-
Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium
... na wyciągnięcie ręki, wiedzieć więcej od innych – to wystarczające powody do płacenia za content – tłumaczy Paweł Lesiak, Head of Email Marketing w LeadR. – Oszczędność każe nam dążyć do zdobycia dóbr jak najniższym kosztem. Adres e-mail nie jest wygórowaną ceną za dostęp do ...
-
Big Data? Nie, to już Hellabytes, czyli piekielnie dużo bajtów
... w kampaniach wzrosty oscylują w granicach od 20 proc. do nawet 120 proc. Otwieramy nową epokę, jeśli chodzi o reklamę w Internecie: Big Data Marketing. Kończy się era masowych ataków reklamowych i strzelania na oślep, gdzie popadnie, a nóż widelec przypadkiem trafi się jakiegoś internautę – tłumaczy Łukasz ...
-
Wakacje 2016: first minute już ruszyło
... jednego (jednolitego) europejskiego touroperatora w miejsce obecnej kolekcji lokalnych (krajowych) biznesów. W kompetencji lokalnych spółek Thomasa Cooka pozostałaby sprzedaż i marketing lokalny, natomiast większość pozostałych funkcji, w tym również produkt, byłaby zarządzana centralnie. „Scentralizowana produkcja, lokalna sprzedaż” , jak ujął ...
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?
25 października 2015r. był gorącym dniem nie tylko pod względem politycznym. Zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości w niedzielnych wyborach podniosło także temperaturę dyskusji wśród marketingowców i PR-owców. Dlaczego? J.F. Kennedy już w 1960 r. jako kandydat na prezydenta Stanów Zjednoczonych dostrzegł, jaką potęgą są nowe media. Do swojej kampanii ...
-
Polscy internauci a apteki internetowe
... życia. Obie grupy zdecydowanie motywują się ceną przy wyborze produktów z aptek internetowych. Największy udział ruchu na stronach aptek ma SERP (marketing w wyszukiwarkach) i związane z nim bezpośrednie działania reklamowe. Na to stawiają najwięksi gracze. Największy – DOZ – zdecydowanie korzysta z searchu pozostając przy tym przy ...
-
E-mail ReTargeting ma potencjał
Nawet jeśli w świecie biznesu dziennie zostaje wysyłanych 112,5 mld maili, ten zabieg został stanowczo zaniedbany i to na długi czas. Pozyskiwanie przez odbiorców masowego, niechcianego spamu zniszczył jego reputację. Poczta elektroniczna stała się porównywalna do marketingowych zabiegów z dziedziny AdWords, Scial Media & Co. Rzecz jasna, ...
-
Bezpieczeństwo firmowych danych to fikcja?
... zabezpieczeń i uszczelnianie słabszych punktów, takich jak podatność pracowników na ataki socjotechniczne, wspólne systemy z partnerami zewnętrznymi, dane w chmurze etc. Dział finansowy, marketing czy HR to zespoły, które są szczególnie narażone na ataki, ponieważ dostają najwięcej wiadomości spoza organizacji. Sygnałem ostrzegawczym dla firmy ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... pochłonęła ponad 224 miliony złotych, co jest wynikiem o 12% lepszym od uzyskanego w III kwartale poprzedniego roku. Największy wzrost nakładów na marketing charakteryzował kategorię "produkty mleczne" (+77%). Na drugim biegunie uplasowali się producenci żywności dla zwierząt, którzy obcięli budżety reklamowe o 17%. Soki ...
-
Moda w Polsce z potencjałem
... silniejszą reprezentację ma moda dedykowana mężczyznom. Marki takie jak Bytom, Wólczanka, Vistula, Lavard i Próchnik inwestują nie tylko w jakość swoich produktów i marketing – kolekcje, look booki i sesje zdjęciowe realizowane są na najwyższym, europejskim standardzie – ale także w wystrój i funkcjonalność placówek. „Polskie marki modowe, dzięki ...
-
Polacy i aplikacje pogodowe
W Google Play każdy, kto poszukuje aplikacji pogodowych, z pewnością znajdzie coś dla siebie. Niektóre z firm zdecydowały się nawet na wprowadzenie własnych aplikacji po to, aby móc wyświetlać użytkownikom pogodę opatrzoną własnym logo. Czy tego rodzaju marketingowe posunięcie ma sens? Czy Polacy chętnie sięgają po aplikacje pogodowe? Co badano? ...
-
Towarowa Giełda Energii w XI 2015 roku
... RIF posiada siedem podmiotów: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., Dom Maklerski Noble Securities S.A., PGE Dom Maklerski, IRL Polska Sp. z o.o., DUON Marketing and Trading S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. oraz ING Securities.
