-
Trendy w budowaniu marki
11:40 12.11.2009
Trend to niejako łamanie zasad. Można łączyć klasykę, oldschool z futurystycznymi formami. Jedno pozostaje niezmienne - efekt musi się podobać.
-
Zarządzanie czy przywództwo?
01:22 07.11.2009
John Kotter prawdopodobnie najprecyzyjniej scharakteryzował różnice między przywództwem a zarządzaniem. Praktycznym sposobem odróżnienia jednej funkcji od drugiej jest postrzeganie ich jako dwóch krańców tego samego kontinuum kierowniczego, w ramach którego są one w sposób ...
-
Strategie agresywne: część 1
12:47 04.11.2009
Strategie agresywne należą do grupy strategii, charakteryzujących się występowaniem dotkliwych poziomów obsunięcia kapitału oraz oczekiwaną stopą zwrotu znacząco przekraczającą poziom tzw. stopy wolnej od ryzyka, reprezentowanej przeważnie przez poziom rentowności długoterminowych ...
-
Generacja Y a rynek pracy
02:45 01.11.2009
Po generacji Baby Boomers i straconego pokolenia X, na rynek wchodzi kolejna fala siły roboczej. Wykształceni, dorastający w zglobalizowanym świecie młodzi ludzie, stanowią wyzwanie nie tylko dla speców od marketingu, ale również dla własnych szefów.
-
Od czego zależy sukces firmy?
02:22 31.10.2009
Co najlepsze przedsiębiorstwa robią inaczej? Po czterech latach badań zbliżyliśmy się wyraźnie do odpowiedzi na to pytanie. Rozpoznaliśmy istotne czynniki sukcesu i opisaliśmy role, jakie odgrywają. Podjęliśmy próbę ukazania wyzwań, jakim organizacje powinny poświęcić swoją ...
-
Energetyka wiatrowa a dotacje EU
03:25 30.10.2009
Powszechne zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii w Polsce nabiera tempa. Związane jest to bezpośrednio z rosnącą świadomością społeczną, która skłania coraz większą rzeszę inwestorów do realizacji projektów związanych z OŹE. Ostatnimi czasy prym w tej kategorii ...
-
Wielowymiarowa analiza porównawcza
11:19 29.10.2009
W ostatnim czasie możemy zaobserwować coraz większy wzrost zainteresowania metodami opartymi na wielopłaszczyznowej analizie porównawczej, których ideą jest tworzenie zagregowanych wskaźników uwzględniających wiele aspektów funkcjonowania podmiotu. W metodach tych brane są pod uwagę ...
-
Szkodliwe programy mobilne: ewolucja
02:10 28.10.2009
Ewolucja mobilnego szkodliwego oprogramowania niemal zatrzymała się po opublikowaniu przez KasperskyLab pierwszych dwóch artykułów na ten temat. Dlatego ten artykuł pojawił się dopiero po 3 latach.
-
Siła reklamy a wybór marki
02:55 27.10.2009
Decyzje marketerów bywają równie trudne do zrozumienia, jak zachowania konsumenckie. Czy nie można by ich także badać?
-
Market maker i animator rynku
00:22 26.10.2009
W świadomości inwestorów pojęcia market makera i animatora często zlewają się w jedno. Rzeczywiście różnica pomiędzy nimi jest niewielka, jednak nie oznacza to, iż można postawić pomiędzy nimi znak równości.
-
Jak ulepszyć model biznesowy firmy?
02:13 23.10.2009
Żadne modele biznesowe nie trwają wiecznie, a niektóre zachowują atrakcyjność tylko przez relatywnie krótki okres. Na zmniejszenie efektywności dowolnego modelu biznesowego w czasie wpływają trzy sprzężone ze sobą czynniki. Jeśli działają łącznie, mogą w końcu doprowadzić do ...
-
Jak pozyskać środki na innowacje?
13:43 22.10.2009
Innowacyjność jest bodaj najistotniejszym wyznacznikiem procesów transformacji i rozwoju każdego regionu i kraju. Jej znaczenie w kształtowaniu nowoczesnej gospodarki nie znajduje w ostatnim czasie równego sobie. Można wręcz powiedzieć, że to koło napędowe nadające bieg rozwojowi i ...
-
Czym jest kultura korporacyjna?
12:02 19.10.2009
Czy twoja firma ma własną kulturę korporacyjną? Prosta odpowiedź na to pytanie brzmi: "Tak". Odpowiedź bardziej złożona: "Nawet w większym stopniu, niż ci się wydaje". Czy ci się to podoba czy nie, za każdym razem, kiedy co najmniej dwie osoby spotykają się, żeby wspólnie coś ...
