-
Zadania menedżera ds. social media
Próby znalezienia osoby odpowiedzialnej za marketing w social media często prowadzą do frustracji. Jeśli aplikant będzie w stanie wymienić jakieś sukcesy lub cele, które udało mu się osiągnąć w ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... %), podnosząc m.in. różnego rodzaju opłaty i prowizje za prowadzenie rachunków bankowych. Obawa przed mniejszymi wpływami znajduje odzwierciedlenie w cięciach wydatków na marketing i reklamę. „Porównanie sumy wydatków reklamowych branży finansowej w okresie I-IV 2014r. wskazuje na co najmniej „zadyszkę” w porównaniu z analogicznym okresem w roku ...
-
Kapitał obrotowy 2013
... 2-3 lat zwiększyć nakłady finansowe na inwestycje w środki trwałe. W dalszej kolejności spółki wskazują planowane inwestycje w takie obszary działalności firmy jak: marketing (20%), IT (18%), badania i rozwój (18%), a także obsługę klienta (10%), logistykę (10%) oraz wynagrodzenia (10%). Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce ...
-
Cyfryzacja wciąż stanowi wyzwanie dla 80% firm
... – stają się wówczas źródłem ogromnych zysków. Skalę zmian dobrze ilustruje też sektor sprzedaży detalicznej. Sklepy on-line potrafią wydać miliony na marketing cyfrowy i rozbudowę elektronicznej sieci sprzedaży. Aby odnieść sukces, powinny jednak wprowadzić interaktywne prezentacje produktów i zaawansowane rozwiązania na stronach internetowych ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
... ,3% deklaruje tworzenie etatów, a tylko 5,1% ich redukowanie). Firmy MŚP będą też kupować szkolenia i płacić za wyższe kwalifikacje personelu (12,5 proc.), zainwestują w marketing i reklamę (18,5 proc.) oraz remonty i zakup lokali użytkowych (19,2 proc.). Udział firm deklarujących inwestowanie wyniósł 49,5%, co oznacza, że co ...
-
Polskie e-sklepy najlepsze?
... opinii były dla nas wskazówką i podpowiadały, jakie zmiany należy wdrożyć w serwisie, aby przyspieszyć i ułatwić proces obsługi klienta” – komentuje Katarzyna Górska, Marketing Manager w Motoricus.com Informacje o badaniu W badaniu satysfakcji zrealizowanym przez Trusted Shops przeanalizowane ponad 2 miliony opinii klientów spośród 12 974 sklepów ...
-
Firmy stawiają na technologie mobilne
... fakty Aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z opracowywaniem i wdrażaniem aplikacji mobilnych w przedsiębiorstwach zarówno dziś, jak i w przyszłości, firmy CIO Strategic Marketing Services i Triangle Publishing Services przeprowadziły sponsorowane przez Oracle badanie i opublikowały raport zatytułowany „The Connected Enterprise: Keeping Pace with ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2014
... . Marta Suchorska-Tomaszewska, Dyrektor Personalny, Camaieu Polska W Camaieu Polska obserwujemy wzrost zatrudnienia na stanowiskach wymagających wiedzy specjalistycznej m.in. Merchandising, Marketing czy Programy Lojalnościowe. Specjaliści Ci mają za zadanie pomóc nam zrozumieć współczesnego klienta i jego oczekiwania, zdobyć go, a także sprawić ...
-
SEO - kilka bolesnych faktów
Chcesz poznać prawdę na temat pozycjonowania w wyszukiwarkach? W środowisku internetowym istnieje wielu blogerów i "guru" zajmujących się SEO, którzy spoglądają na rzeczywistość pozycjonowania przez różowe okulary. Za każdym razem, kiedy coś tak skomplikowanego jak SEO jest Ci przedstawiane przez któregoś z nich, można spodziewać się pominięcia ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
... udało się stworzyć dobrze prosperujący sklep na lokalnym rynku, to 90% pracy ma już za sobą” - tłumaczy Paulina Wardega Chief Marketing Officer w PIXERS i dodaje - „Sprzedaż w swoim kraju i za granicą, różni się tylko kilkoma kwestiami, z których najważniejszą i jednocześnie najłatwiejszą do rozwiązania, jest ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... ), A. Milczarek, www.ulicaekologiczna.pl; „Greenwashing a świadomość ekologiczna konsumentów” (2010), N.Ćwik, www.nu.fob.org.pl. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
... i traktujmy konsumentów (zresztą nie tylko młodych) zawsze serio. Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, senior research manager w Grupie IQS. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Customer Journey Map - idź ścieżką pragnień swojego klienta
... składnik, to zaproszenie zespołu do tworzenia Customer Journey Map. Nie jest tak, że komunikujemy się tylko poprzez dział obsługi lub marketing, mówimy cały czas. Pamiętajmy, zainteresowana osoba w punkcie styczności z firmą (strona www, e-mail, reklama, paczka, zwrot towaru) otrzymuje jakąś obietnicę, a my ...
