-
Edelman Trust Barometer 2016: mamy kryzys zaufania
... Barometer to coroczne międzynarodowe badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 17 lat przez Edelman – największą na świecie sieciową firmą specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony przez Edelman Intelligence na grupie 33 000 respondentów w 28 krajach w okresie od 13 października ...
-
Zimowe wyprzedaże nie rozpieszczają?
... . Po świętach Bożego Narodzenia analiza skupiła się na tym, co sprzedawcy e-commerce oferowali jako zimowe wyprzedaże. „Niektóre sklepy internetowe w swojej komunikacji marketingowej ogłaszały, że obniżki cen sięgają 50 i więcej procent. Przeprowadzona analiza dowodzi jednak, że na aż tak pokaźne obniżki kupujący trafiali ...
-
Poszukiwane zawody 2017: po kogo będą stać w kolejce?
... i seniorskie – czyli pracowników, którzy są na pierwszej linii kontaktu z klientem. W 2016 roku firmy starały się budować swoje pomysły na omnikanałowości komunikacji marketingowej. Do tej pory w wielu firmach oddzielano tradycyjne kanały od digitalu, co powodowało, że komunikacja marek nie była spójna lub część ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... uwzględnieniem wygody dla klientów oraz propozycji produktów i usług dostosowanych do "szybkiego" trybu życia, szczególnie w dużych miastach. Koncepcja „fun” i charakter komunikacji marketingowej jednoznacznie wskazują na ukierunkowanie firmy na młodych konsumentów, jako docelowy segment tej sieci. SKLEPY MAŁOFORMATOWE DO 100 M2 POWIERZCHNI ...
-
Pomysły na prezenty świąteczne znajdziesz w mediach
... z Twittera, gdzie podawanie dalej postów jest bardziej naturalne niż udostępnianie treści na innych platformach społecznościowych – komentuje Magdalena Pawłowska z Działu Komunikacji Marketingowej IMM, autorka badania. Które posty angażują najbardziej? W kategorii najbardziej angażujących postów podium należy do Instagrama, przy czym dwa pierwsze ...
-
Analityka Big Data czyli dyskretna, ale udana kariera
... w chmurze obliczeniowej silnik sztucznej inteligencji, który w czasie rzeczywistym analizuje dziesiątki zmiennych. Te same dane wykorzystywane są przez Starbucks w komunikacji marketingowej. Na ich podstawie generowane są spersonalizowane oferty i mailingi reklamowe. Tymczasem, z punktu widzenia konsumenta, największym hitem jest wirtualny barista ...
-
Edelman Trust Barometer 2019: oczy zwrócone na pracodawców
... Barometer to międzynarodowe badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 19 lat przez firmę Edelman – największą na świecie sieciową firmę specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 33 000 respondentów w 27 krajach w okresie od 19 października do 16 listopada ...
-
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce. Jak to ugryźć?
... zakupów w kanale online. Technologia idealnie wpisuje także w najnowsze trendy w dziedzinie designu czy user experience. Jednak tempo wprowadzania tych zmian w sprzedaży i komunikacji marketingowej z wykorzystaniem AR, zależy przede wszystkim od ekonomicznych możliwości marek i otwartości konsumentów na tego typu innowacje.
-
Ekologia w biznesie - od biura po logistykę
... wyróżnić. Ale właśnie – czy pomiędzy kolorowymi nadrukami tekturowy karton nie wzbudzi sensacji? W dodatku takie eko-podejście do produktu można wykorzystać w komunikacji marketingowej, zwracając uwagę wrażliwych ekologicznie konsumentów. Podobnie rzecz ma się z ekspozytorami produktów w sklepach, określanymi mianem materiałów POS lub POSM. W tym ...
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
... ? Tego właśnie dotyczy niniejszy artykuł. Na czym polega personalizacja treści? Personalizacja w kontekście działań online oznacza dostosowanie doświadczenia zakupowego i komunikacji marketingowej do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Można jej poddać przekaz reklamowy, oferty sprzedażowe, rekomendacje produktowe czy interakcje. Celem ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... sposobu produkcji, składu produktów czy formy i rodzaju opakowań do oczekiwań konsumentów. Ale też wiele ogranicza się jedynie do greenwashingu, czyli komunikacji marketingowej odwołującej się do ekologii przy jednoczesnym faktycznym braku lub minimalnych działaniach w tym zakresie. Należy się jednak spodziewać, że konsumenci w coraz ...
-
Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową?
