-
Marketing internetowy. Jak wyglądał rok 2021?
... . Powyższe trendy z pewnością utrzymają się w nadchodzącym roku, a obok nich intensywnie będzie rozwijał się influencer marketing podążający w stronę większej naturalności w komunikacji, wyznaczonej przez młode pokolenie TikTokerów. Influencer Marketing rozwija się na tyle, że dziś bycie influencerem stało się zawodem. Przeszliśmy od sprzedaży ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
... trudnym działaniem. Ważna jest jednak ciągła kontrola nad kontem i dobra znajomość branży oraz rynku, aby reklamy działały i były skuteczne; e-mail marketing – tworzenie, wysyłanie i monitorowanie kampanii e-mail marketingowych często można skutecznie realizować wewnętrznie, zwłaszcza jeśli zależy Ci na spersonalizowanym podejściu; automatyzacja ...
-
Marketing internetowy w spółkach giełdowych 2004-2005
Spółki giełdowe znajdują się w punkcie zwrotnym wykorzystania Internetu w marketingu. Choć obecnie ten obszar działań wydaje się jeszcze nie w pełni wykorzystany, to managerowie i specjaliści marketingu z firm notowanych na GPW deklarują przykładanie coraz większego znaczenia do marketingu internetowego i potwierdzają posiadanie budżetów na rozwój ...
-
E-mail marketing w Polsce 2008
... spadła popularność przesyłania znajomym wiadomości o charakterze rozrywkowym. Jednak w dalszym ciągu marketing wirusowy ma duży potencjał, gdyż zaledwie do 5 proc. respondentów nie ... roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu ...
-
Marketing zintegrowany w Polsce
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i MillwardBrown SMG/KRC opracowały pierwszy polski standard pomiaru kanałów Marketingu Zintegrowanego. Po raz pierwszy został on zastosowany przy realizacji Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego. Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego – nowa inicjatywa SMB i MillwardBrown SMG/KRC stanowi przykład ...
-
Kobiety a marketing
... , intuicyjnych decyzji, odejścia od zhierarchizowanych struktur, pracy, która była częścią życia, a nie czymś od niego oddzielonym. Kobiety – „natural born marketers” Marketing należy do tych dziedzin biznesu, w których zachodzą w ostatnich kilku latach bardzo dynamiczne zmiany. Następuje odchodzenie od tradycyjnych metod badań marketingowych ...
-
Marketing społecznościowy 2010
... zdają się być pod tym względem większymi optymistami od ekspertów przebadanych przez Marketing Sherpa, wśród których aż 38 proc. prognozowało stagnację bądź zmniejszenie budżetów. ... magazynów: Think Tank, Brief, OOH Magazine i serwisów Mediarun.pl, Marketingowiec.pl, Marketing przy kawie, Fundacji internetPR.pl oraz blog.Mediafun.pl. Objęło ono 71 ...
-
Marketing mobilny: jak dogonić klienta?
... , gdzie aktualnie przebywamy. Geolokalizacja, ale rozumiana szerzej, ma kluczowe znaczenie, jeżeli chodzi o marketing mobilny. Kampania w sferze mobile okaże się najbardziej efektywna wtedy, gdy uda ... konkluzji sugeruję, aby podczas budżetowania środków nie zapomnieć o ujęciu wydatków na marketing mobilny w kosztorysie. Nie warto z tym się ociągać – ...
-
Shopper marketing
... właśnie w Polsce dojrzewać do samodzielnego decydowania o swoich wyborach zakupowych. Jako marketerzy musimy więc tę tendencję brać pod uwagę w działaniach. Shopper marketing nieustająco pozostaje topowym tematem w komunikacji i marketingu w ogóle. Od czasu, kiedy zmierzono i udowodniono, że sama reklama ma ograniczony wypływ na ostateczną ...
-
Projekty unijne: jak zadbać o ich marketing?
... do klienta, np. za pośrednictwem mailingu czy wydarzeń specjalnych. Obecnie jednak marketing charakteryzuje się dużą dynamiką i nieustannymi modyfikacjami dostępnych narzędzi ... do naszych odbiorców bardziej pomogą nam działania w internecie, takie jak content marketing, SEO czy social media, czy raczej powinniśmy skupić się na np. bezpośrednich ...
-
Marketing wspiera rebranding starszych biurowców
... przyczyny, gdyż nie będzie to miało przełożenia na wyniki w wynajmie. Modernizacja jest kluczową i najbardziej zachęcającą informacją dla najemcy, a marketing dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi ma o tym zakomunikować, poinformować potencjalnych najemców o nowych atutach budynku i zaprezentować jego nową, ulepszoną ofertę. Odpowiadając ...
