-
E-społeczeństwo: zagrożenia
... były najmniejsze) do roli podstawowego towaru na rynku (giełda, marketing) to rewolucja. Obecnie często mianem rewolucji określa się wprowadzenie na rynek ... Informacji, powstał w zamierzeniu dla celów militarnych, potem się mocno skomercjalizował (marketing, reklamy, handel), spłaszczył (masowa rozrywka i masowa kultura, nie mówiąc o prymitywnym ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... obejmują zatem osiąganie równowagi między ciągłością a zaangażowaniem. Większość firm opracowuje marketing, plany sprzedaży i plany strategiczne, a pomija plan rozwoju marki. Ten ... większej popularności marki. Dolary, euro czy złotówki wydawane na marketing należy inwestować w najlepsze kanały, upewniając się, żeby w ogniwach szczególnej uwagi ...
-
Telemarketing zbyt natarczywy wg Polaków
Telemarketing to stosunkowo rzadko stosowana forma promocji i sprzedaży produktów: polscy konsumenci znacznie częściej stykają się z reklamą telewizyjną, radiową, prasową czy zewnętrzną. Połowa Polaków uważa, że telemarketing to zbyt natarczywa forma reklamy, choć znaczny odsetek konsumentów docenia wygodę kontaktów z telefonicznymi biurami ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... małe audytorium np jedna, dwie osoby, a prezentacja, wprowadzona między nie, osłabia bezpośredni kontakt. I co z tego, że estetyka grafiki przygotowanej przez marketing czy nas samych z pomocą narzędzi elektronicznych, jest najwyższej próby. Niejednokrotnie dużo skuteczniejszym dla zadziałania obrazem jest odręczny rysunek, a nie przygotowana ...
-
Prosument - konsument przyszłości
... współpracy stał się internet, dzięki któremu przepływ informacji, wiedzy i kapitału jest realnie swobodny i szybki. Objawy prosumeryzmu online Personalizacja Dzięki personalizacji marketing masowy dociera do jednostki. To konsument w procesie tworzenia produktu podejmuje ostateczne decyzje, przez co wyraża własne wymagania czy też upodobania ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... to: w krótkim okresie: zdobycie niskim kosztem informacji o otoczeniu segmentu, inwentaryzacja możliwości, nowe miejsce spotkań, w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne projekty, nowe możliwości biznesowe, zmiana nastawienia władz publicznych - lobbing, tańsze i szybsze dostawy ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
... innymi, na podstawie wniosków z warsztatów Akademii Marketingu organizowanych przez firmę Questus dla uczestników i absolwentów programów The Chartered Institute of Marketing, a w szczególności wystąpień dr. J. Pogorzelskiego (Prime Code), T. Żórawskiego (Universal McCann), A. Mykowskiego (TNS OBOP). Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... Grzegorza Miłkowskiego, najlepiej sprawdzają się niestandardowe metody dotarcia do targetu, jak marketing szeptany i wirusowy. Takie formy przekazu marketingowego angażują internautów, co w efekcie przekłada się na dużo lepsze zapamiętywanie marki. - Marketing szeptany i wirusowy działają podobnie. Dają możliwość wejścia w świat wykreowany przez ...
-
Kryzys finansowy korzystny dla firm?
... . Z raportu wynika, że spadek cen może być rozpatrywany jako spadek przychodów. Z drugiej strony jest idealną okazją na outsourcing niektórych działów (marketing, Public Relations) do wyspecjalizowanych agencji, czy też większej konkurencyjności cenowej przedsiębiorstw na rynku. 16% badanych firm deklaruje zwiększenie sprzedaży i przychodów ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... . Warto pamiętać, że coraz więcej internautów potrafi odróżnić fake marketing od wpisów faktycznych użytkowników produktów”, powiedział Wojciech Ciemniewski, ... także w częstszym zadawaniu pytań o interesujące ich marki, produkty, czy usługi (31 proc.). Marketing szeptany, czy koleżeńska pomoc Internauci, którzy kupują w sieci są w bardziej podatni na ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
... podzespoły, a tylko je kupować, przestawić się na montowanie i wprowadzić do firmy profesjonalny marketing. Jaki potencjał na rozszerzanie marki! Iluż Polaków, których nie stać na ... Po pierwsze - właściciele, którym zależy na sukcesie komercyjnym. Po drugie - profesjonalny marketing, który wie, że świadomość marki to zasób płodny, lecz ulotny. Po ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... , którą podążają klienci w relacji z nami, oraz zaplanowania, w jaki sposób dostarczyć im pożądanych doświadczeń z naszą marką, obawiać się trzeba, że poprzez marketing stworzone zostaną oczekiwania, których nie będziemy w stanie spełnić. Stelios Haji-Ioannou, prezes easyGroup i założyciel easyJet, wyjaśnia wagę powyższych aspektów mówiąc: "Możesz ...
