-
Reklamy powinny być cool
... w jednoznaczny i łatwy do przewidzenia sposób, a jest to ważniejsze niż biura firmy i zakłady, które przecież zawsze można odbudować. Dużo trudniej zapanować nad ... poszukiwali – symbolu luzu i nonkonformizmu. Efekt był z pewnością silniejszy niż typowej reklamy telewizyjnej. Marka stawała się sławna, a buty Nike okazywały się chodliwym towarem. ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... w swojej książce „Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008) wyróżnili 6 możliwych obiektów lojalności klientów. Są to: marka, kategoria produktu, personel firmy, miejsce zakupu, społeczność wokół marki, organizacja. Opisy obiektów pochodzą z ww. książki. Wykorzystanie za zgodą Wydawcy. Lojalność względem marki ...
-
Osobowość marki a social media
... nich pożądanego wizerunku. Nasz Fan page przecież jest odzwierciedleniem naszej firmy. Założenia a rzeczywistość W firmie pada pomysł: uruchomimy Fan page na Facebooku. ... nich nasza marka. Dlatego trzeba być przygotowanym do rozmowy z nimi. A jak rozmawiać z kimś o sobie, gdy sami nie wiemy, kim jesteśmy? Dlatego dojrzałe firmy tworzą strategie ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... producentów na jakie tylko możemy sobie pozwolić. Z tego właśnie powodu to marka budząca powszechne zaufanie oraz cena, niestanowiąca zbyt dużego obciążenia dla ... wiąże się z renoma jego marki. Tak dzieje się w przypadku urządzeń firmy Apple – postrzeganych często jako pewnego rodzaju wyznacznik statusu materialnego i po prostu modnych. ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... stosunkowo niewielki koszt uruchomienia i prowadzenia sklepu online. – Firmy kosmetyczne z Polski powinny się jednak liczyć z tym, że samo postawienie strony internetowej nie wystarczy, aby posypały się zamówienia z Wysp – podkreśla ekspertka The Biz Mentor. – Nowa marka musi najpierw zdobyć zaufanie konsumentów, prezentując swoje doświadczenie ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... z wysoko pozycjonowanych stron pozytywnie wpłyną na pozycję danej firmy, a docelowo powinny poprawić także wyniki sprzedażowe. Outreach sprawia, że marka jeszcze bardziej „rozprzestrzenia” się w Internecie! Trudno zaprzeczyć, że bez względu na branżę, rozmiar firmy czy rodzaj prowadzonej działalności, każde przedsiębiorstwo potrzebuje marketingu ...
-
Najlepsze marki świata a kryzys
... silniejszy”, czy też „Jesteś podporą swej rodziny, firmy, społeczności… a ja cię w tym wesprę”… Robi to Chrysler, marka Chrysler Group, którą przed bankructwem uratowała ... etos podnoszącego się amerykańskiego przemysłu samochodowego, robotniczego Detroit, wreszcie – Ameryki. Marka sama się zmienia, zarazem pisząc manifest powrotu do zapomnianych ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... najcenniejszych marek Ameryki Łacińskiej BrandZ pierwsze miejsce w regionie zajmuje Corona (marka piwa z Meksyku). Większość ludzi widziała reklamy piwa Corona, w których ... już znaczny zasób wiedzy na temat „konsumenta wielokanałowego” i na tej podstawie firmy starają się zapewnić jak najlepsze doświadczenia konsumenckie we wszystkich punktach ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... linię komunikacyjną konkurencji zdecydowanie przykuło uwagę wielu, dzięki czemu marka zadebiutowała na rynku w wielkim stylu, szybko utrwalając się w świadomości konsumentów ze szczerym ... femvertisingu sprawia, że kobiety jeszcze bardziej oczekują, że firmy wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. Przykłady przedstawionych reklam mogą ...
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
... firmy oferują podobny zakres usług i towarów o porównywalnych właściwościach, a sucha analiza obiektywnych danych wykaże różnice raczej na poziomie niuansów. Tak naprawdę liczy się więc przede wszystkim marka – nie znaczek, tylko marka i wszystko co marka ... wielu powie szczerze, że marka nie bardzo ich obchodzi! Baudrillard doskonale to rozumiał. ...
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
... o jego aktualizowaniu. Powierzenie prowadzenia bloga warto zlecić pracownikowi firmy (specjaliści mówią, że słabo w tej funkcji sprawdzają się PR-owcy), do którego obowiązków należeć będzie również moderowanie dyskusji, obsługa skrzynki pytań oraz ich publikacja. Aby nowa marka dobrze się kojarzyła, powinna występować w odpowiednim otoczeniu ...
-
Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
... firmy Canon (22,66%). Tylko nieznacznie mniejszą popularnością cieszyła się marka Nikon. Natomiast na trzecim miejscu uplasował się Sony z wynikiem w granicach 16 %. Przeprowadzone badanie pokazało, że marka ...
