-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
... unikalne i wyjątkowe marki jak żubrówka. Ochrona wizerunku polskich produktów poprzez prawnie zabezpieczony naming produktu może tylko pozytywnie wpłynąć na ich marketing. Naming produktów z tradycjami Przy produktach luksusowych, firmy starają sią się zbudować unikalną historię a ramach namingu produktów historyczną nazwę. Tak powstała ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... ze sztywnych ram oficjalnych komunikatów. Jednakże jeszcze nigdy na taką skalą, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych. Choć to marketing w Internecie pierwszy zmienił charakter komunikacji marketingowej na mniej oficjalną, to dopiero media społecznościowe nadały temu kierunkowi nowej dynamiki. Odbiorcami mediów ...
-
Sponsorzy Euro 2012 nie odrobili lekcji z marketingu
... 100 000 materiałów na temat Mistrzostw Europy to bardzo słaby wynik. Dodatkowo blisko 40% publikacji pochodzi z mediów o zasięgu regionalnym. Ambush marketing nie jest polskim wynalazkiem i podmioty poważnie angażujące się w sponsoring tak wielkiej imprezy musiały mieć świadomość tego zjawiska. Z tego typu działań ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
Od początku poprzedniej dekady widoczny jest ogromny wzrost znaczenia Internetu w działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Dynamicznie rosnąca liczba internautów sprawia, że organizacje gospodarcze stają obecnie nieomal przed koniecznością uwzględniania tego medium w planowaniu strategii marketingowej. Wyniki cyklicznego badania Net Track ...
-
Skuteczna strategia marketingowa dla sklepów internetowych
... Wyprodukowanie poprawnego spotu jest dzisiaj możliwe również drogą amatorską. Wystarczy dobry pomysł. To wszystko sprawia, że nawet z niewielkim budżetem na marketing, możemy skorzystać z reklamy telewizyjnej. Do niedawna reklamowanie internetowych biznesów w telewizji uważane było za pewnego rodzaju mezalians. Przedsiębiorcy internetowi traktowali ...
-
Wizerunek pracodawcy w cenie
... bez butów chodzi” i takie można by mieć wrażenie patrząc na skłonność do podejmowania pracy w firmach o złej renomie wśród pracowników branży marketing i reklama. Aż 46% z nich podjęłoby pracę w firmie, która nie cieszy się dobrą opinią. Jednak jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może ...
-
Trendy technologiczne 2014
... na chmurach opartych o OpenStack można wirtualizować środowiska windowsowe. Oznacza to łatwą migrację z chmury opartej o stos OpenStack na Windows Azure. Marketing przyszłości Nowoczesne technologie coraz chętniej wykorzystywane są na potrzeby efektywnego marketingu. W 2014 prawdopodobnie rozwiną się techniki wspomagające procesy sprzedażowe oparte ...
-
Jak pozyskać klientów za pomocą strony www
... wiadomo do końca co z nimi zrobić, aby uzyskać realne korzyści biznesowe. Niestety, tyczy się to znacznej część osób odpowiedzialnych za marketing internetowy – wielu po prostu nie wie do końca co zrobić z nowo utworzonymi treściami (oprócz umieszczenia ich na stronie internetowej i zamieszczenia ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2011-2013
... – 42,4% oraz na działalność badawczo-rozwojową – 23,0%. Ponadto poniesione zostały nakłady m.in. na zakup oprogramowania, zakup wiedzy ze źródeł zewnętrznych, szkolenia, marketing. Nakłady na działalność innowacyjną w przedsiębiorstwach przemysłowych oraz w sektorze usług finansowane były głównie ze środków własnych (71,1% nakładów na innowacje ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
Nowoczesne technologie wywierają przemożny wpływ na niemal wszystkie sektory gospodarki. Nie inaczej dzieje się w przypadku branży dóbr konsumpcyjnych. Ponad połowa jej przedstawicieli priorytetowo traktuje zamiar częstszego wykorzystywania internetu oraz urządzeń mobilnych w celach sprzedażowych i marketingowych. Na znaczeniu zyskuje również ...
-
Jak zaistnieć na Instagramie?
... ich zdjęcia, na których korzystają z twoich produktów, lub na których są one widoczne. Pepsi i GoPro to przykłady marek, których instagramowy marketing opiera się w dużej mierze na treściach stworzonych przez samych odbiorców. Sporym błędem, często popełnianym przez początkujących Instagramowców, jest niewłaściwe stosowanie ...
-
W mediach społecznościowych najważniejsza jest strategia
Marketing w mediach społecznościowych to bułka z masłem? Niekoniecznie! A nawet z całą pewnością tak ... , co zrobić, żeby angażować coraz więcej osób, a tym samym poszerzać obecność marki w sieci. Social media marketing – system naczyń połączonych Planując działania marketingowe w sieci, dobrze skorzystać z pomocy sprawdzonej agencji, dla której nie ...
