-
Marketing - troska o klienta
... droższe niż utrzymanie już zdobytego. Philip Kotler, autor kultowej książki „Marketing. Planowanie, wdrażanie i kontrola” twierdzi nawet, że zadowolony klient podzieli się swoimi ... ważne czynniki, w dużym stopniu decydujące o powodzeniu firmy. Artykuł powstał na podstawie książki „Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw” Björn Lundén i ...
-
Marketing social media
... dzielą się swoim doświadczeniem ze znajomymi. To przykład, jak powinno się uprawiać social media marketing. Grzech 3 marketerów – nieczystość Prawdopodobnie najgorszym z grzechów popełnianych przez marki w social media jest ten grzech ... niepowodzenia innych i wyciągać z nich wnioski. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
E-mail marketing a lojalna baza danych
... marketing to nie spamowanie, a naszym największym aktywem jest baza danych, dlatego szanujmy ją, dbajmy ... . Jest jednak warunek, który koniecznie musimy spełnić chcąc osiągnąć dobre wyniki w tych działaniach. Nasz e-mail marketing musi bazować na koncepcji permission marketingu, czyli marketingu za przyzwoleniem. W praktyce oznacza to, że musimy ...
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
... długi jest ogon twojego e-mail marketingu i ile sprzedaży generować mogą e‑maile, które nie są otwierane. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Marketing internetowy - reklama natywna
... skuteczne w tej sytuacji. Ostatnimi czasy głośno zrobiło się o reklamie natywnej, która wpisuje się w modny ostatnio trend w komunikacji marketingowej, czyli Content Marketing. Reklama natywna to komunikat reklamowy, który nie nosi znamion klasycznej reklamy. Reklama natywna ma być przyjazna dla odbiorcy, ma dostarczać ...
-
Marketing SMS skutecznym narzędziem w kampaniach firm
... badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu”, zrealizowanego przez Platformę SerwerSMS.pl wynika, że marketing przeprowadzany za pomocą wiadomości SMS jest skutecznym narzędziem w rękach przedsiębiorstw. Aż 91,4% zbadanych firm potwierdziło jego efektywność, a 70% spośród tych, ...
-
Marketing internetowy: jak tworzyć różnorodne treści?
... odróżnić się od konkurencji, najwyższy czas opracować plan wdrażania bardziej różnorodnych materiałów. Marketing treści nie odnosi się tylko do samego procesu twórczego. Należy też ... się z pozostałymi poradnikami na ten temat. Teraz już wiesz, że content marketing nie składa się wyłącznie z blogowania i warto zastosować również inne rodzaje treści ...
-
Czas na marketing mobilny
Wiele firm, które zbudowały swój biznes na początku ery dot-com, często odnosi się dość sceptycznie do marketingu mobilnego. Już od początku XXI wieku można było przecież usłyszeć, że każdy kolejny rok przyniesie niesamowite zmiany w tym zakresie. W ciągu ostatniego roku pojawiło się jednak wiele danych, które radykalnie zmieniły nasz pogląd na to ...
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... do ograniczenia poziomu ruchu na stronie, co z kolei prowadzi do niskich wskaźników konwersji i braku możliwości zbudowania długoterminowych relacji z konsumentami. Marketing w sieci odgrywa bardzo ważną rolę szczególnie na etapie pozyskiwania uwagi klientów oraz utrzymywania regularnego kontaktu. W marketingu internetowym, do utrzymania relacji ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
... i marketingowców. To główny wniosek, jaki nasuwa lektura raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”, wspólnego opracowania Mind Progress Group i Instytutu badawczy ... zatrudniania marketingowców. Tylko 55,1% małych przedsiębiorstw posiada osoby odpowiedzialne za marketing. Na brak marketerów w szeregach dużych firm wskazuje ok. 28% badanych. ...
-
E-mail marketing: dbaj o swoją bazę
... Zanim przejdziemy do podstawy naszego e-mail marketingu, spójrzmy czy w ogóle warto. W dobie mediów społecznościowych często zapomina się bowiem, że e-mail marketing to wciąż bezsprzecznie najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji w internecie. Według Nielsen Norman Group, 90% użytkowników wybiera newsletter za pomocą e-mail, a tylko ...
-
E-mail marketing: jak wybrać odpowiednie narzędzia w 2016 roku?
... do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego konkretnie oczekujemy. E-mail marketing jest efektywnym i stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, z którego korzysta dziś zdecydowana większość marketerów. Żeby jednak nasze wiadomości okazały się w 100% skuteczne ...
-
Omnichannel marketing. Co przyniesie rok 2017?
