-
Sponsoring jako element komunikacji marki
13:58 31.01.2007
Można zauważyć, że coraz częściej rolę mecenasa kultury przejmują, w miejsce państwa, firmy prywatne. Co powoduje, że decydują się na działalność sponsorską? Dlaczego wybierają inicjatywy ze świata kultury? Czego oczekują po zaangażowaniu się w tego rodzaju aktywność i jakie ...
-
Porównywarki cen - łowcy okazji
00:02 27.12.2006
Coraz więcej Polaków docenia wygodę wirtualnych zakupów. W internetowym handlu powoli zaczyna być tłoczno - swoimi ofertami kusi nas już kilka tysięcy rodzimych sklepów tego typu. W wybieraniu najlepszej oferty niezwykle pomocne mogą się więc okazać serwisy oferujące błyskawiczne ...
-
VoIP dla początkujących
00:04 26.12.2006
VoIP to słowo, które robi teraz rewolucję i wprowadza sporo zamieszania na rynku telekomunikacyjnym. Oferuje nowe możliwości, jakkolwiek ma też swoje ograniczenia, o których warto wiedzieć - przypomina Urząd Komunikacji Elektronicznej. "Voice over Internet Protocol" (VoIP) to nazwa ...
-
Dlaczego warto pisać bloga
00:04 24.12.2006
Blogi stają się coraz bardziej wszechstronnym narzędziem. Oprócz celów promocyjnych i doradczych, są również popularnym narzędziem PR czy reklamy. Bardzo skutecznym narzędziem. Jeśli więc prowadzisz jakiś biznes, którego dzieło nie znajduje wystarczająco szerokiego zainteresowania ...
-
Nazwy handlowe w wyszukiwarkach
11:28 12.12.2006
Reklama tekstowa w wyszukiwarkach internetowych daje spore pole manewru tym, którzy chcą podpierać się popularnością innych. Firma X, która próbuje zyskać na popularności i prestiżu firmy Y - to nie nowość. Obecnie zdarza się to jednak coraz częściej także w internecie. Internauta, ...
-
Jak wybrać operatora logistycznego?
00:45 09.12.2006
Zbliżają się święta, z roku na rok powiększa się katalog świątecznych ofert, produktów, które zanim trafią pod choinę przechodzą długą drogę. Planowanie, produkcja, transport, magazynowanie - pojawia się pytanie: jak znaleźć zaufanego partnera, który zajmie się obsługą ...
-
Świąteczne e-zakupy
00:08 30.11.2006
Okres bożonarodzeniowo-noworoczny to czas wielkich żniw nie tylko w tradycyjnym handlu. To także czas zwiększonych, i to nawet bardzo, obrotów w e-handlu. Dla około 800 sklepów internetowych działających w Polsce to czas wielkich żniw. Dla ich klientów to często czas długiego ...
-
Plotka kontra reklama
13:51 04.11.2006
Czy rzeczywiście można tak powiedzieć? A może raczej plotka to też reklama? Umiejętnie wykorzystana, kontrolowana plotka może być nieocenionym elementem kampanii reklamowej. Doskonałym przykładem produktu rozreklamowanego dzięki plotce, bez wykorzystania innych kanałów komunikacji ...
-
Perswazja: sztuka kontrargumentów
13:35 26.10.2006
Co to jest perswazja? Czy zgodzisz się, że jest to zmiana osobistego przekonania lub nastawienia pod wpływem informacji? Przy czym przekonanie bardziej związane jest z emocjami i uczuciami, a nastawienie - z logicznym rozumowaniem. Perswazja jest zwodniczo łatwa na pierwszy rzut oka, ale ...
-
Marka a reklama konkurencji w wyszukiwarkach
13:45 18.10.2006
Stworzenie rozpoznawalnej, popularnej nazwy handlowej dla produktu to sukces dla marketingowego specjalisty. Co jednak zrobić, gdy konkurencja wykorzystuje tę nazwę w wyszukiwarkach internetowych do promocji własnego produktu? Jak ograniczyć ryzyko, że nasi potencjalni klienci będą ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
11:09 11.10.2006
Coraz częściej słyszymy, że reklama w klasycznych mediach już nie wystarcza do skutecznego zbudowania przewagi konkurencyjnej. Firmy poszukują nowych rozwiązań, które pozwolą na skuteczne dotarcie do konsumenta. Marketingowcy coraz częściej sięgają po niestandardowe media, których ...
-
Rośnie rynek reklamy online
13:40 05.10.2006
Jak wynika z raportów badawczych, rynek reklamy internetowej rośnie w Polsce niezwykle dynamicznie i jak wynika z prognoz, będzie wzrastał niemal o 50% rocznie przez najbliższe 3 lata. Jakie są tego konsekwencje na rynku reklamy jako takiej? Co oznaczają one dla pracodawców i pracowników?
