-
Co nakręca e-commerce 2014?
... mają na temat Content Marketingu zdania (54 proc.). Tak wysoki odsetek wynika najczęściej z niskiej świadomości właścicieli sklepów, czym w ogóle Content Marketing jest. Ci, co wiedzą, utożsamiają go z reguły z „jakimiś tekstami umieszczanymi na stronie”, pomijając takie elementy jak – treści video, zdjęcia, webinary ...
-
Smartfony - chleb powszedni
Już 44% Polaków posiada smartfony. Tak wynika z najnowszego badania TNS Polska, którego wyniki zostały udostępnione w raporcie jestem.mobi “Marketing mobilny w Polsce 2013/2014”. Tym samym Polska osiągnęła już poziom średniej dla Europy z 2013 roku pod względem penetracji smartfonów. Od dwóch ...
-
Gamifikacja: zasady skutecznego wdrażania
Gamifikacja od dobrych kilku lat święci prawdziwe triumfy, zarówno wśród start-upów, jak i dużych korporacji. Z jej mechanizmów korzysta się dziś na wielu płaszczyznach – od nowoczesnego marketingu, przez projektowanie produktu i usług, aż po zarządzanie kadrami. Polskie firmy coraz śmielej zaczynają swą przygodę na tym polu, czego najlepszym ...
-
Podróże Polaków 2013
... nasze obawy. Okazało się, jednak że mimo zawirowań w tym regionie, udało się osiągnąć zamierzone wzrosty całościowej sprzedaży - mówi Kacper Daszke, Marketing Manager Fly.pl. Kiedy Polacy planują wakacje? Praktycznie wszystkie biura podróży pozwalają zarezerwować wycieczkę nawet z dużym wyprzedzeniem. Największą zaletą biur ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... decyzji o zakupie. Materiały informacyjne zamieszczane w serwisach branżowych, forach czy nawet na własnej stronie internetowej pomogą w podjęciu decyzji. Content marketing to koncepcja oparta na udostępnianiu potencjalnym klientom wartościowych treści w różnych formach (m.in. e-booki, nagrania wideo, artykuły, poradniki, webinary). Udostępnione ...
-
Social Video - witamy w erze post-YouTube
... swoich profilach. Owa zmiana to rewolucja w sposobie korzystania z tych serwisów. To także szansa i wyzwanie dla firm, które stawiają na mobilny marketing. Firmy i marki będą mogły jeszcze szybciej i skuteczniej docierać do odbiorców z komunikatami reklamowymi. Internet – więcej widzów niż czytelników Socjologowie Internetu wskazują ...
-
Co daje myślenie projektowe?
... największy, ale wykonany przez kogoś innego. Sprawdźcie sami, jak łatwo można zmieniać się na lepsze. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Rynek usług turystycznych: prognozy 2014
... atrakcje. Dlatego też wciąż szukamy nowych miejsc, które mogą odwiedzać turyści, czego przykładem jest rozrost oferty Grecji – mówi Kacper Daszke, Marketing Manager FLY.PL. Bardzo istotnym trendem zarysowującym się już od kilku lat jest rosnąca popularność internetowych biur podróży. Rynek usług ...
-
Ekrany Smart All-in-One PHILIPS S221C4AFD oraz S231C4AFD
Firma MMD, zajmująca się globalną sprzedażą i marketingiem monitorów PHILIPS, wprowadza na polski rynek ekrany typu Smart All-In-One w wersjach 21,5 oraz 23 cale obsługiwane za pomocą dotyku i gestów. PHILIPS S221C4AFD oraz S231C4AFD to niezależne urządzenia oparte na systemie Android, które mogą również służyć jako dodatkowe ekrany podpinane do ...
-
Rynek magazynowy w Europie Środkowej 2013
... kluczem do przyszłości Europy Środkowej jest bliska współpraca. Ferdinand Hlobil dodaje: „W przypadku miast takich Wrocław i Liberec czy Katowice i Ostrawa wspólny marketing może przynieść więcej korzyści niż rywalizacja. Dla firm możliwość uzyskania pełnych danych o lokalnym rynku stanowi znaczne ułatwienie, ponieważ nie muszą ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2013 i prognoza I kw. 2014
... wskazaniach o wydatkach na inwestycje i rezygnacjach wyniósł minus 67,3 (czyli niewiele mniej, niż kwartał wcześniej 66,5 pkt.). Przedsiębiorcy będą wydatkować na marketing i reklamę (24,3 proc. badanych chce inwestować w ten obszar), maszyny i urządzenia (16,3 proc.), środki transportu (15,3 proc.), oprogramowanie (10 proc.). W sumie ...
-
Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach
... SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby ich skłonić do odwiedzenia strony internetowej sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą. „Direct marketing nie jest już novum, jednak wciąż wielu marketerów ma z tą dziedziną styczność po raz pierwszy. Szczególnie jeśli chodzi o mobilną komunikację ...
