-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... z preferowanej przez nich metody płatności w danym sklepie internetowym często ma wpływ na ostateczną decyzję o zakupie produktu. Niemal 1/3 respondentów (32%), którzy korzystają z zakupów transgranicznych jest gotowa poszukać produktu w innym miejscu, w którym będzie możliwość wyboru ich ulubionej metody płatności. Dodatkowo, aż połowa osób ...
-
Second hand po polsku: czy chętnie kupujemy rzeczy używane?
... Blisko 6 na 10 jego respondentów deklaruje, że w przeszłości zdecydowało się na zakup używanego samochodu, a niemal połowa przyznaje się do kupowania odzieży w sklepach typu ... gwarancji lub możliwości zwrotu produktu. W dalszej kolejności, 3 na 10 ankietowanych (29 proc.) wymienia niepewność co do pochodzenia produktu, a 27 proc. ma wątpliwości ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... , ma za zadanie motywować konsumenta do wykonania oczekiwanej przez nadawcę akcji. Pożądane działania to zarówno zakup produktu, jak ułatwiająca zapamiętanie marki "zabawa" z jej użyciem, zebranie informacji marketingowych o postrzeganiu produktu, konstrukcja bazy danych czy inicjowanie marketingu relacji. Atawistyczny model łowcy tkwi w ludzkiej ...
Tematy: -
Porównywarki cen - łowcy okazji
... w oparciu o filtry i kiepski system komentarzy świadczą o niedopracowaniu witryny, ale posiada ona możliwości niedostępne jej rywalom. Jednocześnie ze sprawdzeniem potrzebnego nam produktu w ofercie sieciowych sklepów, możemy bowiem dowiedzieć się, czy występuje on na aukcjach w jednym z czterech najpopularniejszych tego typu portali - Allegro.pl ...
-
Zakupy online: liczą się koszty dostawy
... produktu, ale również koszt wysyłki. Niejednokrotnie sumaryczna kwota nie jest tak bardzo atrakcyjna jak wydawało się na początku i klient decyduje się na zakup ... , zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którym e-klienci spotkają się najczęściej. Wskazało na nie odpowiednio 48, ...
-
Do sukcesu w e-commerce potrzebna jest lojalność klienta
... jak cenne dla e-sklepu jest zdanie danego konsumenta. Pozytywna opinia użytkownika danego produktu będzie cenną wskazówką zarówno dla kolejnych klientów nim zainteresowanych ... dole strony pokazujący ostatnio przeglądane przedmioty, których jednak nie kupił. Czasem zakup to dłuższy proces wymagający zastanowienia – dzięki takiej funkcji użytkownik w ...
-
Zakupy pod wpływem impulsu
... zdarzają się ludziom pracującym oraz posiadającym wyższe wykształcenie. Impulsywny zakup jest najczęściej związany z niską ceną produktu lub też z promocją cenową. Czynniki te przyczyniają się do nieplanowanych zakupów ... co dziesiąty Polak przyznawał, że na dokonanie przez niego nieplanowanego zakup mogło mieć wpływ atrakcyjne opakowanie produktu ...
-
Zakupy online coraz częstsze
... sprzedaży możemy się spodziewać. Z drugiej jednak strony za dominacją handlu tradycyjnego w danej branży przemawiać będzie konieczność osobistego doświadczenia produktu przed zakupem (np. zakup nowego samochodu), impulsowy charakter decyzji zakupowej, czy w końcu sama przyjemność dokonywania zakupów (np. luksusowe ubrania)” – powiedział Łukasz ...
-
Zakupy świąteczne: porównujemy online, kupujemy w galerii
... Belgowie (15 proc.). Jeśli sklepy tradycyjne to gdzie? Decydując się na zakup prezentów w tradycyjnych sklepach, najczęściej wybieramy galerie handlowe (32 proc.) oraz supermarkety ... media. Aż 66 proc. z nas zamieszcza swoje opinie i rekomendacje na temat produktu, a 52 proc. informacje na temat ceny. W mediach społecznościowych swoimi opiniami ...
-
Ścieżkę zakupową rozpoczynamy od Allegro
... szukają i kupują produkt oraz w jakim czasie decydują się na jego zakup. Najbardziej popularne to Allegro i Google Okazuje się, że w Polsce ... podejmują najczęściej w trakcie tego samego dnia, w którym szukali produktu. Urządzenia wykorzystywane do zakupu produktu to przede wszystkim komputer i smartfon/telefon komórkowy. Najmniej osób korzysta ...
-
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
... towaru wskazywali, że jego działanie odbiegało od oczekiwanego (15 proc.) lub że zakup był nieprzemyślany (11 proc.). Brak zwrotu towaru nie zawsze oznacza satysfakcję z ... wiele rozwiązań, które – przynajmniej w teorii – mają szansę ograniczyć liczbę osób niezadowolonych z produktu zakupionego przez internet, a co za tym idzie zwrot towaru. Jednym z ...
-
Jak kupujemy świąteczne prezenty w internecie?
