-
"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach
11:28 29.07.2007
Człowiek, kierując własnym życiem, wykorzystuje wykładnię racjonalnego, analitycznego myślenia dostarczanego przez rozum oraz spontaniczne emocje dyktowane przez serce. To właśnie te ostatnie sprawiają, że faktycznie żyjemy, bo potrafimy odczuwać. Czujemy radość i smutek, złość i ...
-
Podatki w małych i średnich firmach
13:12 26.07.2007
Obserwacja długiej drogi, którą przeszła polska gospodarka na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, pozwala wysnuć pierwsze wnioski dotyczące miejsca, jakie w jej strukturach zajmują małe i średnie firmy, a także ich potrzeb i oczekiwań w stosunku do ciągle "modernizowanego" systemu ...
-
Phishing - kradzież danych w Internecie
12:59 20.07.2007
Zgodnie z definicją przedstawioną przez firmę McAfee, phishing jest metodą wyłudzania poufnych informacji takich jak dane osobowe, hasła do kont internetowych lub numerów kart kredytowych. Według firmy badawczej Gartner, już ponad 11 milionów amerykańskich internautów ujawniło swoje ...
-
Innowacyjna Gospodarka - dotacje na duże innowacje
12:31 10.07.2007
Znane są już pierwsze szczegóły programu Innowacyjna Gospodarka. Program skierowany jest do firm realizujących duże inwestycje o wartości powyżej 2 mln euro, które mają znaczenie ponadregionalne. Celem IG jest wspieranie innowacji o dużym znaczeniu. Jest to program zupełnie nowy, bez ...
-
Jak wirusy ukrywają się przed antywirusem?
12:50 06.07.2007
Kaspersky Lab, producent oprogramowania służącego do ochrony danych, opublikował nowy raport analityczny dotyczący ewolucji technologii wykorzystywanych przez szkodliwe programy do ukrywania się i walki z oprogramowaniem antywirusowym. Autorką raportu jest Alisa Shevchenko, starszy analityk ...
-
Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?
13:28 03.07.2007
Zgodnie z definicją Urzędu Komunikacji Elektronicznej, roaming międzynarodowy to usługa oferowana przez operatorów ruchomych sieci telefonicznych, która umożliwia korzystanie z telefonu komórkowego za granicą. Poniższy poradnik UKE przedstawia mechanizmy działania roamingu oraz taryf ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
14:05 14.06.2007
Każdego dnia skrzynka pocztowa internauty zapełnia się sporą ilością wiadomości. Wiele z nich to korespondencja niechciana i traktowana jako spam, który obok wirusów stanowi zmorę dzisiejszego Internetu. Dlatego bardzo ważne jest, aby stworzyć taką wiadomość, która zainteresuje ...
-
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
10:00 06.06.2007
Realizacja zamówienia w sklepie internetowym czy zakup na serwisie aukcyjnym nie kończy się z chwilą kliknięcia przycisku "Zamów" lub z chwilą wygrania licytacji. Nawet jeśli za zamawiany towar już zapłacono i jest on w sklepie dostępny w sprzedaży bieżącej czeka nas jeszcze jedna ...
-
Małe firmy traktowane są po macoszemu
11:51 02.06.2007
Wśród 3,5 mln działających w Polsce firm aż 95 proc. to firmy małe i średnie, z czego 99 proc. to mikroprzedsiębiorstwa. Zarówno w Polsce, jak też i w innych państwach świata, to właśnie firmy należące do sektora MSP pełnią istotną rolę w gospodarce. W Polsce wytwarzają one 48 ...
-
Marki wiernych wyznawców
00:51 29.05.2007
Życie nie znosi próżni. Dziś dawne miejsce wiary starają się zajmować marki. Niektórzy ludzie noszą tatuaże z ulubionym logo, tak jak ich babcie poświęcony medalik. Marki dają im pewność i wsparcie, jak modlitwa. Czy rzeczywiście, w świecie, który traci wiarę, marki mogą ...
-
Preselling zyskuje na znaczeniu
13:52 24.05.2007
Zbieranie zamówień w punktach sprzedaży oraz merchandising - czyli właściwe pozycjonowanie produktów i materiałów reklamowych na półkach sklepowych - tym zajmują się presellerzy. Jeszcze 2, 3 lata temu z presselingu korzystały głównie firmy z branży FMCG. Z czasem ta forma ...
-
Oferty turystyczne z internetu
10:08 08.05.2007
Zbliża się lato, wakacje już za pasem. Biura turystyczne już od pewnego czasu notują zwiększony ruch, wiele osób jednak swoje wakacje będzie planować na krótko przed urlopem. Dużym ułatwieniem dla nich są internetowe biura podróży.
