-
Polska wieś i nowe technologie
... w rolnictwie jest bez wątpienia wykorzystanie technologii satelitarnych. Unia Europejska od wielu lat intensywnie inwestuje w rozwój najnowocześniejszych technologii dla segmentu agro, takich jak satelitarne narzędzia kontroli wizyjnej. Komisja Europejska w ramach programu Copernicus i za pośrednictwem Europejskiej Agencji Kosmicznej rozbudowuje ...
-
Czarny Piątek bez tajemnic: kim jest łowca okazji?
... Chiny. I to klienci z tych krajów szczególnie czekają na czarnopiątkowe okazje. Patrząc na rynek polski, gdzie liczba profili zaliczanych do tego segmentu jest również bardzo wysoka - możemy spodziewać się, że rodzimi konsumenci nie zapomną o piątkowej gorączce zakupów. W oparciu o zasoby jednej z największej na ...
-
Centra handlowe zalewają tłumy kupujących
... 75 proc. większe. Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych dowodzą również, że pokaźny, bo aż 54-procentowy wzrost koszyka zakupowego dotyczy sklepów z segmentu „zdrowie i uroda”, a więc drogerii, perfumerii, salonów urody i salonów optycznych. W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy ...
-
Warszawskie ulice handlowe wracają do łask?
... Żabka. Co ciekawe, udział sklepów specjalistycznych, takich jak piekarnie czy sklepy mięsne, jest stosunkowo niewielki. Jednak już wkrótce rozwój tego segmentu powinien przyspieszyć. W Warszawie dobiegają końca realizacje takich projektów wielofunkcyjnych, jak Elektrownia Powiśle, a to lokalizacje wręcz idealne dla kameralnych piekarni, czy ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... Revoluta, będą tylko stale umacniać mocny trend wzrostowy. Aktualnie, według danych pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego, zaledwie kilkanaście procent przedsiębiorców z segmentu MŚP wykorzystuje zdobycze technologii internetowych do handlu. W zaistniałej sytuacji to konsumenci przy pomocy nowych platform i metod komunikacji, w tym mediów ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... spożywczych sprzedawanych online. Presja związana z szybkim dostępem do klienta końcowego i wyzwania związane z jak najkrótszym terminem dostawy, wpływają na rozwój segmentu tzw. magazynów miejskich (powierzchnie magazynowe od kilkuset do kilku tysięcy metrów kwadratowych). Moduły takie powstają już w największych aglomeracjach (Warszawa, Łódź ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
... wdrożonych funkcjonalności z obszaru logistyki mają firmy, które działają w e-commerce najdłużej – ponad 5 lat. Śledzenie dostawy oferuje swoim odbiorcom 84% firm z tego segmentu, a możliwość zmiany adresu dostawy 54%. Warto też zauważyć, że firmy, które postrzegają wdrożenie e-commerce jako sukces, oferują znacznie więcej funkcjonalności ...
-
Sklepy dyskontowe na fali popularności
... rynku. Wśród nich wymienić można: Immofinanz, Saller, EDS RP, Trei Real Estate czy Fidurock. Zaznaczyć jednak trzeba, że stopień rozwoju segmentu mniejszych obiektów i parków handlowych różni się w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na bardziej dojrzałych rynkach odnotowujemy aktywność deweloperów nawet w miastach z liczbą ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
... e-commerce? Co najbardziej frustruje konsumentów podczas zakupów? Czy kupujący chętnie wchodzą w świat wirtualnej rzeczywistości? Pandemia przyczyniła się do szybkiego rozwoju segmentu e-commerce oraz zmian zachowań konsumentów, ale jak pokazują wyniki badania EY – Future Consumer Index – w wielu przypadkach było to działanie wynikające ...