-
Jak stworzyć modny produkt
13:25 27.09.2006
Co łączy świnki szczęścia Jollyz, zespół Tokio Hotel oraz powiedzenie "edge" ("edżi", czyli dawne "cool")? Wszystko to produkty mody. Chociaż większość ludzi utożsamia modę z odzieżą, warto pamiętać, iż obejmuje ona wszystkie typy kulturalnej działalności człowieka ...
-
Przestępczość internetowa
13:33 07.09.2006
Przestępczość Internetowa - kradzieże numerów kart kredytowych, piractwo naruszające prawa autorskie twórców programów komputerowych, filmów i muzyki, dystrybucja pornografii dziecięcej - to druga, gorsza strona Internetu. Sieć ta stając się rzeczywiście powszechną globalną ...
-
Blogi w służbie PR
00:03 29.08.2006
Ostatnie tygodnie przyniosły polskiej (i nie tylko) blogosferze wiele nowości, które wywołały niemały szum medialny. Obserwując taki stan rzeczy można zadać sobie pytanie o jego przyczyny. Jednak bardziej odpowiednie niż "dlaczego?" wydaje się sformułowanie "dlaczego tak późno?" ...
-
Jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami
11:54 28.08.2006
Zauważyłem niedawno nowy trend wśród dziennikarzy. Podczas konferencji prasowej reporterzy w pierwszym rzędzie przez cały czas sprawdzali smsy i e-maile w swoich telefonach komórkowych. Co wtedy robić? Jak się zachować? Jak radzić sobie z agresywnymi i niegrzecznymi pytaniami w czasie ...
-
Jak wspólnie realizować badania
11:29 24.08.2006
Można przyjąć tezę, iż w przypadku dużych podmiotów gospodarczych badania rynkowe są zazwyczaj wkomponowane w strategię firmy, stanowią jej integralny element. Jeśli chodzi o podmioty mniejsze, bywa że badania pojawiają się dopiero w przypadku, kiedy występuje problem marketingowy ...
-
Jak zrobić lepsze przemówienie i prezentację?
11:17 18.08.2006
Komunikacja to proces dwukierunkowy. Każdy kto chce skutecznie się komunikować musi wiedzieć jak ludzie słuchają. Bez tej wiedzy jesteś jak stacja radiowa nadająca na złej częstotliwości. Mimo że to co mówisz jest jasne i klarowne, to niekoniecznie musi być odebrane tak jak sobie ...
-
Techniki prezentacji - mowa ciała
11:00 16.08.2006
Wrażenia wzrokowe w 55 procentach decydują o tym, jak słuchacze ocenią twoją prezentację. Na sumę wrażeń wzrokowych składają się przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszy to wizualne środki pomocnicze Drugi, równie ważny, to twój wygląd i sposób zachowania.
-
Chronimy dzieci czyli internet tylko w nocy
13:37 11.08.2006
Wyłączamy część internetu pomiędzy godziną 6 a 23! Dziwne? Szalone i nierealne? Z pewnością... Ale może się stać obowiązującym w Polsce prawem. Wszystko pod jakże chwalebnym i pożądanym celem - ochrony dzieci przed szkodliwymi dla ich psychiki treściami - pornografią, przemocą ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
13:46 08.08.2006
Zdaniem niektórych, przedsięwzięcie e-biznesowe funkcjonuje w nowej gospodarce według zupełnie nowych reguł. Ale spotkać można również opinie przeciwstawne, że e-biznes poza wykorzystywaniem nowoczesnych technologii teleinformatycznych nie różni się niczym od przedsięwzięcia ...
-
Przygotowanie i planowanie negocjacji
11:40 02.08.2006
Zdarza się często, że negocjatorzy przystępują do rozmów nieprzygotowani. Wynika to z tego, że są po prostu leniwi. Chcąc usprawiedliwić swoje lenistwo mówią, że będą polegać na swojej umiejętności oceny sytuacji i zdolnościach negocjacyjnych. Ale to nie wystarczy.
-
Uwaga na dialery - klikaj rozważnie
11:07 28.07.2006
Co to jest dialer, sposoby ochrony i usuwania dialerów z komputera oraz dostępne programy antydialerowe - trwa akcja "Klikaj rozważnie". Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanymi przez UKE poradami na ten temat oraz odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.
-
Podpis elektroniczny znów odsunięty
13:56 27.07.2006
Administracja publiczna, zgodnie z obowiązującym dotychczas prawem od 16. sierpnia miała obowiązek przyjmować bezpiecznie podpisane dokumenty elektroniczne - deklaracje podatkowe, podania, wnioski. Już teraz wiadomo że nie będzie przyjmowała. Przyczyny opóźnienia są oczywiście dość ...
-
Strategia błękitnego oceanu
13:55 25.07.2006
W. Chan Kim i R. Mauborgne, twórcy strategii błękitnego oceanu, przeanalizowali 150 posunięć strategicznych w latach od 1880 do 2000, w ponad trzydziestu branżach. Okazało się, że kreowanie nowego popytu jest możliwe w każdej firmie. Istnieje 6 dróg pozwalających zrekonstruować rynek ...