-
Polscy internauci a zalew informacji
W czasie V Forum MEC Interaction zostały zaprezentowane wyniki badania marketingowego poświęconego zagadnieniu funkcjonowania konsumentów w oceanie informacji. Konsumentów podzielono na 4 grupy osób, które różnią się zasadniczo pod kątem zdobywania i przetwarzania informacji oraz reakcji na komunikację marketingową. Szacuje się, że w Internecie ...
-
Przetargi w branży edukacyjnej I-VI 2012
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży edukacyjno - szkoleniowej opublikowanych w pierwszym półroczu 2012 roku. Specjaliści przeanalizowali 4878 wyników postępowań przetargowych. Raport ten ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... my podejmujemy określone decyzje i działania”, „firma czyli oni podejmują decyzje, które my musimy realizować”. Oczywiście dominuje drugie podejście, które lokuje marketing i działania PR w roli usługodawcy wyłączonego z strategicznych decyzji. - Brak strategicznej roli marketingu widać również w podejściu samych marketingowców. Plany na 2013 rok ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013
... aktualnej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych nr 13 opracowanego przez Kondej Marketing, dwaj liderzy Biedronka i Tesco (hipermarkety) utrzymali swoje pozycje, jednakże grupa pościgowa jest coraz bliżej. Biedronka dokonuje przekształceń swoich sklepów, lecz ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 9/2013
... . Wydobyty surowiec ma być skraplany w pływającym terminalu, który ma zacząć działać w 2017 r. Spółka zależna Gazpromu - Gazprom Marketing & Trading Switzerland - podpisała w tej sprawie porozumienie z Levant LNG Marketing Corporation. Rosyjski koncern otrzyma wyłączność na sprzedaż LNG na okres 20 lat. Firma Boeing zlikwiduje w tym ...
-
BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego w ŁSSE
... w dwóch lokalizacjach. Centrala firmy znajduje się w Warszawie i skupia marketing, sprzedaż krajową, logistykę i kontroling oraz nadzór nad księgowością. Obiekty ... miejsce wśród stref ekonomicznych na świecie. Z kolei według innego rankingu „Digital Marketing Awards 2012” tego samego brytyjskiego prestiżowego dwumiesięcznika - Łódzka Specjalna Strefa ...
-
Big Data w firmie
... kwestia dotyczy tego, jakimi danymi już dysponujesz, w jakich systemach je przetwarzasz (CRM, ERP, e-mail marketing, e-commerce itp). Czy możesz za pomocą API integrować swoje systemy i synchronizować dane o twoich odbiorcach? Jeżeli ... ciebie działania są legalne na gruncie prawa polskiego. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... będzie rosła średnio zaledwie o 4% do 2015 roku. Wydatki na mobile marketing (reklama w urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach), rosną 7 razy szybciej niż ... kolei reklama desktopowa będzie rosła w tempie 10% rocznie. Globalne wydatki na mobile marketing osiągnęły w 2012 roku wartość 8,3 mld USD, co stanowi 9,5% wydatków na reklamę w ...
-
Zintegrowana kampania marketingowa musi być dobrze zaplanowana
... duże ryzyko, że owszem, kampanię przeprowadzimy, ale będzie to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Każdy praktyk marketing zetknął się z powiedzeniem, że połowa środków przeznaczanych na promocję jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, ... pod konkretny pomysł (nigdy na odwrót). Powodzenia! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
... się z negatywnymi emocjami. Na szczęście, istnieje wiele firm, które wiedzą, jak przeprowadzić profesjonalną kampanię tego typu. Mimo powszechności spamu, "pocztowy" marketing ma się całkiem dobrze i może doprowadzić do wielu biznesowych sukcesów. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, ułatwiających działania w tym zakresie. Według ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
Z dobrodziejstw płynących z email marketingu w największej mierze korzystają księgarnie internetowe. Na drugim biegunie znajdują się agencje literackie, które nigdy nie korzystają z tej formy promocji. To niektóre z wniosków płynących z raportu, w którym eksperci GetResponse przyjrzeli się działaniom email marketingowm podejmowanym przez firmy z ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... bardzo niskim odsetkiem pracodawców przewidujących zwolnienia, uznać można za stabilne. Do nich zaliczają się sektory: Energia – ropa i gaz, Reklama, media i marketing, Produkcja przemysłowa oraz Elektronika, a także branża TSL. Konsultanci Antal zwracają uwagę na stabilność sektora Transport – Spedycja – Logistyka, w którym 58% pracodawców ...