-
Kaspersky Lab: pułapki w Internecie
00:16 17.10.2009
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, opublikował nowy artykuł pt. "Pułapki w Internecie". Tekst objaśnia zagrożenia, na jakie narażeni są wszyscy użytkownicy Internetu, a w szczególności Ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Globalną Siecią. Opisuje on ...
-
Badania marketingowe a wybór marki
10:22 16.10.2009
Badania marketingowe, podobnie jak te w medycynie, powinny być stosowane umiejętnie i prowadzić do diagnozy oraz rekomendacji. Niewłaściwy dobór badania może przecież doprowadzić do konstatacji kompletnie błędnej.
-
Cross marketing wabi panie
10:10 12.10.2009
Internautki mają wiele twarzy. To może być matka, żona, singielka, nastolatka, kobieta oczekująca dziecka, karierowiczka, przyjaciółka, panna młoda. Każde z tych kobiecych wcieleń ma inne potrzeby i poszukuje w sieci innych informacji.
-
Cel przedsiębiorstwa to więcej niż zysk
02:35 08.10.2009
Prawdopodobnie można racjonalnie przyjąć, że organizacja i jej członkowie powinni dokładnie rozumieć swój cel. W praktyce jednak nie zawsze tak się dzieje. Bardzo często pojawiają się liczne wątpliwości i sprzeczne opinie w związku z tym zagadnieniem, nawet w gronie członków ...
-
Spotkanie bezpośrednie czy spotkania w sieci?
00:48 02.10.2009
Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości. Przyjrzyjmy się bliżej zarówno dostępnej technologii, jak i logistyce, o której trzeba pamiętać, planując spotkanie.
-
Satysfakcja klienta a zarządzanie doznaniami
00:20 30.09.2009
Od kilkunastu lat na świecie, a w Polsce od zaledwie kilku, w rozważaniach dotyczących relacji z klientem coraz częściej mówi się o doznaniach klienta i zarządzaniu doznaniami klienta. Co oznaczają te sformułowania? Czym różnią się od innych dotąd używanych pojęć? Czy warto ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
00:43 29.09.2009
Badania, jakie przeprowadziły firmy Eyeblaster oraz TNS, pokazują, że 85 proc. marketerów na świecie dostrzega potencjał integracji kampanii w różnych kanałach medialnych.
-
Kreatywność w marketingu
11:01 28.09.2009
Po co w marketingu potrzebna jest kreatywność? Wydaje się to oczywiste, a jednak odpowiedzi na to pytanie będą różne. Inna padnie, gdy postaramy się wczuwać w punkt widzenia odbiorcy, a inna, gdy przyjmiemy opcję przede wszystkim twórcy.
-
Budowanie relacji a osiąganie celów
00:16 25.09.2009
Liderzy biznesowi często koncentrują się na swoich zadaniach tak bardzo, że nie dostrzegają, iż czas poświęcony na budowanie koalicji pozwoliłby wykonać zadanie szybciej, łatwiej i skuteczniej. Czas spędzony na budowaniu relacji współpracy, w celu osiągnięcia założonych zadań ...
-
Kampanie reklamowe czerpią z życia
12:45 23.09.2009
Marketerzy na całym świecie przejmują się teorią cyklu życia marki, tym, że spadki sprzedaży są nieuchronne. Jak więc uchronić markę od zapomnienia? Czy specjalistom się to udaje? Jakich środków używają? Czy faktycznie mają wpływ na to, jak ludzie żyją i na to, jakie marki ...
-
Alternatywne metody zarządzania kosztami
12:40 22.09.2009
Tradycyjne podziały kosztów w przedsiębiorstwie opiera się na kosztach rodzajowych oraz kosztach wg miejsc ich powstawania. Jest on zgodny z wymogami Ustawy o rachunkowości, lecz jego walory informacyjne na potrzeby zarządzania są dość ograniczone. Tu z pomocą przychodzą alternatywne ...
-
Obsługa klienta: jak skrócić czas oczekiwania?
13:35 18.09.2009
Czy godzina godzinie równa? Nie. To, jak szybko mija czas w naszym odczuciu, zależy od wielu czynników. Gdy robimy coś przyjemnego, czas płynie niepostrzeżenie. Dlatego weekend zwykle wydaje się za krótki. Natomiast czas ciągnie się okrutnie podczas zajęć nieprzyjemnych, albo wtedy gdy ...