-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... . Jak wynika z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2021", już 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online. Jak wynika z badania, 33 proc ... to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych. Część z nich kupuje produkt bezpośrednio ...
-
4 powody, dla których Black Friday podbił Polskę
... określenie Black Friday znajome jest już 87 proc. Polaków. Jeszcze przed kilku laty wynik ten ... panuje równowaga, gdy wszyscy mają pełnię informacji i podejmują racjonalne decyzje. Sprzedawcy stale usiłują ją zaburzyć tak, ... handlowych. Dlatego u nas to sprzedający w sieci “przechwycili” zakupowe święto. Branża e-commerce przez lata wypracowała szereg ...
-
Urlop wypoczynkowy: jak wypoczywają Polacy?
... zakupowe o określonej wartości, jednorazowy bonus półroczny czy zniżki na usługi oraz akcesoria do wybranych partnerów. To, że takie działania są podejmowane w firmach, w których są zatrudnieni deklaruje 43% Polaków ...
-
Zakupy z ochroną środowiska w tle. Tak czy nie?
... . Jednocześnie jednak całkiem pokaźne (38%) jest grono Polaków, którzy przyznają iż kupują zbyt dużo. 38% Polaków przyznaje, że kupuje więcej niż naprawdę potrzebuje. Powody ... wpływ na ochronę środowiska naturalnego? 31% respondentów ma poczucie, że ich decyzje zakupowe mają wpływ na ochronę środowiska naturalnego. 37% respondentów przyznaje, że ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... Gemius "E-commerce w Polsce 2022", już 77 proc. Polaków (użytkowników internetu) robi zakupy online, ... zakupowe. Nie można tworzyć barier, które utrudniają decyzję o kupnie – mówi Wojciech Łaszkiewicz. Social commerce i live streaming Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... walce o klienta. Sieci handlowe rywalizują, oferując coraz lepsze rabaty i oferty. To z jednej strony korzystnie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, a z drugiej – pozwala firmom utrzymać silną pozycję na rynku – wyjaśnia wiceprezes Grupy BLIX. W kategorii „Promocja ... , że na rynku przybywa promocji, co jest oczywiście dobrą informacją dla Polaków ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne? W Czarny Piątek konsumenci są gotowi, by kupować, czekają jednak na najlepsze okazje. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma nadal znaczący wpływ na decyzje zakupowe ... listopada 2017 roku na reprezentatywnej, ogólnopolskiej, losowej próbie Polaków N=1000 w wieku powyżej 15 roku życia. ...
-
Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
... i Opinia metodą CAWI (ankiety online) wśród mieszkańców miejscowości powyżej 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe. Termin realizacji badania: lipiec 2018.
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje ... zetknęli się już z chorobą. Dla 33% Polaków rodzina, która przeszła już zakażenie koronawirusem ...
-
Pracownicy wobec inflacji: albo podwyżka albo zmiana pracy?
... 80% ankietowanych Polaków zwraca coraz większą uwagę na strukturę swoich wydatków. Powoduje to, że decyzje zakupowe są bardziej rozważne i przemyślane. Nacisk na wyższe wynagrodzenia wynika także z niewielkich oszczędności, nie gwarantujących dłuższego utrzymania się w sytuacji rezygnacji z pracy lub jej utraty. Aż 19% Polaków jest w stanie ...
-
Boże Narodzenie. Czas rodziny czy czas na zakupy?
... na nasze decyzje zakupowe. Boże Narodzenie przestaje być jednak postrzegane jedynie przez pryzmat tradycji, ale coraz bardziej staje się elementem obecnej kultury masowej, zmieniającej to, czego oczekujemy od tych świąt i czego w ich trakcie doświadczamy. Potwierdzają to wyniki raportu „Zmiany w zwyczajach i preferencjach świątecznych Polaków ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... wysokiej inflacji ma oczywiście kluczowy wpływ na decyzje zakupowe, ale bardzo możliwe, że nadchodząca dyrektywa antygreenwashingowa, określająca wytyczne w sprawie zrównoważenia produktów, wesprze konsumentów w lepszych wyborach – dodaje dr Marta Karwacka. Obawy o stan finansów Ponad 60 proc. Polaków uważa, że ceny produktów nie utrzymają się ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... własnej wygody, nie przejmujemy się zagadnieniami, których nie widzimy. Właśnie dlatego powstał projekt Nienieodpowiedzialni. Chcemy uświadamiać Polaków, że mają wpływ na to, jak postępują firmy. Ich decyzje zakupowe są istotnym wyznacznikiem polityki stosowanej nawet w dużych przedsiębiorstwach. Przed nami długa droga, ale wierzymy, że ...
-
Polacy wybierają auta nowe czy używane?
