-
DOOH jak gorąco, czyli co marketer może zrobić z pogodą
... uniknięcie zjawiska „Display blindness”, które występuje w momencie, kiedy spodziewający się nieciekawych spotów obserwatorzy nie zwracają uwagi na reklamę. Diana Polska – Marketing & PR Manager w
-
6 kluczowych cech skutecznego marketingu referencyjnego
... skorzystać tak naprawdę każda firma, niezależnie od branży. Wystarczy, że spełni jeden prosty warunek - posiada zadowolonych klientów - dodaje ekspert z Commplace. Marketing referencyjny: 6 najważniejszych cech Cecha 1: wiarygodność Nazwa firmy polecającej pod dokumentem referencyjnym to za mało. Warto poprosić o możliwość uzyskania podpisu, czy ...
-
5 sposobów na pozyskanie talentów. Elastyczny czas pracy to nr 1
... marketing jako narzędzie budowania wizerunku marki pracodawcy oraz zakrojona na jak najszerszą skalę ... tylko największe ośrodki – podkreśla Dominik Pekról, Regional Manager, Antal. 5. Budowa marki pracodawcy, poprzez skuteczny content marketing LinkedIn w ujęciu globalnym to już ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ponad 2,5 mln w ...
-
Zmiany Google i co jeszcze? SEO i SEM 2019
... zwykłego „Zamów wycenę” spotykamy się raczej ze sformułowaniem „Zamawiam wycenę” lub idącym jeszcze dalej „Chcę rozwijać swoją firmę”. Real time marketing – cóż tam, panie, w internecie? W tym roku RTM interesująco ograł temat drugiej ciąży Anny Lewandowskiej i fatalny stan murawy na Stadionie Narodowym ...
-
Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
... , jeśli zatrzyma influencer marketing, to tylko na parę miesięcy, po których wszystko wróci do normy. Można się również ... influencerami - komentuje Robert Sosnowski. Ponad 40% reklamodawców uważa, że epidemia wpłynie negatywnie na influencer marketing, ale po paru miesiącach wszystko wróci do normy. Zaledwie 12% ankietowanych nie spodziewa się ...
-
Hosting, serwery - 90% ludzi popełnia te błędy
... ? Ok, rzeczywiście możesz mieć wątpliwości, ponieważ przez wiele lat nieuczciwy marketing wyrządził tutaj wiele złego. Dlatego nie będziemy rozważali teorii, wszystkich za i przeciw. ... Cóż, szkoda, że nie pomyślano o tym na początku, że uwierzono jedynie w marketing. A, gdyby dokonano rzetelnej analizy, szybko okazałoby się, że: Ww. dostawca: 2 vCPU, ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... dolarów, czyli o 6% więcej niż w roku ubiegłym. TOP 10 najczęściej wybieranych stanowisk pracy przez kobiety HR (specjalista) HR (asystent) Sprzedaż (asystent) Marketing (specjalista) Handel (manager) IT (inżynier DevOps) Handel (asystent) Finanse (kontroler) Kadry i płace (specjalista) IT (manager) (źródło: Randstad, 03.2020-02.2021 ...
-
Profilowanie klientów - czemu służy i czy jest legalne?
... 60% transakcji dotyczy drobnych zakupów, może stanowić wskazówkę, aby w punktach sprzedaży umieścić więcej małych wózków lub koszyków. Drugi cel – to marketing. Z technicznego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie, aby oferty dobierać na podstawie historii zakupowej klienta. Np. po co reklamować ...
-
Film "Barbie". Majstersztyk marketingu i koło zamachowe konsumenckiej lojalności
... wspólny mianownik w różowej narracji Barbie – tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty. "Barbie"– film czy dwugodzinna reklama? W przypadku filmu "Barbie" marketing detaliczny odegrał kluczową rolę, ponieważ realnie przyczynił się do wzrostu sprzedaży przedmiotów sygnowanym tym logo. Genialność tej strategii polega na ...
-
10 trendów w marketingu na 2024 rok
... branżę. Technologia nic jednak nie zdziała bez ludzkiej pomysłowości, a efekty uzyskujemy dzięki połączeniu istotnych danych i wiedzy specjalistycznej, jaką dysponują ludzie. Marketing Trends 2024 to praktyczny przewodnik, przedstawiający w pigułce niezbędne narzędzia i wiedzę dla marketerów, którzy chcą utrzymać się na czele peletonu.
-
Boże Narodzenie. Jak uniknąć kompulsywnych zakupów i sprzątania?
... stracie czegoś dla nas niezwykle ważnego – mówi Jakub B. Bączek. Sztuczki (anty)zakupowe Co możemy zrobić, aby przechytrzyć świąteczny wszechogarniający nas marketing? Najważniejsze to uświadomić sobie, że nasza podatność na sztuczki marketingowe wynika z wewnętrznego głodu – zarówno fizycznego jak i psychicznego – mówi Jakub B. Bączek ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... rynek reklamy internetowej w najbliższym czasie? Agencja Spicy Mobile przedstawia raport "Trendy w reklamie cyfrowej 2024", a w nim sześć najważniejszych wydarzeń, które zrewolucjonizują marketing w tym roku. Raport Spicy Mobile rzuca światło na dynamiczne zmiany w branży internetowej, podkreślając, jak istotne dla marketerów jest zrozumienie ...
