-
Kiedy marketing mobilny jest efektywny?
10:40 31.03.2006
Planowanie kampanii reklamowej zawsze związane jest z pytaniami nurtującymi marketingowców. Czy przyjęte przez nich założenia i wybrane kanały komunikacji są odpowiednie? Czy przekaz dotrze do wybranej grupy docelowej? I wreszcie - czy podjęte działania przyniosą spodziewane rezultaty i ...
-
Seniorzy w Internecie
01:09 23.03.2006
Ludzie starsi nie stanowią już marginesu społeczeństwa. W 2050 roku połowa ludności Europy osiągnie wiek emerytalny. W Polsce w 2020 roku już co czwarty Polak będzie seniorem, a w 2035 - co trzeci. Coraz częściej - z konieczności ale i z własnej potrzeby, seniorzy pozostają aktywni ...
-
Mapa Rynku Pracy - Luty 2006
14:57 21.03.2006
Na koniec stycznia bezrobocie wynosiło w Polsce 18,00%. Było większe o 0,4% niż w grudniu, oraz mniejsze o 1,4% niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. W naszej opinii wzrost bezrobocia w ostatnich miesiącach jest zjawiskiem sezonowym i stopa bezrobocia powinna wrócić do tendencji ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
01:16 17.03.2006
Naturalnym środowiskiem firmy jest rynek. Mapą tego środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: podręczników i fachowych opracowań wielu autorów. Jak zostać mistrzem marketingu? W tej robocie ...
-
Reklama na dużym ekranie
13:11 10.03.2006
Po matce telewizji odziedziczyła wygląd, a po ojcu PRO charakter. Mowa o reklamie kinowej. Jak pokazują badania - wzrost wydatków na tę formę promocji w I półroczu 2005 roku wyniósł 54,43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Reklamodawcy dostrzegli potencjał ...
-
Podstawowe techniki negocjacji
12:08 08.03.2006
Czy zdarzyło Ci się po zakończeniu rozmowy handlowej z klientem lub dostawcą pomyśleć z niezadowoleniem: "Mogłem osiągnąć więcej..."? Czy kiedykolwiek sam przyczyniłeś się do fiaska negocjacji tylko dlatego, że na samym początku rozmów zaproponowałeś zbyt wygórowane warunki, z ...
-
Wygoda kusi klienta
13:31 28.02.2006
Według agencji badawczych zajmujących się prognozowaniem popytu konsumenckiego oraz trendów społecznych, znaczenie wygody dla nabywców będzie coraz większe w ciągu najbliższych lat. Trend ten ma swoje źródło w konkretnych zmianach demograficznych - rosnącej liczbie jednoosobowych ...
-
Handel elektroniczny w 2005 roku
14:09 27.02.2006
Zakupy online coraz szybciej zdobywają sobie popularność i cieszą się coraz większym uznaniem internautów. Internauci kupują w sklepach internetowych niemal wszystko - od sprzętu komputerowego po książki, od biletów lotniczych po żywność. Rozwijający się handel online wymusza coraz ...
-
Skuteczna reklama w interncie
11:35 24.02.2006
Która z form reklamy w internecie pozwala na wzrost świadomości marki i produktu? Która tak wpływa na lojalność konsumentów, że zwiększa powracalność użytkowników na stronę www i relatywnie wydłuża spędzany na niej czas? Która wyraźnie wygrywa w tych sferach oddziaływania w ...
-
Wizerunek firmy podstawą sukcesu
13:29 21.02.2006
Zalewa nas fala obrazów - reklamy, tv, gazety, filmy itd. - cywilizacja obrazkowa. Wszystko podporządkowane jest zwizualizowaniu w mniejszym, lub większym stopniu ułatwiając dotarcie do naszej świadomości. Ostra walka konkurencyjna w tej sferze toczy się nie tylko przy pomocy reklam ...
-
Opakowanie - niemy sprzedawca
13:50 25.01.2006
Opakowanie często bywa nazywane niemym sprzedawcą. Badania rynku potwierdzają, że jest ono jednym z kluczowych czynników decydujących o zainteresowaniu produktem. Jak zarządzać opakowaniem, aby stało się ono skutecznym narzędziem sprzedaży?
-
Trafić z ceną
11:55 17.01.2006
Czy poziomy sprzedaży dla różnych poziomów cen są przewidywalne? Czy szefowie sprzedaży i marketingu skazani są na zgadywanie, czy też mogą skutecznie wspomagać decyzje cenowe i z rozsądnym przybliżeniem przewidywać ich skutki dla przyszłej sprzedaży? Oto przegląd nowoczesnych ...
