-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... graficzna (obejmująca formaty statyczne oraz wideo) z udziałem na poziomie 43%. Marketing w wyszukiwarkach, który zanotował dość wysoki indeks wzrostu, istotnie nadrobił w stosunku do lidera ... content marketing”, dotychczas nie prezentowaną w badaniu AdEx. Jej wartość na tyle urosła, że przegoniła pod względem udziału e-mail marketing. W ostatnim ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... display oraz wideo) z prawie połową udziałów w torcie reklamowym online. Marketing w wyszukiwarkach nadal pozyskuje około jednej trzeciej tortu, choć – warto ... że e-mail marketing, który dotychczas notował konsekwentne spadki, w kryzysowym okresie wzrósł o ponad 3%. Z kolei największymi wygranymi roku 2020 okazały się mobile marketing oraz ...
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
... brzmi, co robić dalej, kiedy gospodarka nadrabia spadki w ciągu 2021 roku. Będziemy świadkami rosnącej konkurencji w zakresie wydatków na marketing efektywnościowy (performance marketing) wraz z rozwojem handlu społecznościowego, a lokalni giganci detaliczni staną się bardziej zaawansowanymi graczami w zakresie wydatków na reklamę w e-commerce ...
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
... pozycję w ich bilansach. W niepewnych czasach menedżerowie mogą oprzeć decyzje dotyczące inwestycji w marketing na sprawdzonych danych i wskaźnikach. Wyceny marek dokonywane w ramach badania Kantar BrandZ wyraźnie pokazują, że doskonały marketing jest nierozerwalnie powiązany z wartością marki – zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. O rankingu ...
Tematy: ranking najcenniejszych marek, najlepsza marka, ranking marek, marki, rok 2022, Apple, Google, Amazon -
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... borykają się obecnie producenci i detaliści, a mianowicie rosnące koszty produkcji, logistyki, robocizny itp., które znacznie obniżają ich marże? W porównaniu z danymi z Feed Marketing Raport z kwietnia 2022 r., w pierwszym tygodniu listopada liczba przecenionych produktów wzrosła zaledwie o 12,8%. Ale są wyjątki. Do czołówki należą Polska, Włochy ...
-
12 prognoz dla sztucznej inteligencji na 2024 rok
... i nowych ról, które pomogą napędzać wzrost gospodarczy - Udo Sglavo, wiceprezes ds. zaawansowanej analityki, SAS. Sztuczna inteligencja wzmocni odpowiedzialny marketing Odpowiedzialny marketing ma dziś ogromne znaczenie. Oznacza uwzględnienie błędów i uprzedzeń, które mogą być spowodowane przez wadliwe działanie algorytmów. Podczas gdy sztuczna ...
-
10 trendów na rynku pracy, o których trzeba wiedzieć
... równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. W niektórych branżach, jak IT czy marketing, model ten zaczyna być testowany. Skrócony tydzień pracy to nie tylko ... – podkreśla Agnieszka Niebutkowska, Sector Manager & Team Leader Antal, Sales & Marketing. 8. Trójmiasto liderem atrakcyjności Trójmiasto wyprzedziło Warszawę i inne duże miasta pod względem ...
-
Internet w 2003 r.
... większości prognoz wynika, że w 2003 r. wzrosną wydatki na reklamę i marketing w internecie, a szczególnie na ich interaktywne formy. Pamela Parker z serwisu ClickZ Today przedstawiła listę dających nadzieję na wzrost w rozpoczętym właśnie roku ...
-
Ranking newsletterów
... zostaną nagrodzeni rocznymi licencjami SARE, pierwszego polskiego narzędzia sprzedawanego w modelu ASP, które wspomaga e-mail marketing. - Chcieliśmy wyróżnić tych, którzy świadomie i skutecznie wykorzystują e-mail marketing w swojej strategii marketingowej. SARE jest doskonałą nagrodą, dzięki której zwycięzcy będą mogli udoskonalać swoje ...
Tematy: ranking newsletterów, newslettery -
TPSA: najważniejsi są Klienci
... Zarządu TP. Pierrick Hamon odpowiada za kontakty z klientami, sprzedaż i marketing. Z kolei Konrad Kobylecki zajmuje się informatyką i siecią. Nadzoruje też Centrum Systemów ... POLPAK. W Zarządzie zmieniła się rola Bruno Duthoit, który odpowiadał za marketing Firmy. Obecnie będzie koordynował działania związane ze strategią, inwestycjami oraz synergią ...
-
Ekstranet dla zaufanych i wybranych
... często występują dodatkowe mechanizmy wspierające komunikację, jak np. forum dyskusyjne partnerów, chat z właścicielem ekstranetu, sekcja FAQ itp.; Marketing - dział ekstranetu koncentrujący się na realizacji celów marketingowych kierowanych do: a) klientów końcowych poprzez partnerów biznesowych - udostępnienie materiałów reklamowo-promocyjnych ...
