-
Sklepy internetowe a promocje świąteczne
... Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów. W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing, na który głosowała aż 1/4 badanych. Dlatego też, aż 32% właścicieli e-sklepów zadeklarowało, że w okresie świątecznym wysyła znacznie więcej newlsetterów ...
-
Reklama kontekstowa 2014
... jako metody kierowania powtórnego przekazu reklamowego (z 58,3% do 61,4%). Content marketing i mobile Popularność zyskują boksy i linki content marketingowe, z których ... poprzednią edycją raportu. Ponad 52% ankietowanych zauważa, że wydatki na content marketing rosną. Kolejnym motorem rozwoju rynku reklamy kontekstowej mogą być też reklamy ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... do wdrożenia. Internetowe narzędzia w znacznym stopniu pozwalają usprawnić realizowane rekrutacje i onboarding nowych pracowników – komentuje Krzysztof Borkowski, Senior Consultant, Sales & Marketing, Antal. O badaniu Badanie na próbie 284 firm z sektora handlu i produkcji zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 1-7 kwietnia 2020 roku.
-
Jak stworzyć biznesplan - część 1
... tworzy model binesowy. Można go przedstawić na schemacie: badania, rozwój - produkcja - marketing - sprzedaż - obsługa klienta. Jest to punkt wyjścia dla tworzenia własnego systemu ... halę, sprzęt, ludzi, zakupiono system komputerowy do obsługi produkcji. Następny krok to marketing. Tylko jedna osoba z zespołu znała się na tym, a więc wynajęto jeszcze ...
Tematy: -
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... zauważyć, co przed chwilą napisałem – „budować markę”. To ciekawe, że marketing zaczął posługiwać się pewnymi wskaźnikami, które są trudno przekładalne na wartości ... brandu? Tu wchodzimy w ślepą uliczkę. Do czego jednak zmierzam? Współczesny marketing, tworząc swój metajęzyk i metodologię położył nacisk na wskaźniki, których zadaniem jest zrobienie ...
-
Ciemne strony internetu
... internautów odwiedzających anty site’y z pewnością przekazy te oddziałują tak, jak zamierzyli ich autorzy. „Marketing nie jest walką na wyroby. Jest walką na percepcje” – twierdzą Al Ries i ... Kobus jest niezależnym konsultantem marketingowym. kontakt: marketing@marketing-konsulting.com Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest nie do przecenienia. ... korzystania z merchandisingu w oddziałach banków" zostało przeprowadzone w maju br. na zlecenie firmy PMT Marketing System przez Instytut Badania Opinii i Rynku "Pentor - Poznań". Badaniem ...
-
Jak stworzyć modny produkt
... wokół produktu, usługi, idei czy też ludzi noszą nazwę marketingu szeptanego (buzz marketing). Przepis na modny produkt: sprawdź, co w tej chwili jest w modzie, ... grupie lub ich wykreuj, wyraźnie i jednoznacznie pozycjonuj swój produkt wspieraj się reklamą. Marketing szeptany w służbie mody Zajmujące się marketingiem szeptanym firmy mają różne metody. ...
-
Europejski rynek reklamy online rośnie
... miliardy euro na reklamę internetową, co stanowi 8,3 proc. wszystkich europejskich wydatków na reklamę. Ten wzrost w dużej mierze został spowodowany przez marketing internetowy w wyszukiwarkach (SEM). Jego udział w całkowitych wydatkach na reklamę online wzrośnie z 41 proc. w 2005 roku do około 49 proc. w roku ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
... w 2006 r. blisko 2/3 przedsiębiorstw w Polsce. Najbardziej powszechną formą marketingu interaktywnego była komunikacja mailingowa, stosowana w 8 na 10 firm wykorzystujących marketing interaktywny. Inne popularne działania marketingowe to reklama internetowa w formie banerów, layerów itd. (57 proc.) oraz promocje sprzedaży organizowane w internecie ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... oni jednak podzieleni, która grupa demograficzna powinna być ważniejsza przy planowaniu przyszłych inwestycji. Zadziwiające, ale 42% sądzi, że większość inwestycji w marketing i obsługę powinno koncentrować się na pokoleniu Milenium, podczas gdy 39% faworyzuje starszych konsumentów. Jakby na potwierdzenie tego rozdźwięku w stanowiskach respondentów ...
-
Dział marketingu a zarządzanie wiedzą
Firma Divante przy współpracy z Mediarun.pl przeprowadziła badanie zarządzania wiedzą i pomysłami w działach marketingu i firmach marketingowych. Wynika z niego, że w prawie połowie firm zajmujących się marketingiem istnieją systemy informatyczne wspomagające takie procesy jak tworzenie, udostępnianie czy archiwizację wiedzy, ponadto w części z ...