-
Aplikacje mobilne banków. Czym ujmują a czym drażnią?
... stał się kolejnym polem rywalizacji między instytucjami finansowymi, a dobra aplikacja może stanowić ważną przewagę nad konkurencją. – mówi Jarosław Rzepecki, Mobile Marketing Manager w Hypermedia. Poczucie bezpieczeństwa jest kluczowe - Wyniki badania wskazują, że użytkownicy polskiej bankowości mobilnej najbardziej lubią rozwiązania, które znają ...
-
Komunikacja w pracy: ponglish czyli korpo-mowa
... na potrzeby użytkowe ponglish, z którym mamy do czynienia w życiu codziennym różni się od tego stosowanego w korporacjach.” – mówi dr Ewelina Jurczak, Marketing Manager, Luxoft, specjalista z zakresu kształtowania zachowań ludzkich. Trudno nie zgodzić się z opinią dr Jurczak– w życiu codziennym nie mówi się bowiem ...
-
Jak wykorzystać Facebook do zwiększenia liczby odwiedzin strony?
... na nią przyciągnąć większą liczbę odwiedzających. Umieszczanie linków do tych samych artykułów, z pewnością nie przyniesie pożądanych skutków. W dzisiejszych czasach, content marketing jest bardzo istotnym elementem strategii marketingowej, choć wiele firm wciąż nie potrafi go właściwie docenić i zaaranżować. Oryginalne, nowe i interesujące teksty ...
-
Jak zaplanować udany urlop?
... , jak na przykład narciarze oraz osoby uprawiające sporty ekstremalne, zabezpieczają się wykupując polisę rozszerzoną o takie właśnie sporty – mówi Kacper Daszke, Marketing Manager FLY.PL. Nagła choroba? Wypadek? Gdzie szukać pomocy? Przeziębienie, złamana noga czy atak wyrostka robaczkowego to sytuacje których przewidzieć ...
-
Wiosenne wakacje Polaków 2014
... bryza Turcji. Każdy wybierze dostosowaną do swoich potrzeb ofertę - fani leniuchowania na plaży, zwiedzania czy atrakcji sportowych – mówi Kacper Daszke, Marketing Manager FLY.PL Zwykle klienci wybierają kierunki krótkiego zasięgu ze względu na ograniczoną liczbę wolnych dni. Dzięki temu nie tracą ...
-
Ulice handlowe w Polsce - alternatywa z potencjałem
... celami są: opracowanie i wdrażanie planów zagospodarowania zarówno przestrzeni publicznej, budynków komercyjnych, jak i użyteczności publicznej, strategii doboru najemców, promocja i marketing obszaru oraz administrowanie terenem BID (sprzątanie, wywóz śmieci, bezpieczeństwo i ochrona, itp.). Obszary wchodzące w skład BID są bardzo zróżnicowane pod ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... % wzrostu rok-do-roku), popularności mediów społecznościowych (44% wzrostu) oraz umacniającej się pozycji rich-media (37% wzrostu). Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Format ten utrzymał 35% udziału w torcie, dzięki dynamice na poziomie 11% rok do roku. Na dalszych pozycjach znalazły ...
-
Budowanie świadomości marki w social media
Czy chcesz zwiększyć świadomość Twojej marki w Internecie? Dowiedzieć się jak wykorzystać marketing treści, aby nawiązać lepszy kontakt z widownią w mediach społecznościowych? Jeśli zmienisz nieco punkt widzenia i zastanowisz się, co w rzeczywistości wpływa na sukces ...
-
Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?
Jeśli pracujesz w dziale marketingu, niezależnie od Twoich zamierzeń i intencji, nigdy nie będziesz w stanie publikować nowych tweetów każdej godziny, każdego dnia. Jeśli jednak pragniesz znacznie zwiększyć popularność konta na Tweeterze, musisz znaleźć sposób na publikację wielu wpisów dziennie, i to na przestrzeni wielu tygodni. Dlaczego? ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... krok żadna z wielkich marek, które przede wszystkim dbają o swoją reputację i stronią od kontrowersyjnych działań marketingowych. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Nadchodzi reklama osobista
... IAB, sieć staje się coraz ważniejszym narzędziem umożliwiającym dotarcie do klienta. Tylko w zeszłym roku marketerzy wydali o 10,2 proc. więcej na marketing w tym kanale. Co ważne, największą popularnością cieszyła się reklama display, czyli wszelkie formy wizualne, jak np. banery. Stanowiła ona 43 ...