-
Nowa forma reklamy: spotler w komórce
11:48 25.04.2007
W grudniu po raz pierwszy w Polsce pojawiły się spotlery - graficzne reklamy w telefonie komórkowym, docierające do użytkowników korzystających z usług multimedialnych na komórkę. Swoje spotlery, dostarczone przez Telecom Media, wyemitowały już m.in. HBO i Motorola.
-
Więź klienta z luksusową marką
13:02 19.04.2007
Niewielka część globalnej populacji żyje w luksusie, wydając niebagatelne sumy na to, co jeszcze bardziej uwydatni i pokaże wszem i wobec ich status majątkowy czy styl życia. Co robić, aby skusić najbogatszego Kowalskiego do zakupu? Jak stworzyć więź klienta z ekskluzywną i ...
-
Przedsiębiorca w Unii - uczmy się na błędach
12:58 14.04.2007
Koniec okresu programowania funduszy unijnych na lata 2004-2006 sprzyja wstępnemu podsumowaniu sprawności pozyskiwania i absorpcji środków przez inwestorów. Ostatnie dwa lata pokazały, że dotacje z Unii otwierają nowe możliwości finansowania rozwoju polskich przedsiębiorstw zwiększając ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
00:06 09.04.2007
Działania public relations to nie tylko informacje prasowe, pokazy, konferencje prasowe, propozycje wywiadów czy artykuły sponsorowane. Public relations to również utrzymywanie relacji z mediami oraz klientami firmy, użytkownikami jej wyrobów czy odbiorcami usług. Naturalnym narzędziem do ...
-
Keyloggery - jak działają i jak można je wykryć
00:06 08.04.2007
Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych, opublikował pierwszą część nowego artykułu poświęconego keyloggerom, rodzajowi oprogramowania (lub sprzętu) spyware, które pozwala szkodliwym użytkownikom na przechwytywanie haseł i innych poufnych danych użytkownika. ...
-
Obligacje sposobem na finansowanie inwestycji unijnych
00:07 07.04.2007
Jednostki samorządu terytorialnego (JST) posiadają zdolność emitowania obligacji, przyznaną w ustawie o finansach publicznych, skonkretyzowaną w odpowiednich przepisach ustaw o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa i potwierdzoną w art. 2 pkt. 2 ustawy o obligacjach. Emisje ...
-
Marki rosną nam wszerz
13:56 26.03.2007
W ostatnim czasie da się zauważyć, jak działający w Polsce marketerzy zmieniają strategię prowadzenia walki o konsumenta na rynku dóbr FMCG. Z naszych obserwacji wynika, że coraz częściej, zamiast budować od podstaw nowe marki, firmy decydują się na poszerzenie i pogłębienie ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
14:02 14.03.2007
Parafia, partia polityczna, klub tenisowy, użytkownicy grona.net, koło naukowe młodych fizyków, miłośnicy starych motocykli - co ich łączy? Słowo "społeczność". Słowo, które, jak wskazuje rozwijający się rynek i potrzeby funkcjonujących na nim odbiorców, będzie kształtowało ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
13:23 06.03.2007
ArchiDoc udostępnił wyniki pierwszych badań w Polsce dotyczących rynku usług zarządzania dokumentami. Wynika z nich, że popyt na usługi związany z zarządzaniem dokumentami w modelu outsourcingowym znajduje się obecnie w fazie wzrostowej - firmy deklarują, że ich wydatki na ten cel ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
14:08 27.02.2007
David Ogilvy powiedział kiedyś, że nie uważa reklamy za rodzaj rozrywki czy formę sztuki, lecz za nośnik informacji. Jednak, czy w dobie małej wiarygodności reklamy, ucieczki konsumentów od tego instrumentu promocji, niskiego poziomu zaangażowania potencjalnych klientów w odbiór ...
-
Telefonia internetowa w polskich firmach
00:09 24.02.2007
Jak podkreślają specjaliści z portalu voiper.pl, firmy bardzo naturalnie weszły w telefonię internetową VoIP, ponieważ dysponują szerokopasmowym dostępem do Internetu, a koszt wejścia jest bardzo mały. Obecnie firmy traktują telefonię VoIP jako dodatkową możliwość rozmów ...
-
Narzędzia PR w Internecie
13:49 06.02.2007
Public Relations to sztuka przekazywania informacji społeczeństwu przy użyciu mediów w imieniu zainteresowanego klienta, według innej definicji to ogół działań mających za zadanie wytworzenie pozytywnego wizerunku społecznego danej instytucji - czy to firmy, czy stowarzyszenia, fundacji ...
-
Polscy seniorzy i Internet
13:51 05.02.2007
"Komputery są tylko dla młodych", "Internet jest drogi", "To za trudne, nie dla starszych, nie dam rady się nauczyć" - takie i podobne sformułowania często padają z ust 50-60-latków. Czy są prawdziwe? Czy rzeczywiście obsługa komputera jest tak skomplikowana, że starsze osoby nie są w ...