-
Geolokalizacja: 5 niecodziennych zastosowań
... w okolicy i będą pokazywały aktualną prognozę pogody. 5. Geotargetowanie w marketingu Geolokalizacja odgrywa również coraz większą rolę w targetowaniu reklam. Dobrym przykładem jest marketing SMS, który umożliwia prowadzenie działań reklamowych, podobnych do tych realizowanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. SMS ma jednak tę przewagę nad ...
-
Nowe technologie w firmach: jak przebiega cyfrowa transformacja?
... cyfrowej transformacji w firmach. Firmy powinny sprecyzować cele i opracować przejrzyste strategie, aby wykorzystać cały potencjał cyfrowej transformacji” — mówi Mark Boulton, Chief Marketing Officer (CMO) w korporacji IFS. Informacje na temat ankiety W ankiecie wzięło udział niemal 500 respondentów z ponad 20 krajów. Respondenci odpowiadali na ...
-
Igrzyska olimpijskie w marketingu: 5 złotych medali
... lekcję z analityki. Inaczej wartościowe informacje o np. preferencjach zakupowych konsumentów zostają niewykorzystane, a nietrafiona personalizacja nie osiąga efektów zbliżonych do oczekiwanych. Marketing mobilny – wreszcie bieg po zwycięstwo bez falstartu „Rok mobile” ogłaszano już wielokrotnie, aby po fakcie okazywało się, że optymistyczne ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
... r. Jeszcze więcej spadły wydatki na najbardziej popularną reklamę w sieci (-41%). Najwięcej (5 mln zł) w marketing zainwestowało Zalando. Ta imponująca kwota jest jednak sporo niższa ... (67,1% udziału w wydatkach). Serwisy ogłoszeniowe, aukcje i porównywarki cen w marketing inwestują znacznie mniej, odpowiednio 10,6%, 10,3% i 8,4%. Warto przy tym ...
-
Po co nam Customer Journey Mapping?
... wiążą się z daną marką czy firmą. Nie można ignorować CX. To jeden z kluczowych trendów wskazywanych przez marketerów, który wyprzedza content marketing, mobile, personalizację i social media. Badanie Econsultancy wskazało, że dla większości firm obsługa klienta i Customer Experience będą główną szansą na odróżnienie ...
-
Działania SEO: co ma sens, a co już nie?
... internetu, co w efekcie może zaowocować spadkiem pozycji w wyszukiwarce. Co więc zrobić? Dzisiaj alternatywą dla działań link building stał się content marketing i naturalne linki, które osadza się w unikalnych tekstach pisanych nie pod SEO, a pod użytkownika i publikuje na łamach wartościowych portali. Trzeba przyznań ...
-
Obalamy 6 mitów nt. programmatic buying
Wprawdzie programmatic buying to dość młode narzędzie, dopiero od kilku lat przecierające swoje szlaki w marketingu internetowym, to jednak ten czas wystarczył, aby narosło wokół niego wiele mitów. Oto 6 najczęściej spotykanych i nie do końca słusznych opinii. 1. Automatyzacja wypiera ludzi z rynku pracy Mit. Zadaniem automatyzacji jest wspieranie ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
... że wykorzystanie tej ostatniej w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, obsługę klienta i marketing przełoży się na zintensyfikowanie rozwoju gospodarczego. Szacuje się, ze ... rozwiązania CRM, które należy rozumieć jako zintegrowane narzędzia wspierające marketing, sprzedaż i obsługę klienta. W skali globalnej do 2021 r. rozwiązania wyposażone w ...
-
Trendy technologiczne w rekrutacji 2018
... reklam użytkownikowi, który już odwiedził daną stronę internetową, na dobre zadomowił się w marketingu. Okazuje się jednak, że narzędzia kojarzone z marketing automation mogą pomóc uzyskać przewagę konkurencyjną także w rekrutacji. - Precyzyjniejsze dotarcie do zainteresowanego to z jednej strony oszczędność a z drugiej możliwość łatwiejszego ...
-
Poszukiwane zawody? Połączenie humanizmu z naukami ścisłymi
... połączenia nauk humanistycznych ze ścisłymi dostrzegają uczelnie, na których coraz częściej uruchamiane są kierunki spajające niejako nauki społeczne i informatyczne (np. marketing internetowy, informatyka społeczna). Ich zadaniem jest przygotowanie studentaów do nowych zawodów pojawiających się na rynku w wyniku rozwoju technologii, jednak ...
-
Pokolenie Z kupuje, czyli najważniejszy kontakt z marką
... czekać aż same go odnajdą. Skutecznym narzędziem w ich pozyskiwaniu są np. samplingi czy cross marketing. Pokolenie Z, a więc osoby urodzone po 1997 roku, to grupa konsumentów, o ... współpracę z innymi popularnymi wśród młodzieży firmami. Przykładem może być, np. cross marketing, który prowadziliśmy razem z KFC i pizzerią Dominium. W KFC rolkę gum ...
-
Czy RODO oznacza kres digital marketingu?