... personalizacja, coraz częściej wykorzystywana przez marketerów w celu indywidualizacji contentu, dotyczyła danych o subskrybencie zebranych jeszcze przed wysyłką kampanii. E-mail marketing pozostawał więc daleko w tyle, jeśli chodzi o możliwości stosowania zaawansowanej personalizacji treści. W 2017 roku, nowe technologie będą jednak odgrywać ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... na temat ewolucji reklamy i marketingu w kontekście większego wykorzystania inteligentnych technologii na cyfrowym rynku sprzedaży. 30% respondentów zajmuje stanowisko CMO (chief marketing officer), VP ds. marketingu, lub dyrektora ds. marketingu; 35% zajmuje stanowisko z zakresu zarządzania marketingiem firmy, a pozostałe 35% pełni role z zakresu ...
-
Jak ostatnie 10 lat zmieniło SEO i content marketing?
... przyszłość i dostosować działania do „trendów”, które promuje Google – komentuje Tomasz Biegun, Head of Content Marketing & SEO. Aktualizacje wprowadzane przez Google w ostatnim czasie zdefiniowały na nowo również content marketing. W jaki sposób? Google na bieżąco aktualizuje swoje algorytmy, a to przekłada się na strategie content ...
-
Ile kosztuje influencer marketing? Różnice w stawkach zaskakują
... przełożenie na sprzedaż – mówi Sójka. Widzimy po naszych klientach, że influencer marketing to dziś branża, obok której nie da się przejść obojętnie. Budżety są ... – nie tylko w liczbach, ale w realnej wartości marki – dodaje. Wnioski dla marek Influencer marketing w 2025 roku wymaga bardziej świadomych decyzji i lepszego dopasowania strategii do ...
-
eSperto - marketing i zabawa
... marketingowym archiwum i nie jest natrętny - jak się nim nie interesujemy, grzecznie... zasypia. Mówimy o nowym narzędziu marketingu desktopowego, udostępnionym przez Wydawnictwo Marketing w Praktyce na stronach portalu firmowego portalu. Postać eSperto stworzyła Agencja Interaktywna Adv.pl. Aplikacje typu screen mate, popularne w krajach, gdzie ...
-
Skuteczny e-mail marketing
... , że odpowiadasz (reagujesz) na maila reklamowego?", zaznaczyło odpowiedź "ładny wygląd przekazu". Zatem bardziej istotna jest koncepcja merytoryczna aniżeli kreacja wizualna. Marketing emaliowany to przyszłość bezpośredniej reklamy internetowej. Faktem jest również, że dotychczas nierozwiązywalnym problemem staje się kwestia spamu. Zawsze bowiem ...
-
Bluetooth marketing, czyli reklama w komórce
... może również wysłać do osoby, która przechodzi obok jego interaktywnego billboardu czy wystawy sklepowej, zaproszenie do obejrzenia najnowszej kolekcji. Bluetooth marketing daje reklamodawcom możliwość dotarcia do ogromnej liczby konsumentów. - Pozwala na bezpośredni kontakt reklamodawcy z konkretnym konsumentem, co nie jest możliwe w marketingu ...
-
Nazwa produktu a marketing międzynarodowy
... unikalne i wyjątkowe marki jak żubrówka. Ochrona wizerunku polskich produktów poprzez prawnie zabezpieczony naming produktu może tylko pozytywnie wpłynąć na ich marketing. Nazwa marketingowa produktów jest najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki. Wykorzystanie zmiany nazwy produktów ...
-
Email marketing: aspekty prawne
93% marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29% badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40% wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse ...
-
Marketing behawioralny w social media
... sposobami, które ludzie wykorzystują do analizy najbliższego otoczenia może się tu okazać szczególnie pomocne. Spójrzmy na kilka podstawowych technik z zakresu marketing behawioralnego i to jak możesz ich użyć na własną korzyść. Z marketingowego punktu widzenia, mózg można podzielić na dwie główne części: „lewą ...
-
Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing
12 miesięcy wystarczyło, aby wskaźnik dostarczenia wiadomości email marketingowych obniżył się z 83% do 79% - donosi najnowszy raport Return Path. W praktyce oznacza to nic innego niż to, że jedna na pięć wysłanych wiadomości nie dociera do odbiorcy. Czy dalszym spadkom w tym zakresie można zapobiec? Czy istnieją sposoby na skuteczne dostarczenie ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
... uwagę również na to, że nie zawsze odbiorca klika w wiadomość, żeby wejść na stronę e-sklepu i zrobić zakupy. Dlatego właśnie e-mail marketing odgrywa ważną role w budowaniu świadomości marki i relacji z klientami. Agata Lejman, ekspert
-
Marketing szeptany a spam-marketing
... teraz wyobrazić jak wyglądają statystyki odwiedzin takiego serwisu i jaki jest procent odrzuceń. Skuteczne działania - Word of Mouth Marketing czyli Marketing Szeptany (buzz marketing, amplifying internetowy, evangelist marketing) skuteczny jest tylko wtedy, gdy jest jawny – podkreśla CEO Grupy Adweb. Statystyki, które uczyniły WOMM narzędziem tak ...