-
Wirtualizacja: tak czy nie?
... została opanowana przez wirtualizację głównie dlatego, że aż 70-80% serwerów fizycznych nie wykorzystuje swojej mocy obliczeniowej w sposób optymalny. Dodatkowo, głośny marketing firm wdrażających rozwiązania wirtualizacyjne mówi o konsolidacji serwerów w stosunku nawet 6:1, zwracając w ten sposób uwagę na duże oszczędności. Do tego dochodzi ...
-
Opinie o sklepach internetowych nie do przecenienia
... cen ― dla opinii o produktach i cenach Współczesny konsument przez 70% procesu zakupowego unika kontaktu z działem sprzedaży. Zamiast tego ― według SALESmanago Marketing Automation ― robi research w Internecie: gromadzi wiedzę, czyta opinie, porównuje ceny. W Polsce funkcjonują cztery największe porównywarki cen i wiele mniejszych serwisów ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
O tym, jak duże znaczenie w marketingu może mieć najpopularniejszy portal społecznościowy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Problem w tym, że zwykłe reklamy notują na Facebooku znikomą liczbę kliknięć. Czego zatem potrzeba, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Rozwiązaniem może być reklama osobista. Mając do dyspozycji bazę ponad 1,2 ...
-
Rebranding - czy Twoja marka go potrzebuje?
... hamuje rozwój biznesu na innych rynkach. Wielu klientów ma negatywne skojarzenia z brandem. Marka zostanie przejęta lub połączy się z innym podmiotem. Marketing w firmie uległ stagnacji i ewidentnie widać potrzebę radykalnych zmian. Jak przeprowadzić rebranding? Upewnienie się, że proces rebrandingu obejdzie się bez większych ...
-
Jak myśleć o Google?
... , jak najbardziej do tego zachęcam. Jeżeli jednak balansujesz na krawędzi, lepiej zainwestować w solidniejszą strategię, na której można polegać w długim terminie. Marketing w wyszukiwarkach to długotrwała rozgrywka. Postaraj się zbudować wiele źródeł przychodu, a nie polegać wyłącznie na jednej taktyce marketingowej. Zasada nr 5: Stawiaj ...
-
Srebrny konsument - fakty i mity
... są to hasła, działające wyłącznie na osoby starsze? Stosujmy kody, ale wystrzegajmy się myślenia stereotypami! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
Branża farmaceutyczna to jeden z liderów pod względem wielkości budżetów reklamowych. Taka sytuacja nie powinna dziwić - rocznie na farmaceutyki dostępne bez recepty wydajemy ponad 11 miliardów złotych. Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe tego sektora sięgnęły 500 milionów złotych - wynika z analizy niezależnej agencji mediowej ...
-
Treści wizualne a strategia social media
... iPada w każdym pokoju, łącznie z wszystkimi popularnymi aplikacjami społecznościowymi – nic tylko dzielić się zdjęciami z wakacji. Dyrektor hotelu, Andrew Adams-Smith wierzy, że marketing w czasie rzeczywistym w wysokim stopniu przyczynił się do sukcesu hotelu, od momentu otwarcia w 2013 roku. „Instagram jest zintegrowany z całą kulturą hotelu ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
... , ale coraz skuteczniej angażuje odbiorców, przykuwa uwagę, tym bardziej, że wiele wpisuje się w bieżące problemy podnoszone przez media i działania real-time marketing, nierzadko wykorzystuje się wiedzę naukową czy ekspertów medycznych, co podnosi wiarygodność tych działań – ocenia Chalimoniuk-Nowak. Wiceprezes PSTZ przypomina, że na ...
-
Marek Jakubiak otwiera nowe browary
... . Ciekawe, jak na tę pańską piwną husarię zareagują ci najwięksi? Koncerny są i będą. Mają swoją strategię i budżety na funkcjonowanie, na marketing. Trzeba się do nich przyzwyczaić i znaleźć miejsce dla siebie na piwnym rynku. Moja fi lozofi a to dostarczanie klientom piw z duszą ...
