-
Świąteczny koszyk cenowy - gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... i dokładnie na poziomie cen z grudnia 2013 roku (262,5 zł). Lidl w grudniu zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka w cenie 263,04 zł, czyli o 1 zł taniej niż w ... produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie ...
-
Jak polski e-commerce może pozyskać zagranicznych klientów?
... marketing pozwoli dotrzeć do zagranicznych klientów z „grubszym portfelem” przeznaczanym na zakupy w sieci, a dodatkowo tych rzeczywiście zainteresowanych kupnem konkretnego produktu. Reklama osobista znajdzie też internautów, którzy w poszukiwaniu danej marki i jej oferty, surfują po sieci zarówno na komputerach stacjonarnych, laptopach ...
-
Jaki jest polski e-commerce?
... się podczas zakupów w sieci. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiły się następujące: wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.). Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce ...
-
Beacony - pionierska dziedzina Polaków
... dopiero po zbliżeniu się na kilka lub kilkadziesiąt centymetrów do danego produktu, dzięki czemu klienci mogą poznać więcej szczegółów o jego właściwościach. O odległości, ... – przy zakupie specjalne nadajniki mogą przekazywać klientom punkty za dokonany zakup, zaś zgromadzenie ich konkretnej ilości może być nagradzane upominkiem lub rabatem. ...
-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Ważnym jest, aby funkcję zakupową postrzegać nie z perspektywy ceny, a raczej kosztu całkowitego, uwzględniającego cykl życia produktu, kosztu jego utrzymania, jak również uwzględniając koszty społeczne, aspekty środowiskowe i walory jakościowe. Mierząc wartość generowaną przez zakupy strategiczne nie można ...
-
Boże Narodzenie przygotuj online. O czym warto pamiętać?
... może też pomóc oszczędzić. Schowek idealo poinformuje Cię również o tym, czy cena produktu zmieniła się od jego zapisania. Jeśli cena zaznaczona jest czerwonym kolorem, ... sprawdziło idealo, większość sklepów* rzeczywiście trzyma się tych ustaleń. Jeśli decydujesz się na zakup prezentu i nie masz pewności, czy spodoba się on obdarowanej osobie, warto ...
-
Sprzedaż bezpośrednia okiem sprzedawcy
... przywołujemy takie skojarzenia, jak: kontakt z ludźmi (53,6%), wygoda (21%), prezentacja produktu (16,1%), bezpośredniość (13,3%) Nieco mniej popularne, ale również kojarzone ze sprzedażą ... ma żadnych zalet. Jako dodatkowy atut swojej pracy sprzedawcy najczęściej wskazują na zakup produktów po niższej cenie na użytek własny. Wartością dodaną jest ...
-
Poluj na kupony rabatowe. To tańsze zakupy przez Internet
... i z sukcesem walczą o przychylność polskich e-konsumentów. Potwierdza to badanie zrealizowane wśród użytkowników serwisu Okazje.info, z którego wynika, że przed zakupem drogiego produktu już niemal 3/4 kupujących poszukuje kuponów rabatowych, z czego 52,6% robi to często, a co piąty - czasami. Z kuponów rabatowych podczas e-zakupów bardzo ...
-
Pijemy coraz więcej wina
... . Analiza GfK Polonia objęła ubiegłoroczne zakupy win gronowych przeznaczonych do spożycia w domu. Okazuje się, że w 2015 roku na przynajmniej jednokrotny zakup produktu z tej kategorii zdecydowało 55,6 proc. polskich gospodarstw domowych, co względem poprzedniego roku oznacza wzrost na poziomie 0,7 proc. W ujęciu wartościowym odnotowano ...
-
Masz sklep online? Oto 3 kroki, które dzielą cię od zaufania klientów
... produktów. Według danych PWC dla 45 proc. użytkowników social media na zakup towaru online najbardziej wpływają recenzje, komentarze i dyskusje dotyczące danego towaru w mediach ... , bo sklep wysyłający paczkę poniósł już koszt transportu, a nie sprzedał produktu. Wiarygodność e-sklepu to podstawa jego funkcjonowania oraz szansa na rozwój na coraz ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
... badań i-systems, aż 96% klientów chciałoby mieć możliwość zwrotu produktu zamówionego w sklepie internetowym w jego stacjonarnej filii. Taki sam odsetek konsumentów wyraża ... study przeprowadzonego przez Finnchat, 18% użytkowników korzystających z chatu finalizuje swój zakup, zaś klienci komunikujący się ze sprzedawcą w ten sposób, kupują w sklepie ...