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
... marzy się skok słupków sprzedażowych. Marketing bez wątpienia jest istotny, jednak warto pamiętać, że wszechobecne reklamy bywają dla ... Dlatego, też nie dziwią starania firm, które w tej walce przeznaczają coraz więcej pieniędzy na marketing w internecie. Tylko w pierwszej połowie 2023 roku polskie przedsiębiorstwa wydały na samą reklamą internetową ...
-
Jak skutecznie zarządzać sprzedażą i marketingiem?
... , takie jak Amazon, Allegro czy eBay. Każda z nich przyciąga inną grupę odbiorców, co zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Marketing to więcej niż jedna kampania Podobnie jak w sprzedaży, tak i w marketingu opieranie się na jednym przekazie czy kanale komunikacji oznacza duże ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... z firmą klient uzyskiwał spójne informacje i miał podobne, pozytywne doświadczenia. 3) Marketing automation, mobile marketing i media społecznościowe Małe firmy coraz chętniej wykorzystują innowacyjne rozwiązania z obszaru marketing automation i marketingu mobilnego. Częściej też aktywnie uczestniczą w mediach społecznościowych. Zainteresowanie ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... najważniejsze, niskimi nakładami finansowymi można ją powiększyć stosując na przykład marketing wirusowy (viral marketing), którego istota polega na tym, aby odbiorca listu ... mailingowej Literatura: [EW07] Encyklopedia Wikipedia, E-mail marketing, http://pl.wikipedia.org/wiki/E-mail_marketing, 2007 [HM03] Harper M., Interspire.com, 15 Email-Marketing ...
-
Social media a B2B
... tego potencjału. Niestety, w większości przypadków social media marketing sprowadza się do założenia strony na Facebooku i dbania o przyrost fanów ... Marketing: Content Marketing” opublikowane przez serwis eMarketer.com. 82 proc. amerykańskich specjalistów wykorzystuje marketing oparty na różnych treściach. Na drugim miejscu znalazł się marketing ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
... zaleceń i rekomendacji zmian, zmierzających do doskonalenia efektywności firmy. Zwrot z inwestycji w marketing (markę) [ROBI] Ocena zwrotu z inwestycji w marketing informuje o skuteczności ponoszonych nakładów. Dowiadujemy się, czy pieniądze wydawane przez nas na marketing (na markę) są wydawane właściwie. Ocena ta jest wykonywana na podstawie ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... ich potrzeb. Przed nami rezultaty opracowanego przez Salesforce raportu „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods”. Opracowanie przygląda się tendencjom ... Dane wykorzystane w raporcie „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” pochodzą z badania realizowanego w ramach corocznej publikacji State of Marketing. Wzięło w nim 574 szefów ...
-
Siedem mitów o MLM
... są to czynniki ogromnie wpływające na wysokość zarobków w biznesie! Mit 4. Network marketing nie wymaga większych nakładów finansowych. Od samego początku musisz wydawać ... które nie wymaga wielkiego nakładu czasu. Nieprawda - jakikolwiek sukces w network marketing wymaga ogromnego nakładu czasu. PLUS prawdziwego samozaparcia i umiejętności w ...
Tematy: -
Jak wypromować sklep internetowy?
... niezadowolony będzie każdemu nieustannie opowiadał o niekompetencji sprzedawcy. Mark Hughes w książce „Marketing szeptany” twierdzi, że 1 niezadowolony klient, potrafi zrazić do produktu ... im o swoim sklepie i jego ofercie. Może to robić poprzez e-mail marketing – skuteczny sposób promocji e-sklepu. Priorytetowe jest przy tym zbudowanie bazy ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... i e-commerce, to outsourcing działań staje się coraz bardziej popularny także w innych branżach, w tym w sektorze publicznym – podsumowuje Natalia Zielińska, Head Of Marketing w Useme. O badaniu: Raport „Freelancing w Polsce 2023” został opracowany przez Useme na podstawie badania, które zostało zrealizowane z wykorzystaniem metody CAWI (Computer ...
-
PR w nowych mediach
... zjawiska unikania reklam przez odbiorców wzrasta rola przekazu tworzonego przez działy PR jako źródła ciekawych informacji. WPŁYW ROZWOJU MEDIÓW NA MARKETING Problem malejącego znaczenia reklamy i rosnącego znaczenia public relations w kształtowaniu komunikacji marketingowej należy rozpatrywać nie tylko z punktu widzenia zmiany w funkcji pełnionej ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... HBS nieustannie monitoruje serwisy społecznościowe. Jasne jest jednak, że social marketing musi pogodzić się z częściową utratą kontroli nad tym, co pojawia się w ... przynajmniej na razie, nie ma odpowiedzi. Polskie uczelnie dopiero odkrywają marketing społecznościowy, a szefowie działów promocji poważanie zastanawiają się nad plusami i minusami tej ...