-
Reklama i zmysły
... dotyk, węch i smak. Postawmy na sensory! Martin Lindstrom w artykule pt. „Marketing sensoryczny - nowy sposób na wyróżnienie marek?”, wydrukowanym w „Harvard Business Review”, ... w pojazdach sportowych dźwięk wysokich obrotów silnika. Dotyk Niewątpliwie live marketing może być też doskonałą formą prowadzenia sprzedaży. Choć w Polsce idea ...
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
... . Czy jest to dział finansowy, produkcja, sprzedaż czy może marketing. Aby odpowiedzieć na to pytanie należy najpierw zrozumieć specyfikę rynku, na ... skutkować może wzrostem potencjału podmiotu spowodowanym przez zastosowanie outsourcingu w tym obszarze. Marketing, zarządzanie marką oraz PR i IR – w obecnej gospodarce kiedy wyobrażenie produktu i ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
... , jednak bagatelizowanie tego kanału w procesie pozyskiwania klienta może być po prostu zgubne. e-Wizerunek Podobnie jak w tradycyjnych kanałach sprzedaży, powinniśmy zadbać o marketing i wizerunek w Internecie. W sieci rządzą się one w dużej mierze innymi prawami. Billboard, który zamieściliśmy na ruchliwej ulicy, by reklamował nasz produkt ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... firmy Alexandrite Group. Czy piwa niszowe potrzebują reklamy? Duże koncerny na marketing wydają ogromne kwoty, a prowadzone przez nie przedsięwzięcia mają najczęściej ... produkowanych w naturalny sposób. Szansą dla małych browarów jest również tak zwany marketing wystawienniczy, czyli uczestnictwo we wszelkiego rodzaju konkursach i targach piwa oraz ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... tworzonym przez Kondej Marketing Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych w sposób wyraźny odczuwa się już ożywienie charakterystyczne dla firm handlowych pod koniec roku. Rozpoczęły się już ...
-
Jest praca w mediach społecznościowych
... przypadku jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego w piśmie i mowie. Mile widziane jest także wyższe wykształcenie na kierunkach takich jak marketing, dziennikarstwo czy public relations. „Szukamy osób z pokolenia mediów społecznościowych - nie wiekowo, a mentalnie. Oczekujemy od nich przede wszystkim umiejętności sprawnego zarządzania ...
-
CSR czyli odpowiedzialność społeczna biznesu
... ze składników CSR. Po pierwsze dotyczą one konkretnych obszarów funkcjonowania firmy (marketing, produkcja, HR), ale też nie w każdym przypadku. Dobre praktyki mogą obejmować ... aktywizacji społeczności lokalnej zazwyczaj organizowane są kampanie albo prowadzi się marketing zaangażowany społecznie. Przy wykorzystaniu obu tych narzędzi można połączyć ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... produkcji, głównymi elementami podlegającymi regulacji w UE są ceny, dostępność oraz reklama i marketing. Ze względu na dużą różnorodność modeli konsumpcji alkoholu w poszczególnych ... Regulacja cen i dostępność to prerogatywa rządów narodowych; reklama i marketing podlegają ustawodawstwu UE, ale państwa członkowskie mogą wprowadzać wymogi surowsze ...