-
Motywacja do pracy spada
... (61%) oraz pożyczki na preferencyjnych warunkach (59%). Co dziesiąty pracownik nie otrzymuje od pracodawcy żadnego benefitu poza wynagrodzeniem. Izabela Supeł, Marketing Manager w Edenred Polska przekonuje: Pracodawcy, którym zależy na budowaniu silnych zespołów, powinni wdrożyć systemy motywacyjne. Powołując się na wyniki powyższych ...
-
Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę
Zbieranie i analizowanie danych jest ważną częścią pracy każdego profesjonalisty zajmującego się marketingiem. W literaturze znajdziemy jednak przesadnie wiele wskaźników, które można mierzyć. Od czego zacząć? I co ważniejsze, jakie wnioski wyciągnąć z uzyskanych danych? W tym artykule znajdziesz kilka najważniejszych statystyk, które powinieneś ...
-
Jak polscy internauci postrzegają e-handel?
... , sklepy nadal mają duże pole rozwoju w kwestii jasnego informowania konsumenta o jego prawach i nie mam tu na myśli samego regulaminu, ale marketing aspektu bezpieczeństwa. ─ Dobrym pomysłem jest informowanie klientów na każdym kroku ścieżki zakupowej o prawie zwrotu, tworzenie zakładek z dokładną instrukcją, jak go ...
-
Monitor PHILIPS 288P6LJEB
Firma MMD, zajmująca się globalną sprzedażą i marketingiem monitorów PHILIPS, wprowadza na polski rynek 28-calowy monitor o rozdzielczości Ultra HD (4K). Model PHILIPS 288P6LJEB wyposażony został w matrycę TFT. Czas reakcji, wynoszący 1 milisekundę oraz możliwość wyświetlania ponad miliarda kolorów sprawia, że monitor z powodzeniem można ...
-
Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?
Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe w social media, wiesz, że kluczem do osiągnięcia długoterminowych rezultatów jest ciągła optymalizacja. Jeśli pragniesz osiągnąć znakomite wyniki wykorzystując reklamy na Twitterze, musisz upewnić się, że poszczególne kampanie są skierowane wyłącznie do ściśle określonej grupy docelowej. Twitter Ads zapewniają ...
-
Gdzie na praktyki i staże?
... FMCG. Z danych Pracuj.pl wynika, że pracodawcy oferują praktyki i staże przede wszystkim w działach operacyjnych, takich, jak: finanse, wsparcie technologiczne, HR, marketing czy IT. Świadczy to o tym, że firmy coraz częściej traktują praktyki i staże jako formę znalezienia i sprawdzenia potencjalnych pracowników. Firmy chcą ...
-
Dlaczego LinkedIn zarabia?
... Samsung i Adobe Polska). W drugim przypadku targetem była m.in. grupa analityków internetowych, konwersja wyniosła 60 proc. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... , którzy mają pełne prawo do tego, by w relacji ze sklepem traktowano ich po partnersku ― komentuje nowe trendy Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, PR & marketing manager w Opineo.pl. To partnerskie traktowanie klientów wciąż jest słabą stroną polskiego e-commerce. Dlatego zunifikowane przepisy, które będą obowiązywać od ...
-
Własny biznes? Zapomnij o wakacjach
... Cukierków. Ma obecnie w Warszawie dwa sklepy, w których na miejscu wytwarzane są cukierki. – Sam urządzałem lokale, wybierałem meble, malowałem. Sam prowadziłem marketing, szukałem klientów. Sam robiłem cukierki i częstowałem nimi przechodniów na ulicy. W takich warunkach nie było mowy o wakacjach – mówi przedsiębiorca. Człowiek nie ...
-
Pinterest czy Twitter - która platforma jest lepsza dla biznesu?
W obecnych czasach, pytanie "czy warto działać w mediach społecznościowych" jest nie na miejscu. Obecnie jednym właściwym jest nie "czy", tylko "gdzie". Wybór z perspektywy specjalistów ds. marketingu jest naprawdę szeroki – który jest właściwy? Tym razem przyjrzymy się dwóm platformom bazującym na krótkim i prostym przekazie - pod lupę trafiają ...
-
Branża turystyczna: optymizm jest umiarkowany
... połowy (44 proc.) takich firm, była rozbudowa i modernizacja obiektów. Drugim najczęściej podejmowanym działaniem było zwiększenie wydatków na reklamę, promocję oraz marketing. Respondenci, którzy deklarowali chęć zwiększenia nakładów na ten cel stanowili prawie jedną trzecią (29 proc.) wszystkich badanych. - Inwestycje wśród firm ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2014
... , że firmy mają więcej zleceń i w związku z tym dynamicznie powiększają zespoły. Coraz więcej firm zaczyna inwestować w pracowników działów wspierających, takich jak marketing czy PR. Firmy nie inwestują w rozwój tych zespołów w okresie dekoniunktury, więc tak duży przyrost liczby ofert dla tych specjalistów, szczególnie ...