-
Wybory samorządowe 2014: internetowa walka o wyborcę
... oraz Bluerank – zostały uzupełnione o dane pokazujące, jak partie polityczne wykorzystują w przedwyborczych działaniach email marketing, komunikację w mediach społecznościowych oraz promocję w wyszukiwarce Google. Email marketing nie jest popularnym narzędziem komunikacji partii politycznych z wyborcami. Newslettery wysyłają tylko 4 partie (PO ...
-
10 trendów e-commerce w 2015 roku
... rozwoju handlu w ogóle, a e-commerce w szczególności. Na kolejnych pozycjach w rankingu PayU znalazły się: trend 4. Darmowe dostawy i zwroty; trend 5. Skuteczny marketing; trend 6. Wygodne płatności; trend 7. Personalizacja oferty; trend 8. Wykorzystanie mediów społecznościowych; Trend 9. Wygoda użytkownika (UX); Trend 10. Treści, które sprzedają ...
-
Emotional branding dla kobiet
... próba dotarcia do kobiet językiem spoza ich świata będzie z góry skazana na porażkę. O ile mainstreamowy marketing odszedł już od idei „think pink”, która w dużym uproszczeniu sprowadza się do przekonania, że ... osiedlowych sklepach, gdzie znają ekspedientkę i mogą poplotkować z sąsiadkami. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 9/2015
... sprzedaży, jak i liczby odwiedzających nas klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Olejnik-Okuniewska, senior marketing & PR manager w Neinver Polska. Model sprzedaży outletowej, jaki stosuje w swych centrach Neinver, ... przede wszystkim modowych, tych najpopularniejszych w Polsce i za granicą. Monika Olejnik-Okuniewska, senior marketing ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do 2013 roku. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek. Niekwestionowanym liderem pod względem wartości jest wciąż display. Reklama graficzna wypracowała 44,5% udziału w torcie ...
-
Reklama osobista – zabójca spamu
... wyświetlają się nam reklamy produktów podobnych do tych, których wcześniej szukaliśmy albo im komplementarne. To zasługa reklamy osobistej, czyli programmatic marketing, który bazując na danych zostawianych przez internautów w sieci pozwala wyświetlać im reklamy produktów, którymi są zainteresowani oraz tych, którymi mogą ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2015 i prognoza II kw. 2015
... pkt. wobec poprzedniego 31,2 pkt.). Obszary pozostałe (jak np. inwestycje w kompetencje, inwestycje w maszyny i urządzenia, technologie, nieruchomości, samochody służbowe, a nawet w marketing i reklamę) mają aktualnie odczyty niższe, niż w pierwszym kwartale tego roku. KRAJOWA GOSPODARKA W OCENIE MŚP – SŁABY PIERWSZY KWARTAŁ W kwietniowym pomiarze ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... w stronę finansowego konserwatyzmu może postawić firmy w niekorzystnej pozycji wobec konkurencji, jeśli maksymalne środki nie zostaną zainwestowane w obsługę klienta, sprzedaż, marketing i wprowadzanie innowacji takich jak m.in. rozwój nowych produktów czy partnerstw. Z drugiej strony zbytnia pewność siebie może spowodować przegapienie oczekiwań ...
-
Dla kogo praca od ręki?
... określić, jacy pracownicy poszukiwani są w pierwszej kolejności i jakim poziomem znajomości języka obcego powinni się legitymować. Handlowiec potrzebny wszędzie IT, Handel, Marketing, Finanse i HR. Każda z tych pięciu branż na gwałt poszukuje przedstawicieli handlowych. Największe zapotrzebowanie zgłasza tu sektor marketingowy - niemal połowa ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... adaptacji do stale zmieniającego się ekosystemu. Jednak zdaniem ekspertów, którzy wystąpili na konferencji „Digital Marketing Heroes 2015”, zorganizowanej przez Sociomantic Labs, wśród kluczowych czynników decydujących o sukcesie w e-biznesie są: personalizacja, mobile marketing, reklama natywna, innowacyjny CRM, a także strategia omnichannel.
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2016
Na jakie trendy należy zwrócić uwagę, aby w rozpoczętym roku odnieść sukces marketingowy? Czego nie wolno przeoczyć marketingowcom? Swoje coroczne prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych ogłosił Instytut Millward Brown. Jedna z prognoz na rok 2016 wskazuje na możliwość opracowywania bardziej przejrzystych map podróży konsumenta ( ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, reklama online, wideoreklama, reklama telewizyjna, rok 2016 -
Barometr e-commerce 2016
... płatności mobilne, Full funnel 2) Umiarkowane ciśnienie – czynniki ważne, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów: Marketing 3.0 – predictive marketing, attribution i reklama natywna Handel transgraniczny Dostawa tego samego dnia (Same-Day Delivery) Social commerce Software as a service (SaaS) AdBlock ...
