-
Europejskie kluby piłkarskie - przychody 2017/2018
... To główne wnioski z 22. już edycji raportu „Football Money League” - cyklicznego opracowania firmy Deloitte. Miejsce w opracowanym przez Deloitte zestawieniu można było sobie zagwarantować ... Ligi Mistrzów. Dzięki temu rosły jego przychody z reklam, bo niemal każda marka chce być partnerem najlepszego klubu Europy – mówi Dan Jones. – Większość klubów ...
-
8 nowych obiektów handlowych w I kw. 2021
... - wynika z danych firmy doradczej Cushman & Wakefield. Dominują sklepy wolnostojące i małe parki handlowe. W I kwartale 2021 ... i szwedzka Duxiana, których sklepy z meblami pojawiły się w Warszawie i Krakowie. W kategorii „zdrowie i uroda” zadebiutowała włoska marka Dental Pro Clinic (Manufaktura Łódź), a swoją ekspansję na polskim rynku zapowiedziała ...
-
Marki odzieżowe i obuwnicze na celowniku hakerów
... i obuwnicze m.in. Nike, Puma, Asics, Vans czy Adidas. Sytuację komentuje ekspert z firmy ESET. Według zespołu Bolster, który odkrył kampanię, cyberprzestępcy zarejestrowali co najmniej ... witryn miesięcznie. Adresy stron internetowych są zgodne ze schematem, którego używa dana marka. Pojawia się tam nazwa danej marki oraz miasto lub kraj. Adres kończy ...
-
Budowanie osobistej marki
... i interesuje ją ich satysfakcja. Pracownik pracuje dla pracy i płacy. Marka zdaje sobie sprawę z tego, że wszystko przechodzi przez finanse. Pracuje ... nauczyć. Przy okazji możesz zostać zauważony i doceniony. Organizuj prezentacje wewnątrz firmy i poza nią. Prowadź wykłady na konferencjach i spotkaniach networkingowych. Dziel się podsumowaniami ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
... rozwiązań, jakie mogą zastosować firmy. Jeżeli „A” to nazwa firmy przejmującej a „B” przejmowanej, najczęściej po fuzji znika marka słabsza, czyli „B”. Bardzo rzadko mniejsza firma pozostawia swoją markę. Tak jednak było po przejęciu przez firmę Legrand dużej włoskiej firmy Beticino. Czasami nie wielkość firmy, a siła marki decyduje o przyjętym ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
... 16 proc.). Pierwsze dwie to firmy z długoletnią, rzemieślniczą tradycją. Najstarszą jest Bytom – działa na polskim rynku od 1945 roku. Druga marka, Vistula, rozpoczęła swoją działalność jako część Krakowskich Zakładów Przemysłu Odzieżowego i z dumą wiąże swoją tradycję z dwudziestoleciem międzywojennym. Firmy te, choć powszechnie rozpoznawane przez ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
... na szczycie tabeli. Według obliczeń firmy Millward Brown Optimor, będącej częścią grupy WPP, od roku 2006 marka Apple zwiększyła swoją wartość o 859% i obecnie ... marka branży motoryzacyjnej – Ranking BrandZ Top 100 pokazuje także, że silne marki są zdolne do podnoszenia się nawet z najtrudniejszych sytuacji spowodowanych nadwątleniem reputacji firmy ...
-
Markowe wydarzenia
... zastrzeżony znak firmowy określający producenta wyrobu, nazwę firmy lub nazwę handlową określonej grupy towarów"2. We współczesnym ujęciu marka obejmuje poza kombinacją produktu fizycznego, nazwy, ... na wszystkim, na czym tylko się da"12. Błąd ograniczenia Czasem firmy zapominają, że marka niesie ze sobą dużo więcej niż tylko graficzne ujęcie (logo). ...
Tematy: -
Jak zdetronizować lidera rynku?
... rynku, nie koncepcja niszy czy stworzenia własnej kategorii), historia lub specyfika firmy pozwalają pozycjonować markę jako realną alternatywę względem lidera, firma prezentuje bardziej ... : „a my robimy to zupełnie inaczej”. Na przykład marka Pepsi od lat chce być postrzegana jako marka ludzi młodych (Pepsi Generation), co ma stanowić opozycję ...
-
Marki odzieżowe i ich strategie
... z metką Old Navy. Niewątpliwie marka stanęła w obliczu konieczności przeprowadzenia istotnych strategicznych zmian. Rebranding x 2 – w japońskim wydaniu Uniqlo Dobrym przykładem kierunku zmian, które odpowiadają współczesnemu mindsetowi modowego zakupowicza, jest rebranding japońskiej firmy Uniqlo, przed repozycjonowaniem nazywanej często ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... marka wprowadzona przez Kan, Mohito – nowa marka firmy Artman, Cosimo Martinelli – marka wprowadzana przez Gino Rossi, Companys, Soaked in Luxury oraz Bianco Footwear – kolejne marki wprowadzane przez IC Companys. Jennyfer, Spring, Cortefiel i Bodique to nowe marki w portfelu EMF oraz Massimo Dutti – kolejna w Polsce marka firmy ...
