-
Black Friday okazał się chwytem marketingowym
Zakupy przez internet z roku na rok szykują coraz większą popularność, czego potwierdzeniem jest chociażby tegoroczny okres przedświąteczny. Prognozy Deloitte wskazują, że zakupy online pochłoną w tym roku aż 37% świątecznego budżetu. Ta sympatia do e-commerce jest łatwo wytłumaczalna. Po pierwsze Polacy cenią sobie wygodę, po drugie zakupy przez ...
-
5 rzeczy, które mogą pogrążyć e-commerce w okresie świątecznym
... na forach internetowych czy wzmianki w postach na blogach użytkowników, są nawet o 81 proc. efektywniejszym narzędziem promocji niż np. content marketing. Nieumiejętne wykorzystywanie technologii Marketerzy teoretycznie personalizują wyświetlane internautom reklamy czy wysyłane do klientów newslettery, ale w praktyce ich działania często nie ...
-
Bożonarodzeniowe chwyty marketingowe. Nie daj się wkręcić
Boże Narodzenie tuż tuż. Niektórych z nas gorączka przedświąteczna ogarnęła już w listopadzie, ciągle jednak istnieje spora grupa Polaków, którzy odkładają zakupy na ostatnią chwilę. I to właśnie oni powinni szczególnie się pilnować - w pogoni za prezentami najłatwiej jest wpaść w pułapkę, którą zastawiają na nas handlowcy. Jak nie dać się wkręcić ...
-
Czy sektor MŚP ma potencjał do rozwoju?
... okazują się zbieżne. W kontekście inwestycji polski sektor MSP wskazuje głównie na zamiar inwestowania w maszyny i wyposażenie (39 proc.), a także w działania sprzedażowe i marketing (29 proc.). Tutaj różnimy się od reszty badanych - w krajach legitymujących się dłuższymi tradycjami biznesowymi nacisk kładziony jest na szkolenia i rozwój ...
-
Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
Jeden zadowolony klient przyciągnie do ciebie kolejnych sześciu kupujących. Jeden niezadowolony sprawi, że jedenastu nigdy nie wybierze twoich produktów lub usług. Specjaliści od marketingu niemal jednogłośnie przyznają słuszność tej zasadzie. W dzisiejszych czasach elementem budowania przewagi konkurencyjnej bezsprzecznie jest walka o lojalność ...
-
E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?
... są traktowane na równi z otrzymaniem prezentu tradycyjnego, a często nawet jako coś bardziej atrakcyjnego ─ wyjaśnia prof. Grzegorz Mazurek, kierownik studiów podyplomowych marketing w internecie w Akademii Leona Koźmińskiego. Grudniowe zakupy rok temu Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnim miesiącu 2015 roku niemal trzy czwarte użytkowników ...
-
Kim jest polski freelancer?
... i dla kogo? Grafika (37%), copywriting (31%) oraz programowanie (26%) to branże, w których freelancerzy pracują najczęściej. Na dalszych pozycjach plasują się: marketing, tłumaczenia oraz fotografia. Polski freelancer pozyskuje zlecenie poprzez rekomendacje oraz współpracę ze stałymi klientami. Bywa również, że korzysta z serwisów ogłoszeniowych ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... ? Niestety, w całej tej sytuacji nie bez winy była część ubezpieczycieli psujących rynek. Chcieli szybko zyskiwać udziały, wykorzystując do tego agresywny marketing i sprzedaż w systemie direct. Efektem ich nieodpowiedzialnych działań były straty całej branży rzędu ok. 6 mld zł. PZU musiało reagować na tę ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
Znamy wyniki najnowszej edycji badania AdReaction, cyklicznego projektu Kantar Millward Brown. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Lektura raportu zatytułowanego "AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z" pozwala m.in. lepiej poznać pokolenie Z, a konkretnie zaznajomić się z jego zachowaniami, postawami oraz reakcjami na przekaz marketingowy. To ...
-
Trendy w programmatic A.D. 2017
Programmatic to jeden z trendów, który dość mocno zaznacza swoją obecność na rynku reklamy online. ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wykorzystanie tej technologii wzrośnie o 31%, a więc będzie rosło w szybszym tempie niż np. social media (25 proc.) oraz video online (20 proc.). Jednocześnie dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie ...
-
Zawody przyszłości. Zobacz, jaką karierę najlepiej wybrać
... , obserwuje się ewolucję tej specjalności. Obecnie, aby objąć tego typu stanowisko, nie wystarczy już tylko ukończenie studiów na kierunku zarządzanie i marketing. Dlaczego? Ponieważ dobry project manager, aby doskonale zarządzał zespołem pracowników, musi orientować się w branży, w której oni pracują. Czyli, jeżeli startuje ...