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... gotowy scenariusz antykryzysowy, czyli plan postępowania, który należy wdrożyć w trudnych dla firmy sytuacjach. W ciężkich chwilach z powodu nadmiernego stresu nie myślimy logicznie, ... mogą go dotknąć, wtedy żadne zdarzenie nie będzie zaskoczeniem, a marka zareaguje w sposób przemyślany i szybki. Z tego powodu należy stale obserwować sytuację rynkową ...
-
Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych
... zwycięzców. Poniżej przykład newslettera firmy True&Co., która wykorzystała narrację związaną z rozdaniem nagród filmowych do prezentacji swoich produktów. Na koniec przykład kolejnego newslettera od Mustache.pl, wysłanego tuż przed długim weekendem majowym. Pogoda nas wtedy nie rozpieszczała, jednak marka wykorzystała niekorzystne prognozy pogody ...
-
Rynek pracownika, czyli o świadomym kandydacie
... o marce pracodawcy W poprzednim badaniu preferencji, 58% kandydatów z całego świata zadeklarowało, że marka pracodawcy jest dla nich ważniejsza niż pięć lat wcześniej. To ... wiedza o wizji przedsiębiorstwa pracodawcy jest istotna dla 29% kandydatów. Działania firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu ceni z kolei 9% respondentów. W ...
-
Zarządzanie marką: ważna spójność
... przekona świadomego konsumenta, że Shell to marka dla niego? Podsumowując, komunikacja brandu to kompleksowy i skomplikowany proces. Osoby zarządzające reputacją marki i wizerunkiem organizacji powinny pamiętać, że podejmowane przez firmę działania muszą być spójne z ideą przewodnią i tożsamością firmy. Tylko wtedy istnieje szansa na skuteczną ...
-
iPhone, Windows 8, Google Glass. 3 porażki w projektowaniu user experience
... firmy Symetria UX. Niestety doświadczenie już nie raz pokazało, że pomimo usilnych starań producenta takiego efektu nie udaje się osiągnąć. Grzech nadgryzionego jabłka Termin „user experience”, nieprzerwanie od początku nowego millenium zyskuje na popularności, jednak za jego popularyzację odpowiedzialna jest marka ... konkurenta firmy zarządzanej przez ...
Tematy: user experience, projektowanie UX -
Konsumenci wolą marki lokalne?
... a na trzeciej uplasował się Phillips. iPod firmy Apple zajął wyższą pozycję na rynkach krajów rozwiniętych. Marka ma znaczenie Jan Hofmeyr, Global Head of Insights ... Ameryki Łacińskiej wolą marki Philips i Panasonic. Samsung był wskazywany, jako ulubiona marka najczęściej przez konsumentów rosyjskich i węgierskich. „Wyniki pokazują, że konsumenci na ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe
... oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23%). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41%), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2%) oraz Channel – 6,8 ... dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są pod ...
-
Polski przemysł motoryzacyjny - wiraże i miraże
... samych fabrykach u dostawców produkcyjnych czy w firmach z tzw. otoczenia motoryzacyjnego (firmy logistyczne, dostawcy materiałów, catering etc.). Wartość eksportu przy ... modelu Syrena. Niezbyt udany pojazd przejęła inna marka – FSM Fabryka Samochodów Małolitrażowych z Bielska-Białej. Marka FSO, którą faktycznie reprezentowała Warszawa, ustąpiła ...
-
Jak budować relacje z klientami: Social Customer Care
... dla wielu firm. Chyba już wszyscy słyszeliśmy powiedzenie: „Nawet jeśli Twojej firmy nie ma w Internecie, to nie znaczy, że Twoi klienci o niej nie rozmawiają ... rolę w Customer Journey Map. Prawidłowo opracowane działania wzbudzą zaufanie klientów, którego marka potrzebuje, by być postrzeganą jako bliski przyjaciel. Im więcej pozytywnych rzeczy ...
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
... McDonald’s nabył również start up z branży sztucznej inteligencji (AI). Domino’s Pizza (marka fast food nr 5, wyceniona na 9,6 mld USD) i Chipotle (nr 9, wyceniona na ... marek świata BrandZ™ Top 100 Już po raz czternasty na zlecenie WPP eksperci firmy Kantar zajmujący się wartością marek przeprowadzili wycenę, która stanowi podstawę rankingu ...
-
Cross marketing wabi panie
... typowo kobieca marka – bielizna Chantelle Paris. Marka ta ... Marka piwa Redds kieruje swoją komunikację do kobiet z duszą – inspiruje je do tworzenia własnego, kolorowego świata na KreacjeRedds.pl. Kobiety dziś są bardziej świadome swoich potrzeb, coraz precyzyjniej dobierają miejsca i treści dla siebie. Coraz racjonalniej korzystają z sieci, a firmy ...
-
Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"
... czy na zakupy. Markety, urzędy i coraz częściej także prywatne firmy dbają o umieszczenie przed siedzibą rowerowych stojaków. Nie ... marka ma na ogół marginalne znaczenie, warto zauważyć, że niekwestionowanym liderem wśród producentów tej kategorii jest firma Romet. Na kolejnych pozycjach rankingu top producentów rowerów miejskich znalazły się firmy ...