-
7 faktów i mitów o zarabianiu na treściach w internecie
... w środku znajduje się wysokojakościowy content, za który jest gotów zapłacić. Content marketing i AdBlock zwiastują śmierć reklamy display Mit. Reklama display wkrótce przestanie być używana – zastąpi ją content marketing. Fakt. – Content marketing jest dobrym narzędziem, jednak nie jest w stanie całkowicie zastąpić reklamy display – uważa ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... i bardziej wszechstronne rozwiązania, takie jak DMP (55%). Rosnącym zainteresowaniem cieszą się narzędzia do analizy interakcji z klientami i zdarzeń – marketing attribution (47%) oraz platformy marketing automation (30%), wspomagające zarządzanie przekazem reklamowym w czasie rzeczywistym. Firmy B2B 1,4 razy częściej od firm B2C wykorzystują CRM ...
-
5 porad, jak inwestować w e-commerce
... wzbudzenie zaufania potencjalnych klientów i zwiększenia ruchu na stronie. 3. Marketing i seo Marketing i promocja to narzędzia pozwalające na rozwinięcie biznesu. Niezależnie ... po wielu miesiącach. W dobrej widoczności w wyszukiwarce pomoże również content marketing, którego siła jest nieoceniona. Poprzez dodawanie odpowiednich treści na stronie ...
-
Praca w e-commerce. Co można robić i za ile?
... na stronach. Specjaliści content2commerce odpowiadają na pytania internautów, a poprzez prowadzoną komunikację poniekąd wyzwalają w konsumencie jego potrzeby zakupowe. Social marketing, content marketing, e-mail marketing – wszystkie te specjalizacje są odmianami digital marketingu. Specjaliści tych dziedzin są „towarem deficytowym” na rynku pracy ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... stanowić zatem naturalne rozszerzenie tej tendencji, umożliwiając klientom dokonywanie zakupów w wirtualnej rzeczywistości za pomocą innowacyjnych środków płatniczych. Marketing sensoryczny w handlu w Metarverse Marketing sensoryczny jest techniką marketingową, która wykorzystuje zmysły klientów, takie jak wzrok, słuch, zapach, dotyk i smak, aby ...
-
Satysfakcja z pracy u połowy menedżerów
... przeprowadzono wśród pracowników trzech sektorów: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Chęć zmiany pracy Połowa badanych (51 proc.) nie chce ... czas warto zatrudnić się w nowej firmie. W sektorach IT i inżynieria oraz sprzedaż i marketing odsetek respondentów wyrażających podobne zdanie w obu przypadkach wynosi 80 proc. ...
-
Opinie konsumentów istotne dla firmy
... i właściwa reakcja na te ostatnie może w ostatecznym rozliczeniu wywołać bardzo pozytywny szum. Marketing wymaga, by informacje na temat produktu były wyłącznie pozytywne? Nieprawda ... przekonywać do pozytywnych wartości produktu, jeśli posiada on złą reputację. Marketing żywi się przekonaniem, że wszelkie defekty i skazy produktowi usług powinny ...
-
Kampanie reklamowe czerpią z życia
... z nas używa lub używała telefonu komórkowego marki Nokia – bezapelacyjnego lidera na europejskim rynku urządzeń mobilnych. Ogromny wachlarz dostępnych modeli, wszechobecny marketing marki oraz świetnie zorganizowane kanały sprzedaży to jedne z czynników sukcesu fińskiego producenta. Z każdym modelem Nokii identyfikują się inni odbiorcy. Tak ...
-
Rynek mediów: trendy 2013
... przekazują swoje dane osobowe i informacje osobiste, otrzymując w zamian wygodę oraz dostęp do wydarzeń, ofert i treści niedostępnych w inny sposób. Marketing wielokanałowy „Marketing wielokanałowy” oznacza obecność lub dostępność marek na ścieżce, którą podąża konsument w swoich zachowaniach – każdy potencjalny punkt kontaktu jest zintegrowany ze ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
... managerowie wskazali preferowanego pracodawcę. Ranking najlepszych pracodawców Top Employer for Top Management 2013 r. w opinii kadry zarządzającej: HR - Unilever Finanse - Siemens Marketing i PR - Nestle Sprzedaż - PKN Orlen Prawo i Administracja - PwC Produkcja - Philips IT i R&D - Google CEO - Google Anna Klimaszewska HR Business Partner ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
Jednym z najważniejszych celów działów marketingu i PR kończącego się roku była budowa i utrzymywanie relacji z klientami. W większości firm bowiem działania marketingowe i PR są ściśle powiązane z procesem sprzedaży i strategią sprzedażową, co widoczne jest m.in. w strukturze organizacyjnej firm – w 38% przedsiębiorstw działy marketingu i PR są ...