-
Pokolenie Y a tradycyjna reklama
... wnioski. Na szczęście w chwili obecnej mamy do dyspozycji całe spektrum narzędzi badawczych i pomiarowych, którymi dysponują rzetelne agencje oferujące retail i experiential marketing. Przyciąganie Y-ka A skoro o "experientialu" mowa - wciągajmy do dialogu z marką tych najbardziej zaangażowanych, pozwólmy poczuć im „pełną piersią” wszystkie te ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... sieci. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe zwiększyły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50% przypadków. Marketing w Internecie jest wyjątkową formą promocji ponieważ notuje minimalny spadek budżetów – tylko 4-8% badanych agencji zauważyło taką tendencję ...
-
Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
... Po raz pierwszy Internet Standard zapytał polskie sklepy internetowe o ich wydatki na marketing. Roczny budżet marketingowy 80% badanych sklepów nie przekroczył 25 tys ... według respondentów przede wszystkim obniżka marż, redukcja zapasów i zmniejszenie wydatków na marketing. Jak wynika z raportu, recesja daje się we znaki sklepom komputerowym, których ...
-
Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem
... opublikowało ranking firm handlowych prowadzących sieci detaliczne w Polsce. Dość niespodziewanie wygrało Tesco przed Biedronką i Carrefourem. W rankingu SBK Marketing dokonano oceny sieci detalicznych według 15 kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone na pięć podkryteriów. Wszystkim nadano rangę ważności. Każda ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
Firma badawcza Kondej Marketing zaprezentowała aktualne wydanie Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Na pozycji lidera utrzymała się sieć hipermarketów Tesco (80,31 pkt.). Na korzyść ...
-
Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy
... w jednym bądź większej liczbie portali społecznościowych. Wśród firm aktywnie kreujących wizerunek w sieci dominują branże HR, Kadry i Płace – 22,22% oraz marketing, promocja i PR – 16,67%). Tylko 15% pracodawców planuje stworzenie profilu swojej marki/firmy w bliżej nieokreślonej przyszłości (głównie reprezentanci następujących branż: media ...
-
Czym jest branded content?
... tylko dać im do tego powód i odpowiednie miejsce (takie, jak dedykowany serwis społecznościowy czy aplikacja konkursowa). Oprócz dystrybucji w społecznościówkach content marketing zapewni także lepszą widoczność w wyszukiwarce. Mierz, optymalizuj i reaguj na zmiany Bez odpowiedniego pomiaru nie jesteśmy w stanie ocenić, czy nasze działania ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... reklamodawcy postrzegają coraz częściej jako przedłużenie kampanii telewizyjnych. Coraz większa liczba użytkowników smarfonów i tabletów sprawia, że rosną także inwestycje w mobile marketing. Zwiększają się również budżety na kampanie w social media, w szczególności na Facebooku, oraz na reklamy w wyszukiwarce Google, choć ich dynamika jest ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... może zaspokoić ich potrzeby. Jak już zbudujesz świadomość, wtedy takie narzędzia jak e-mailing sprzedażowy, linki sponsorowane Adwords, porównywarki cenowe czy marketing afiliacji (sprzedaż przez partnerów i afiliantów) powinny pozwolić na przypływ zamówień. 3. Buduję wizerunek. Teoretycznie najprostszy cel kampanii wcale nie musi pochłaniać ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... efektywne funkcjonowanie i które swoje zarządzanie opierają na wartościach. Dawno, dawno temu, kiedy marketing nie był jeszcze najważniejszym działem w organizacji, chodziło o to, żeby jej ... była tak praktyczna, że z czasem zaczęły ją stosować inne działy – marketing, sprzedaż, logistyka, produkcja – po to, żeby poznać, jak dany dział funkcjonuje ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... i powiązany z przekazem danej audycji telewizyjnej. Szczególnym przypadkiem jest tu marketing społecznościowy w czasie rzeczywistym, wymagający gotowości do natychmiastowego reagowania ... a nie tylko do widzów oglądających konkretny program sportowy. W ten sposób marketing w telewizji społecznościowej nie będzie już tylko przykładem pewnej narracji, ...
-
Polska Ekstraklasa 2014
... gdańska Lechia, mimo że w poszczególnych kategoriach zajmowała pozycję 5. (finanse), 4. (marketing i medialność) i 5. (sport). W 2013 roku kluby Ekstraklasy osiągnęły najwyższe łączne przychody w ... kraju chcemy być transparentni pokazując w jak różnych formach jak marketing, media, finanse rozwijamy ten biznes - mówi Bogusław Biszof, prezes zarządu ...
