-
Mapa rynku: punkt widzenia klienta
10:17 15.12.2009
Dwa ważne narzędzia niezbędne w dojściu do celu to mapa obszaru i duża czerwona strzałka z napisem "Tu jesteś". Jednym z najtrudniejszych zadań w szybkiej konfrontacji z rzeczywistością jest stworzenie stałego kontekstu i struktury w celu uchwycenia wszystkich punktów widzenia i ...
-
Facilitacja - nowy trend w zarządzaniu
01:14 15.12.2009
Era super-zarządzania i mocnej specjalizacji w biznesie powoli przechodzi w kolejny etap, wymagający nieco innych kompetencji. Obecnie nasze środowisko pracy wymaga od osób zarządzających oraz od specjalistów-ekspertów większego nastawienia na współpracę i dzielenia się ...
-
Coaching a oszczędzanie
12:10 14.12.2009
Od zarania dziejów ludzie szukali oszczędności i gromadzili zapasy. Chęć posiadania bogactw skłania do inwestowania między innymi w dobra, jakimi są drogocenne klejnoty. Obecna sytuacja gospodarcza w kraju i na świecie zmusza do obniżania kosztów. Wprowadzając do przedsiębiorstwa ...
-
Strategie pośrednie: część 2
03:10 11.12.2009
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności jaka możliwa jest w granicach ...
-
Zainwestuj w event marketing
10:26 10.12.2009
Nie ulega wątpliwości, iż dzisiejszego konsumenta należy zaskoczyć. Natarczywe i bezustanne namawianie go do czegoś czy wciskanie do ręki ulotki czy nawet "nachodzenie" za pośrednictwem skrzynki mailowej doprowadziło do buntu konsumenta, który zaczął mówić NIE.
-
Marketing social media
13:53 08.12.2009
Inspiracją do napisania tego artykułu był wpis na blogu Davida Grinera, stratega w obszarze social media dla firmy Luckie & Company. Porównuje on siedem grzechów głównych do przewinień, jakich dopuszczają się marketerzy podczas działań w ramach marketingu społecznościowego.
-
Wsparcie inwestycji w turystykę
13:51 07.12.2009
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej zmieniło wiele, w tym również sposób patrzenia na turystykę, nadając tej branży rangę gałęzi przemysłu, która generuje zyski, tworzy nowe miejsca pracy i którą warto dofinansować. Do tej pory dotacje adresowane były przede wszystkim na ...
-
Konsumpcja w Polsce po 1989r: wnioski na przyszłość
13:55 04.12.2009
Transformację gospodarczą w Polsce po 1989 r. rozumiemy jako całokształt zmian polegających na przechodzeniu od gospodarki centralnie planowanej i zarządzanej, w której dominowała własność państwowa, do rynkowego systemu gospodarczego, opartego na prywatnej własności oraz swobodzie ...
-
Strategie pośrednie: część 1
11:46 03.12.2009
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności jaka możliwa jest w granicach ...
-
Derywaty pogodowe chronią zysk firmy
09:26 01.12.2009
W lipcu 1997 r. południową Polskę, Czechy oraz część Austrii nawiedziła powódź, którą nieprzypadkowo media nazwały powodzią tysiąclecia. Pochłonęła ona w sumie 114 istnień, a straty, jakie wywołały tak obfite opady deszczu, oszacowano łącznie na 4,5 mld euro. W głębokiej ...
-
Finansowanie samorządów: obligacje komunalne
09:53 30.11.2009
Nie każda jednostka samorządu terytorialnego posiada wystarczające środku finansowe na całościowe sfinansowanie planowanych inwestycji. W takich sytuacjach, warto sięgnąć po finansowanie zewnętrzne. Korzystną alternatywą dla kredytów bankowych jest emisja obligacji komunalnych.
-
Zamknięte fundusze inwestycyjne: zasady tworzenia
03:28 29.11.2009
Fundusze inwestycyjne zamknięte stanowią coraz popularniejszy sposób inwestowania aktywów własnych. Zdecydowanie szersze niż w przypadku funduszy otwartych możliwości inwestycyjne oraz możliwość zbywania emitowanych przez te fundusze certyfikatów inwestycyjnych, umożliwiają nie tylko ...
-
Budowanie modelu kompetencji
02:20 29.11.2009
Jeszcze dekadę temu, oceniając kandydatów i pracowników, zwracano uwagę na doświadczenie i wiedzę. Rozwój rynków i rosnąca konkurencja spowodowały wzrost złożoności pracy na niemal wszystkich stanowiskach. By być skutecznym, niezbędne są umiejętności praktycznego i elastycznego ...