-
Rozwój e-commerce napędza logistykę ostatniej mili
... dowiesz się m.in.: Kim są najwięksi gracze na rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych oraz pocztowych? Jakie czynniki najmocniej wpływają na rozwój segmentu dostaw ostatniej mili? Co jest dla sektora przesyłek kurierskich kluczową kwestią? Jakie wyzwania niesie za sobą intensywny rozwój sektora e-commerce ...
-
Średni koszyk zakupowy w 2022 roku podrożał o 12,5%
... mrożonkach (22,87% powyżej średniej wszystkich sieci) oraz mięsie, wędlinie i rybach (17,38% powyżej średniej wszystkich sieci). Co dalej – przyszłość segmentu sieci handlowych oczami ekspertów Analitycy ASM Sales Force Agency przewidują, że kolejne lata dla konsumentów będą pełne wyrzeczeń. Według prognoz ...
-
GfK: kupujemy mniej kosmetyków
... tych na zakup kosmetyków. Polacy kupują je głównie na promocjach, wybierają także marki własne. Wartość rynku wynosi obecnie 8,8 mld ... stały się produkty oznaczone jako bio, eko czy organic. Mimo, że stanowią one jedynie 2 proc. segmentu kosmetyków, to regularnie odnotowywały rekordowe wzrosty rok do roku. W porównaniu do 2021 roku sprzedaż ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... oczekiwaniami klientów, a obecnym modelem handlu detalicznego. Młodsze generacje zmieniają zasady Konkurencyjność cenowa była jak dotąd kluczowym elementem propozycji wartości firm segmentu travel retail. Badanie Kearney ujawniło jednak, że ponad 50 proc. podróżnych nie postrzega lotniskowych cen jako konkurencyjnych względem tych, znanych ...
-
Promocja w segmencie B2B
... Grupa traktowana jako decydencka w bazach danych jest w rzeczywistości grupą inicjującą zakup i ewentualnie go akceptującą. W wielu firmach bowiem osoba decydująca o zakupie ... rozumieją odbiorcę i jego zwyczaje. INTERNET W MEDIA-MIXIE SEGMENTU B2B W internecie również są obecne kampanie skierowane do segmentu B2B. Sieć jest, wbrew pozorom, dość ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... czy usługi. Podejrzliwość i antypatia Krytyka przejawia się głównie w jego deklaracjach zakupowych. Na zakup produktu opatrzonego certyfikatem bio zdecydowałoby się tylko 31% Krytyków (Ogółem – 59%), a jedynie 20% osób z tego segmentu zwraca uwagę na ekologiczne opakowanie produktu (Ogółem - 49%). Również najmniej chętnie ze wszystkich ...
-
Outlety wkraczają w fazę dojrzałą
... utworzonej przez NEINVER oraz TIAA. Wartą zauważenia transakcją był również zakup czterech centrów outletowych przez spółkę VIA Outlets (ustanowioną przez Hammerson, APG, ... nie powstał obiekt dedykowany markom wyższego segmentu cenowego, choć operatorzy handlowi segmentu premium zaczynają być obecni w zestawie najemców centrów wyprzedażowych ...
-
Wtórny rynek nieruchomości 2007 i 2008
... województwa mazowieckiego widać, iż nie jest to zrównoważony wzrost całego segmentu rynku. W tym samym czasie, gdy domy w granicach Warszawy zdrożały o 42%, porównywalnie, bo o ... . Samodzielna budowa domu zazwyczaj jest zdecydowanie bardziej efektywna kosztowo niż zakup gotowej nieruchomości. DZIAŁKI BUDOWLANE – PROGNOZA NA 2008 Zarówno wzrost cen, ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... coraz bardziej zwracają uwagę na jakość kawy i decydują się na zakup kawy z wyższych segmentów cenowych - mówi Krzysztof Klimczak, wiceprezes zarządu Strauss ... w tym segmencie jest Tchibo. W najbliższych latach spodziewamy się rozwoju przede wszystkim segmentu premium, a w nim produktów innowacyjnych, dlatego wprowadziliśmy ostatnio na rynek Tchibo ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... komunikacji. Wymaga ona dostosowania działań marketingowych i oferty produktów do unikalnych potrzeb i preferencji każdego segmentu. Jej celem jest skuteczne zaangażowanie konsumentów w przekaz dotyczący produktu i finalnie w zakup produktu. W ramach strategii definiowane są kanały komunikacji z klientami (social media, newsletter, itp), komunikaty ...