... reklam". W ostatnim czasie tendencja ta straciła jednak na sile - blisko 9 na 10 osób stosujących bloker reklam akceptuje jednocześnie różne formy komunikacji marketingowej, a kolejne 60% nie blokuje wszystkich witryn. To wyzwanie dla twórców treści i strategii marketingowych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na jak ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... Choć sezonowość wydatków reklamowych zwykle najwyższą dynamikę osiąga w ostatnim kwartale roku, gdy okołoświąteczne aktywności marek nabierają największego tempa, w przypadku komunikacji marketingowej online ostatni trymestr roku 2023 był nieco słabszy. Tempo rozwojowe reklamy cyfrowej osiągnęło wówczas 10%. Jednakże dzięki wcześniejszym kwartałom ...
-
Jak reklamy wpływają na dzieci i czy możemy je chronić?
... rzeczywistości Reklamy, które dzieci zazwyczaj akceptują bezkrytycznie, mogą kształtować ich postrzeganie świata. Od kiedy jednym z głównych kanałów komunikacji marketingowej są influencerzy, reklamy coraz częściej przedstawiają wyidealizowaną wersję rzeczywistości, która nie odzwierciedla złożoności codziennego życia. Dzięki oprogramowaniu do ...
-
Euro 2024, czyli wielka piłka i etyczne rozterki
... , zaangażowania czy wiary w zwycięstwo na wizerunek swojego produktu lub usługi? Może właśnie to czyni ze sponsoringu sportowego tak skuteczne narzędzie w komunikacji marketingowej. Jak pokazuje przeprowadzone przez nas badanie, Polacy bardzo dobrze reagują na różnego rodzaju formy sponsoringu, w jednej chwili mogą stać się ...
-
Akwizycje a strategia marki
... na rynku, informowanie jak firma się zmienia i dokąd zmierza. Strategia marki to także prezentowanie zmian i nowych inicjatyw. Z perspektywy komunikacji rynkowej i marketingowej strategia marki to dialog z otoczeniem, informowanie o działaniach firmy, narzędzie zarządzania obrazem rynkowym firmy. Komunikacja po akwizycji to podstawa akceptacji ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... strategii marketingowej. W firmach osiągających słabsze wyniki od średniej podobnego zdania jest mniej niż 1/3 menedżerów. Wsparcie zarządu pomaga nadawać wyższy priorytet planowanym wydatkom na marketing, co w rezultacie zwiększa skuteczność działań w tym obszarze i przekłada się na rezultaty biznesowe. 5) Utrzymywanie wielu kanałów komunikacji ...
-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
... na rynkach zagranicznych jest dopasowanie strategii marketingowej do specyfiki lokalnych kanałów komunikacji. Jak pokazuje raport, poszczególne kraje wyraźnie różnią się w zakresie preferencji dotyczących platform reklamowych, jak i skutecznych metod komunikacji. Działania cross-channel, czyli łączenie różnych form komunikacji, takich jak reklamy ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... nie jest ona zintegrowana z zadaniami i obowiązkami pracowników. Siła strategii marketingowej zaczyna się od myślenia i planowania, od obserwacji rynku i zidentyfikowania ... , sposobów jej komunikacji, atmosfery w salonach oraz obsługi. Obecnie na każdym szczeblu w firmie, przed podjęciem decyzji handlowej, marketingowej, produkcyjnej, pierwszeństwo ma ...
-
Wskaźnik double opt-in – jak i dlaczego go mierzyć?
... podwójnej zgodzie odbiorcy, pozwala firmie zadbać o wysoką jakość adresów od samego początku ich zbierania, a tym samym – zapewnić większą wydajność komunikacji e-mail marketingowej. Doświadczenie pokazuje, że baza generowana za pomocą DOI ma zdecydowanie lepsze wskaźniki otwarć i kliknięć od tych zbieranych metodą single opt-in ...
-
Synergia działań marketingowych
... A to przecież konsument jest najważniejszym sprawcą prawdziwej zintegrowanej kampanii marketingowej, nastawionej na maksymalną synergię działań podejmowanych w obrębie realnego i ... komunikacji na jednym generycznym insighcie dedykowanym dla marki. Świat marki to jej wizytówka, to jakby DNA zaszyte w indywidualnej estetyce i języku komunikacji ...
-
Media społecznościowe: wykorzystanie w PR
... przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów przy współpracy z PRoto.pl. Niemal wszyscy badani (93 proc.) zadeklarowali włączenie mediów społecznościowych do komunikacji PR lub marketingowej. To o prawie 10 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku. Facebook, YouTube i wzrost Twittera Na Facebooku znajduje się jeszcze więcej ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
... do planowania strategii marketingowej własnej firmy warto wziąć pod uwagę oba serwisy. Grupa docelowa firmy oraz wyznaczone cele marketingowe powinny określić, który z kanałów pozwoli zrealizować zamierzone rezultaty. W ostatnich miesiącach powoli zmienia się podejście właścicieli firm do tych kanałów komunikacji. Jednak ta część ...