-
5 najważniejszych systemów Big Data na świecie. Kto wie o nas najwięcej?
... samych internautów. DMP: Dane. Monetyzacja. Przyszłość. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Infogroup, 62 proc. marketerów na całym świecie twierdzi, że stosuje marketing z wykorzystaniem danych (Big Data), zaś kolejne 26 proc. planuje w ciągu najbliższych 2 lat wypróbować takie rozwiązania i skorzystać z platform DMP. Marketerzy zdają ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 08/2016
... śmierci z powodu paraliżu i coraz częściej lekarze wiążą to z wirusem Zika – mówi Justyna Niebutkowska, PR & Marketing Specialist Europ Assistance Polska. Wirus jest roznoszony przez komary z gatunku Aedes aegypti, które ... , Meksyk, Salwador, Gwatemala, Paragwaj oraz Wenezuela), a także w Stanach Zjednoczonych. Justyna Niebutkowska, PR & Marketing ...
-
Zarobki kobiet wciąż niższe, ale nie w tych branżach
... nierówne traktowanie. W których branżach kobiety nie zarabiają mniej od mężczyzn? Specjalistki od marketingu i PR Jak wynika z danych zarobki.pracuj.pl, marketing jest jedną ze specjalizacji, w której kobiety zarabiają podobnie do mężczyzn. Specjalistki odpowiedzialne za komunikację marketingową, zarządzanie marką, kampanie marketingowe czy ...
-
Jak stworzyć newsletter, który nie trafi do skrzynki spam?
... . To z pewnością wpływa na lepszy odbiór i pomaga zbudować z przyszłym klientem długotrwałą relację. Czytaj także: - Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing - E-mail marketing: dbaj o swoją bazę Dodatkowo istotne jest aby zwrócić uwagę, czy domeny z których korzystamy nie są uznane za podejrzane. Dlatego należy ...
-
Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić
... postępy ale pomogą też w ich realizacji oferując gotowe rozwiązania z dziedziny marketing automation. Testowanie Wiedząc już co chcemy osiągnąć i jak będziemy ... mobilne i monitorować skuteczność działań na bieżąco. Co ważne, narzędzia marketing automation wykorzystują algorytmy pozwalające na opracowanie i wyświetlanie klientom oferty, która ...
-
Myślisz o własnym biznesie? Postaw na sklep internetowy
... pośrednictwem urządzeń mobilnych – dlatego strona powinna powstać w technologii responsywnej (RWD). Już na etapie projektowania naszego sklepu warto skorzystać z narzędzi z kategorii Marketing Automation – w prosty i automatyczny sposób pomogą one w bardzo wielu kwestiach. Dzięki nim będziemy w stanie nie tylko analizować ruch na stronie, ale ...
-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
... ich podstawie wniosków w celu dalszej optymalizacji działań. Listę trendów zamykają Real Time Marketing oraz Virtual Reality, czyli rozwiązania, dzięki którym można przenieść klientów ... 61% z nich. - SMS jest narzędziem o dużym potencjale – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki SMS. – Według ...
-
Co ma Brexit do promocji?
W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Wykreowane akcje niekiedy wzruszają, innym razem bawią, a jeszcze kolejnym – angażują. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców, od których zależy viralowy sukces inicjatywy. Dziś takim marketingowym polem do popisu staje się Brexit. Nie ...
-
Personalizacja to już za mało
... się na akcjach wykonanych przez danego klienta. Idealne byłoby zautomatyzowanie procesu wysyłki dzięki funkcji Marketing Automation. Taki zabieg pozwala na indywidualne dopasowanie wysyłki w zależności od tego, jakie informacje o ... wiadomości, które pozwalają na wprowadzenie zupełnie nowej jakości w komunikacji z klientem. René Kulka, Email Marketing ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... informacjach. Mit 6. – Po co komu PR w dobie content marketingu? Content marketing stał się jednym z kluczowych trendów w marketingu, a o jego skuteczności najlepiej świadczą liczby. Dobre ... 3 razy więcej leadów sprzedażowych. Choć niektórzy eksperci uważają, że content marketing wkrótce przejmie również rolę, którą do tej pory pełnił PR, to ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2016
... często mają niską kwotę ubezpieczeniową. W sytuacji nieszczęśliwego wypadku dzieci często nie mogą liczyć na wysokie odszkodowanie – mówi Justyna Niebutkowska, PR & Marketing Specialist Europ Assistance Polska. Polisy szkolne przeważnie gwarantują jedynie odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu. Wybierając ubezpieczenie dla swojego dziecka, można ...