-
Zmiana pracy: dla menedżera to żaden problem
... handlowych z sukcesem znajduje zatrudnienie w innych branżach, dlatego przebranżowienie się jest coraz bardziej popularne.” – twierdzi Joanna Kuzioła, Team Manager, Antal Sales & Marketing.
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2015
... zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 8 mln względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+12%), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie +11%. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków ...
-
Rynek telekomunikacyjny: 8 najważniejszych wydarzeń w 2016 r.
... , np. w postaci transmisji danych w roamingu. Huawei goni Samsunga Bez wątpienia ubiegły rok należał do Huawei, który zwiększył swoje wydatki na marketing i wzmocnił swoje produkty, co przełożyło się na zyski. Choć liderem nadal pozostaje Samsung, to Huawei zapowiada walkę o rynek. Należy się ...
Tematy: teleoperatorzy, aukcja LTE, telekomunikacja, operatorzy komórkowi, Orange, P4, T-Mobile, rok 2016, prognozy 2016 -
Zakupy: 1/3 Polaków docenia marki własne
Z badania, które Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wynika, że już ponad 2/3 Polaków ma świadomość istnienia tworzonych przez sieci handlowe marek własnych. Okazuje się też, że na więcej pozytywnych opinii mogą liczyć te z nich, na których wyeksponowana ...
-
Rynek pracy specjalistów 2015
... do roku). Interesujące wyniki prezentują także inne branże, między innymi przemysł lekki, gdzie odnotowano 12,5% wzrost liczby ogłoszeń o pracę oraz marketing, media, reklama z ponad 14% wzrostem. Mocno trzyma się także transport i logistyka – zaobserwowano wzrost liczby ofert pracy o 12,4% w porównaniu do 2014 ...
-
Zimowe wyprzedaże: Polacy je kochają
... się nowe sklepy, a w konsekwencji coraz bogatsza staje się ich oferta w każdym segmencie rynku – komentuje Piotr Lipiński, Head of Corporate and Marketing Communications w PAYBACK. Do najczęściej kupowanych towarów należą: odzież i dodatki (72%), książki i multimedia (36%), perfumy i kosmetyki (27%), zabawki (20%) oraz sprzęt ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP IV kw. 2015
... – 50,2%). Szczególnie optymistycznie nastawione do działań inwestycyjnych są przedsiębiorstwa: małe; z sektora produkcji; z branż: chemia, edukacja, motoryzacja, reklama i marketing, rolnictwo, turystyka i wypoczynek oraz zdrowie i uroda, a także te o stażu działalności w granicach 1-10 lat. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone ...
-
Rekomendacja kręci sprzedażą w e-commerce?
Większość ludzi lubi, gdy przy wyborze ktoś im doradzi lub utwierdzi w tym, że podejmują właściwą decyzję. Rekomendacja w tradycyjnym handlu zawsze była ważnym kanałem „marketingowym”. Teraz odgrywa coraz większą rolę w e-handlu. Część z nas nie lubi podejmować decyzji i kieruje się przy tym zasadą follow the crowd – jeśli ogół sądzi, że coś jest ...
-
Decyzje zakupowe: polecamy prawników, odradzamy samochody
Im droższe i potrzebniejsze są dla nas produkty lub usługi, tym chętniej dzielimy się ze znajomymi opinią na ich temat. Ta zasada dotyczy szczególnie usług prawniczych oraz samochodów – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Dr Jolanta Tkaczyk bada komunikację nieformalną. Szuka odpowiedzi na pytania, ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów III i IV kw. 2015
... zatrudnienia. Największe zapotrzebowanie na pracowników dotyczy takich linii biznesowych jak bankowość przedsiębiorstw, bankowość korporacyjna, private banking oraz online marketing.” – komentuje Sebastian Sala, Team Manager Antal Banking & Insurance. Dobra kondycja światowych rynków Większość organizacji w momencie przeprowadzania badania Antal ...
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
Każda firma, niezależnie od wielkości, powinna być przygotowana na trudne sytuacje, ponieważ nie wszystkie zdarzenia będzie w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem. Jeśli jednak przedsiębiorstwo posiada strategię marketingową, to krok po kroku pokaże ona, jak postępować, gdy pojawi się kryzys. Należy przede wszystkim wyróżnić kryzys będący skutkiem ...
-
Sprawdź, kiedy jest najlepszy czas na tanie loty
... spełnić podróżnicze marzenia i okaże się pomocna w planowaniu indywidualnych podróży dla tych, którzy w tej dziedzinie stawiają pierwsze kroki - mówi Magdalena Greloff, Marketing Manager w Skyscanner Polska.
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... . w poprzednim kwartale do minus 86,2 pkt. w obecnym), inwestycje w nowe oprogramowanie (minus 96.6 pkt. wobec minus 75,3 pkt.) oraz wydatkach na marketing i reklamę (spadek z minus 51,2 pkt. do minus 77,4 pkt.). Informacje o badaniu Próba: uczestnicy badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane ...