-
Wyprawka szkolna: preferencje konsumentów
... przestrzeni ponad stu lat obecności na rynku artykułów szkolnych, wyrobił sobie opinię firmy, gwarantującej produkty najwyższej jakości. Drugie miejsce na podium zajęła założona w ... Na trzecim miejscu ex aequo razem z Nike znalazła się polska marka St. Majewski. Herlitz okazał się również bezkonkurencyjny w rankingu top produktów kategorii ‘Tornistry ...
-
Znamy wyniki BrandZ. Oto najcenniejsze marki świata 2018
... klientów, łączącym w sobie dane i technologie oraz światowej klasy kreatywność. Firmy inwestujące w marketing oparty na inteligencji i wspierające swoje marki siłą kreacji i idei zwyciężą ... 100 pozycję. W tegorocznym rankingu BrandZ Top 100 po raz pierwszy debiutuje też marka indonezyjska – bank regionalny BC, który osiągnął pozycję nr 99. Kluczową ...
-
BrandZ. Znamy najcenniejsze marki świata 2019
... firmy odnotowały dość skromny wzrost – odpowiednio o +3% i +2%, co zakończyło 12-letni okres dominacji tych gigantów technologicznych. Jeśli chodzi o ścisłą czołówkę (Top 10), na 6. miejscu pozostał Facebook, natomiast marka ... , które są warte łącznie ponad trylion dolarów. Przykładem jest marka Xiaomi (nowość w rankingu, nr 74, wartość 19,8 mld USD) ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... bardziej odporne na trudności i szybciej z nich wychodzą – komentuje Dyrektor Marketingu firmy Kantar Nathalie Burdet. - W 2020 roku udział handlu elektronicznego wzrósł z 12% ... czy wsparcie dla ruchów społecznych takich jak Black Lives Matter. Z kolei marka L’Oréal Paris z powodzeniem poszła pod prąd i – wbrew tendencjom panującym wśród ...
-
Oto najlepsze blogi e-commerce w kategorii "Dom i ogród"
... jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate. Spośród serwisów e-commerce w branży „Dom i ogród” wyróżnione zostały także: Fixero.com – jako marka posiadająca największy udział artykułów w całości ...
-
Spółki giełdowe a własność intelektualna
... marka jest jedyną rzeczą, prócz ceny, dzięki której mogą walczyć o klienta. Największa liczba znaków towarowych została zgłoszona przez firmy z branży spożywczej, medialnej i paliwowej. W przypadku przemysłu spożywczego liczba zgłoszeń można uznać za konwencjonalną. Standardem jest, że firmy ...
-
Architektura marek i strategie portfolio ofertowego
... zwrocie zarówno w efektywności operacyjnej firmy, jak i jest narzędziem podnoszenia wartości firmy jako całości. Efektem wprowadzenia tej strategii jest zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. Co rozumiemy pod pojęciem strategii architektury portfolio? Architektura marki to sposób, w jak marka firmy i wszystkie ofertowe marki, submarki ...
-
Dania gotowe: rynek zwolnił
... firmy musiały odczuć bardzo mocno. Sytuacja na dynamicznie rozwijającym się do niedawna rynku dań gotowych uległa zmianie. Ten segment produkcji spożywczej przystopował - mówi Marek Piątkowski, prezes Grupy Mispol, do której należy producent dań gotowych Agrovita. Zdaniem Marka ... się Bogdan Śliwa, wiceprezes ds. handlu i marketingu firmy Profi. Z ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... ponoszenie niższych kosztów związanych z działalnością operacyjną firmy, głównie produkcją. W ten sposób działa Toyota, która wybiera dostawców według kryterium innowacyjności, a nie ceny, przez co jej produktywność jest większa niż w przypadku konkurencji. Na obniżenie kosztów wpływa również marka, przy odpowiednio dużej skali, i synergie kosztowe ...
-
Strategia rozszerzania marki - rynek motoryzacyjny
... podstawą sukcesu całej firmy. Strategia rozwoju firmy to często strategia rozszerzania. Według analiz CODES Strategie, tam gdzie rynki są nasycone, firmy szukają nowych ofert, ... zobaczymy ich w Europie. Co planuje Volkswagen? Zanim pojawi się nowa marka Volkswagena, do gamy produktów firmy ma dołączyć nowy model roboczo nazwany „UP!”. To strategia ...
-
Ochrona prawna marki
... firmy. Jest to pierwszy model firmy z aspiracjami międzynarodowymi. Premiera jednak nie była udana. Prawnicy marki Audi złożyli pozew twierdząc, że istnieje zbyt duże podobieństwo między nazwą nowej marki chińskiego auta a nazwą modelu Audi Q. Sąd w Hamburgu w bardzo krótkim i szybko przeprowadzonym postępowaniu zdecydował, że chińska marka ...