... zakup prezentów świątecznych ruszył pełną parą. Dla sprzedawców rozpoczyna się tym ... ankietowanych rozpoczyna od researchu danego produktu, z czego 98% wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Google. Jeżeli finalny zakup odbywa się w sklepie stacjonarnym, nie omieszkamy sprawdzić innych opcji cenowych lub wariantów produktu w internecie. Nawet jeżeli ...
-
Jak projektować sklep internetowy
... . Szczególnie zaś te podstrony, które zadecydują czy po wyborze produktu transakcja będzie zrealizowana. W istniejących obecnie sklepach internetowych spotykamy się z różnego ... analizować cały proces sprzedaży, od chwili zainteresowania produktem po jego zakup. Właśnie dlatego też nie możemy zapominać, że w naszym sklepie żaden koszyk nie ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... Technologia RTB umożliwia bowiem reklamodawcy zakup pojedynczych odsłon reklamy, skierowanej do konkretnego użytkownika Sieci, w modelu aukcyjnym. Witryna z reklamą nie wyświetla się u wszystkich użytkowników, a jedynie u wybranego internauty, a konkretnie u tego, u którego prawdopodobieństwo zakupu produktu jest największe. Dzięki tej technologii ...
-
10 sposobów na okazje cenowe w Internecie
... chęć nabycia danego towaru. Część z nas natychmiast decyduje się na zakup, nie poświęcając ani chwili refleksji temu, czy oferta jest w istocie wyjątkowa. ... inaczej, a podawana cena sprzed obniżki to np. sugerowana przez producenta wartość danego produktu Warto również pamiętać, że sprzedawcy dysponują wieloma, legalnymi chwytami reklamowymi, ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... do eko-motywów podczas komunikacji produktu czy usługi. Podejrzliwość i antypatia Krytyka przejawia się głównie w jego deklaracjach zakupowych. Na zakup produktu opatrzonego certyfikatem bio zdecydowałoby się tylko 31% Krytyków (Ogółem – 59%), a jedynie 20% osób z tego segmentu zwraca uwagę na ekologiczne opakowanie produktu (Ogółem - 49%). Również ...
-
Czy porzuciliśmy sklepy stacjonarne na rzecz zakupów online?
... zżyte ze światem cyfrowym, w podobnym stopniu, jak starsi, deklarują potrzebę dotknięcia i poczucia realnego produktu podczas zakupów. Do korzystania ze sklepów stacjonarnych, młodych przekonuje także możliwość wypróbowania produktu, szybkość otrzymania towaru i łatwość przeglądania asortymentu. Poziom cyfryzacji zakupów różni się też w zależności ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach. Bannery Kampania bannerowa ma dwie odmiany - kampanię produktu oraz kampanię marki. Kampania produktu ma na celu spowodować jak największą liczbę ... kupowania na rzecz sklepów internetowych. Darmowy towar za pierwszy zakup, zniżki, bogata i niepowtarzalna oferta, szybka i często darmowa dostawa, a także ...
-
Skuteczna reklama w interncie
... produktu (marka czasami zupełnie nie kojarzy się z pro-duktem, należy więc uświadomić cechy produktu, a nie marki) i lojalności konsumentów. Za pomocą gry możemy lepiej wytłumaczyć konsumentowi specyfikę i konkretne cechy produktu ... Chryslera w ciągu 18 miesięcy, 10 tysięcy zdecydowało się na zakup samochodu tej firmy. Szczególnie wysoką efektywność ...
-
Strategia marki: Alternative Brand Currencies
... też stymulować sprzedaż produktu. Przykładem jest tu chociażby akcja marki Budweiser w pewnym pubie, gdzie zakup produktu przedłużał w nim czas trwania happy hours. Wizerunkowo ciekawie wykorzystała tę koncepcję marka Lay’s. Za pomocą specjalnej maszyny ustawionej w sklepie pokazała potencjalnym klientom proces powstawania produktu – jego początek ...
-
Buty online - tak kupuje Polak
... zakup w Internecie jest nie tylko atrakcyjna cena. Dla aktywnych konsumentów, żyjących w ciągłym pośpiechu istotne są również takie czynniki jak: bezpieczeństwo płatności (45% badanych) czy możliwość bezpłatnego zwrotu produktu ... %) oraz, że nie może dotknąć wybranego produktu (90%). O badaniu Badanie przeprowadzono między 25 marca a 2 kwietnia 2014 w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... warunkach wykorzystywane są dzieci. 60 proc. respondentów odradziłoby zakup produktów tej marki. 21 proc. badanych dopuszcza zakup, tłumacząc, że wiele firm ma swoje ... że kwestie warunków pracy nie mają znaczenia podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu. Warto zwrócić uwagę, że i w tym wypadku najmniejsze przyzwolenie wykazują kobiety, osoby w ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... meble i produkty związane z wystrojem wnętrz (21%). Coraz częściej decydujemy się również na zakup sprzętu RTV/AGD (21% ) - ta kategoria odnotowała największy wzrost w stosunku do ... Head of Marketing w Shoper. LIVE COMMERCE STABILNIE, DRIVEREM POZOSTAJĄ CENY I EKSPOZYCJA PRODUKTU Badanie Fundacji Kobiet e-biznesu wskazuje również na utrzymującą się ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... klient – odbiorca prezentacji jest najważniejszym sędzią. To „pod niego”, jego oczekiwania, obawy, rozterki, potrzeby powinna następować selekcja treści. Eksperci od produktu, usługi mają jednak tendencję do bombardowania klienta informacjami i z żalem wysycają z treści prezentację, nad którą pracowali niejednokrotnie bardzo długo. Tymczasem kilka ...
