-
Co się stało z Naszą Klasą, czyli jak zmienił się świat social mediów w Polsce?
09:30 06.11.2024
W dobie dominacji Facebooka, Instagrama i TikToka mało kto pamięta, że historia mediów społecznościowych w Polsce sięga początków obecnego wieku, a jej prekursorami nie są wcale światowi giganci, ale rodzime serwisy. Z okazji 20-lecia badania Mediapanel, Gemius i PBI postanowiły ...
-
Czy portal X pomoże Trumpowi? Big Tech a wybory w USA
10:49 04.11.2024
5 listopada wybory prezydenckie w USA. Instytut Przywództwa sprawdził jak rozkładały się wpisy na portalu X na temat dwójki kandydatów na prezydenta. Zebrane dane wskazują na wyraźną przewagę Donalda Trumpa nad Kamalą Harris. Jak przełoży się to na wynik wyborów?
-
Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem
11:55 23.10.2024
We wrześniu liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się Rzeczpospolita i Onet.
-
Czy Meta narusza konkurencję? Sprawdzi to UOKiK
09:41 22.10.2024
Facebook zmienił sposób prezentowania odnośników do treści prasowych, co może spowodować mniejsze zainteresowanie nimi oraz zmniejszyć liczbę odsłon artykułów. Dlatego Prezes UOKiK zdecydował się wszcząć postępowanie, które ma wyjaśnić, czy takie praktyki Meta mogą naruszać ...
-
Outdoor w badaniu Mediapanel
09:52 10.10.2024
Badanie Mediapanel obejmie kolejne medium - outdoor, w tym nośniki tradycyjne (OOH) i cyfrowe (Digital OOH). Jest to wspólna inicjatywa reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą.
-
ESG cieszy się coraz większym zainteresowaniem w internecie
10:21 07.10.2024
Internauci coraz częściej wyszukują informacje związane z tematem ESG. Z analizy Instytutu Przywództwa wynika, że na przestrzeni roku liczba zapytań w wyszukiwarce Google wzrosła o ponad 20%. O co najczęściej pytają internauci?
-
Nowe prawo autorskie osłabia ruch z mediów społecznościowych
11:00 03.10.2024
Najświeższe dane z badania Mediapanel PBI i Gemius nie pozostawiają złudzeń - kilka dni obowiązywania nowych przepisów prawa autorskiego wystarczyło, aby w znacznym stopniu ograniczyć zasięgi serwisów z treściami redakcyjnymi. Okazuje się, że u schyłku września bieżącego roku ruch ...
-
W Polsat Box pakiet Stream+ z Disney+ i Max od 25 zł
10:47 13.09.2024
Polsat Box wprowadził nową, niższą cenę pakietu Stream+ dostępnego w ofertach telewizji satelitarnej i internetowej. Z łączonej oferty serwisów Disney+ i Max można korzystać już od 25 zł miesięcznie. Abonenci Polsat Box mają także dostęp do serwisu Polsat Box Go bez dodatkowych ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
10:44 06.09.2024
Stwierdzenie, że media społecznościowe zamieniły się w słupy reklamowe, nie jest przesadą. Nie jest też jednak zaskoczeniem, że przeciętny marketingowiec nader chętnie stawia na reklamę właśnie w social mediach. Przemawia za tym chociażby ich zasięg. Nie wszystkie serwisy cieszą ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2024. Gazeta Wyborcza liderem
10:34 29.08.2024
W lipcu 2024 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się TVN24 oraz Rzeczpospolita.
-
Twórcy internetowi stawiają na lifestyle i media społecznościowe
09:48 12.07.2024
Twórcy internetowi rozwijają swoją działalność w dynamicznym tempie. Na ich sukces wpływa wiele czynników. Zabiegając o zainteresowanie odbiorców i przewagę konkurencyjną, muszą umiejętnie dopasowywać swoje strategie. Liczy się m.in. właściwy dobór tematyki kanału, medium czy ...
-
Zwolnienia pracowników w mediach: rośnie liczba publikacji
09:55 04.07.2024
Rośnie liczba publikacji w mediach o zwolnieniach pracowników - wynika z danych Instytutu Przywództwa. W rekordowym marcu 2024 roku na portalach internetowych ukazało się ich prawie 11 tysięcy. Od stycznia 2022 roku liczba tych doniesień wzrosła o ponad 40%.
-
Social media 2024. Kto i jak korzysta?