... różnica między planami (które deklarowało 7% Polaków), a ich realizacją (10% Polaków) była znacząca, od 2007 r. plany zakupowe znajdują stosunkowo dokładne odzwierciedlenie w ... miejsca na spontaniczne decyzje. Deklaracje dotyczące intencji od lat znajdują potwierdzenie w poziomie rzeczywistych zakupów. Jedynym obszarem, w którym plany Polaków mogą ...
-
Karp na święta: czy i jak kupujemy ryby?
... (29 proc. wskazań), to trio, które dominuje w świątecznym, rybnym rankingu Polaków. A czym kierujemy się przy zakupie ryb? Jak pokazuje ogólnopolskie badanie, konsumenci pod uwagę biorą różnorodne czynniki, które wpływają na ich decyzje zakupowe. Oczywiście, w dobie wysokiej inflacji, która mocno uderzyła w portfele konsumentów, bardzo ...
-
Polski konsument 2009
... konsumenckich. W badaniu wyróżniono cztery typy konsumentów w zależności od tego jak podejmują decyzje zakupowe, co ma dla nich znaczenie oraz, czy znają i egzekwują swoje prawa. ... 2007 roku było to 8 i 9 proc.). Także zakupy przez Internet cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, mimo że z tej formy sprzedaży chętniej korzystają młodsze ...
-
Suplementy diety – Polacy nie mają nic przeciwko
... i wzmocnić decyzje zakupowe. Połączona z jednoczesną komunikacją np. na Facebooku tworzy bardzo skuteczny mechanizm wspierający sprzedaż – komentuje wyniki badania Norbert Kilen, dyr. ds. strategii agencji Think Kong, specjalizującej się w działaniach marketingowych online w social media. Z badania jasno wynika, że większość Polaków wolałaby ...
-
Na co dzieci wydają swoje kieszonkowe?
... koncerty, kluby (16%). Na jakie decyzje zakupowe mają wpływ dzieci? ... decyzje w sprawie zakupu takich produktów jak sprzęt grający lub oprogramowanie komputerowe pozostaje najczęściej w wyłącznych kompetencjach rodziców. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzono między 8 a 14 stycznia 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków ...
-
Jakie są współczesne polskie kobiety?
... właśnie kobiety podejmują kluczowe decyzje dotyczące inwestycji w dom (91 proc.) czy zmiany samochodu (60 proc.) (Women Want More, BCG 2009). Są to decyzje zakupowe, które dawniej były ... postawom musi stawić czoła kobieta decydująca się na otwarcie firmy. Wprawdzie większość Polaków twierdzi, że płeć nie ma znaczenia przy zakładaniu firmy, jednak aż ...
-
Lepsze promocje niż programy lojalnościowe
... oraz e-Commerce Polska. Badania pokazują, że 25 proc. ankietowanych Polaków deklaruje istotny wpływ programów lojalnościowych na ich decyzje o zakupach w tym samym sklepie. Częściej są to ... proc. badanych). Formy promocji, które w najmniejszym stopniu przekładają się na decyzje zakupowe to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji czy też ...
-
Masz sklep internetowy? Zobacz, po co ci CXM
... do liczebności grupą klientów sklepów internetowych. Zmianie uległa również opinia Polaków o e-commerce. Według respondentów zakupy w sieci są wygodniejsze, bezpieczniejsze, szybsze i tańsze. Sprzyjająca ... . Owszem, design jest jednym z aspektów wpływających na decyzje zakupowe konsumenta. Jednak to interfejs użytkownika, struktura witryny i jej ...
-
Eko opakowania w e-commerce to dla logistyki szansa, wyzwanie i dylemat
... . Z analizy jednoznacznie wynika, że rośnie znaczenie opakowań, jako czynnika wpływającego na decyzje zakupowe. Już w 2024 r. 76% badanych uważało ten element za priorytet. W 2025 r. ... że taka forma odpowiedzialności klimatycznej cieszy się bardzo dużą popularnością wśród Polaków kupujących w internecie – mówi Agata Gąbińska, CSR Manager w spółce ID ...
-
Sukces kampanii Kupuj Nasze.PL
... , że konsumencki patriotyzm ma sens tylko wtedy, gdy poprzez nasze zakupowe decyzje promujemy naprawdę dobre produkty. Tylko taka postawa stymuluje ich rozwój i wpływa ... może być naprawdę dobre. Dzięki inicjatywie „Kupuj Nasze.PL” coraz więcej Polaków dowiaduje się, że produkujemy luksusowe jachty, samoloty, sportowe samochody, popularne w wielu ...