-
Jak stworzyć modny produkt
... zakup produktu nie jest związany ze zmianą dotychczasowego stylu życia, a wprost przeciwnie, jest zgodny z systemem norm wyznawanych przez konsumenta, konsumpcja produktu jest widoczna przez otoczenie. Jakie więc działania należy przedsięwziąć, aby wykreować modny produkt? To zależy od rodzaju produktu ... komunikację nieformalną wokół produktu, usługi, ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
... fakt, że większość sklepów dostarcza opony gdyż właśnie one stanowią główny zakup polskich e-kierowców. Kierowcy to ludzie dobrze zorientowani, przywiązani do konkretnych marek, ... należy postawić w tej branży by odnieść sukces. Gwarancja oryginalności produktu, odpowiedni opis (nierzadko z instrukcją obsługi), fachowe (medyczne) doradztwo oraz ...
-
Marketing referencyjny
... nie jest taki skomplikowany, zaś jego zakup odmienił oblicze pewnej firmy. Marketing referencyjny korzysta chyba z usług metamarketingowych, oczywiście w programie referencyjnym, bo gdzie się obrócisz, tam same pochwały i zachęty. Tanio, skutecznie, wiarygodnie, uczciwie, spontanicznie – generowanie rekomendacji produktu ma same zalety. Ale ja już ...
-
Zakupy online: potencjał niekupujących
... sklepach (33 proc.). Gordon zwraca uwagę na szereg sposobów zachęcenia klientów do e-zakupów. – By zmniejszyć obawy związane z brakiem możliwości przetestowania produktu, sklepy internetowe mogą rozważyć opcję odsyłania konsumentów do konkurentów sprzedających w offline, jednocześnie dając talon na e-zakup w gwarantowanej niższej cenie. Do ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2015
... agencji Newseria Biznes Rafał Gajewski, kierownik strefowy w Toyota Bank Polska. Zakup nowszych aut, czyli maksimum sześcioletnich, i z lepszym wyposażeniem, to większy ... mówi ekspert. – Obserwujemy, że klienci, którzy raz skorzystali z takiej konstrukcji produktu, przesiadają się w kolejne samochody i są bardzo zadowoleni z tego typu rozwiązania ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... z analizy odpowiedzi dotyczących ostatniej grupy źródeł związanych bezpośrednio z producentem produktu lub dostawcą usług. Konsumenci uznali wszelkie formy reklamy za ... i usługach. - Można pokusić się o wniosek, że dla polskich konsumentów, rozważających poważniejszy zakup, komunikaty sprzedażowe producenta czy dostawcy usług najbardziej wiarygodne ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... zakupów pozaspożywczych – dla blisko połowy badanych najważniejszym motywatorem była możliwość zobaczenia produktu na żywo oraz przymierzenia go. Na drugim miejscu znalazła się ... Warto zauważyć, że gotowość do zapłaty wyższej niż 10% premii za zakup lokalnych produktów występuje znacznie częściej wśród kategorii zakupów spożywczych – 24% ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... na dalszy plan, najczęściej wskazywanym była marka produktu (26%), marka sklepu (17%), jakość produktu (13%) i kwestie ekologiczne (12%). Mniejsze budżety, ... raz szósty można wesprzeć psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego poprzez zakup specjalnych zawieszek. Dochód z ich sprzedaży przekażemy Fundacji GOPR. Zachęcamy wszystkich do ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
... zdarza im się kliknąć przycisk „akceptuj” bez czytania dokumentów – zauważa Karolina Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. Kierujemy się ceną i jakością produktu Jakimi kryteriami kierujmy się podczas zakupów stacjonarnych oraz online? Na to pytanie także odpowiadają wyniki cyklicznego Barometru Providenta, przygotowanego z okazji ...
-
Strategie i techniki cenowe
... ceny detaliczne zaoferowane stałym klientom, uwzględniające rabaty i obniżki w zamian za zakup większej ilości towaru, np. 8,79 / 5,55, ceny wykalkulowane — ceny tworzące wrażenia ... nich decydujące znaczenie. Ale po ustawieniu dodatkowego znacznie droższego produktu (np. 27zł), zadziała u klienta tzw. zasada poszukiwania złotego środka, polegająca na ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... stosunek do promocji jest płeć – kobiety deklarują większą podatność na promocje niż mężczyźni. Dlaczego? Częściej robią zakupy, a przy wyborze konkretnego produktu trudniej im podjąć „męską decyzję”. Decyzja o zakupie – stereotypowo – to jedna z najbardziej „kobiecych” decyzji, której często towarzyszy szereg „okołosprzedażowych” bodźców i wyborów ...