-
Polki kariera w IT
... jest trochę trudniej niż mężczyznom. – Patrzenie na pracę w IT przez pryzmat płci nie zaś kompetencji jest błędem – twierdzi Anna Kreiser, Marketing & PR Manager w FABRITY K2, i dodaje – Płeć nie stanowi bowiem bariery dla kobiet do podjęcia pracy i odnoszenia sukcesów w IT. Z tą tezą ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 13 mln względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+13%) oraz ogłoszenia (+12%). Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych ...
-
Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?
... . Naturalnie wielu marketerów sięga po różne narzędzia wsparcia sprzedaży i łączy je ze sobą tworząc w ten sposób kompleksowe, zintegrowane kampanie. Często marketing SMS jest częścią większego projektu, dlatego wyłuskanie danych dotyczących ich wpływu na średnią sprzedaż jest bardzo trudne. Warto jednak patrzeć ...
-
3 główne trendy na rynku CRM
Globalna wartość rynku CRM wzrośnie do 36,5 mld dolarów w 2017 roku. 68 proc. firm potwierdza, że priorytetem jest dla nich integracja marketingowych działań w różnych kanałach dotarcia do klienta, ale tylko 39 proc. rozumie złożoną ścieżkę zakupową swoich klientów i dostosowuje działania w wielu kanałach – wynika z raportu Econsultancy ...
-
Upadłości firm V 2016
... , a walkę tę – presję przenoszą na swoich dostawców. Jeśli któryś z nich nie ma swojej rozpoznawalnej marki, nie ma środków na aktywny marketing, a tym bardziej jeśli produkuje pod markami własnymi klientów, to jest od nich uzależniony i może zostać „wyciśnięty jak cytryna”. Śląsk – liczba ...
-
Najcenniejsze marki świata 2016
... wzmocnienie marek lokalnych. Marki lokalne dobrze rozumieją potrzeby swoich konsumentów, a tym samym zyskują udziały na rynku lokalnym, gdzie – doskonaląc funkcjonalność i marketing – również podbijają nowe regiony. Chińska marka Huawei (nr 50, +22%) błyskawicznie się zglobalizowała i odebrała część udziałów rynkowych gigantom takim jak ...
-
Telemarketer: wizerunek w mediach
Telemarketer - zawód szczerze znienawidzony przez całkiem sporą rzeszę Polaków. Cieniem na dobrym imieniu pracowników kładą się przede wszystkim doniesienia na temat nieuczciwych praktyk stosowanych przez firmy. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” - na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - postanowił sprawdzić, jak duża jest skala ...
-
E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?
... przychody e-biznesu poprzez aktywizację tej grupy? Prawdopodobieństwo sprzedaży danego produktu stałemu klientowi wynosi od 60 do 70 proc – wynika z danych Marketing Metrics. Z kolei w przypadku użytkownika, który odwiedza sklep po raz pierwszy wynosi ono od 5 do 20 proc. Jak podkreślają eksperci z Sociomantic ...
-
Najcenniejsze marki kosmetyczne świata 2016
... wzmocnienie marek lokalnych. Marki lokalne dobrze rozumieją potrzeby swoich konsumentów, a tym samym zyskują udziały na rynku lokalnym, gdzie – doskonaląc funkcjonalność i marketing – również podbijają nowe regiony. Przykładem jest chińska marka Huawei (nr 50, +22%) błyskawicznie się zglobalizowała i odebrała część udziałów rynkowych gigantom ...
-
E-mail czy komunikator? Dokąd zmierza komunikacja z klientem?
... chętnie i masowo używany. Możemy spodziewać się, że w przyszłości oba te kanały komunikacji będą współistnieć i wzajemnie się uzupełniać. René Kulka, Email Marketing Evangelist and Consultant w
-
Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS
... codziennie spędzają dużo czasu ze swoimi smartfonami. SMS, MMS, korzystanie z Internetu mobilnego to dla nich codzienność – komentuje Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl. – Pamiętajmy również, że młodsze pokolenie zazwyczaj jest ciekawsze nowinek i bardziej na nie otwarte niż ludzie starsi – dodaje ...
-
Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?
... wspieranie innowacji (21%), koncentrację na potrzebach klientów (19%), implementację przełomowych technologii (18%), rozwój lub zarządzanie pracownikami (18%), a także skuteczniejszy marketing, branding i komunikację (17%). Pomimo, że wprowadzenie innowacji jest jednym z głównych priorytetów dla globalnych spółek, którymi zarządzają ankietowani CEO ...
-
Polki mówią, czym jest piękno
... , aby wnioski wyciągnięte z badania wdrożyć podczas naszych nowych projektów tak, aby jeszcze lepiej adresować potrzeby kobiet – powiedziała Małgorzata Gołębiewska, Jr. Marketing Manager Personal Care w Philips.