-
Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej?
... Z raportu firmy badawczej PwC wynika, że 55% internautów w Polsce robi zakupy online. Nie można pomijać też grupy, która przed zakupem produktu lub usługi dokonuje gruntownego researchu online (ROPO – research online, purchase offline) – najczęściej w sklepach internetowych lub za pomocą porównywarek cen. Wartość ...
-
Jak promocje działają na Polaków?
... zaczynają się wyprzedaże i chętnie z nich korzysta, podczas gdy w przypadku panów ten współczynnik jest tylko 2 p.p. niższy. Czytaj także: - Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci? - Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji? Rodzaj promocji różny w różnych kategoriach zakupowych Form promocji jest ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... w 2030 roku 53 proc. kobiet w porównaniu do 45 proc. mężczyzn zamierza kupować ubrania i buty przez internet. Lojalność klienta w zależności od produktu Przeprowadzone przez Comarch i Kantar TNS badania pokazują jak u konsumentów obu płci wygląda sprawa lojalności klienta. Tym samym kobiety cechują się ...
-
Programy lojalnościowe faktycznie działają
... Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: „Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
... na tle krajów europejskich jest dość niski. Jakie czynniki mają na to wpływ? Poniżej kilka z nich: koszt dostawy przewyższa cenę produktu; zbyt skomplikowany proces realizacji zamówienia; długi okres oczekiwania na dostawę; natrętne reklamy wcześniej oglądanych produktów; konieczność akceptacji zbyt wielu regulaminów ...
-
Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce
... . Najprawdopodobniej jednak uznajemy je za czynniki zupełnie oczywiste i nie używamy ich do kategoryzacji sklepów internetowych. - Wydawałoby się, że odnalezienie szukanego produktu w dobrej cenie to koniec przygód konsumenta. Nasze badanie pokazuje, że tak zwane peryferyjne czynniki wyboru naprawdę mają znaczenie. Klienci przyglądają ...
-
Komu udał się Black Friday?
... XBOX ONE S 1TB w Black Friday w jednym ze sklepów kosztowała 919 zł (najniższa cena), a w innym 1 279 zł (najwyższa cena). W przypadku tego produktu różnica wynosiła więc 40 proc. Rok do roku Eksperci Deloitte sprawdzili również czy ceny tych samych 58 produktów kształtowały się ...
-
Zakupy online - jak nie stracić?
... w ogóle sprawdzać rzetelność sklepu internetowego? – Z prostej przyczyny, jeśli sklep jest zadłużony u dostawców towarów, możemy mieć problemy z otrzymaniem od niego zamówionego produktu. Naszą czujność dodatkowo powinny wzbudzić niewiarygodnie niskie ceny, brak informacji kontaktowych na stronie internetowej czy brak kompletnych danych na temat ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... temat produktów zakupionych online; CES (Customer Effort Score) – mierzy wysiłek klienta włożony w kontakt z firmą oraz zakup; CSAT i NPS – mierzą satysfakcję klientów i ich skłonność do polecenia produktu innym klientom; FCR (First Contact Resolution Rate) – mierzy ilość spraw rozwiązanych w pierwszym kontakcie. Co ważne, aż ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2019
... nie do pomyślenia. W obu tych przypadkach duże możliwości dają nowe technologie. – Wirtualne spacery, technologia 3D, VR będą przybliżać klienta do produktu, który ma kupić – podkreślają eksperci Obido.pl. – Cały proces zakupu nieruchomości nigdy nie przeniesie się w 100 proc. do internetu, chociażby ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
... okazuje się, że wyszukiwarka ma większą moc sprawczą niż przedstawiciel handlowy czy reklama w TV. Konsumenci szukają opinii na temat danego produktu czy usługi w internecie, weryfikują kontrahentów, sprawdzając ich konta w portalach społecznościowych, szukają informacji na stronach internetowych oraz zasięgają porad znajomych. Chcąc ...