-
Jaki retargeting jest odpowiedni dla Twojego biznesu?
Dotarcie z komunikatem reklamowym do odpowiedniego odbiorcy jest obecnie najważniejszym zadaniem marketingowców, które bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Jedną z najbardziej skutecznych metod targetowania reklamy online jest retargeting. Pozwala na ponowne dotarcie z komunikatem reklamowym do użytkowników, którzy przynajmniej raz odwiedzili ...
-
Branża leasingowa w Internecie czyli co w sieci mówi się o leasingu
... firm skupia swoje działania komunikacyjne na aktywizacji sprzedaży poprzez budowanie lojalności partnerów handlowych, prowadzenie działań promocyjnych w punktach sprzedaży oraz rozwinięty marketing usług. Oczywiście, tak jak w innych branżach znaczenie komunikacji w Internecie będzie rosło. Przykłady wiodących firm leasingowych pokazują, że poprzez ...
-
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
Klient wchodzi na stronę sklepu, ogląda jego ofertę, wybiera odpowiadający mu produkt, wrzuca go do koszyka, a następnie ten koszyk porzuca. To scenariusz typowy dla aż 70 procent wizyt w sklepie internetowym. Okazuje się bowiem, że nawet zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe, które są w stanie przyciągnąć na platformę dużą rzeszę ...
-
Dobry shopping experience buduje lojalność klientów
... znajomym. Dzięki temu rośnie sprzedaż i organizacja może się rozwijać i budować pozycję oraz swój wizerunek długofalowo. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... ten cel mniej przeznaczają nawet Niemcy, 4,9 mld euro. Polskie firmy na promocję w sieci przeznaczyły w ubiegłym roku 315,2 mln euro. Jednak marketing internetowy nad Wisłą ciągle się rozwija. – Roczne tempo wzrostu szacowane jest na nawet 20 proc., co przy uwzględnieniu mniejszych proporcjonalnie ...
-
Macbook nie jest nietykalny
... instalowali rozwiązania bezpieczeństwa, ale również przestrzegali zasad bezpiecznego zachowania w internecie” – powiedział Władimir Zapoljański, zastępca dyrektora działu odpowiedzialnego za marketing technologii i produktów, Kaspersky Lab. 10 prostych wskazówek bezpieczeństwa dla użytkowników Maków od ekspertów z Kaspersky Lab Na co dzień pracuj ...
-
Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?
... słowa kluczowe, dokładnie przeanalizuj to, co pokazuje się na pierwszej stronie po wpisaniu ich w wyszukiwarkę. Na przykład zajmujesz się branżą „marketing i reklama”. Okaże się jednak, że na takie hasła wyświetlają się tylko oferty szkół wyższych. Twoja fraza jest więc niespójna z celami ...
-
Pierwsza pomoc? Sięgnij po media społecznościowe
Każdego dnia w serwisach społecznościowych polscy internauci zamieszczają tysiące pytań dotyczących każdej dziedziny życia: od sposobów na rozwiązanie pracy domowej, przez porady dotyczące zdrowia, po opinie na temat polecanych modeli smartfonów czy marek sprzętu Hi-Fi. Dla firm i instytucji z każdej branży to okazja do publicznego wyeksponowania, ...
-
Jaka reklama zyskuje zaufanie?
Czy Polacy są podatni na działania marketingowców? Okazuje się, że ciągle reklamą, którą wzbudza największe zaufanie konsumentów, są rekomendacje znajomych - takiej odpowiedzi udzieliło niemal 2/3 respondentów badania zrealizowanego przez IRCenter. W pozostałych przypadkach wszystko uzależnione jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych na razie nie zagraża jeszcze pozycji telewizji. Wydawałoby się zatem, że reklama telewizyjna powinna być skutecznym narzędziem w rękach marketingowców, tymczasem okazuje się, że zaufanie do niej deklaruje niespełna 1/3 polskich internautów. Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
Wśród Polskich przedsiębiorców w dalszym ciągu panuje przekonanie, iż serwisy biznesowe nie przynoszą zadowalających efektów, co czyni je bezproduktywnym elementem strategii marketingowo-komunikacyjnej marek. Jest to duży błąd w planowaniu działań własnej firmy! Powód? Liczba polskich użytkowników LinkedIn rośnie z miesiąca na miesiąc, a na ...