-
Wirtualna rzeczywistość wkracza do hoteli
... jeżeli chodzi o komunikację z klientami, jak i zarządzanie obiektem oraz rezerwacjami. Dobitnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez Deloitte i Profitroom raport "Hotel Marketing & Technology Trends" - opracowanie, z którego wynika m.in., że jedną z kluczowych dla hotelarstwa nowinek technologicznych jest wirtualna rzeczywistość. Wirtualna ...
-
Poszukiwane zawody 2017: po kogo będą stać w kolejce?
Weszliśmy w erę rynku pracownika, a to dla pracodawców oznacza m.in. konieczność podjęcia wzmożonych starań o pozyskanie wartościowych kadr. Z danych HRK wynika, że o pracę nie powinni martwić się w szczególności inżynierowie, handlowcy, programiści, analitycy baz danych czy np. spece w zakresie digital marketingu. Nie oznacza to jednak, że ...
-
Mikro i małe firmy, czyli eksport i inwestycje
... wskazali na wiele obszarów, które wymagają podniesienia kwalifikacji. Najczęściej były to języki obce (26%), specjalistyczna wiedza związana z prowadzoną działalnością (25%), marketing i reklama (24%) oraz informatyka (18%). W okresie ostatniego roku kwalifikacje te były podnoszone poprzez samokształcenie (51%), udział w kursach i szkoleniach (40 ...
-
7 innowacji, które pozytywnie wpływają na rozwój firmy
Ciągła ewolucja w zakresie technologii, strategii marketingowych, modelów zarządzania i kanałów dystrybucji przekłada się na zupełnie nowe możliwości ekonomiczne. Powstają nowe potrzeby, nowe rynki, nowe produkty i wydajniejsze rozwiązania. W ciągu najbliższych 10 lat środowisko biznesowe przejdzie dynamiczne zmiany, do których dbający o rozwój ...
-
Co o VR mówi się w internecie?
... taneczne czy teatralne. To jednak jeszcze nie wszystko. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości pojawia się także w kontekście takich branży jak wojskowość, marketing, architektura czy budownictwo. Przydatność VR najwyraźniej ograniczona jest tylko skalą wyobraźni zainteresowanych, o czym może świadczyć przypadek pewnego księdza, który ...
-
Czy liczą się już tylko szklane biurowce?
... wakacje czynszowe, miejsca postojowe w cenie oraz kompleksowe wykończenie biur, zaaranżowanych zgodnie z preferencjami firm, a także zwroty kosztów przeprowadzek i nakładów poniesionych na marketing związany ze zmianą siedziby. Czytaj także: - Czym polski rynek nieruchomości przyciąga inwestorów? - Świetlana przyszłość. Czy to właśnie czeka biura ...
-
Wiosenny remarketing: SMS odświeży relacje z klientem
O tym, że o relacje z klientem warto dbać, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Wiosna to dobry moment, aby je odświeżyć - wiosenny remarketing przyda się szczególnie tym firmom, których działalność opiera się o model sezonowy. Wraz z początkiem wiosny rozpoczyna się sezon na wymianę opon, kupno mebli ogrodowych, porządki i remonty. ...
-
Zmiana pracy: bardziej niż niskie pensje doskwiera nam nuda?
... otoczony opieką we wszystkich kanałach obsługi, czy to odwiedzając nasz oddział czy aplikując na ofertę online. – komentuje Katarzyna Kowol, Digital Marketing Manager Metodologia badania: Dane prezentowane w ramach „Barometru Rynku Pracy VII” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward ...
-
Moda na candidate experience nie mija
... i atmosfery. Jedynie należyte traktowanie kandydata daje nam pewność, że nie straci on zaufania do firmy i jej oferty – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter i koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jest świadomość, gorzej z praktyką Wprawdzie firmy celnie wskazują etapy rekrutacji, które w największym ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
Femvertising zawładnął ostatnio słownikami marketingowców. Reklamy skierowane do kobiet pojawiają się coraz częściej i podbijają serca milionów konsumentek. Ale czy taka linia komunikacji się opłaca? I co ważniejsze, jak stworzyć reklamę, która celnie trafi do współczesnych kobiet? - Termin Femvertising oznaczający komunikację skierowaną do kobiet ...
-
4 miliony Polaków w klubach fitness?
... włączone do ich modeli biznesowych. Coraz większe znaczenie w przyciąganiu klientów będą miały również nowoczesne narzędzia marketingowe, takie jak storytelling, content marketing, customer experience czy też grywalizacja.
-
Jak nowe inwestycje odmieniły Warszawę?
... inwestycje nieśmiało kiełkowały, a sama stolica niczym nie przypominała dzisiejszej, największej i najnowocześniejszej aglomeracji w Polsce. Domy Towarowe Braci Jabłkowskich – nowoczesny marketing po polsku Biznes Braci Jabłkowskich ma ponad 130-letnią historię, która potwierdza konsekwencję, tradycję i powolne budowanie wielkiej rodzinnej spółki ...
