-
ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu
... dzięki współpracy z firmą Adobe. Narzędzia AI do generowania obrazów Skuteczny marketing to przede wszystkim atrakcyjny obraz. Dzięki sztucznej inteligencji tworzenie intrygujących ... musisz uzbroić się w cierpliwość. Narzędzia do obróbki audio i wideo Współczesny marketing to nie tylko tekst i obraz. Z każdym dniem rośnie znaczenie podcastów i filmów ...
-
Największe błędy w marketingu
... kampanii będzie mierzalna, dzięki możliwości oceny liczby wydanych talonów. To tylko cześć czynników, na które należy zwrócić decydując się na marketing poprzez Internet. Kolejne czynniki przedstawię w następnym artykule, za miesiąc. Ten artykuł został przygotowany na podstawie "Top 10 biggest online & email ...
Tematy: -
Internet w procesie marketingowym
... zwiększa się liczba firm wykorzystujących marketing on-line. Wielu menedżerów uważa, że jest to potężna broń w walce z konkurencją. Ze względu na motywy ... jest relacja pomiędzy wysyłającym informację, a jej odbiorcą, lecz interakcja z samym medium. Literatura: Janusz Wielki, "Elektroniczny marketing poprzez Internet", Wydawnictwo naukowe PWN, Wrocław ...
Tematy: -
e-CRM i e-PR na mojej stronie
... okazją by popisać się inwencją i nieschematycznym myśleniem. Wirusem w klienta... Jedną z technik, które dobrze wkomponowują się w ideologie e-CRM jest marketing wirusowy (ang. viral marketing). Wirusowy, ponieważ podobnie do zarazków choroby Twój program może rozprzestrzeniać się szybko i niemal niekontrolowanie, ogarniając coraz większe rzesze ...
Tematy: -
Integracja działań BTL online i offline
... . Firmy chcą wiedzieć jak najwięcej o swoich obecnych i przyszłych klientach. Jednak rzeczywistość bywa różna. Marketing oparty na bazach danych stosują tak naprawdę nieliczne firmy, większość ma ciągle problemy z rozróżnieniem, ... kreowaniem marek komercyjnych. e-mail: anna.golebicka@martis.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
Tematy: -
E-klient - zachowania nabywców
... komputerów. Przekaz reklamowy w Internecie prawdopodobnie już niedługo będzie przypominał rodzaj interaktywnej reklamy telewizyjnej serwowanej jedynie osobom z danego segmentu docelowego. Marketing w Internecie to przede wszystkim szereg działań mających na celu pielęgnowanie relacji pomiędzy firmą a indywidualnym klientem. Pozwala mu również na ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... : [1] Jakob Nielsen, www.usability.com [2] MwP nr 7 (77) 2004 „Testowanie funkcjonalności serwisu www” str. 29-30 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
-
Jak zostać mistrzem marketingu
... środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W księgarniach można znaleźć bogaty wybór książek: ... reklamy, posłuchaj sloganów, przyjrzyj się napisom na ciężarówkach. Ciągle ktoś coś "zmienia" i "robi różnicę". To marketing nie tylko leniwy, ale i krótkowzroczny. Czy autorzy tych reklam nie zauważyli, że skoro każdy ...
-
Public relations dla banku
... . Tony Morris, dyr. marketingu i PR nowojorskiego Atlantic Bank podsumowuje swoje przemyślenia na temat public relations w bankach: "Problem powstaje, gdy PR i marketing działają zupełnie oddzielnie. Skuteczność to przede wszystkim współpraca." Monika Jasłowska pracuje na stanowisku Group Account Direktor w On Board PR. Norbert ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
... jak wskazuje rozwijający się rynek i potrzeby funkcjonujących na nim odbiorców, będzie kształtowało marketing i sposób myślenia o markach w ciągu najbliższych lat. Im mniej musimy się martwić ... ”, którego forum może stać się męska, motoryzacyjna stacja telewizyjna), jak i marketing partyzancki (na przykład dana grupa zostawia sobie jedynie im znane ...
-
Badania marketingowe a wybór marki
... dla wielu odbiorców najszybsza metoda wytłumaczenia, czym ten napój jest). Co do metafor, wspominany już Gerald Zaltman w swojej najnowszej pracy „Marketing Metaphoria” dokonał rzeczy z pozoru niemożliwej - przeprowadził klasyfikację wszystkich metafor w 7 obszarach. Dzięki temu można dziś prowadzić precyzyjniejsze badania jakościowe i w ich ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
... kryzysowym. Społeczności również dają świetną możliwość nieformalnej dyskusji i kontaktu z klientem. Właściwie wykorzystane, stanowią kopalnię nowych idei dla firmy. Sprzedaż i marketing Zespoły sprzedażowe na całym świecie szukają potencjalnych klientów na portalach takich jak Twitter czy LinkedIn. Dzięki przeszukiwaniu sieci codziennie można ...