... , że poważne naruszenia danych lub niewłaściwe zarządzanie nimi mogą prowadzić do wysokich grzywien, a nawet kar pozbawienia wolności. Wpływ regulacji na marketing cyfrowy jest niezaprzeczalny. Z pewnością dotychczasowe praktyki zarządzania danymi nie mogą już mieć miejsca. Kwestia zaufania Jako konsumenci wszyscy jesteśmy poddawani ...
-
Dokąd zmierza rynek aplikacji mobilnych?
... przyszłość czeka aplikacje? Które z nich spotykają się z najlepszym odbiorem? O tym w artykule Andrzeja Golety, Digital Marketing Managera sieci reklamowej Adexon. Aplikacje mobilne w liczbach Według danych App Annie, w drugim kwartale ... chodzi o wydatki konsumenckie, za kilka lat przekroczą one 150 mld dolarów. Andrzej Goleta, Digital Marketing ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... pogłębiającej się digitalizacji światowej gospodarki. Zastosowanie danych najbardziej jest dziś widoczne w reklamie online realizowanej w modelu programmatic, jak również w marketing automation. Informacje o zachowaniu i zainteresowaniach użytkowników Internetu są paliwem dla tych obszarów cyfrowego marketingu. Potwierdza to rosnący rynek reklamy ...
-
Jakie pułapki kryje retargeting?
... otrzymuje się mało wartościowe leady lub zmarnowany budżet. Gdy kampania retargetingowa ma zbilansowaną wydajność i skalę może zdziałać cuda. Właśnie wtedy marketing staje się prawdziwym motorem wzrostu i nakłady na technologię przestają być wydatkiem, a zamiast tego stają się cenną inwestycją. Sztuczna Inteligencja (AI ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
... na to, że wideo jeszcze przez długi czas będzie najchętniej wykorzystywanym formatem zarówno przez marketerów, jak i klientów. Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej
-
Gościnne blogowanie. Czy warto publikować artykuły na stronach partnerów?
... i zacieśniasz kontakty z szanowanymi markami. Dołącz gościnne blogowanie do swojej długofalowej strategii marketingowej, ponieważ efekty są tego warte. Karolina Matyska, Content Marketing Manager w
-
Jakie oferty pracy wybieraliśmy w 2018 roku?
... ds. marketingu. Dane przedstawione przez Grupę Progres potwierdzają, że w minionym roku w centrum zainteresowania kandydatów znajdowały się administracja, HR, marketing, obsługa klienta, produkcja, logistyka, sprzedaż oraz kadry i płace. Które stanowiska cieszyły się największym zainteresowaniem? Listę najbardziej popularnych stanowisk minionego ...
Tematy: rynek pracy, oferty pracy -
Polscy rolnicy inwestują wbrew koniunkturze
... wahania koniunktury nie przeszkadzają im inwestować - z opracowanego przez Attention Marketing, Agrotime i PMR raportu „Portret Polskiego Rolnika” wynika, że 2/3 polskich ... Inwestycje polskich rolników nie ograniczają się jedynie do maszyn. Z raportu Attention Marketing, Agrotime i PMR wynika, że 49 proc. badanych poważnie myśli o zwiększeniu ...
-
Ile kosztuje dział marketingu w 2019 roku?
... dział marketingu? Jeśli chcemy w przedsiębiorstwie stworzyć profesjonalny dział marketingu, musimy liczyć się z tym, iż wymaga to stworzenia kilkunastu miejsc pracy. Marketing online nieustannie się rozwija. Ilość profesji związanych z tą sferą cały czas rośnie. Wśród najważniejszych specjalistów, których trzeba zatrudnić przy tworzeniu ...
Tematy: dział marketingu, marketing -
Ekologia w biznesie - od biura po logistykę
... dotyczy tego, jak promować firmę, używając do tego celu argumentów związanych z ochroną środowiska. Warto jednak zadać inne pytanie: czy sam marketing jest ekologiczny? Jeśli spojrzymy na tony materiałów reklamowych, gadżetów, opakowań oraz tego, z czego zostały wykonane, możemy dojść do wniosku, że ...
-
Aplikacje turystyczne rosną w siłę
... wyłącza swój smartfon w trakcie wakacji. To powoduje, że firmy działające w szeroko rozumianym biznesie turystycznym coraz częściej inwestują w reklamę mobilną i marketing mobilny – zwłaszcza w oparciu o dane geolokalizacyjne”. Według badania IAB/PwC AdEx, w którym biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, udział branży turystycznej ...
-
Twórcy ransomware zarobili miliony i przechodzą na emeryturę
... występujący ransomware w naszym kraju w drugiej połowie 2018 roku, kiedy odnotowano ponad 1500 przypadków aktywności jego różnych wariantów. Cyberprzestępczy marketing W związku z szybkim rozwojem GandCrab, laboratoria FortiGuard, jak również inni badacze bezpieczeństwa aktywnie monitorowali zmiany pomiędzy jego kolejnymi wydaniami. Oprócz ...