-
Marketing internetowy bardziej popularny
90 proc. internautów subskrybuje newslettery, a prawie połowa przedsiębiorstw korzysta z e-mail marketingu w realizacji swojej strategii marketingowej - wynika z trzeciej edycji badania firmy Sare na temat wykorzystania poczty elektronicznej. Swoje badanie Sare realizuje od trzech lat. W tegorocznej edycji ankieta rozbudowana została o dodatkowe ...
-
Marketing wirusowy: niska skuteczność kampanii
... kampanii viralowych okazało się skutecznych. JupiterResearch sugeruje, że marketing szeptany często zawodzi - tylko 15 proc. takich kampanii skłoniło ... przekazu od reklamodawców. Badanie firmy ujawniło również, że marketerzy wykorzystujący marketing szeptany zamierzają w przyszłym roku zmniejszyć targetowanie wpływowych konsumentów o 55 proc. ...
-
Skuteczny marketing szeptany
... pokazały, że 78 proc. konsumentów ufa samym sobie, czyli innym konsumentom (prosumentom). Tym samym marketing szeptany jest postrzegany w kategorii najbardziej efektywnego narzędzia sprzedażowego. W tym kontekście nie dziwią wyniki badania firmy ... działać jawnie, bez ukrywania związku z marką. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Cross marketing wabi panie
... informacje o najnowszych trendach, porady dotyczące aranżacji wnętrz oraz porady architektów, specjalistów i stylistów. Cross marketing wabi panie Skoro wiadomo, że 80 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest przez kobiety, to ... wszystkim równorzędną partnerką w obustronnej komunikacji. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... tematem jest jakość usług agentów nieruchomości, które nierzadko pozostawiają wiele do życzenia – twierdzą specjaliści z portalu RynekPierwotny.com. Promocja i marketing Na marketing firmy deweloperskie przeznaczają zaledwie 1-3 proc. prognozowanej wartości sprzedaży. To trzy razy mniej od przeciętnego budżetu marketingowego firm z innych branż ...
-
E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej
Specjaliści od e-mail marketingu nie pozostawiają wątpliwości - najlepszy czas na rozpoczęcie budowania kontaktu z klientem następuje tuż po jego zapisaniu się na newsletter. Po pierwsze dlatego, że jest to wyraźny znak zainteresowania naszą marką, po wtóre - to sygnał gotowości na przyjęcie oferty z naszej strony. Jak skutecznie powitać nowego ...
-
Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
... spersonalizowane reklamy na jego smartfonie – dodaje CEO Cloud Technologies. Reklama mobilna nie jest po prostu kolejnym trendem w branży marketingowej. Mobile marketing z wykorzystaniem danych na naszych oczach staje się jednym z najważniejszych obszarów rynku reklamy digitalowej. A w ciągu kilku najbliższych lat może okazać się ...
-
E-mail marketing: uwzględniaj cykl życia klienta
... . Takie podejście nie tylko odpowiada na oczekiwania użytkowników, lecz także pozwala ocenić wartość klienta w czasie. Ścieżka kręta i wyboista? Niekoniecznie Lifecycle marketing, czyli komunikacja zgodna z cyklem życia klienta, opiera się na dopasowaniu wysyłanych komunikatów do indywidualnych preferencji konkretnego użytkownika. Ma to związek ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... klientów. Jednym z ciekawych narzędzi jest tu marketing sensoryczny, a więc działania nakierowane na pobudzenie konsumenckich zmysłów i zbudowanie tym sposobem ... , dostawca rozwiązań w zakresie Expierience Design, przyjrzał się wpływowi wywieranemu przez marketing sensoryczny na konsumentów w stacjonarnych punktach sprzedaży. Badanie dowiodło m.in., ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
Stawianie na wysoce skuteczne działania, duża koncentracja wokół AI i niepewność - tak w ogromnym skrócie można zdefiniować to, co działo się w polskiej branży Public Relations i marketingu w mijającym roku. Niemniej inflacja i perturbacje gospodarcze nie załamały rynku. Przeciwnie - coraz więcej firm rozumie słuszność realizowania działań ...
-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
Polski e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, czego dobitnym dowodem jest chociażby coraz większa liczba e-sprzedawców podbijających zagraniczne rynki. W sprzedaży cross-border nie można zapominać o marketingu. Warto mieć przy tym na uwadze, że działania marketingowe, które sprawdzają się na polskim rynku, mogą niekoniecznie trafiać w gusta ...
