie decyduje się na zakup dodatkowego, wcześniej nieplanowanego produktu. Najczęściej dotyczy to kosmetyków (30%) lub odzieży i bielizny (29%). Aż o 10 p.p. w stosunku do ubiegłorocznej edycji badania wzrosła ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... ważne w czasie pandemii. Patriotyzm konsumencki Z badania wynika, że miejsce pochodzenia produktu jest, obok jego walorów ekologicznych, ważnym czynnikiem przy podejmowaniu ... dziwnego, skoro aż 73,1 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup polskich produktów. Tylko 9,2 proc. respondentów było przeciwnego zdania. Zachowania ...