-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
... proc. dotyczą kupowania poprzez social media – wynika z badania zrealizowanego dla PayPal przez Ipsos. Jak podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej, zakupy online robi już zdecydowana większość światowych konsumentów. 7 na 10 wykorzystuje w tym celu smartfona. Gotowych na to wyzwanie ma ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... Pod tym względem wyprzedziliśmy nawet Hiszpanów, którzy odnotowują największą liczbę zachorowań w Europie i najwyższe wskaźniki niepokoju we wszystkich pozostałych badanych przez nas kategoriach – mówi ... . Nieco poniżej globalnego trendu (40 proc.) plasuje się polski konsument, który jest gotów wydawać więcej na wygody i udogodnienia w postaci na ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... transgranicznych. Ankiety przeprowadzono na głównych rynkach konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej, w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej, czyli odpowiednio w ... (26%), uroda i kosmetyki (25%) oraz biżuteria i zegarki (20%). Co dziesiąty konsument, korzystający z oferty zagranicznych sklepów, nabywa w ten sposób gry online i video ...
-
Z jednej strony lęk o kradzież tożsamości, a z drugiej?
... . W przeciągu roku w naszym kraju wzrósł on aż o 15 pkt. proc. – z 49% do 64%. Poziom obaw w Polsce należy równocześnie do najwyższych w Europie – wyprzedzają nas jedynie Włochy (70%). Dla porównania w Holandii jedynie 37% konsumentów wyraża niepokój o kradzież swojej cyfrowej tożsamości, w Niemczech – 46%, a w Wielkiej ...
-
Prawa konsumenta on-line
... lub dokonują zakupów prezentów drogą elektroniczną. Zanim udamy się w podróż po Europie i po zakupy w innych krajach europejskich tak drogą tradycyjną, jak też poprzez ... oddało do dyspozycji Polskich konsumentów swoją nową, rozbudowaną stronę internetową www.konsument.gov.pl, której promocja rozpoczęła się także na portalach internetowych Onet, ...
-
Czynsze za nieruchomości przemysłowe w 2009r.
... Gurgaon (New Delhi) i Chakan (Pune) – odpowiednio 16,7% i 15,4%. Na rynku europejskim wystąpiła polaryzacja zmian stawek czynszu: w Europie Zachodniej odnotowano w ciągu roku spadek tylko o 3%, natomiast w Europie Środkowo-Wschodniej czynsze obniżyły się o ponad 12%. W krajach nadbałtyckich, tj. Łotwie, Estonii i na Litwie, spadki czynszów wyniosły ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... Reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego. W Stanach Zjednoczonych wydatki na marketing w ... 15-procentowego wzrostu w Wielkiej Brytanii i Niemczech, czyli na dwóch największych w Europie e-rynkach. Szacuje się, że ruch generowany przez tablety i ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2012
... POZIOMIE OD 6 KW. Sprzedaż nowych samochodów wciąż spada, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W lipcu dealerzy zanotowali najniższy popyt od półtora roku. Zdaniem prezesa Toyota Motor ... rok od 17 lat. – Obawiamy się, że to, co dzieje się w Europie może dotknąć Polskę i potencjalnie wpłynąć na spowolnienie gospodarcze w Polsce – podkreśla prezes ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... m.in. w Europie Zachodniej czy Japonii wiodący detaliści rozwijają swoją działalność poprzez ekspansję na nowych rynkach, m.in. na Bliskim Wchodzie, w Europie Środkowej i ... na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Płd., regionie Azji i Pacyfiku, ale też w Europie Wschodniej. W omawianym okresie 40 sieci rozpoczęło działalność na nowych rynkach otwierając 107 ...
-
Europejczycy a transport kolejowy
... w Zjednoczonym Królestwie (61 proc.), Irlandii (56 proc.) i we Francji (52 proc.). Wskaźniki zadowolenia poniżej średniej zanotowano w Niemczech, w Szwecji, we Włoszech i w Europie Wschodniej. Tylko 46 proc. Europejczyków uważa, że perony są łatwo dostępne (40 proc. w przypadku wagonów), a jeszcze mniejsza liczba konsumentów zadowolona ...
-
Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń
... do grup bankowych – sektora który jest uważany za lepiej rozwinięty technologicznie niż ubezpieczenia. