-
Skargi konsumentów: powstaje system klasyfikacji
... niezadowolone, połowa (około 20 milionów osób) zwróciła się o pomoc do organizacji zewnętrznej (źródło: Eurobarometr 69.1). Z badań Komisji Europejskiej wynika, że w Europie istnieje ponad 700 organizacji, do których konsumenci zwracają się ze skargami na przedsiębiorców. Choć niektóre stosują zaawansowane i szczegółowe systemy sprawozdawczości ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... 20 sklepach Mango w Hiszpanii. Marka o zasięgu międzynarodowym jest pierwszą firmą modową w Europie, która zaczęła oferować to wyjątkowe doświadczenie muzyczne w swoich punktach ... To nasze najnowsze rozwiązania, które w USA, Azji czy też w Europie Zachodniej cieszą się ogromną popularnością. – mówi Aleksandra Potrykus – Wincza, Country Manager Poland ...
-
System kaucyjny to dopiero początek, czyli (r)ewolucja w branży tworzyw sztucznych
... ochrony środowiska. 3. Zmiany popytu na rynku europejskim Branża tworzyw sztucznych w Europie stoi w obliczu wyzwań związanych z globalnymi zmianami popytu i sytuacją gospodarczą. Kluczową rolę odgrywają tu Niemcy, jako największy konsument tworzyw sztucznych w Europie. Niestety, gospodarka tego kraju już od kilku lat tkwi w głębokiej stagnacji ...
-
ECK: prawa pasażera linii lotniczych
... pokazujący sytuację pasażerów linii lotniczych w Europie. Raport został opracowany na podstawie skarg i zapytań konsumenckich zgłaszanych do Centrów w 2006 r. Z ... . W przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu, konsument powinien uzyskać informacje do zakupu jakich zamienników jest upoważniony. Konsument powinien mieć też możliwość wystąpienia do ...
-
Stabilność finansowa konsumentów 2010
... europejskich przede wszystkim ze względu na większy optymizm panujący w tych krajach Ameryki Północnej. Od stanowiącej punkt odniesienia edycji z 2007 r. w Europie znacznie wzmogło się doświadczanie problemów finansowych. Towarzyszy mu podwojenie się wskaźnika pesymizmu dotyczącego własnej przyszłości finansowej wśród osób prowadzących gospodarstwa ...
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... 300 największych detalistów w całej Europie, jest częścią najnowszego raportu na temat branży handlu detalicznego, przygotowanego przez Economist Intelligence Unit (jednostka badawcza związana z tygodnikiem The Economist) a wspartego przez MasterCard: The I Factor: how consumer demand is driving retail innovation (Ja - konsument: w jaki sposób ...
-
Zakupy online. Jak kupują Europejczycy?
... . Spośród nabywców, którzy w 2017 roku kupowali w zagranicznych serwisach, około 67% wybrało sklepy zlokalizowane w Europie, tyle samo kupowało w serwisach zlokalizowanych na innych kontynentach. 39% klientów sklepów internetowych w Europie wybrało serwisy w sąsiednich krajach. 44% nabywców wybrało Chiny, a 31% - USA. Według raportu, większość ...
-
Nowa era prywatności. Co zmieniło RODO?
... Holandii, Francji i Niemiec. – Te różnice może tłumaczyć liczba kampanii dotyczących ochrony danych osobowych, które były prowadzone w Europie w ciągu ostatniego roku. Lepiej poinformowany konsument staje się bardziej sceptyczny – mówi Ewelina Witek. Wiedza a działania i obawy Wyniki badania przeprowadzonego przez Deloitte świadczą o wysokim ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... że są bardziej zaniepokojone niż tydzień temu. Polska nie jest jedynym krajem w Europie, którego obywatele czują się coraz bardziej zaniepokojeni. W ciągu dwóch tygodni od ostatniego badania ... atrakcyjne promocje i obniżki poluje połowa z nas. Również co drugi polski konsument stara się kupować lokalne marki, a 42 proc. z nas wybiera produkty ...
-
Społeczności internetowe przyszłością sieci
... do jakiego stopnia internauci angażują się w nowe usługi dostępne obecnie w sieci. Z powodu zwiększonej penetracji szerokopasmowych łączy w Europie, użytkownicy mają obecnie więcej okazji do korzystania z Internetu. Internauci w Europie co najmniej raz w miesiącu odwiedzają serwisy społecznościowe (23 proc.), zaś fora internetowe odnotowały 30 proc ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... na 11. miejscu Austria z sektorem logistycznym o wartości blisko 1,3 mld euro. Logistycy, zarówno w Europie, jak i poza nią, są przekonani, że pomimo chwilowego spowolnienia w światowym ... że problemy w łańcuchach dostaw, które rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowała wojna w Europie, pogłębią się w bieżącym roku. To z kolei sprawia, że 68% ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... planowany wzrost rynku internetowego w 2012 roku to 16%. Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost ... wzmocnione poradą ze strony sprzedawcy jest tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument". - wyjaśnia Krzysztof Badowski. "Oznacza to, że więksi detaliści powinni odejść ...