-
Branża budowlana a social media
... ,0%) zawiązanych z tą branżą. I pomimo faktu, że ponad czterech z dziesięciu menadżerów reprezentujących producentów i dystrybutorów branży budowlanej zgadza się ze stwierdzeniem, że marketing internetowy nie sprawdza się w sektorze budowlanym to jednak sama branża podjęła już działania w social mediach, a ich klienci są tam obecni ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
... na formę i możliwości interakcyjne blog firmowy zdecydowanie lepiej nadaje się do prowadzenia działań PR. I do takich działań w większości jest wykorzystywany. Marketing na blogu firmowym W początkowej fazie blogi firmowe były głównie wykorzystywane przez firmy jako forma marketingowej promocji. Szybko jednak stwierdzono, że ...
-
Wielozmysłowość w marketingu
... wystarczająco dobra i że chcemy ją „wymienić na lepszy model”. Wszystkie potrzeby w krajach, gdzie króluje marketing, wszystkie, które można zaspokoić (w każdym razie takie, za które można zapłacić kartą kredytową) - są ... poza rozwiązania (i zmysły), do których wcześniej byliśmy przyzwyczajeni. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Formy marketingu farmaceutycznego
... przekazu, ale także wytworzeniu większego zaangażowania odbiorcy, a w konsekwencji zwiększeniu zapamiętywania przekazywanych informacji. Nowoczesne strategie marketingowe typu Closed Loop Marketing (CLM) – wykorzystują one połączone siły nośników elektronicznych, multimediów, internetu i zaawansowanych systemów bazodanowych. Systemy te bazują na ...
-
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
... do czegoś przyda. Swoje archiwum, jak się domyślam na ogół niezbyt perfekcyjnie uporządkowane, ma także marketing. Nie każdy dział marketingu naprawdę korzysta z archiwum, bo też i sumienna retrospekcja jest objawem ekskluzywnego ... kocha stare książki, i zostańmy ich wnikliwymi hermeneutami! Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... Motivation Solutions pokazały, że kryzys nie odwiódł polskich firm od inwestowania w marketing bezpośredni. W tym roku wyraźnie widać, że nakłady na działania BTL ... w firmie Sodexo Motivation Solutions. BTL coraz bardziej popularny Analiza wydatków na marketing bezpośredni wykazała, że kwoty przeznaczane na aktywności z obszaru BTL systematycznie ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... znaczącymi obszarami: marka, cena, dystrybucja, sprzedaż i marketing, logistyka, client service i inne. Agencja Rubikom Strategy Consultants zakończyła realizację II ... względnie zintegrowana ze wszystkimi znaczącymi obszarami: marka, cena, dystrybucja, sprzedaż i marketing, logistyka, client service, inne. Tylko 31% firm opiera swoją strategię ...
-
Mikroblogging dla firm
... „followsom” różnych promocji, rabatów czy próbek pomoże zacieśnić z nimi więzi. Złoto dla odważnych Wielu uważa, że korzystanie z Twittera i Blipa to marketing dla odważnych. Kluczem do sukcesu jest po prostu otwartość na krytykę. Owszem, mikroblog daje użytkownikowi opcję usuwania nieprzychylnych komentarzy. Jeśli ...
-
Budowanie lojalności klientów to podstawa
... nie są dostatecznie przygotowani, aby przedstawić dane dotyczące zwrotu z inwestycji. Jeśli dyrektorzy marketingu mają ponosić odpowiedzialność za finansową efektywność inwestycji w marketing, muszą mieć realny wpływ na tzw. „cztery P”: promocję, produkty, dystrybucję i cenę. W rzeczywistości, jak pokazuje badanie IBM, mają wpływ głównie na ...
-
Flash mob jako narzędzie marketingowe
... wyłamie się ze schematu i przypomni sobie, że liczą się zabawa, oryginalność, spontaniczność i ucieczka z przetartych szlaków. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Reklama kontekstowa 2012
... reklamodawców do tej formy reklamy. W 2012 roku przeciętne wydatki na reklamę realizowaną w sieciach kontekstowych stanowiły niemal 27% budżetów Search Engine Marketing. To już kolejny rok, w którym udział reklamy kontekstowej rośnie w obszarze SEM. Niemalże 98% badanych domów mediowych i agencji interaktywnych deklaruje przeznaczanie ...