-
Dostępność - walor niezbędny witryny
... i wyłącznie służbom IT. Wręcz przeciwnie, wymaga on synergii działania między informatykami a osobami odpowiadającymi za marketing. Nierzadkie są sytuacje, gdy e-projekt pali na panewce albo ma bardzo trudny start po tym ... e-marketingowym, doktorantem SGH, kontakt: piotr@poznanski.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Konkurs "Klejnoty PR 2004"
Epr.pl, wortal public relations i komunikacji marketingowej w Internecie, rozpoczął konkurs "Klejnoty PR 2004". Konkurs przyjął niecodzienną dla Internetu formę krzyżówki. Hasła krzyżówki to gra słów lub skojarzeń bezpośrednio nawiązujących do znanych kampanii medialnych. W ten sposób konkurs przypomina o najważniejszych akcjach marketingowych - ...
-
Przegląd wydarzeń PR
Epr.pl - wortal public relations i komunikacji marketingowej oraz eprasa.com - agencja monitoringu mediów rozpoczynają współpracę. Raz w tygodniu, w oparciu o wyniki monitorowania mediów przygotowane przez eprasa.com, prezentowane będą najważniejsze wydarzenia z branży public relations i marketingu ostatnich dni. Dodatkowo jedno wydarzenie, tzw. " ...
-
Firmowy PR na zagranicę
... planowane są określone działania w danym kraju. Podobnie rzecz wygląda w przypadku większych firm, które w zagranicznym oddziale mają osobę odpowiedzialną za marketing i public relations. Lokalni PR-menedżerowie sami, na miejscu, najczęściej w drodze przetargu, dobierają agencje public relations, z którymi współpracują. Schemat taki obowiązuje ...
Tematy: PR, Public Relations -
Projektowanie stron WWW: co irytuje internautów
... ankietowanych jest skłonna zgłosić uwagi właścicielowi strony! [1] Artur Maciorowski jest niezależnym konsultantem, absolwentem SGH i programu CIM –„Professional Diploma in Marketing”. Od 1998 r. związany z biznesowym wykorzystaniem internetu, realizując projekty m.in. dla Alcatel Polska i PKN Orlen. Pracował w branży IT, internetowej i finansowej ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... zweryfikowania, jak jest naprawdę. Zachęcam więc do lektury „Dlaczego kupujemy?” Paco Underhilla, który mówi: „Marketing, reklama, promocja i lokalizacja mogą sprawić, że klient przyjdzie do sklepu, ale już tylko towary, pracownicy ... Category Management. kontakt: joanna.dzierzbicka@acnielsen.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Product placement w grach wideo
... pokaźna, nawet jeśli porównamy ją z kosztem produkcji całej gry. Podobnie jak na rynku filmowym Entertainment Marketing Association (EMA)15, na rynku elektronicznej rozrywki United Talent Agency, Massie Inc. i wiele innych ... Piotr Ratajczyk pracuje w Katedrze Marketingu Produktu AE Poznań. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Techniki sprzedaży - strategia sprzedaży
... i pewniej jest stosować trochę wyższe ceny, przeprowadzając jednocześnie selektywny marketing. Oznacza to, że działania marketingowe ograniczasz do tych grup klientów, ... sprzedajesz. Jeśli na przykład sprzedajesz luksusowe samochody, powinieneś skierować sprzedaż i marketing do zamożnych klientów. Najpierw zdecyduj, jaki podział najbardziej pasuje ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , zachowywali zwyczajnie. Wywołało to prawdziwą lawinę domysłów w internecie i nie tylko. Zagadkowa sytuacja była nawet poruszana w poważnych programach informacyjnych w telewizji. Buzz marketing zadziałał rewelacyjnie, tym bardziej że na spacerach się nie skończyło - niewidzialne psy były głaskane, czasem nawet ciągnęły właścicieli w tylko sobie ...
-
Reklama internetowa skierowana do dzieci
... odgrywają produkty danej marki), zawiera od jednej do ponad 60 tego typu gier. Ponadto, 64 proc. stron internetowych wykorzystuje tzw. marketing wirusowy (marketing zachęcający dzieci do rozmowy z rówieśnikami na tematy dotyczące danych produktów), a ponad połowa stron daje dzieciom dostęp do reklam telewizyjnych ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
... klienta lub użytkownika, usieciowienie, czyli wykorzystanie potencjału innych klientów w budowie wartości dla klienta, marketing doświadczeń, czyli wykorzystanie rozrywki, nauki czy estetyki w procesie budowy trwałych więzi z klientami, wykorzystanie ... 11. https://adwords.google.com 2006.05.28 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Studia podyplomowe - gdzie i za ile?
... , logistyka, inżynieria czy ochrona środowiska. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się również marketing, reklama, komunikacja i public relations, a także prawo i ... cały cykl studiów (od 2 do 4 semestrów). Najmniej kosztuje zarządzanie w oświacie, najwięcej - marketing i reklama. "Wybór kierunku studiów musi być przemyślany. Warto, aby już ...
