-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... biznesowa to dziś krytyczny lub bardzo ważny środek wspierający wdrażanie strategii marketingowej. Firmy podkreślają przy tym, że kluczem do sukcesu jest spójność. ... w wykorzystaniu tradycyjnych narzędzi komunikacji (jak np. obsługa maili, kontaktów telefonicznych, czy zarządzanie dostawami). W komunikacji bazującej na nowych technologiach widać ...
-
Szefowie doceniają PR
... komunikacji przypisują swoim szefom. Na 5-stopniowej skali aż 4,46 pkt uzyskały odpowiedzi: Kierownictwo firmy uważa, że działania PR są ważnym narzędziem komunikacji ... wskazań. Najczęściej respondenci wskazywali na: Kreatywny projekt (52%), Rozumienie strategii marketingowej klienta (48%) oraz Wcześniejsze doświadczenia w branży klienta (36%). Na ...
Tematy: public relations, pr -
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... . Finansowa niezależność i stałe zatrudnienie, sytuuje baby-boomers wysoko na skali pożądanych klientów. Wymagają oni kreatywnej strategii marketingowej, która wywoła pozytywne zainteresowanie z ich strony i odzew w komunikacji z ust do ust. Warto także wykorzystać marketing wirusowy w sieciach tworzonych przez B2F. „Najwyraźniej, usługi finansowe ...
-
Portale społecznościowe a ochrona danych
... między najbliższymi znajomymi, przeobraziły się w media służące do masowej komunikacji, zrzeszające miliony użytkowników na całym świecie. Obecnie wiele firm postrzega strony takie, jak Twitter czy Facebook, jako cenny kanał komunikacji wewnętrznej lub marketingowej. Portale społecznościowe to jednak nie tylko ogromne możliwości, to także ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... formach promocji online. Jeszcze gorzej, gdy emarketer reprezentuje przekonanie, że pewne formy są nieskuteczne, a przy tym nieetyczne. Najczęściej dotyczy to komunikacji e-mail marketingowej. A ta niczym wino – im starsza tym lepsze efekty gwarantuje przy ograniczonych kosztach zakupu mediów i kreacji. I wreszcie pomiar skuteczności poczynając ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... , że te zapewnią im możliwość kontaktu w czasie rzeczywistym w wybranym kanale komunikacji, a zobaczymy, przed jakimi wyzwaniami staje współczesny marketing. Spróbujmy zebrać je w ... marketingowych używa zaawansowanych technologii (takich jak DMP czy platformy analityki marketingowej), które dają wgląd w dane zebrane z wielu źródeł. Jedynie cztery na ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... usługi a faktycznie wykonaną usługą. Luka 4: między świadczeniem usługi a treścią komunikacji z konsumentem. Luka 5: między oczekiwaną i otrzymaną usługą2. Powyższy model dzieli się ... miejsce i rola dla instynktu, "dobrego nosa", przeczuć i intuicji marketingowej, bazującej na wiedzy i doświadczeniu. Barbara Pałdyna pracuje jako Marketing Manager ...
Tematy: -
Które marki najbardziej skorzystały na Euro 2012?
... . Wśród znaków towarowych, które sponsorowały turniej lub nawiązywały do niego w komunikacji można wyróżnić 4 grupy. Do pierwszej grupy (‘Bez efektu’) należą marki, które ... ’) znalazły się te, które były kojarzone z EURO, ale dzięki umiejętnie prowadzonej akcji marketingowej jeszcze poprawiły swoją pozycję. Trzecia grupa marek to tzw. ‘Czarne konie’ – ...
-
Praca w branży PR XI 2012
... w październiku. Ten spadek jest spowodowany mniejszym zainteresowaniem firm specjalistami od komunikacji. Jeszcze w październiku firmy oraz instytucje opublikowały w sumie 70 ofert. ... się taka wzmianka, przeważnie dotyczyła branży interaktywnej, IT lub marketingowej. W przypadku firm najwięcej ogłoszeń dotyczyło branży doradczej/szkoleniowej. Z 98 ...
-
6 sposobów na skuteczny marketing internetowy przy ograniczonym budżecie
... dokładnie monitorować efektywność swoich kampanii, identyfikować najbardziej efektywne kanały komunikacji i optymalizować swoje działania w oparciu o rzeczywiste dane. Google Analytics ... promocji Wybór odpowiednich kanałów promocji jest kolejnym elementem skutecznej strategii marketingowej przy ograniczonym budżecie. Skoncentrowanie się na kanałach, ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... nie kończy się rozdaniem nagród. W erze CRM konkurs powinien być początkiem komunikacji profilowanej. Jest on bowiem idealnym pretekstem do zbudowania bazy danych ... jednym z celów jest tworzenie bazy danych, stanowią przejaw bardzo mądrej polityki marketingowej powiązanej z budowaniem lojalności klienta, a przy okazji zyskiwaniem kompleksowej wiedzy ...