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... marketing mixu, dywersyfikacja kanałów, wzrost znaczenia influencerów oraz kampanii video i powrót do korzeni, to przyszłość ... cele (lead, sub) przy zachowaniu niskich kosztów – uważa Szymon Kowalski z agencji Fanpoint. – Właśnie marketing treści może w znaczącym stopniu przyczynić się do budowania świadomości marki poprzez efekt wirusowy – dodaje. ...
-
Rynek pracy w 2013 roku
... łatwo dostać pracę, bo nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności. Natomiast popularność branży Marketing/Reklama/PR wśród aplikujących to pokłosie tego, że kierunek marketing i reklama cieszył się dużym zainteresowaniem studentów kilka lat temu. Zawód ten kojarzył się z kreatywnością, fajnym miejscem pracy, prestiżem i pracą koncepcyjną ...
-
Crowdmarketing nadchodzi
... technologicznych. A czym bardziej popularne będzie zbiorowe tworzenie produktu, tym bardziej zbiorowy będzie również jego marketing. Tłum może nawet stać się społeczną agencją reklamową, podejmującą się zadania wypromowania produktu. Kto ... zrozumieją, na czym naprawdę ta przemiana polega. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
E-sklepy wybierają SEO i SEM
... prowadzi działania promocyjne na rzecz e-sklepu. Ich najpopularniejszą formą okazało się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a w dalszej kolejności umieszczanie wizytówek w internetowych katalogach i marketing szeptany. Szczególnie zaskakują statystyki pytań o sieci afiliacyjne. Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38% respondentów ...
-
Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
... efektów promocji i odwiedzin e-sklepu, brak analizy własnych danych o klientach, niespersonalizowanie reklamy, niezautomatyzowanie działań reklamowych oraz brak rozwiązań mobilnych. Pozycjonowanie (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM) to już niemal chleb powszedni, jeżeli chodzi o formy promocji e-sklepów, które wybiera aż 83 proc. z nich, jak ...
-
SEO i SEM dla opornych – 7 najważniejszych pojęć
... należy czekać od 3 do nawet 6 miesięcy. Przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich dobrze jest stronę najpierw zoptymalizować. 2. SEM SEM, czyli Search Engine Marketing, to wszystkie działania e-marketingowe, podejmowane w celu jak najlepszego wypromowania danej strony w wyszukiwarce. Mało tego – strona powinna pojawiać się wysoko w wynikach ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... się lokalnie dostosowywać naszą strategię marketingową tak, by jak najtrafniej dotrzeć do klientów na poszczególnych rynkach" - mówi Tomasz Ebbig, Brand Marketing Manager Zalando na Polskę i Wielką Brytanię. Rynek polski preferuje raczej produkty o niskich cenach. Co skłoniło Zalando - oferujące wyroby o cenach i jakości ...
-
Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość
... o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób. Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie ...
-
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... wskazują 5 najważniejszych. 1. Rozkwit Content Marketingu – zmierzch PR? Jedni eksperci przekonują, że content marketing przejmie rolę, którą do tej pory pełnił PR. Inni z kolei ... i nie ma sensu mówić o zastąpieniu jednej przez drugą. Z badania Content Marketing Trends 2016 wynika, że do największych priorytetów stojących przed content marketerami ...
-
Jak przyciągnąć kibiców na stadiony? Ekstraklasa ma na to sposoby
... . „Bądź świadkiem historii!” – zachęcał kibiców Piast. Sam jestem kibicem i bardzo podobają mi się tego typu wiadomości – mówi Andrzej Ogonowski, PR & Marketing Director w SMSAPI.pl. – To bardzo pozytywne zjawisko, że klub poszukuje nowych kanałów komunikacji z fanami i nie poprzestaje na standardowym wywieszaniu plakatów ...
-
Sztuczna inteligencja przyszłością e-mail marketingu
... , by segregować wiadomości w naszych skrzynkach na te pożądane i niepożądane (SPAM). Podczas gdy email marketing funkcjonuje w oparciu o pewne podstawowe reguły, sztuczna inteligencja pozwala pójść o krok dalej i przewidywać, jakie treści ... tej bazującej na regułach do w pełni zautomatyzowanego przekazu informacji. René Kulka, Email Marketing ...
-
6 sposobów na to, aby ktoś zaczął czytać twojego bloga
... którym zilustrujesz pisane słowa. Pamiętaj, że komunikacja obrazkowa i video marketing będą jednym z wiodących trendów najbliższych miesięcy. Pozwolą utrzymać uwagę czytelnika, ... interesującym contentem, uzyskuje stosunkowo dobry zasięg, postaw na influencer marketing. Znajdź osobę opiniotwórczą w twoim środowisku, która zgodzi się na wywiad ...