-
Markowe wydarzenia
... event marketing. Należy pamiętać, że kiedy firma staje się marką, strategia komunikacji musi założyć te same komunikaty we wszystkich punktach kontaktu z ... Manager w agencji reklamowej, był dyrektorem strategicznym. Obecnie jest wspólnikiem w Agencji Marketingowej TANDEM e-mail: tandem@tandem.pl PRZYPISY: 1 Ewa Ratuszna, Inwestycje w lojalność klienta ...
Tematy: -
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... zarządzające. Skuteczna strona internetowa to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej Stworzenie strony internetowej jest podstawą wśród przedsiębiorstw, które pragną ... konsumentom dwustronnej komunikacji), możliwość przeglądania treści strony za pomocą różnych urządzeń elektronicznych, komunikacja (wszystkie sposoby komunikacji ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... aktywne. Tego typu profil użytkowania może być bardzo przydatny w komunikacji opartej na obydwu mediach. Do istotnych korzyści należy fakt, ... miernikami zaangażowania do marki. Analiza wyników pokazała interesujące rezultaty z perspektywy marketingowej, zarówno w zakresie zaangażowania w markę, jak i w kontekście synergii obydwu mediów. Badane ...
-
Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
... traktowało ten rynek jako mało interesujący i jeszcze niedojrzały obszar komunikacji. Teraz to właśnie mobile jest na świeczniku i na popularności zyskuje smart ... Technologies. Reklama mobilna nie jest po prostu kolejnym trendem w branży marketingowej. Mobile marketing z wykorzystaniem danych na naszych oczach staje się jednym z najważniejszych ...
-
Audio marketing w świecie online
... odbiorców. Podcasty jako narzędzie komunikacji marki Podcasty stają się jednym z najbardziej dynamicznych narzędzi w dziedzinie marketingu dźwiękowego. Właścicielom brandów oferują możliwość dostarczania treści, rozmów i wartościowej informacji w formie dźwiękowej. Włączanie podcastów do strategii marketingowej, może budować lojalność klienta ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
... komunikacji, wcale nie komunikuje się z wieloma odbiorcami na osobistej stopie. Pozytywny i negatywny styl komunikacji Kolejna zasada dotyczy stylu komunikacji z potencjalnymi klientami. Badania wykazują, że najlepiej jest prezentować informacje w pozytywnym świetle. Negatywny styl komunikacji ... możesz je zastosować w kolejnej kampanii marketingowej ...
-
10 sposobów na skuteczny e-mail marketing
... przygotowaną komunikację e-mail marketingową. Właściwy przebieg szybkiej akcji marketingowej wiąże się z powitaniem wszystkich nowych użytkowników mailem powitalnym albo ... odbiorców na wysyłaną przez Ciebie komunikację. Testuj tematy wiadomości, sposób komunikacji z subskrybentami, design newslettera oraz Call-to-Action. Brak testów przyczynia się ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... interakcja nie jest wyizolowana od pozostałych. Z punktu widzenia skuteczności marketingowej możemy stwierdzić, że kluczem do wiedzy o konsumentach i ich ... roku 2014 dostępne staną się zestandaryzowane informacje o zachowaniach konsumenckich w wielu kanałach komunikacji, co pozwoli firmom zrozumieć prawdziwy przebieg ścieżki prowadzącej do zakupu ...
-
Trendy w polskiej bankowości
... CRM nie są celem strategii marketingowej, ale służą efektywnemu osiągnięciu takich celów. Sami bankowcy oceniają, że wielokanałowość i nowe technologie w istotny sposób przyczynią się do zwiększenia zyskowności działalności bankowej. 23 proc. przedstawicieli największych banków uważa, że elektroniczne kanały komunikacji zadecydują o skuteczności ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
... klientów (użytkowników serwisu) do przesłania innym użytkownikom informacji marketingowej, stwarzając tym samym okazję do lawinowego rozprzestrzeniania i oddziaływania komunikatu ... przekłada się również na zaufanie do oferowanych produktów; Stosunkowo prosty sposób komunikacji. Trend Web 2.0 – moda czy szansa biznesowa? Termin Web 2.0 robi ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... na markę, która pozwoli uwypuklić jej wartość, obietnicę, wyróżnik rynkowy. Historia w komunikacji to scenariusz czerpiący z najważniejszych cech produktu czy usługi, który pozwala wykreować ... nam i naszym dzieciom nieocenione emocje. I to widać na każdym kroku ich marketingowej polityki. To samo tyczy się Google czy Singapur Airlines – nie sposób ...
-
Co czeka social media w 2014 r.?
... Zaobserwujemy coraz większe znaczenie social media w budowaniu spójnej strategii content marketingowej. SM stanie się najlepszym miejscem pierwszego kontaktu z ... komunikacji. W Stanach już mówi się o nastolatkach, którzy znudzili się Facebookiem i przechodzą na kanały mniej chaotyczne, z mniejszą ilością contentu, przeznaczone bardziej do komunikacji ...