-
Zwrotność w badaniach marketingowych
Podczas przeprowadzania badań marketingowych, które opierają się na danych pierwotnych (tzn. zbieranych bezpośrednio wśród podmiotów badanych), częstą trudnością jest problem niskiej zwrotności. Zwrotność w badaniach marketingowych rozumiana jest jako stosunek liczby zebranych, kompletnych wywiadów czy kwestionariuszy ankiet do ogólnej liczby ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
Sieć hipermarketów Tesco skutecznie odparła atak Biedronki na pozycję lidera w Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych tworzonym przez Kondej Marketing. Wynik ten może zaskakiwać biorąc pod uwagę niezwykle wysoką dynamikę rozwoju portugalskiej sieci na polskim rynku. Przewaga Tesco wynika jednak z ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... i stałego monitorowania czy wizerunek się nie zdewaluował. Kształtowanie wizerunku jest procesem ciągłym, tak jak realizowanie strategii marketingowej. W takim rozumieniu marketing i branding są inwestycją, bo pojawia się bezpośrednia zależność między alokowaniem środków na markę a efektami biznesowymi firmy. Jak kształtować unikalny wizerunek ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2011 i prognoza III kw. 2011
... w inwestowanie w szkolenia, jeśli koszt ten w całości ma obciążać firmę. W trzecim kwartale uzyskujemy równocześnie mocny spadek wydatków na marketing i reklamę. Choć relatywnie, na tle innych obszarów marketing wypada dobrze (18,2 proc. będzie inwestować), to spadek r/r jest 100 procentowy, a kw/kw 18,6 proc. Jak ...
-
Mechanizm public relations w polityce
Public relations jest odrębnym mechanizmem wykorzystywanym w marketingu politycznym. Jest on z powodzeniem szeroko stosowany w demokratycznych krajach wysoko rozwiniętych zarówno w wielkich kampaniach politycznych, jak też w innych działaniach marketingowych oraz akcjach społecznych. Jest dyscypliną o dużym potencjale stojącą u progu dynamicznego ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2011 i prognoza IV kw. 2011
... spadek związany z inwestowaniem. MŚP będzie ponosić wydatki w tym kwartale na marketing, reklamę, zakup technologii, remonty maszyn i urządzeń oraz podnoszenie kwalifikacji pracowników. ... kw./kw. Blisko co czwarta badana firma MŚP zamierza inwestować w marketing i reklamę (23,2 proc.). W ostatnim kwartale tego roku przedsiębiorcy są skłonni ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce X-XII 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w czwartym kwartale 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 754 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej II poł. 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży edukacyjno - szkoleniowej opublikowanych w drugim półroczu 2011 roku. Przeanalizowano blisko 6736 wyników postępowań przetargowych. Raport ten jest ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... . Wygląda na to, że przedsiębiorcy przystosowują się do funkcjonowania w czasach niepewności i mimo bardzo kiepskich nastrojów starają się ‘normalnie’ funkcjonować. Na marketing i reklamę zamierza wydatkować 18,2 proc. badanych przedsiębiorstw (w poprzednim kwartale 23,2 proc.). Kolejne zakupy będą realizowane w obszarze technologii i maszyn – 15 ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% firm przepytanych przez Deloitte ma swój profil na Facebooku. Jednak kierownicy odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. „Menedżerowie polskich ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 2589 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży edukacyjno - szkoleniowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 12 110 wyników postępowań przetargowych. Raport ten jest ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... ,3 proc. badanych, czyli nieco więcej, niż w poprzednim kwartale, kiedy gotowość inwestowania zgłaszało 45,7 proc. przedsiębiorstw. Firmy zamierzają zwiększyć wydatki na marketing i reklamę 21,5 proc. (w poprzednim kw. 18,2 proc.), na zakup maszyn i technologii – 17,8 proc.( poprzednio 15,5 proc.) oraz zaplanowali remonty hal ...
-
Zakupy online - typy klientów
... ofertę, ale nie są zainteresowani jej zakupem. Przynajmniej w danym czasie. Wiemy przecież, że nakłady na marketing prowadzony w internecie przekładają się na sprzedaż zarówno offline, jak i online. Efekt ROPO (Reasearch Online ... oraz zachowanie wyższej higieny niż w wypadku ekranów dotykowych. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-VI 2012
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w pierwszym półroczu 2012 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, ...