-
Normalizacja korzystna dla firm
00:56 29.11.2009
Lepienie pierogów, tłumaczenie dokumentów, budownictwo, produkcja sprzętu medycznego - te i tysiące innych dziedzin aktywności gospodarczej mogą podlegać normom. Ich przestrzeganie to szansa na otwarcie przed firmą nowych rynków, znaczną redukcję kosztów, a także skorzystanie z ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
04:20 28.11.2009
Decyzja o założeniu lub rozwoju biznesu na tym czy innym obszarze tylko z pozoru wygląda na błahą. Jasne, porównanie poziomu czynszów w dwóch miastach jest oczywiste. Ale już analiza rozwoju demograficznego danego regionu - niekoniecznie. A gdy weźmiemy pod uwagę całość unijnego ...
-
Sprzedaż firmy: wykup menedżerski
01:10 28.11.2009
Poszukując sposobu na pozyskanie kapitału na rozwój firmy lub sposobu na jej zbycie, właściciele rozglądają się za inwestorami strategicznymi oraz możliwością debiutu giełdowego. Bardzo często zapominają oni jednak o innej popularnej formie zbycia firmy - sprzedaży jej swoim własnym ...
-
Strategie agresywne część 2
03:45 27.11.2009
Strategie agresywne należą do grupy strategii charakteryzujących się występowaniem dotkliwych poziomów obsunięcia kapitału oraz oczekiwaną stopą zwrotu znacząco przekraczającą poziom tzw. stopy wolnej od ryzyka, reprezentowanej przeważnie przez poziom rentowności długoterminowych ...
-
Nowoczesne przedsiębiorstwa a strategie innowacji
11:18 26.11.2009
Wprowadzony w 2007 r. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka ma być remedium na zaległości w dziedzinie rozwijania innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Z danych GUS wynika, że duże przedsiębiorstwa zainwestowały w 2007 r. 16 mld w innowacje, a MŚP - 3 mld. Alokacja środków UE ...
-
Internet a dostarczanie informacji
13:51 25.11.2009
Po rozpoznaniu marki urządzenie wyświetla na trzymanej w ręku paczce kolorowy sygnalizator rekomendujący lub odradzający zakup.
-
Innowacje w firmie: co je powstrzymuje, a co pobudza?
11:00 24.11.2009
Podobnie jak wiele czynników decyduje o tym, jak firma zareaguje na imperatyw rynku i jak będzie prowadzić swoją działalność, idąc obraną przez siebie ścieżką do sukcesu, także impuls (skłonność) do innowacji - albo brak takiego impulsu - ma korzenie zarówno organizacyjne, jak i ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
12:32 23.11.2009
Większość menedżerów część swojego czasu pracy przeznacza na myślenie o różnych negatywnych zdarzeniach, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Czy z tego myślenia wynikają konkretne działania zabezpieczające, zmniejszające ryzyko problemów finansowych, rzeczowych i ...
-
Jak rozliczyć projekt B+R
02:10 21.11.2009
Bardzo ważna na etapie rozliczenia dotacji jest prawidłowa dokumentacja poniesionych kosztów. Szeroki katalog kosztów kwalifikowanych posiada działanie 1.4-4.1 PO IG - ,"Wsparcie na prace badawcze i rozwojowe oraz wdrożenie wyników tych prac". Stopień trudności rozliczenia kosztów w ...
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
05:55 20.11.2009
Marketerzy, żeby przyciągnąć konsumenta i zwrócić na markę uwagę potencjalnych klientów, sięgają po chwyty ciężkiego kalibru. Starajając się szokować.
-
Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?
10:11 19.11.2009
W życiu niektórych ludzi jeden kryzys goni kolejny: stale spóźniają się na umówione spotkania, zapominają o różnych sprawach i nigdy nie są osiągalni, gdy ich potrzebujemy. Istnieje też kategoria ludzi lepiej zorganizowanych - zarówno w domu, jak i w pracy. Mają mnóstwo ...
-
Czym jest coaching?
13:51 16.11.2009
CZARODZIEJ COACHING. Słyszeli o nim już wiele razy. Podobno był przybyszem z dalekiego kraju. Ludzie gadali o nim różne rzeczy. Co ciekawe, wcale nie byli zgodni w tym, czy jest w porządku, czy lepiej się z nim nie zadawać...