-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
... firmy starają sią się zbudować unikalną historię a ramach namingu produktów historyczną nazwę. Tak powstała nazwa koniaku Hennessy Paradis Imperial. Jas Hennessy & Co., lub prościej Hennessy, to znana na świecie marka koniaków. Marka ... nazwą lesbijki. Zamiennie w tych krajach stosowana jest marka Quatro. Grafika opakowań, smaki i wzornictwo butelek ...
-
Marketing marki a marketing produktu
... firmy. Niestety, powódź powszechnej zmiany zatopiła już wiele marek, więc i ta ostoja pewności i komfortu zdaje się dożywać swych dni. Kto wie, może za kilkadziesiąt lat żadna marka nie będzie już traktowana jako wymierna pieniężnie wartość, a samo słowo „marka ... mogła budzić zainteresowanie i przyciągać. Aktywna marka powinna pączkować, otaczać się ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... emeryturę Roba Pridaya, tchnie nowe życie w korporację i przeprowadzi zwrot w strategii firmy, odnawiając portfel marek i budując silne relacje z klientami. Przed nowym prezesem trudne zadanie ... Grupy Żywiec – piwo Warka . Podium zamyka Tyskie – flagowa marka Kompanii Piwowarskiej (marka odnotowała ponad 40% spadek inwestycji, co pociągnęło za sobą ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014
... marka ta nie jest już synonimem technologii w życiu konsumentów ze względu na brak przełomowych premier produktów tej marki. Z kolei lider branży B2B, czyli IBM, utrzymał swoje 3. miejsce, z wartością marki na poziomie 108 mld USD. Nick Cooper, Dyrektor Zarządzający firmy ... stwierdził Nick Cooper, Dyrektor Zarządzający firmy Millward Brown Optimor. „ ...
-
Mundial 2014 a ceny sprzętu RTV
... kupić już za niecałe 700 zł (Manta, Hyundai). Telewizory LED-owe zdominowała marka Samsung, co wynika prawdopodobnie z najbogatszej oferty produktowej. Firma Toshiba ... popularnością cieszą się te marki BenQ (1 i 2 miejsce). Trzecią pozycję zajął projektor firmy Optoma. Informacje o badaniu Statystyki do raportu pochodzą z bazy danych serwisu ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... marki nie przekraczała 16%, a w tym roku dynamika wzrostu sprzedaży oscylowała w okolicach 20%. Kolejna marka ze stajni GM radząca sobie nieźle na polskim rynku to Chevrolet. ... na jesieni. Niemal pewne jest, iż w obliczu zahamowania popytu na nowe samochody firmy położą większy nacisk na promocję i reklamę w celu przyciągnięcia klientów do salonów. ...
-
Storytelling w biznesie
... wspomagającej prezentację biznesową, wystąpienie podczas konferencji branżowej, prezentację najnowszej strategii firmy, pomocne będzie posłużenie się sprawdzoną metodą stosowaną przez filmowców: powiedz jednym zdaniem, a najlepiej jedną frazą, o czym mówi Twoja marka, produkt, firma? Każdy z nas zna wiele brandów, które z pełną świadomością ...
-
Wiosenny newsletter, czyi powiew świeżości w skrzynce mailowej
... Pamiętaj, by newsletter wiosenny tryskał pozytywną energią i wyrazistymi kolorami. Doskonałym przykładem nietuzinkowego mailingu jest soczysty newsletter firmy J.Crew, informujący o wiosennej wyprzedaży. Marka ta wykorzystała w kampanii ruchomy gif, który przedstawia rozcinanego, soczystego grejpfruta. Grafika opatrzona jest dodatkowo chwytliwym ...
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
... marka może być postrzegana jako chwiejna, zmienna, niestabilna. Największym ryzykiem niepowodzenia obciążona jest marka wprowadzana na rynek przez nowo powstałą firmę, która dopiero rozpoczyna działalność. Zazwyczaj nie ma ona możliwości skorzystania ze wsparcia renomy firmy ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... liczy się konsekwencja, spójność i przede wszystkich pomysł na markę. Tymczasem marka w polskich realiach budowana jest najczęściej przez pryzmat napompowanych budżetów reklamowych. Kampanie, ... Przy dziesiejszych możliwościach, narzędziach czy „neuromarketingowych” sztuczkach firmy mogą bardzo obniżyć ryzyko strat. Dlaczego zatem tak ...
-
Polacy wybierają polskie marki
... Firmy takie jak PZU, Winiary, Orbis czy PKO BP obsługują już kolejne pokolenia rodaków, a w PRL nie miały na rynku zbyt dużej konkurencji. Zasada ogólna jest taka: im wcześniej jakaś marka ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
... pozycji z budżetem ponad 8 mln zł pierwsza marka pochodzenia polskiego Hoop Cola firmy Kofola. Trzy kolejne marki Schweppes, Fanta i Tymbark z budżetami od 5 do 6 mln zł starają się konkurować z liderami segmentu na poziomie kilkakrotnie niższym. Na pozycji nr 7 znalazła się marka ...