Tematy: -
Polskie programy lojalnościowe
... obniżenie wskaźnika klientów rezygnujących z ich usług/produktów oraz uzyskanie informacji marketingowej o uczestnikach. Nie bez znaczenia jest również sterowanie ... realizację obiecanych korzyści (nagród, usług, przywilejów), - zbyt skomplikowany sposób komunikacji na temat programu, - a także oczekiwanie przez przedsiębiorstwo natychmiastowych ...
-
Help desk i polski rynek
... kontakt z konsumentami, przez co ma wpływ na kreowanie i realizację strategii marketingowej firmy. Zbiera też informacje na temat potrzeb i oczekiwań klientów oraz wizerunku firmy ... komunikacji w jednym miejscu i ujednolicenie procedur – jeden numer kontaktowy help desk. 3. Stworzenie i obsługa wielokanałowego systemu komunikacji między klientami a ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... organizacjach, programach, które mogą stanowić potencjalny kanał komunikacji (baza pośrednich kanałów komunikacji) Potencjalnych sytuacjach kryzysowych Zarządzanie informacjami ... firma Y prowadzi sprzedaż gadżetów reklamowych. Na podstawie analizy mediów z branży marketingowej ma na bieżąco dostęp do informacji na temat ruchów personalnych w ...
-
10 najważniejszych trendów w e-commerce. Co przyniesie rok 2017?
... otrzymać zamówienie tego samego dnia – zauważa Kit Smith, content writer w firmie marketingowej Brandwatch. Trend nr 3: Kanał mobilny Mobile is the King – to hasło ... przez specjalistów z branży. Wszystko dlatego, że przestają być jedynie kanałem komunikacji i budowania wizerunku. Dziś równie istotna jest ich funkcja sprzedażowa. Według ekspertów ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... formułujmy komunikat sprzedażowe nie uciekając się do języka reklamy i marketingowej perswazji opartej o wezwanie do zakupu. Mówmy językiem korzyści i dajmy się klientowi ... decydujący o wyborze dostawcy, jest przede wszystkim świadomą jednostką, biorącą udział w procesie komunikacji. Planując istotny zakup bardzo często wie, czego potrzebuje i ...
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
... zmiana zachowań konsumenckich, zasadniczo zmieniła sposób w jaki dzisiaj biznes myśli o budowaniu komunikacji i relacji z odbiorcami. Większość ekspertów weCAN wskazuje, że po początkowym szoku ... . Współpraca ponad granicami CANual Report to unikalny raport branży marketingowej obejmujący aż 15 rynków Europy Środkowo-Wschodniej. To materiał stworzony ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... social media, firmy zwiększają właśnie tam swoją obecność. Wykorzystują najpopularniejsze kanały komunikacji do promocji produktów i marek. Sieci społecznościowe rządzą się innymi prawami niż ... planów kontentu dla social media, edycji zdjęć i wideo, opracowywania strategii marketingowej i jej wdrażania freelancerzy są dla ciebie. Nie da się zrobić ...
-
Nowy serwis Tele-Fonika Kable
... oczekiwania naszych klientów oraz wymagania stawiane przed taką formę prezentacji marketingowej" - mówi Wojciech Wiltowski, specjalista ds. marketingu TELE-FONIKA Kable SA. ... rozwijać tę formę komunikacji z naszymi partnerami. Witryna w nowej formule jest również ważnym narzędziem komunikacji wewnętrznej, szczególnie w sferze komunikatów ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... takich narzędzi. Również sytuacja, w której firma zlecająca zbudowanie serwisu www bazuje na zdaniu i ocenie agencji marketingowej, jest jeszcze rzadko spotykana. Jeśli jednak nawet taki model komunikacji zaistnieje, nie oznacza to jeszcze sukcesu projektu. Dlaczego? Specyfika internetu, jego złożoność oddziaływania i możliwości interakcji ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... tego dochodzą 2 kanały na YouTube, które uczelnia wykorzystuje przede wszystkim do komunikacji marki i wzmacniania siły brandu. Jeden (stworzony w lutym 2009 r.) zamieszcza przede ... szkół, czy też okażą się kolejnym punktem do odhaczenia w strategii marketingowej. Nasze uczelnie muszą ciężko pracować, żeby dogonić uniwersytety z Europy Zachodniej czy ...
-
Targi branżowe w Polsce 2011
... sektorów gospodarki na temat możliwości wykorzystania targów, jako instrumentu marketingu i komunikacji w biznesie. Uczestnicy targów - wystawcy i zwiedzający, nie rezygnują z wydatków na ... praca na dwóch terenach przez pewien czas i naturalnie aktywizacja działalności marketingowej, na którą pozwala NCT – dodaje Bogusław Zalewski. Rok 2012 – jaki ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
... Socialbakers wskazuje przedsiębiorstwa, którym udało się wprowadzić w życie otwartą i responsywną metodę komunikacji. Firmy ze standardem „Socially Devoted” mogą służyć jako wzór do ... w czasie rzeczywistym i platform takich jak Twitter do swojej strategii marketingowej w zakresie social media. Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny ...