-
Na prezenty świąteczne więcej wydamy sklepach stacjonarnych
... .). Ważna jest także możliwość łatwego porównania ceny (57 proc.). Z kolei za największą zaletę zakupów tradycyjnych uważamy możliwość natychmiastowego odebrania kupionego produktu (77 proc.), politykę wymiany i zwrotów (76 proc.), ochronę danych osobowych (75 proc.) oraz możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (74 ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
... , które zniechęcają klientów do kupowania w sklepach internetowych. Mowa tutaj o wysokich kosztach dostawy (62,2%), natrętnych reklamach (44,8%) oraz braku możliwości zobaczenia produktu na żywo (42,0%), przy czym waga tych czynników zmienia się w zależności od wieku badanych czyli pokoleń. Wysokie koszty dostawy w największym ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... . To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej ... Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... w zakupach mobilnych. Ponad połowa badanych przez Mobiem i AdColony wskazała, że możliwość szybkiego powrotu do sklepu online, kiedy zmieni zdanie względem produktu powoduje, że chętniej decyduje się robić zakupy w Internecie. Innym powodem jest szeroki wachlarz rozmiarów i kolorów (30 proc.), które często nie ...
-
Zakupy online: plusy i minusy oczami Polaków
... dostawa (7,7 proc.). Jako największą wadę zakupów online respondenci wymienili brak możliwości obejrzenia produktu na żywo. Na tę niedogodność zwróciła uwagę ponad połowa z nich ... elektronika (12,5 proc.). Limit kredytowy za to najczęściej wykorzystalibyśmy na zakup sprzętu AGD (8,7 proc.). Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer ...
-
Opera wprowadza Shopping Corner
... jedno kliknięcie, aby znaleźć najlepsze oferty na rynku, bez konieczności spędzania wielu godzin w sieci. Starczy po prostu wpisać nazwę i markę produktu, przewijać propozycje i wybrać najlepszą ofertę. Ponadto Shopping Corner oferuje rabaty, promocje i unikalne okazje od lokalnych partnerów. Nie trzeba już przeszukiwać ...
-
Jak rozpoznać oszustwo na Facebook Marketplace?
... zdjęcia w ogłoszeniu nie są dla nas pomocne. Niskiej jakości zdjęcia produktu mogą skutecznie ukryć szczegóły, które pomogłyby zdemaskować oszustwo – mówi Kamil Sadkowski, ... kombinację automatycznych systemów kontroli. Z fałszywymi ofertami obejmującymi sprzedaż mieszkań i zakup samochodów, stawka jest bardzo wysoka. To sprawia, że użytkownicy ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... . polskich internautów. To 9 p.p. wzrostu względem 2022 r. oraz 5 p.p. względem 2020 r. Internauci chcą mieć wybór podczas finalizowania zamówienia – dobrać metodę płatności do produktu włożonego do koszyka czy wybrać ulubioną metodę płatności. Nie mając takiej możliwości, istnieje duże prawdopodobieństwo, że porzucą swój koszyk zakupowy ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
... , w jakim celu Polacy korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych. Okazało się, że ponad połowa respondentów odwiedza je, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.). Trochę mniej, bo 52 proc. ankietowanych poszukuje kodów rabatowych w aplikacjach mobilnych sklepów. Natomiast prawie połowa badanych przyznała, że ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... klientów? Jak budować silniejsze zaangażowanie klienta? Prawie dwóch na trzech nabywców wchodzi do sklepu nie mając na myśli zakupu konkretnego produktu - chcą zostać zainspirowani do zakupu atmosferą stworzoną przez sprzedawcę dzięki ekranom i kioskom cyfrowym. Wyniki badania przeprowadzonego przez Mood Media w roku ...
-
Odzież używana: rynek z niewyczerpanym potencjałem?
... (28%) w celu uzupełnienia budżetu. Ponadto, 32% respondentów decyduje się na zakup przedmiotów z drugiej ręki jako bardziej przystępną cenowo alternatywę dla ... prawie połowa z nich używa Vinted jako swojej preferowanej platformy. Co więcej, autentyczność produktu okazała się kluczowym czynnikiem dla ponad 55% respondentów, kupujących luksusowe ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
... w procesie zakupowym, jednak często nie prowadzi on do zakończenia transakcji. Głównym powodem porzucenia koszyka wśród ankietowanych (40 proc.) jest znalezienie produktu w lepszej cenie gdzie indziej. Niemal równie istotne są zbyt wysokie koszty dostawy, które skutecznie zniechęcają już 36 proc. polskich konsumentów ...
-
Zakupy na Wielkanoc 2025. Jakie wydatki Polaków na żywność?
... wyedukowani w ofercie detalistów, więc własną opinię przyjmują jako zasób już posiadany. Są też zdecydowanie bardziej nastawieni na poszukiwanie danego typu produktu i znają jego dostępność – podsumowuje Marcin Lenkiewicz. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 28.03-03.04.2025 roku, metodą wywiadów internetowych (CAWI), przez ...