-
Branża telekomunikacyjna: nadeszły niespokojne czasy?
... podobnie jak wymogi prawne do dystrybuowania jej na rynku. W Europie trwają prace nad stworzeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego, który ma pomóc w ujednoliceniu ... . Widać to także na polskim rynku – tłumaczy Piotr Mieczkowski. Konsument w centrum zainteresowania 82% respondentów badania wskazało zarządzanie doświadczeniami klientów jako priorytet na ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... plastikowych toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów – wskazało go 32% respondentów ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... się o swoje zdrowie ( 66 proc.). Jesteśmy pod tym względem na drugim miejscu w Europie za Hiszpanią (75 proc.). Na świecie najwięcej osób niepokojących się o własną kondycję ... zdrowie bliskich osób. To powód do zmartwień dla 82 proc. badanych i najwyższy wynik w Europie. Także tu globalnie wyprzedzają nas Chiny, choć niewiele, bo o 1 pp. Zarówno w ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
... odsetek (budownictwo, dobra trwałego użytku). Co się stanie, jeśli nastąpi kolejny poważny kryzys finansowy? Niedawne zakłócenia, jakich doświadczył sektor bankowy w Europie i Stanach Zjednoczonych, rodzą uzasadnione pytanie: jaki byłby wpływ kryzysu kredytowego na niewypłacalność przedsiębiorstw? Według naszych szacunków kryzys finansowy, taki jak ...
-
Jak Polacy spędzają urlop
... % urlopowiczów wyjeżdża dwa razy w ciągu roku, a na częstsze eskapady może sobie pozwolić tylko 3% spędzających wakacje poza domem. Podróżując po Polsce i Europie najczęściej wybieramy samochód – odpowiednio 64% i 59% odpowiedzi. Wraz ze wzrostem liczby przewoźników lotniczych rośnie także liczba korzystających z oferowanych przez nich ...
-
Szkodliwy hałas
... stylu życia, tradycji, uwarunkowań historycznych i klimatycznych, hałas stanowi poważny problem w całej Europie. Do tego stopnia, że rocznie ok. 10 milionów osób zmienia ... firmy AEG-Electrolux. Informacje o badaniu Niezależny projekt badawczy na temat hałasu w Europie został zrealizowany na zlecenie AEG – Electrolux w styczniu b.r. przez Market ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... Pałka, menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte. Ogólne zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Europie jest duże, ich rzeczywista sprzedaż będzie jednak różna w poszczególnych krajach, ... 480 km. Z raportu Deloitte wynika, że ilość pieniędzy, które respondenci w Europie są w stanie przeznaczyć na zakup auta znacznie się od siebie różni w ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... potrzebuje. Mimo to pod względem robienia zapasów nadal jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie, razem z mieszkańcami Wielkiej Brytanii. Wśród europejskich konsumentów, którzy szukają ... proc. i 10 proc. naszych respondentów. We wszystkich badanych przez nas krajach w Europie tą drogą najczęściej decydujemy się kupować właśnie rzeczy z tych dwóch ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... i odbierają w sklepie elektronikę (13 proc.), a także jedzenie w restauracjach (12 proc.) – w tym przypadku popularność tej formy zakupu urosła w ciągu miesiąca o 3 pp. W Europie najbardziej przekonani do tej formy zakupów wydają się być Holendrzy. Najczęściej kupują online i odbierają osobiście jedzenie w restauracjach (15 proc.). Na ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... unikają zamawiania gotowych posiłków, ze względu na wykorzystanie plastikowych opakowań – mówi Irena Pichola, partner, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej. Coraz popularniejsze produkty lokalne Wielu Europejczyków w ostatnim roku częściej wybiera towary regionalne (60 proc.), pochodzące ze równoważnych upraw oraz ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... , co świadczy o rosnącej pozycji Polski na globalnym rynku dóbr luksusowych – komentuje Tomasz Wiśniewski, Partner w Dziale Deal Advisory, Szef Zespołu Wycen w Europie Środkowo-Wschodniej, KPMG w Polsce. Rosnąca liczba zamożnych Polaków napędza rynek Liczba potencjalnych nabywców dóbr luksusowych stale rośnie, a ich wynagrodzenia sukcesywnie się ...
-
Czarna lista stacji paliw - c.d.