-
Znajomi i rodzina decydują o naszych zakupach
... prawdą. To, czym najczęściej się kierujemy, to opinie naszych znajomych i rodziny. Innymi słowy, największy wpływ na decyzje dzisiejszych konsumentów wywiera marketing szeptany, znacznie przewyższając swoją skutecznością wpływ telewizji, dzienników, czasopism czy internetu. 30 proc. respondentów badania przyznało, że podczas decyzji dotyczącej ...
-
Więź klienta z luksusową marką
... . Ponieważ krąg bywalców takich miejsc jest dość wąski, wystarczy, gdy informacje o produktach luksusowych rozchodzą się z ust do ust. Tak zwany marketing szeptany ułatwia producentom dóbr selektywnych zdobycie pożądanej klienteli, a jednocześnie otacza produkt aurą tajemniczości i ekskluzywności. Rynek dóbr luksusowych dynamicznie się rozwija ...
-
Cena prądu zdecyduje o wyborze dostawcy?
... czasie IX Konferencji Marketingowej ("Komunikacja, Marketing i obsługa klienta po wydzieleniu operatora systemu dystrybucyjnego") firma świadcząca usługi call center - ContactPoint zaprezentowała wyniki badań rynku, stanowiących odzwierciedlenie bieżącego ...
-
Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie
... , a co czwarty z nich dotyczy wyszukiwarki Google. Informacje o Tomaszu Karwatce i jego blogu webusability.pl pojawiają się głównie w serwisach marketingowych: Marketing Przy Kawie, Marketing w Praktyce i Mediafm.net. Z kolei Artur Kurasiński najczęściej wymieniany jest w Internet Standard, Gazeta.pl oraz przez innego blogera - Macieja Budzicha ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
Od kilkunastu lat systematycznie rozwija się w Polsce branża dotąd mało znana, choć działająca prężnie w krajach "starej" Unii, czy USA - branża badań rynku. Zachodnie korporacje i mniejsze firmy dobrze wiedzą, że przy strategicznych decyzjach nie można niczego zakładać z góry, ani wierzyć na słowo - podstawą bezpiecznych i właściwych decyzji ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... – czyli w których terytoriach sprzedażowych należy motywować firmowych przedstawicieli handlowych do bardziej wytężonej pracy. Taka wiedza pomaga wskazywać trade marketing managerom punkty sprzedaży, gdzie przeprowadzanie akcji handlowych jest najbardziej obiecujące, zaś osobom odpowiedzialnym za dystrybucję podejmować decyzję o dystrybucji ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
... . Oddziaływanie jest odwrotne, bez dobrego wizerunku nie ma efektywnego marketingu, słaby marketing nie wspiera grupy w realizacji strategii, więc i cele i grupy firmy są ... pozycji biznesowej grupy lub konieczność poniesienia bardzo wysokich nakładów na marketing i odbudowę reputacji. Można uogólnić i powiedzieć, że suma elementów nie daje większej ...
-
Menedżerowie a zakładanie własnej firmy
... ten jest mniejszy i wynosi 47 proc. Reed Index realizowany jest wśród menedżerów i specjalistów w trzech sektorach: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Wyniki w poszczególnych sektorach prezentują się następująco: zainteresowanie założeniem własnej firmy w sektorach sprzedaży i marketingu oraz IT jest bardzo zbliżone. Wynosi ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... badania, które niektóre firmy wykonują na potrzeby swoje i swoich klientów (np. „Badanie skuteczności merchandisingu w polskich bankach” zrealizowane przez PMT Marketing System). Publikacja wyników takich badań pomoże upowszechnić prawidłowe rozumienie terminu w świadomości masowego odbiorcy. Konieczna jest też współpraca z dziennikarzami mediów ...
-
Skuteczne zarządzanie ZOZ-em
... usługowej, to jednak to, co powstaje, jest zawsze wyrazem stosunku wykonawcy do nabywcy, ponieważ tylko pierwszy z nich jest podmiotem stosującym marketing. Wyłącznie w zakresie jego możliwości, między innymi decyzyjnych, leży kształtowanie takich warunków, by pacjent mógł się zaangażować w projektowanie i realizację produktu. Z przedstawianego ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2008
... w przypadku branży edukacyjnej, turystycznej i prawnej. W porównaniu do I kwartału nieco większym zainteresowaniem osób poszukujących pracy cieszyły się oferty z branży marketing, media, reklama, co w odniesieniu do danych dotyczących spadku liczby ofert z tego sektora może świadczyć o mniejszych możliwościach znalezienia satysfakcjonującej pracy ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
... marki oznacza zaistnienie w istniejącej rzeczywistości rynkowej oraz zwrócenie się do lojalnych klientów. Pozyskani klienci oznaczają mniejszą potrzebę przeznaczenia czasu na marketing a tym samym więcej czasu na rozwianie przedsiębiorstwa, Kolejną korzyścią zakupu marki o ugruntowanej na rynku pozycji jest łatwość rekrutacji pracowników. Z drugiej ...