-
BrandZ: najcenniejsze marki odzieżowe 2019
... firmy. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat wyniki Nike, jeżeli chodzi o zaufanie klientów, opowiadanie się za wartościami, uczciwość i odpowiedzialność, nieustannie pną się w górę. Adidas, marka ... produkcji, transportu i sprzedaży produktów jednorazowego użytku. Levi’s, legendarna marka dżinsów, weszła do rankingu marek odzieżowych na miejsce ...
-
Rebranding Biedronki
... ma osiągnąć pułap 3000 jednostek handlowych. Obecna pozycja firmy to niewątpliwy sukces. Dlaczego marka chce zmieniać to co przynosi jej tak ... firmy Wzrost ilościowy nie jest kluczowym celem firmy. Celem rebrandingu jest wzrost jakościowy, poszerzenie grupy klientów o tych lepiej sytuowanych. Celem jest zabranie rynku nie dyskontom, na którym marka ...
-
Wartość dodana marki nie tylko materialna
... doświadczenia z marką). Marka w miarę możliwości będzie mogła ulec modyfikacji na życzenie, ale klient nie powinien oczekiwać, że zostanie dla niego całkowicie przeobrażona. Poznaj! Klienci chcą posiadać wiarygodną wiedzę o realnej wartości, wyjątkowości konkretnej marki czy oferty. Akceptacja wartości firmy, wyznaczników markowości, staje ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... firmy biżuteryjne Apart i W.KRUK, marki wódek Chopin i Belvedere, WITTCHEN znany ze sprzedaży galanterii skórzanej, jak również marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Co ciekawe ankietowani zamożni i bogaci Polacy często wskazywali również firmy ... takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... Stworzone wyłącznie z materiałów recyklowalnych buty Adidas x Parley wiążą marketingowe decyzje firmy z walką o oczyszczanie oceanów z odpadów z tworzyw sztucznych. Te buty to czysta idea ... wypierane jest przez „wisebrand”, ponieważ mądra marka może przywiązać do siebie konsumentów o wiele silniej niż marka wyłącznie „modna” lub „fajna”. I chociaż ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
... społecznej o zazwyczaj dużym zasięgu, która reprezentuje wartości danej populacji. Mniejsze firmy mają niewątpliwie trudniej. Powinny przede wszystkim w określonej grupie odbiorców, wyrobić ... . Także internetowi klienci chcą doświadczać najlepszej obsługi i widzieć, że marka rozumie ich potrzeby. W natłoku reklamowych przekazów i dużej konkurencji ...
-
"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach
... ją uczuciem i w momencie, kiedy uczucie to zaniknie, zniknie z nim również marka. Marka jest coraz bardziej uczłowieczana, posiada swój system wartości, osobowość, wg niektórych ... się do błędów, wierz we własne siły. Kultywuj integralność – swojej firmy, personelu, systemów, produktów, usług, a przede wszystkim swoją. Bierz na siebie odpowiedzialność ...
-
Pozycjonowanie marki - koncept
... (umożliwia przekazanie precyzyjnej informacji, czym jest nasza marka), dostarcza konkretnych wskazówek na temat słów, jakimi powinniśmy się posługiwać, mówiąc o naszej marce, o produktach (umożliwia właściwe odkodowanie komunikacji marki), ułatwia komunikację i popularyzację marki wewnątrz firmy (pomaga rozumieć, o czym mówi dział marketingu). Tak ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... i przewodzenia, który stworzoną przez siebie marką Virgin rozwiał wieloletni spór, czy jedna marka może "obsłużyć" produkty z zupełnie różnych branż, w swojej autobiografii napisał: " ... że satysfakcja w sposób bezpośredni, wręcz liniowy, wpływa na rezultaty finansowe. Badania firmy doradczej Forum wskazują, że aż 80 proc. klientów, którzy zmienili ...
-
Najpopularniejszy sprzęt RTV i AGD XII 2012
... Skąpiec.pl wykazała, że najchętniej zaopatrzyliby się oni w lodówkę firmy Samsung, Bosch lub Electrolux. Najbardziej pożądanym rodzajem urządzeń były te z ... %) internautów, którzy w ostatnim czasie szukali odkurzacza, najważniejszym kryterium wyboru była jego marka. Niecałe 24% potencjalnych kupujących interesował przede wszystkim typ urządzenia, a ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... droga dla dwóch marek Opracowanie „Candidate Experince” nie pozostawia wątpliwości - marka pracodawcy oraz marka samego produktu to system naczyń połączonych. Z jednej bowiem strony już co piąty kandydat, który jest niezadowolony z rekrutacji do danej firmy, deklaruje rezygnację z zakupu jej produktów i usług. Z drugiej – o zainteresowaniu ofertą ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
... 88%, odnotowało Uniqlo. Marka ta zawdzięcza tak ... marka ta należy w Chinach do grona dóbr luksusowych, choć jest zwykle słabo rozpoznawalna w pozostałych częściach świata. Wzrost wartości Moutai sugeruje, że jesteśmy być może świadkami pojawienia się kolejnej dużej luksusowej marki z Chin” – komentuje Nathalie Burdet, Dyrektor Marketingu firmy ...