-
Jak przygotować prezentację?
... to, czy w postaci hollywoodzkiego hitu, najnowszego bestselleru czy też efekciarskiej prezentacji marketingowej. Każdy z nas jest autorem opowieści, bez względu na to, czy ... , w nieformalnym komentarzu, prezentacji w programie PowerPoint czy też innej formie komunikacji biznesowej. Możliwe, że jedna historia nie wyczerpie tematu, do którego szukasz ...
-
Zadania menedżera ds. social media
... ludźmi na różnych etapach ścieżki zakupowej i szybko rozwiązywać problemy klientów. Potrzebne umiejętności: Umiejętność skutecznej komunikacji, szybka adaptacja do nowych sytuacji, spokój, chęć rozwiązywania problemów klientów 5. Zarządca ... ds. social media może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu w działalności nie tylko marketingowej ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
... i odwołujące się do poczucia estetyki – ocenia Żaneta Najda z agencji marketingowej Main Consulting. W ostatnich latach firmy i banki zainwestowały w polską kulturę i sztukę ... Wspiera również Chór Stuligrosza – Poznańskie Słowiki – wylicza Magda Kopcińska, kierownik zespołu komunikacji społecznej i pracowniczej w PKO BP. Także pozornie niezwiązane z ...
-
7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
... zaawansowani technologicznie, edukują się i wymagają od przedsiębiorstw innowacyjnych metod komunikacji. Aby sprostać wymaganiom współczesnego konsumenta, należy na początku poznać jego ... precyzyjne, a marketerzy będą otrzymywać gotowe, optymalne sposoby na stworzenie skutecznej kampanii marketingowej. Zanim to jednak nastąpi, warto zainteresować ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... klientów na grupy, według ich charakterystyki i zachowania, to standardowe działanie, umożliwiające m.in. zrozumienie ich potrzeb i dopasowanie do nich oferty oraz marketingowej komunikacji. Dzięki Big Data proces ten można usprawnić, a sama segmentacja staje się bardziej precyzyjna. Można również pozyskać informacje z zakresu stylu i stadiów ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK. Promocje e-mailowe większym ... celów marketingowych oraz zgody na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej. - Firmy powinny odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wiadomości promocyjne ...
-
Zmiany Google i co jeszcze? SEO i SEM 2019
... akcji bezpośrednio z reklamy na YouTube, sporo zmienił w planowaniu strategii digital marketingowej oraz optymalizacji obecnych działań dla klientów z większym budżetem. W tym ... Linke, Starszy Specjalista ds. Marketingu w Grupie TENSE. Omnichanel – różne kanały komunikacji, jeden cel Chodzi o taką integrację narzędzi do komunikowania się z odbiorcą, ...
-
Jak ostatnie 10 lat zmieniło SEO i content marketing?
... się również na rodzaj tworzonego contentu oraz na ton i styl komunikacji. W miarę jak technologia umożliwiła gromadzenie i analizę dużej ilości danych o użytkownikach ... AI, czyli przyszłość SEO i content marketingu Kierunków rozwoju branż SEO jak i content marketingowej może być wiele, ale już teraz jesteśmy w stanie wymienić kilka trendów ...
-
Wykorzystanie Infolinii w Polsce - Raport
... kontakt z klientem staje się niezbędnym elementem współczesnej strategii marketingowej. Coraz więcej firm rozpoczęło uruchamianie tzw. infolinii, ... 63) – stanowią one 11% wszystkich przedsiębiorstw posiadających tego typu kanał komunikacji z klientami. FUNKCJONOWANIE POLSKICH INFOLINII Zdecydowana większość polskich infolinii funkcjonuje w dni ...
Tematy: -
Olimpiada w internecie
... marketingowej PKO Banku Polskiego. Mamy nadzieję, że adres www.sport.pkobp.pl stanie się źródłem rozrywki i informacji dla wszystkich miłośników sportu i że uda się choć w pewnym stopniu przenieść pozytywne emocje z nim związane w świat wirtualny. – mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO ...
-
POLAR w internecie
... jej produktów klientom oraz partnerom handlowym. Serwis, który właśnie uruchomiliśmy, jest jednym z elementów realizowanej strategii marketingowej marki Polar" – komentuje Joanna Kubiak, specjalista ds. komunikacji w Whirlpool Polska, firmie będącej właścicielem marki Polar. Witrynę internetową zaprojektowała i utworzyła agencja interaktywna Super ...
-
Trafić z ceną
... to w klasycznym ujęciu marketingowym jeden z czterech kluczowych elementów tzw. mieszanki marketingowej (obok produktu, dystrybucji i promocji). Analiza zachowań zakupowych polskich konsumentów, a ... , co się podoba czy też nie podoba, ani też pod kątem komunikacji czy istotności przekazu – chodzi o to, czy konsument wyda swoje pieniądze na ...