... przez Ministra Gospodarki. System monitorowania i kontrolowania jakości paliw, który ruszy 1 stycznia 2004r. wzorowany jest na rozwiązaniach belgijskich – jednych z najefektywniejszych w Europie. Przeprowadzona w Belgii przed wejściem w życie systemu kontrola jakości paliw wykazała, że ok. 30% sprzedawanego paliwa nie odpowiadało normom jakościowym ...
-
Wyroby alkoholowe i Polacy
... Strong. Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po Polsce (44%), Europie (28%) lub innych kontynentach (6%). Konsumenci Lodowej dużo rzadziej podróżują ...
-
Silver economy
... Day we Wrocławiu – dojrzałe modelki prezentowały stroje znanych firm, udowadniając, że osoby starsze również mogą wyglądać modnie i atrakcyjnie. Badania przeprowadzone w Europie Zachodniej nie potwierdzają stereotypu, że osoby starsze boją się nowości i robią tradycyjne zakupy. 65% kobiet w wieku powyżej 50 roku życia ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... czy sprzedawców internetowych, wręcz przeciwnie – standardy raczej ulegają poprawie. Konsumenci coraz więcej podróżują po Europie i korzystają z udogodnień, jakie daje Wspólny Rynek, np. możliwości zakupów przez Internet w innych ... urlop w wysokości 25 proc. ceny wycieczki. W efekcie działania Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, konsument ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... niż opisy pochodzące od producentów. Natomiast doświadczenie jednego z największych w Europie internetowych sklepów z elektroniką, pokazuje, że osoby, które czytają opinie, ... za pomocą tradycyjnej reklamy staje się coraz mniej skuteczne. Współczesny konsument przejawia syndrom zmęczenia natłokiem informacji, którymi bombardowany jest każdego dnia ( ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
... . Funkcjonujący obecnie model zakupów z dostawą do domu zaczyna być zastępowany przez click & collect (zamów online i odbierz w sklepie). Liderzy click & collect w Europie Click & collect to nowoczesny trend e-commerce, który z sukcesem wdrażają liderzy europejskiego rynku FMCG online. Wiodące sieci detaliczne w Wielkiej Brytanii, czy ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... Marketingu, Endo.pl. Warto również przyjrzeć się wynikom badań na pozostałych rynkach w Europie. Finansowe zabezpieczenie transakcji jest szczególnie ważne dla hiszpańskich konsumentów – aż ... zawsze dobrze widoczny dla kupujących online niezależnie od tego, czy konsument wchodzi na stronę startową sklepu, czy bezpośrednio odwiedza stronę produktową ...
-
Polscy konsumenci z uśmiechem na twarzy
... spadki zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku, humory polepszyły się m.in. w Ameryce Północnej, Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. W Polsce wskaźnik podwyższył się o 5 punktów. Jak ... wolnych środków są oszczędności – odkłada na nie co trzeci polski konsument. Warto również zauważyć, że spada odsetek Polaków, którzy nie posiadają dodatkowych ...
-
Czy e-payment to już norma?
... tak jednak aż w połowie (53%) zbadanych przez idealo sklepów. W 20% przypadków konsument może wybierać wśród dwóch oferentów szybkich płatności, zaś odsetek sprzedawców ... . Serwis ten należy do grupy Naspers i ze swoim produktem jest obecny w 16 krajach w Europie, Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce. W Polsce PayU znany jest użytkownikom w dużej ...
-
Zakupy za granicą? Tak, ale raczej nie w Polsce
... wartość mobilnych zakupów w badanych krajach stanowi 32 proc. wszystkich płatności online. Większość konsumentów wciąż zamawia za pomocą urządzeń stacjonarnych, zwłaszcza w Europie Wschodniej i Centralnej: od Rosji (65 proc.), przez Polskę (73 proc.), a kończąc na Czechach (aż 76 proc.). Polacy masowo zamawiają zza ...
-
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
... rynku i odważnie inwestują w nowe technologie. Niedawno w Poznaniu otwarto pierwszy w Europie sklep, w którym nikt nie pracuje. Sprzedaż odbywa się bezobsługowo, sklepu nie obejmuje zakaz handlu w niedziele i święta, a za wszystkie zakupy konsument płaci za pomocą smartfona wyposażonego w skonfigurowaną aplikację. Fundament cyfrowego doświadczenia ...
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
... z innych funkcji smartfonu, aby zapewnić konsumentom lepsze wrażenia zakupowe. Jeśli konsument zezwoli aplikacji na dostęp do aparatu lub funkcji lokalizacji, może np. ... (kwartał IV, 2018 r.) wynika, że ponad 50 procent wszystkich transakcji zakupowych w Europie jest obecnie realizowanych przy użyciu urządzeń mobilnych. Współczynnik konwersji ...