-
Branża turystyczna a Facebook
... Brytyjczyków to media społecznościowe będą w przyszłości najpoważniejszym źródłem rekomendacji i mogą wpływać na decyzje turystów. Pod wpływem informacji na Facebooku i innych podobnych platformach. ... . Wiele czynników zewnętrznych przekłada się w tej branży na chęci zakupowe Polaków a co za tym idzie bezpośrednio na sprzedaż. Budżety na Facebooka ...
-
Zakupy online: w Indiach najwięcej cyfrowych konsumentów
... jak bardzo informacje z mediów społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe – mówi Maciej Makuszewski, Menedżer w zespole Marketingu w EY. Co kupujemy w sieci? W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie firmy EY, 49% (o 6pp. więcej niż w roku 2012) ankietowanych Polaków wskazało, że kupiło urządzenie elektroniczne online, a 45% zadeklarowało ...
-
Polacy na zakupach. 9 faktów
... 3: To mężczyźni łatwiej ulegają promocjom Aż 45% mężczyzn podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie promocji i obniżek cen. Panowie zdecydowanie chętniej sięgają do portfela w okresie wyprzedaży. Fakt 4: Wolimy zaplanować swoje zakupy Tylko 14% Polaków nie robi przygotowań przed zakupami. Zdecydowana większość woli: stworzyć dokładną ...
-
Trafić z ceną
... , czy też mogą skutecznie wspomagać decyzje cenowe i z rozsądnym przybliżeniem przewidywać ich skutki ... stwierdzenie, że to element bodaj najważniejszy. Polaków, podobnie jak konsumentów z innych krajów postkomunistycznych, ... wysoka, zbyt wysoka, dobra cena)? • Jakie są preferencje zakupowe na produkty nasze i konkurencji przy różnych układach cen? • ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... dalej – obecnie należy wejść głębiej w konsumenta i określić, jak on żyje, kiedy podejmuje decyzje zakupowe i pod wpływem jakich czynników. Wszystkie te działania sprawiają, że reklama ... konsumentów niż np. plakaty w klubie golfowym. W końcu ogląda ją 99 proc. Polaków, a np. radio jest słuchane przez 96 proc. Inne kanały komunikacji wypadają na tym ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... korzystania przynajmniej raz w miesiącu z przynajmniej jednego serwisu społecznościowego przyznaje się 18 milionów Polaków, czyli ponad 99 procent wszystkich internautów. Zasięg potentatów to ... firmy lub marki, co przekłada sie niemal wprost na decyzje zakupowe. Prym pod względem opiniotwórczości wiodą tu fora internetowe, choć wysoką pozycję ...
-
Wtórny rynek nieruchomości IX 2011
... , za to w ostatnich dniach kampanii postawiono na kryzys a wręcz na straszenie nim Polaków. Brak programów nie wpływa na ceny nieruchomości, za to strach przed pogorszeniem sytuacji ekonomicznej niezawodnie blokuje decyzje zakupowe. Jak zachowały się ceny mieszkań z rynku wtórnego w przedwyborczym wrześniu? Tym razem w żadnym ...
-
Doradca klienta walczy o prestiż
... . Doradca klienta jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa. To on swoim zachowaniem bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Według przeprowadzonych badań 40% respondentów przyznało, że pod wpływem pozytywnego zachowania doradcy ... pomocą sondażu CAPIBUS; ogólnopolska, losowa próba, reprezentatywna dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków ...
-
Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne
... kwestie związane z domowym. To one odpowiedzialne są za jego planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty żywnościowe, wyposażenie wnętrz oraz odzież dla całej rodziny ... nie oznacza bynajmniej ich braku wrażliwości na modę i nowe trendy. O ile większość Polaków uważa, że zna się na modzie, to kobiety częściej niż mężczyźni ...
-
6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym
... uważa je za „mocne”. Zatem personalizacja lepiej konwertuje, bo silniej oddziałuje na decyzje zakupowe, tworząc pewien rodzaj więzi pomiędzy dwoma stronami ... do mniej zobowiązującego kontaktu mailowego. We wspomnianym raporcie nt. komunikacji mobilnej Polaków ankietowani deklarowali, że SMS-y o charakterze handlowym najchętniej (40,5%) otrzymywaliby ...
-
Wyprawka szkolna nie musi być droga
... decyzje zakupowe ...
-
Jak zmiana pokoleniowa wpływa na ubezpieczenia na życie?
... rezultaty opracowanego przez Nationale Nederlanden raportu „Dojrzałość finansowa Polaków”, z którego wynika, że na ubezpieczenie na życie decyduje się zaledwie ... pozyskania klienta na przyszłość. Post-millenialsi już teraz mają duży wpływ na decyzje zakupowe w swoich domach. Dotyczy to także ubezpieczeń. Edukacja – rola agentów W związku z tym ...