11:24 02.07.2024
Z najnowszego raportu "Social Media" przygotowanego przez firmy Gemius, PBI oraz IAB Polska wynika, że najliczniejszą grupą korzystającą z mediów społecznościowych są osoby w wieku od 55 do 75 lat, ale najbardziej zaangażowane są osoby młode. Jak wygląda konsumpcja social mediów w ...
-
W czym lepsi są drobni influencerzy i jak z nimi współpracować?
00:40 29.06.2024
Influencer marketing zyskuje coraz większą popularność. Nie powinno to być jednak żadnym zaskoczeniem - pewnych usług lub towarów nikt nie sprzeda lepiej niż znana twarz z miilonowymi zasięgami. Okazuje się jednak, że współpracę warto nawiązać nie tylko z gwiazdami, ale również z ...
-
Najczęściej cytowane media V 2024. Onet liderem
09:50 28.06.2024
W maju 2024 zmiana lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Zwyciężył Onet, wyprzedzając dotychczasowego lidera - TVN24 oraz Rzeczpospolitą.
-
Social media w pracy rekrutera. Są zalety, są wady
10:00 07.06.2024
Wraz z rozwojem internetu branża HR poyskała nowe sposoby rekrutacji pracowników. Obecnie w tym procesie dość intensywnie wspierają HR-owców media społecznościowe. Serwis okpraca24.pl we współpracy z ekspertami Uniwersytetu Warszawskiego postanowili sprawdzić, jakie social media i w ...
-
Która sejmowa komisja śledcza zyskała najwięcej followersów?
07:00 04.06.2024
Komisje śledcze gromadzą przed telewizorami całkiem znaczną rzeszę obserwatorów, wzbudzając przy tym niemałe kontrowersje. Agencja doradcza PRCN, w ramach raportu „Polscy parlamentarzyści. Analiza korzystania z mediów społecznościowych”, postanowiła przyjrzeć się popularności ...
-
ESG - gorący temat w internecie
09:09 15.05.2024
Kwestie ESG zyskują w naszym kraju coraz większą popularność. Dobitnym tego potwierdzeniem może być chociażby analiza zrealizowana przez Instytut Przywództwa. Okazuje się, że kwiecień bieżącego roku przyniósł rekordową wręcz liczbę publikacji wzmiankujących o ESG. Co więcej, na ...
-
Politycy w social mediach: posłowie czy już influencerzy?
11:02 10.05.2024
Jeszcze do niedawna kampanie wyborcze bazowały w głównej mierze na ulotkach, banerach i rozmowach z potencjalnym elektoratem. Nie jest jednak dużym zaskoczeniem, że w dobie internetu polem intensywnych działań kampanijnych są media społecznościowe. Agencja doradcza PRCN postanowiła ...
-
Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem
13:28 26.04.2024
TVN24 wciąż jest liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W marcu 2024 na kolejnych miejscach podium Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska.
-
O wynikach II tury wyborów współdecydują media społecznościowe
11:58 19.04.2024
W I turze wyborów samorządowych wyłoniono tylko część włodarzy rodzimych miast. Tam, gdzie się to nie udało, mieszkańcy zagłosują ponownie już 21 kwietnia. Z dużą dozą pewności można stwierdzić, że podczas I tury istotny wpływ na decyzje wyborcze wywarły media ...
-
Aktywny rodzic: czy "babciowe" stanie się problemem pracodawców?
09:55 11.04.2024
9 kwietnia bieżącego roku Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu małego dziecka. Program „Aktywny rodzic” ma stanowić rozbudowaną wersję tzw. babciowego. Jego założeniem jest ułatwienie rodzicom sprawnego łączenia ...
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
10:24 05.04.2024
7 kwietnia bieżącego roku Polacy pójdą do wyborów samorządowych. W kampanii wyborczej i komunikacji z wyborcami istotną rolę odegrały media społecznościowe. Niektórzy z kandydatów swoją aktywnością w serwisie X czy na Instagramie zasłużyli sobie nawet na miano influencerów ...
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
09:26 26.03.2024
TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).
-
VOD to już nie tylko seriale, ale wielkie kino?
08:39 18.03.2024
Wybuch pandemii stał się siłą, która niewątpliwie wzmogła popularność serwisów streamingowych. Dziś pozycja platform VOD i OTT jest już bardzo dobrze ugruntowana. Co więcej, platformy coraz śmielej wchodzą na rynek zarezerwowany dotychczas dla największych wytwórni walcząc z nimi ...