-
Małe firmy - prognozy II kw. 2014
... sytuację małych firm: generalna zasada jest taka, że aby zdecydować się na zakup środków trwałych przedsiębiorca musi dobrze oceniać perspektywy dla swojego biznesu, choć są ... na kredyt w segmencie przedsiębiorców indywidulanych. W maju saldo kredytów złotowych dla tego segmentu wzrosło o ponad 700 mln zł i było prawie dwa razy większe od średniej ...
-
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... poruszających się po autostradach. To pierwszy model dla tego segmentu produkowany z zastosowaniem japońskiej technologii BluEarth, dzięki której opona wyróżnia ... transportową, przyjęcie na magazyn, składowanie i wydanie towaru. Chodzi o zakup choinki. Wybór i zakup świątecznego drzewka nie jest wyzwaniem, zakładając, że mamy w tym doświadczenie ...
-
Rynek elektroniki użytkowej i sprzętu AGD
... Zamożni konsumenci, którym zależy na nowoczesnym stylu życia biorą pod uwagę zakup droższych produktów klasy premium, jak np. bezprzewodowe odkurzacze pionowe, roboty ... rezultacie rośnie popyt na urządzenia w cenach premium. W Polsce popyt na smartfony z segmentu cenowego powyżej 500 euro wzrósł w ostatnim roku o 20 proc.” – komentuje Maciej ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: mocna pozycja Polski w CEE
... . udział, zaś w wyniku spadku popytu w sektorze magazynowo-produkcyjnym w porównaniu z poprzednimi latami udział tego segmentu wyniósł 23%. Największe transakcje w regionie miały miejsce w Polsce, przy czym większość w sektorze handlowym (np. zakup Silesia City Center w Katowicach i Magnolia Park we Wrocławiu przez spółkę NEPI Rockcastle – łączna ...
-
Strategie firm deweloperskich 2011
... “T” podtrzyma efekt jaki wywołał program “RnS” - wzrostu popytu na mieszkania z segmentu ekonomicznego. Na strategię inwestycyjną, cenową i marketingową deweloperów w 2011 r. wpłynie również ... firm, którzy mają kłopoty ze spłatą kredytu zaciągniętego na ich zakup (często jego wysokość jest wyższa od aktualnej wartości działki). Najwięksi deweloperzy ...
-
Oto najbardziej atrakcyjne inwestycje w nieruchomości komercyjne na 2021
... także, że nie zabraknie chętnych na inwestycje w nieruchomości handlowe z segmentu convenience i obiekty wspierające logistykę ostatniej mili w gęsto zaludnionych ... skutki gospodarcze pandemii. Inwestorzy mogą również selektywnie rozważać zakup nieruchomości biurowych, zwłaszcza tych o wysokiej jakości, zapewniających długoterminowy, stabilny dochód ...
-
Boom na grunty pod inwestycje w nieruchomości komercyjne
... imponująca. Jedną z największych, odnotowanych na naszym rynku transakcji był niedawny zakup 62 ha fabrycznych terenów na warszawskim Żeraniu przez spółkę Okam. ... inwestycje skierowane do klientów indywidualnych, ale także pod projekty realizowane w ramach segmentu PRS, którymi żywo interesują się teraz fundusze inwestycyjne. Wartość inwestycji w ...
-
Segmentacja klientów
... że tytułów prasowych, stacji i stron w sieci mamy… wiele. Inna będzie komunikacja i strategia do segmentu osób młodych, inna do emerytów, inna do potencjalnych klientów, inna do aktualnych; ... ; Czy klient jeszcze, czy też może już nie wydaje tyle na zakup towarów i usług, ile byśmy chcieli; Dlaczego kupuje u nas, a nie u konkurencji; Przyciąga go ...