-
Sektor MSP w Polsce. W porównaniu z Europą to mikroświat
... .pl/) to platforma online, na której przedsiębiorcy mogą znaleźć wiedzę i przydatne rozwiązania obejmujące praktycznie wszystkie obszary biznesu, w tym księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR czy monitoring płatności. Bank projektując Firmowe Ewolucje skupił się na narzędziach pozwalających przenieść firmę ze świata realnego ...
-
Polska Ekstraklasa – przychody w 2015 r.
Jak wynika z raportu „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu 2016”, przygotowanego przez firmę doradczą EY i spółkę Ekstraklasa S.A., przychody Ekstraklasy w 2015 r. wyniosły 511,2 mln PLN, czyli o 13,5% więcej niż rok wcześniej. W raporcie po raz pierwszy uwzględniony został podział na wpływy z praw mediowych i marketingowych. Legia numerem jeden ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... W efekcie tego powstają przedsiębiorstwa, które są całkowicie zintegrowane cyfrowo, które łączą w sobie nie tylko kanały sprzedaży, ale także produkcję, inwentarz, marketing, sprzedaż, płatność i dystrybucję. Równocześnie 42% menedżerów jest zdania, że ich klienci (zwłaszcza reprezentanci wpływowego pokolenia Millenium) oczekują wielokanałowej, ale ...
-
Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie
Niemal co druga reklama w Polsce została zablokowana przez internautów – wynika z najnowszego raportu autorstwa OnAudience z grupy Cloud Technologies, polskiej firmy specjalizującej się w Big Data marketingu. Ten wynik lokuje naszych rodzimych internautów na pierwszym miejscu na całym świecie. W żadnym spośród pozostałych 62 państw analizowanych w ...
-
Jakie języki obce najbardziej przydatne w pracy?
... % ogłoszeń do nich skierowanych posiadało wymóg znajomości tego języka. Podobne oczekiwanie zawierało też 85% ofert pracy dla osób odpowiedzialnych za marketing. Przydatne linki: - Szablony CV Bez znajomości angielskiego trudno też o pracę w obszarze hotelarstwa, gastronomii czy turystyki. 82% ogłoszeń dla pracowników z tego ...
-
Programmatic nie tylko dla e-commerce
... komórkowej. Przekaz reklamowy dostarczony konkretnemu internaucie, we właściwej chwili i miejscu, może szybko zaowocować pożądaną przez marketera akcją. Turystyka a real time marketing Dostępność i ceny biletów lotniczych czy wyjazdów organizowanych w ramach biura podróży potrafią zmieniać się z minuty na minutę. Dla klientów oznacza to ...
-
Outlety: jak nimi zarządzać?
... centrów wyprzedażowych są niejednokrotnie większe niż w galeriach handlowych, właśnie ze względu na szeroki kontakt z najemcami i dużą liczbą generowanych analiz i raportów. Marketing – liczy się styl Bardzo ważne jest, aby klient odwiedzający outlet czuł się w nim jak w najlepszym centrum handlowym, a nie miał wrażenia ...
-
#myfirst7jobs, czyli jak zaczęła się twoja kariera zawodowa?
... zajęć nie wpłynęło na nasze dalsze życie zawodowe, to z pewnością nauczyło nas wytrwałości, samodyscypliny i szacunku do pieniędzy.− twierdzi Agnieszka Kazimierczak, Marketing Manager. – Gdyby nie pierwsza praca, jako bardzo młodzi ludzie nie wiedzielibyśmy jak trudno jest zarobić na własne potrzeby, co utrudniłoby ...
-
Parę sposobów na bezpieczeństwo sieci firmowej
... system komputerowy lub usługę sieciową w celu uniemożliwienia działania poprzez zajęcie wszystkich wolnych zasobów, przeprowadzane równocześnie z wielu komputerów)„ – mówi Robert Dziemianko, Marketing Manager w firmie G DATA. Według analizy CERT Polska, codziennie w polskiej sieci może znajdować się aż 300 tys. botów, czyli tak zwanych ...
-
Czy e-payment to już norma?
... płatności e-payment oraz którzy oferenci są najczęściej przez nich wybierani. O komentarz do wyników badań zespół idealo poprosił Igę Mrowińską, PR & Marketing Specialist w Przelewy24 – jednym z wiodących systemów płatności internetowych na polskim rynku. E-payment w 82% polskich sklepów Powodów, dla których konsumenci tak chętnie ...
-
Domeny internetowe. Koniec z .com?