-
Kobiety na rynku pracy: postaw na kompetencje cyfrowe
... cyfrowych to zadanie dla sektora publicznego i prywatnego, które przyspieszy wyrównywanie sposobu traktowania pracowników ze względu na płeć – mówi Magdalena Sawicka, Marketing & Communications Manager w Accenture. Specjalistki z coraz wyższej półki Choć kompetencje cyfrowe pomagają kobietom rozwijać karierę, ich wpływ nie zmniejszył dysproporcji ...
-
Skanery dokumentowe Fujitsu fi-7460 i fi-7480
... biurkowych. Pozwalają znacznie zwiększyć wydajność rejestrowania dokumentów, a przy tym są dostępne w konkurencyjnej cenie — powiedział Klaus Schulz, Manager Product Marketing EMEA w PFU (EMEA) Ltd. Oprogramowanie PaperStream Do urządzeń dołączone jest oprogramowanie PaperStream, które umożliwia użytkownikom biznesowym rejestrowanie obrazów ...
-
E-commerce: jak sprawić żeby Wielkanoc była świętem zysków?
... , że skuteczność takich działań promocyjnych marki jest łatwa do zmierzenia. Siła dobrego contentu Badania pokazują, że w porównaniu z kampaniami reklamowymi, content marketing generuje o 62 proc. mniejsze koszty, a jednocześnie może zapewnić nawet 3 razy więcej leadów sprzedażowych. Stąd też przemyślane działania content marketingowe są ...
-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
Od chwili powstania cyfrowej reklamy, marketerzy stoją przed wyzwaniem – jak znaleźć skuteczną strategię marketingową pozwalającą zmaksymalizować efekty przy określonych kosztach? Z pomocą przychodzą im dopasowane modele atrybucji. Pozwalają one efektywnie wydatkować budżety reklamowe w celu realizacji planowanych wyników sprzedaży. Model ...
-
8 zastosowań Big Data, które cię zaskoczą
... od Big Data” zgromadzili aż 5 razy więcej danych niż w wyborach w 2008 roku. Obama, najprawdopodobniej jako pierwszy polityk na świecie, przeprowadził marketing z użyciem danych zakrojony na tak gigantyczną skalę. Być może to właśnie on jest pierwszym prezydentem Big Data. 7) Wunderwaffe na komary ...
-
Na czym zarabiają operatorzy komórkowi?
... , w tym m.in. za dostęp do treści w internecie, gier i aplikacji oraz tzw. interaktywność w mediach. Uwzględniono również inne, mniejsze segmenty, np. mobilny marketing czy mobilną muzykę. W 2015 r. tempo wzrostu przychodów z usług mobilnej transmisji danych prawie dwukrotnie przewyższało analogiczny wskaźnik na rynku VAS. Na ...
-
Monitor Sharp BIG PAD PN-70TW3 z 70-calowym ekranem
... firmom więcej czasu na stawianie czoła właściwym wyzwaniom, wymianę informacji i tworzenie nowych koncepcji – komentuje Michael Bailly, Product Development and Marketing Director, Visual Solutions, Sharp Europe. Monitor PN-70TW3 wykorzystuje wydajne oprogramowanie Pen Digitizer, które umożliwia aplikacjom automatyczne wykrywanie, czy użytkownik ...
-
Grand Central: nowe biura w sercu Katowic
... budowy jest również zapewnienie wstępnego, oczekiwanego przez fundusz Meyer Bergman, minimalnego poziomu wynajmu powierzchni - mówi Dawid Prymas, PR & Marketing Manager Galerii Katowickiej, obok której powstanie nowoczesny obiekt. Dzięki wcześniej wybudowanym fundamentom, parkingowi podziemnemu i zapewnieniu innej potrzebnej infrastruktury podczas ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
Omnichannel to rozwiązanie które coraz częściej wprowadzają wielkie sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Dane SalesBee pokazują, że dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc. Wielokanałowość nie musi bowiem oznaczać wyłącznie ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
Media In-store, czyli innymi słowy kanały reklamowe dostępne na terenie centrum handlowego. Należy do nich reklama audio (in-store radio) oraz reklama wideo (mall TV). Czy są one w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów? Jak są przez nich odbierane? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali IMS - firma specjalizująca się w marketingu sensorycznym ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... produkty tej kategorii. Produkt ten odnotował jednak spadek o 4 punkty procentowe względem referencyjnego okresu. Trend ten spowodowany był zmniejszeniem wydatków na marketing najważniejszych reklamodawców, takich jak Provident Polska, Centrum 9 oraz NET CREDIT. Znacznie mniejszy udział miała reklama grupowa (30% wydatków) oraz funduszy ...