-
Gospodarka polska w 2005 roku
00:33 03.01.2006
Ani wyjątkowo dobry, ani tragiczny - rok 2005 można określić mianem przeciętnego dla polskiej gospodarki. Wzrost gospodarczy i zagraniczne inwestycje z jednej strony a w dalszym ciągu wysokie bezrobocie i coraz większa liczba aktywnych Polaków, szukających swojego miejsca poza granicami ...
-
Budżet Unii Europejskiej 2007-2013
10:50 22.12.2005
W nocy z ostatniego piątku na sobotę przywódcy państw Unii Europejskiej osiągnęli w Brukseli kompromis co do kształtu unijnego budżetu na lata 2007-2013. Według ostatecznych propozycji brytyjskich, zaaprobowanych przez innych szefów krajów unijnych, wydatki wyniosą 862,363 mld euro, z ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2005
13:24 20.12.2005
Listopad nie przyniósł zmian na rynku pracy w Polsce. Z informacji Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w stosunku do października br. w nieznacznym stopniu wzrosła liczba zarejestrowanych bezrobotnych, ale stopa bezrobocia nie zmieniła się i podobnie jak w październiku wyniosła ...
-
Czas na integrację
10:23 14.12.2005
Szeroko rozumiana integracja komunikacji marketingowej i biznesowej z konsumentem to nowe wyzwanie dla firm świadczących tego typu usługi. Czym zatem zaskoczy nas rynek w nadchodzących latach? Warto śledzić nowinki rynkowe, gdyż nadszedł czas na pomysłowe i wysoko zaawansowane ...
-
Projektowanie stron WWW: co irytuje internautów
12:47 08.12.2005
Badanie TNS, przeprowadzone na reprezentatywnej 2,5-tysięcznej grupie amerykańskich internautów, ustaliło newralgiczne elementy w punkcie styku właściciela serwisu i jego odbiorcy. Powstała lista kilkunastu swego rodzaju "irytatorów", które drażnią odbiorców - często klientów lub ...
-
Po co firmie intranet?
13:32 24.11.2005
Intranet jest to rodzaj sieci wewnętrznej w organizacji - system wymiany i publikacji oparty na technologii internetowej, ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikami, dający łatwy dostęp do informacji w firmie. Według danych z badania autorstwa Contium, przeprowadzonego przez Pentor, z ...
Tematy: intranet, dzielenie się wiedzą -
Mapa Rynku Pracy - Październik 2005
12:34 20.11.2005
Październik przyniósł lekkie pogorszenie koniunktury. Na osłabnięcie optymizmu przedsiębiorców wskazuje październikowy wskaźnik koniunktury w przemyśle, który obniżył się w porównaniu do września o 3 punkty procentowe. Wśród firm badanych przez Główny Urząd Statystyczny 24% ...
-
Złodzieje czy współcześni Janosikowie?
15:11 19.11.2005
Według danych BSA - organizacji zrzeszającej producentów oprogramowania i promującej legalne oprogramowanie - w 2004 roku aż 59 procent używanego w Polsce oprogramowania nie było legalne. Roczne straty producentów oprogramowania w Polsce organizacja ta szacuje na niemal 380 mln dolarów. W ...
-
Jakie webmaster robi błędy
00:05 12.11.2005
Konstruując stronę internetową przedsiębiorstwa, należy pamiętać o tym, aby spełniała jej główne przesłania marketingowe. Ma między innymi zachęcać użytkowników do jej odwiedzania, stanowić wizytówkę firmy i wspierać sprzedaż. Wszystko wydaje się proste ale... Jakie zatem ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2005
00:37 05.11.2005
Z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym był oceniany przez badane firmy korzystnie. Ocena była tylko nieco mniej optymistyczna, niż przed miesiącem i w analogicznym okresie przed rokiem. Na niewielkie ...
-
Operatorzy stacjonarni nadal walczą
13:34 01.11.2005
Liczba klientów telefonii komórkowej przekroczyła liczbę zainstalowanych na całym świecie linii stacjonarnych już rok temu. Analogicznie kształtuje się też sytuacja w Polsce, gdzie liczba aktywnych kart SIM przekroczyła liczbę linii w sieciach stacjonarnych. Jednak pomimo prognoz o ...
-
Komputer i komórka zamiast misia
00:12 30.10.2005
Bez komputera, internetu i telefonu komórkowego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firm i instytucji. Powoli stajemy się społeczeństwem informacyjnym. Okazuje się, że Polacy bardzo szybko przystosowują się do nowej rzeczywistości. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych. Coraz więcej ...
-
Firmowy PR na zagranicę
11:58 27.10.2005
Coraz głośniejsze sygnały potwierdzające ożywienie gospodarcze w Polsce dają powody do zadowolenia. To ożywienie, połączone z rocznym stażem w Unii Europejskiej, a tym samym większym zaufaniem do polskiego biznesu, pozwala firmom na szersze organizowanie działań public relations za ...
Tematy: PR, Public Relations