Tematy: nowe inwestycje, Warszawa -
User experience ma następcę
... stronie wyczerpujących i jasnych informacji odnośnie oferowanych produktów i zasad, na jakich przeprowadzane są transakcje. Czytaj także: - Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing? - Jak zmienią się zakupy przez internet? Czeka nas rewolucja? W ten sposób umożliwimy konsumentowi sprawne poruszanie się po e-sklepie. Jak bardzo ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
... opłat abonamentowych za dostęp do treści, komunikatach zachęcających do dodania portalu do whitelisty lub większych inwestycjach w reklamę natywną oraz content marketing. Wolą uświadamiać internautom wagę problemu, niż wzbraniać im dostępu do treści czy też zmuszać do oglądania reklam. Inni korzystają już ...
-
Rekrutacja pracowników zawodzi. Na co narzekają kandydaci?
... statusem procesu do wielu uczestników jednocześnie. Nie zajmuje to dużo czasu, a kandydat nie czuje się lekceważony – zwraca uwagę Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter oraz koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Kandydat czeka na informację Wprawdzie lwia część działów HR jest zgodna ...
-
Wielka Brytania kusi, Brexit nie przeraża
... planów. Wśród tych firm, które planują to zrobić tylko 8 proc. bierze pod uwagę łańcuchy dostaw, 7 proc. działy badań i rozwoju, 6 proc. marketing i sprzedaż lub produkcję. Jedynie 4 proc. myśli o przeniesieniu głównej siedziby firmy i tylko 3 proc. rozważa przeprowadzkę zaplecza organizacyjnego. W majowym raporcie Ernst & Young ...
-
Smart city. Inteligentne miasto staje się rzeczywistością
... inteligentnych miast powinny mieć możliwość ciągłego wdrażania zrównoważonych rozwiązań – z jednej strony korzystnych dla mieszkańców, a z drugiej zapewniających bezpieczeństwo miastu. Anna Falkowska, Marketing Manager Poland and Eastern Europe w
-
Influencer i jego siła w afiliacji
... kogoś znanego i lubianego, kogoś z czyim zdaniem po prostu się liczymy. Nic zatem dziwnego, że potencjał ten intensywnie wykorzystują reklamodawcy. Influencer marketing to niemal stały punkt ich kampanii promocyjnych. Na przestrzeni ostatnich lat zyskał on silnie na znaczeniu także w ramach afiliacji. Wymagało ...
-
Czy da się ochronić roboty przemysłowe?
... . Czeka nas dużo pracy. Mamy nadzieję, że tego typu badania pomogą ruszyć we właściwym kierunku i stworzyć bezpieczniejszy Przemysł 4.0. Anna Falkowska, Marketing Manager Poland and Eastern Europe w
-
Upadłości firm I-VI 2017
... marek na rynku. Małe firmy w tej sytuacji stawiać muszą nie na walkę ceną, której nie mogą wygrać, ale na skuteczny marketing i sprzedaż: czy to produkcję wyrobów naturalnych, regionalnych, czy na dotarcie do konsumenta nowymi kanałami (platformy internetowe, ale też… bardziej tradycyjne ...
-
Skuteczny retargeting: kampanie dynamiczne vs. statyczne
... identyczny sposób. Na przykład, wyróżniamy kampanie statyczne i dynamiczne – wybierane w zależności od określonych celów. Na koniec dnia każdy menadżer odpowiedzialny za marketing on-line chciałby osiągnąć jak najwyższy wskaźnik ROI, ale powinien przy tym pamiętać, że nawet najbardziej zaawansowane technologie, nie zawsze kreują ...
-
Rewolucja przemysłowa pełną parą
... , co z kolei przełoży się na lepszą widoczność procesów operacyjnych i zwiększy jakość produkcji” – mówi Jeff Schmitz, Senior Vice President and Chief Marketing Officer, Zebra.
-
Migracja, bezrobocie, automatyzacja. Oto dzisiejszy rynek pracy
... bezrobocie jest równe 7,1 proc. , stosunek ten wynosi 74 proc. przeprowadzek do kraju i 26 proc. wyprowadzek z kraju. Badania przeprowadzone przez Attention Marketing Research na zlecenie Adecco wskazują, że wraz z poprawiającą się koniunkturą i wymianą pokoleniową, zmienia się również stosunek Polaków do zmiany miejsca ...
-
Wakacje dla singli. Dlaczego coraz częściej wyjeżdżamy solo?
... nie tylko na poznanie nowych osób, ale także siebie - niezależnie od tego, ile ma się lat” – mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo. Bezcenna chwila spokoju Najczęściej podróżujemy w pojedynkę, ponieważ potrzebujemy odpocząć od otaczającej nas na co dzień rzeczywistości. Prawie połowa ...