-
"Średni" standard mieszkania najpopularniejszy
... poddano dziewięć miast. We wszystkich dominującym rodzajem mieszkań są lokale z segmentu popularnego, które zostały zakwalifikowane do średniego standardu. Największy odsetek tego ... zł. Średnia cena transakcyjna w Poznaniu (5415 zł za m kw.) pozwala na zakup 46 m kw. mieszkania. Najmniej ofert używanych mieszkań o podwyższonym standardzie jest ...
-
Nieruchomości komercyjne w Europie Śr.-Wsch. II kw. 2013
... , powoli zaczyna wkraczać w ten segment rynku. Najwięcej zainteresowania aktywami spoza segmentu prime notuje się w Polsce i Czechach. Niektórzy inwestorzy zakończyli już etap przygotowania ... inwestorów na aktywa o znacznej wartości. Eksperci CBRE są zdania, że zakup i sprzedaż dużych obiektów wysokiej jakości będą kontynuowane i do końca ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2013
... także istotne zmiany o charakterze regulacyjnym. - Część nabywców instytucjonalnych, którzy planowali zakup samochodów osobowych, w końcu roku wstrzymała oddech w oczekiwaniu na potencjalny powrót „ ... Niski popyt ze strony osób prywatnych jest jedną z największych słabości tego segmentu rynku w Polsce. W sytuacji, gdy w 2013 roku sprowadzono do Polski ...
-
Co piąty Polak wykupi ubezpieczenie na raka
... zakup ubezpieczenia na wypadek zachorowania na raka to duży potencjał na wzrost tego segmentu. Istotne jest jednak, jakiego zakresu ochrony szukają Polacy i kto miałby być tą ochroną objęty. Według badania Genworth Customer Focus, zdecydowana większość respondentów, którzy rozważają zakup ...
-
Wprowadzenie produktu na rynek: jak szacować sprzedaż?
... W ramach danego sektora musimy również określić wielkość segmentu, w którym zamierzamy pozycjonować naszą ofertę. Kluczem dla definicji segmentu może być struktura geograficzna (np. wybrany ... i reklamę? jaki odsetek klientów odwiedzających nasz sklep zdecyduje się na zakup nowego produktu i jak często przeciętny klient nabywać będzie dany produkt ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... Czołowe pozycje przypadły w udziale laptopom w cenie do 2500 zł, z tak zwanego segmentu SOHO (Small Office & Home), czyli modelom sprawdzającym się zarówno w roli komputera ... wydać na nowego laptopa? Budżet, jaki większość użytkowników Porównywarki chciała przeznaczyć na zakup nowego laptopa zamykał się w przedziale 2000-3000 zł. Taka kwotę gotowe ...
-
Inwestorzy nie tracą zainteresowania nieruchomościami komercyjnymi
... 132,9 mln euro. Inne znaczące transakcje obejmują m.in. zakup całkowicie odnowionego budynku Ethos przez Credit Suisse Asset Management, zakup przez GLL RE otwartego w końcówce ... kwotę ok. 700 mln euro i dotyczyły zarówno miast wiodących pod względem rozwoju segmentu biurowego, jak Kraków, Wrocław czy Trójmiasto, jak i tych o mniejszym wolumenie ...
-
Polski rynek IT 2004/2005
... blisko 20 proc. w skali roku. Silne spadki cen zapoczątkowało wejście do tego segmentu produktów bardzo atrakcyjnych cenowo. Rynek urządzeń wielofunkcyjnych (MFD) Większość sprzedawanych ... IT będzie wciąż sprzyjać możliwość uzyskania pomocy finansowej na modernizację i zakup sprzętu z unijnych funduszy strukturalnych. Rosnąca oferta dostępu do ...