-
Wszystko o ASO – pozycjonowanie aplikacji mobilnych w pigułce
... a docelowo oczywiście – sprzedać – po prostu musisz poświęcić sporą część budżetu na marketing. Dobrze jest zainwestować w wysokiej jakości recenzje, bo mogą przyciągnąć sporą ... Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, optymalizacja pod sklep, określenie grupy odbiorczej, buzz marketing, dobry content… To wszystko powinno znaleźć się na Twojej liście ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
... Szymula, regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby. ANGAŻUJĄCY MARKETING TREŚCI Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby, zwraca uwagę na rosnące ... Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby. PERSONALIZACJA I BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI - Marketing angażujący użytkownika ma wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Należy ...
-
6 sposobów na udaną kampanię SMS
SMS jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów, niski koszt wysyłania komunikatów oraz pewność, że przekaz trafia we właściwym czasie do właściwej grupy odbiorców. ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... jego kręgu zainteresowań, tylko go poirytuje i sprawi, że zainstaluje w przeglądarce adblockera. Marketing masowy jest dziś nie tylko technologicznym archaizmem, lecz także ... , aby reklamodawcy mogli rozstać się z reklamą masową. Big Data marketing pozwala dziś marketerom rozprawić się z problemem ślepoty banerowej. To przecież naturalne, ...
-
Łódź, czyli coraz większy potencjał biznesowy
... fakt, że sporo firm np. produkcyjnych stawia na rozwój swoich struktur sprzedażowych właśnie w tym regionie” – Krzysztof Borkowski, Konsultant Antal Sales & Marketing. Informacje o raporcie Raport „Łódź miastem nowych inwestycji” jest drugą publikacją w ramach szeroko zakrojonego projektu badawczego „Business Environment Assessment Study”. Badanie ...
-
Moc personalizacji w wideo marketingu
... są chociażby Millenialsi, pokolenie ludzi, którzy chcą przekazu wnoszącego jakąś wartość, skierowanego tylko do nich. Dlatego istotną kwestią stał się marketing spersonalizowany, szczególnie spersonalizowane treści wideo. Dla marketerów najważniejszą kwestią musi być poznanie swoich odbiorców i dopasowywanie contentu do wieku, płci, wykształcenia ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
... Przedsiębiorstwo z San Jose nabywa firmę Marketo – światowego tuza w zakresie marketing automation i lead management. Wartość transakcji wynosi 4,75 miliarda dolarów. ... zmian odnaleźć, a przecież dotykają one całej organizacji: od sprzedaży, poprzez marketing, a na sposobie organizacji pracy kończąc (lean/agile management, turkusowe zarządzanie etc ...
-
Skuteczna reklama firmy w internecie. Jakie formy reklamy wybrać?
... chwili kojarzy nam się pewnie z dużymi ilościami wiadomości spam, które zapewne otrzymujemy na swoją skrzynkę e-mail. Jednak wbrew pozorom, e-mail marketing jest jednym ze skuteczniejszym narzędzi marketingu. Warunkiem skuteczności jest jednak odpowiednie profilowanie grupy docelowej oraz opracowywanie perswazyjnych i dobrze dopasowanych wiadomości ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... danych na etapie ewaluacji kampanii pozwala zadbać o to, aby specjaliści ds. marketing podchodzili do jej oceny w bardziej strategiczny sposób. Analiza CLV (ang. Customer Lifetime ... lokalizacji, a także przewidywanie wydajności sklepów w przypadku ich powiększania. Współczesny marketing oparty na wydajności bazuje na danych. To dzięki nim można ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
... planów i zmusiła do cięcia wydatków. Okazuje się, że najczęściej rezygnowano z: zwiększania zatrudnienia (27%), nakładów na szkolenia (20%), wydatków na reklamę i marketing (18%) inwestycji w innowacje (18%). zakupu towarów (13%), zakupów sprzętu elektronicznego (12%), kupna auta (11%), planów rozszerzenia swojej działalności, np. otwarcia ...
-
Zakupy online: jakie prezenty świąteczne najpopularniejsze?
... częściej niż w ubiegłych kupujemy prezenty świąteczne w sieci - dodaje Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Pod choinką znajdziemy komputery i sprzęt domowy kupione w sieci W porównaniu ... częściej niż w ubiegłych kupujemy świąteczne prezenty w sieci - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper. Moda na mobilne zakupy online Wzrost udziału ...