-
Po co ci marketing conversion?
... wyszukiwarce Google kliknie w trzy pierwsze linki. Odpowiedź jest zatem prosta - należy znaleźć się w czołówce wyszukiwań. A marketing conversion może w tym pomóc. Marketing conversion - publikuj i sprzedawaj Marketing conversion pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej firmy? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu ...
-
Marketing marki a marketing produktu
... przetrwania. Czas zapomnieć o marce. Zapomnieć, to znaczy przestać uprawiać „marketing marki” oddzielnie od „marketingu produktu”. Traci to sens w czasach, gdy liczą się ... kreowania trendów i popytu jest coraz bardziej iluzoryczna. Dzięki sieci masy wzięły marketing w swoje ręce. Jak grać marką w tym szalonym pokerze? Myślę, że najważniejsze, żeby ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... , szczególnie tych dedykowanych grupie odbiorców w wieku 16-24 lata. - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero. Czym jest influencer marketing? Influencer marketing to promocja oparta na rozpoznawalności i pozycji ludzi, którzy są w nią zaangażowani. Mianem influencerów określani są zazwyczaj twórcy internetowi, których ...
-
Influencer marketing 2022: czy influencerzy nadal sprzedają?
... niewielki wpływ na ich marketing. Te głosy zestawione z 17,1% odpowiedzi mówiących, że pandemia nie wpływa już w ogólne na marketing w ich branżach, zdają się ... pandemia nadal istotnie wpływa na marketing w ich firmie. 38,7% respondentów uważa, że wydarzenia wojenne istotnie wpływają na marketing w ich branży, a 9,9% obawia się skutków nadchodzących ...
-
E-mail marketing: jak zbierać adresy?
... oraz rabatów, ma jeszcze jedną żelazną zasadę zbierania danych: konkursy. Jeden z najbardziej prominentnych serwisów marketingowych, Marketing Sherpa, co roku w porozumieniu z firmą Marketing Experiments przyznaje międzynarodowe nagrody za najskuteczniejsze kampanie e‑mail marketingowe. W roku 2012 wszystkie trzy wyróżnione kampanie w zakresie ...
-
Marketing relacji z klientem
... wartościowych relacji z obecnymi i przyszłymi klientami. Kluczowe słowo w tym zdaniu? Relacje. Jeżeli myślisz o skutecznej promocji online, marketing relacji staje się kluczem do sukcesu. CZYM JEST MARKETING RELACJI? Marketing relacji to proces budowania bliskich relacji z obecnymi i nowymi klientami. Polega on na stałym dialogu w określonym czasie ...
-
Marketing referencyjny
... robi”, a więc w produkt i markę, wobec czego pozytywny „feedback” z rynku, na przykład w ramach akcji rekomendacyjnej, bywa nieraz sztuczny, a przez to mylący. Marketing rekomendacji służy rekomendowaniu produktu przyszłym konsumentom, ale przede wszystkim samym marketerom. Klasyczne „wishfull thinking”. Gorzkie słowa prawdy usłyszeć możemy za ...
-
Skuteczny omnichannel marketing? Podążać ścieżkami konsumenta
... Zarówno cele, jak i sama treść powinny być uzupełniane na bieżąco. Marketing wielokanałowy jest skuteczny tylko wtedy, gdy wszyscy zaangażowani w projekt są ... stronach internetowych albo dostawać notyfikacje push. Wieczorami często sięgamy po druk. Dzięki Marketing Automation możemy aktywować odpowiednie komunikaty bazując na zachowaniu klienta, na ...
-
Reklama tradycyjna a marketing internetowy
... w ogóle jeszcze je zauważamy, to usuwamy je z naszej świadomości. Internet jest inny. Marketing internetowy nie przeszkadza odbiorcy – polega na dostarczaniu użytecznych treści dokładnie w ... grunt sieci.Mylą się. Postępują według wczorajszych zasad. Stare zasady marketingu Marketing znaczył tyle samo co reklama (i kreowanie marki). Reklama apelowała ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... wszelkiej maści banery. W tej kategorii SEM (search engine marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach) przegrywa – udział w rynku reklamy ma mniejszy o 19 punktów ... pierwszy jako osobne kategorie uwzględnione zostały wydatki na SEM, e-mail marketing i ogłoszenia, zanotowała trzykrotny skok. Dziś obraz mamy zdecydowanie szerszy i pełniejszy. A ...