... po prostu zarezerwować domenę dla siebie i przekierować ją na główny adres w celu zwiększenia ruchu na stronie, jak to zrobił sprawny.marketing czy gastop.group. Zmiana postrzegania domeny Co to wszystko oznacza dla zwykłych użytkowników Internetu? Pojawiające się nazwy z nowymi domenami zmuszają ...
-
Rynek pracy w III kwartale 2016 r.
... obszaru IT, nowych technologii czy marketingu. Warto skierować swoją uwagę na wymagania na stanowiskach takich jak Projektant UI/UXczy Specjalista ds. Marketing Automation i zweryfikować swoje kompetencje w tym zakresie. Zapotrzebowanie na specjalistów z takich dziedzin obecnie jest w fazie wzrostu. Warto więc rozważyć informatykę jako ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
... doskonałe przykłady na media służące obsłudze klienta lub informowaniu konsumentów o nowych okazjach i funkcjach sklepu. Z social media wiąże się również content marketing, który także może być ważną wartością dodaną dla konsumentów. W nieznacznym stopniu może on zwiększyć zaufanie klientów. Według 3% konsumentów o wiarygodności sklepu ...
-
Programmatic, aplikacje mobilne i lojalność klienta, czyli co rządzi e-reklamą?
... aplikacji i na koniec zadbać o tworzenie lojalności wśród klientów. O przyszłości e-reklamy dyskutowali eksperci podczas trzeciej edycji konferencji Digital Marketing Heroes poświęconej marketingowi cyfrowemu w Europie Środkowo-Wschodniej, organizowanej cyklicznie przez Sociomantic Labs. Tegoroczne DMH, którego sponsorem została Grupa Allegro ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę modową. Z analizy wynika, że najwięcej w marketing, podobnie zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ...
-
Technology Fast 50. Oto najlepsze spółki 2016
... . Podobnie jak w poprzednich latach tegoroczny główny ranking Technology Fast 50 zdominowały firmy zajmujące się wykorzystaniem technologii informacyjnych, choć w różnych zastosowaniach: marketing, analityka dużych baz danych, Mobile UX. Stanowią one aż 74 proc. wszystkich spółek, które znalazły się w zestawieniu (rok wcześniej 50 ...
-
Ślub od pierwszego wejrzenia: hit czy kit? Trwa dyskusja internautów
... internetowych komentatorów, dają solidną podstawę do wykorzystania programu w komunikacji mediach społecznościowych: choćby przez działania marketingu w czasie rzeczywistym i związany z tematem programu marketing treści. Czytaj także: - Trwa sezon "nie mam się w co ubrać". Co na to media społecznościowe? - Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki ...
-
Komunikacja Voice Mailing System w biznesie
VMS, czyli Voice Mailing System, to jedno z narzędzi komunikacji mobilnej. W działaniach marketingowych VMS nie jest tak popularny jak SMS-y lub e-maile, niemniej jest to narzędzie o dużym potencjale. Dzięki wiadomościom głosowym możemy wzbudzić większe zaangażowanie odbiorcy komunikatu i zainteresować go już samą nietypową formą przekazu ...
-
Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe
Podczas planowania kampanii e-mail marketingowych z okazji świąt, takich jak Dzień Zakochanych czy Boże Narodzenie, łatwo popaść w rutynę i złapać się na powtarzaniu schematycznych wzorów newsletterów. Być może przy kolejnym świątecznym mailingu warto wyjść poza ramy standardowego myślenia i zaskoczyć odbiorców nietuzinkowym konceptem? Anita Wata, ...
-
Marketerze! Na Boże Narodzenie zadbaj o kanał mobile
... opartymi na produktach dostępnych w sklepie. Czytaj także: - Call to Action, czyli jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce - 5 sposobów na sprzedaż przez content marketing Im częściej internauta będzie trafiał na stronę www e-sklepu, tym większa szansa, że gdy pojawi się impuls związany z chęcią konkretnego ...
-
Wchodzisz w Czarny Piątek? Oferuj konkrety i nie drażnij lwa!
... look-alike modelingu, czyli poszukiwania wśród internautów nowych klientów, którzy będą odpowiadali profilowo najlepszym klientom e-sklepu – dodaje Elżbieta Czakon. Big Data marketing to jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów na rynku reklamy online. Według raportu firmy Gartner aż 73 proc. organizacji na świecie ...
-
Polska motoryzacja. Siła w specjalizacji
... markę motoryzacyjną od zera, musielibyśmy wydać na to dziesiątki miliardów dolarów. Nie tylko na fabryki, ale sieć serwisów, części, dostawców, marketing etc. To jest niemożliwe. Ale mamy świetnych wytwórców części, podzespołów i akcesoriów. Wielu z nich opracowało i wdrożyło naprawdę innowacyjne rozwiązania, które dziś ...