-
Sposób na e-mail marketing
Na rynku dostępne jest już polskie narzędzie sprzedawane w modelu ASP wspomagające e–mail marketing. SARE, bo o niej właśnie mowa, jest autorskim rozwiązaniem przeznaczonym dla wszystkich sektorów biznesu, zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i niewielkich firm. Narzędzie ...
Tematy: e-mail marketing, sare -
Marketing na diecie
... działania. 2. Nie rzucaj wszystkiego na jedną szalę. Nie przeznaczaj całego budżetu na jedną spektakularną akcję lub formę komunikacji, na przykład, marketing bezpośredni. Jest to kosztowne, mało skuteczne i nie motywuje do szukania nowych form komunikacji. 3. Pomyśl, "Co będę z tego miał?"Tak właśnie ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
... , angliści postanowili wykorzystać tę niszę rynkową i skupić swą uwagę wyłącznie na grupie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Artykuł jest fragmentem książki "Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw" wydanej przez BL Info Polska Sp. z o.o. Bratumiła Pawłowska jest pracownikiem wydawnictwa BL Info Polska i zajmuje się ...
-
Marketing 2.0
... głośne i ważne dla marketingu." Tak samo jak w Internecie – w branży marketingowej pojawia się społecznościowy sposób dotarcia do konsumenta – wiarygodny, skuteczny i mierzalny marketing drugiej generacji, oparty na budowaniu związków lojalnościowych z klientami, od jakości których będzie zależeć skuteczność rynkowa przedsiębiorstw.
-
Marketing mobilny: jak dotrzeć do odbiorcy?
Marketerzy wykorzystujący marketing mobilny muszą się zdecydowanie bardziej postarać - sugeruje najnowsze badanie Universal McCann. Aby kampania mobilna odniosła sukces nie wystarczą już sprawdzone ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
Marketing offline motywuje konsumentów do poszukiwania informacji o produkcie w sieci i wpływa na ich decyzje zakupowe. W badaniu JupiterResearch 67 proc. respondentów do poszukiwania w ...
-
Marketing tradycyjny kontra reklama internetowa
Nowym mediom nie udało się jeszcze całkowicie zdeklasować mediów tradycyjnych. Podobnie jest z marketingiem dla konsumentów nadal liczą się kampanie wykorzystujące tradycyjne media. Prawie 2/3 respondentów, mając do wyboru magazyn w tradycyjnej, drukowanej formie i w wersji elektronicznej, stawia na tradycję. Preferencje respondentów dotyczące ...
-
Marketing telefoniczny a reklama SMS
Jak wynika z raportu firmy badawczej comScore zmienia się krajobraz marketingu telefonicznego w Europie. Jeszcze nie tak dawno klienci twierdzili, że przez telefon otrzymują wyłącznie reklamy dotyczące telefonów oraz usług z nimi związanych - obecnie są to natomiast reklamy takich dóbr konsumenckich, jak żywność, moda, restauracje, podróże i ...
-
E-mail marketing w Polsce 2009
Aż o 22 procent wzrosła liczba firm w Polsce, które w ostatnim roku wykorzystało e-mail marketing. Ponad połowa z nich do prowadzonych przez siebie akcji wykorzystała profesjonalny system e-mailingowy. Z prognoz wydatków na 2010 rok wynika, że marketerzy ...
-
Marketing a różnice płci
... . Dużo ważniejsze są pytania, jakie te różnice między płciami są i jak możemy je efektywnie wykorzystać. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Shopdropping: marketing podrzucania
... otrzymuję papier we flaku... aż strach pomyśleć, co będę wlewał do baku za 10 lat. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Pracownicy doceniają marketing osobisty
... sondaż Kelly Global Workforce Index, w którym przebadano opinię około 134 000 osób z 29 krajów, między innymi ponad 1000 respondentów z Polski. Marketing osobisty, czyli personal branding, stał się częścią nowoczesnego rynku pracy. Do najważniejszych elementów, służących budowaniu własnej marki, respondenci zaliczyli: wiedzę ...
-
Firmy doceniają marketing społecznościowy
Serwisy społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem komunikacji dla firm na całym świecie. Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez firmę Regus, ich znaczenie rośnie z roku na rok. Wyniki badania wykazały, że zarówno polscy (88%), jak i światowi (74%) przedsiębiorcy uważają, iż uwzględnienie serwisów społecznościowych w strategii ...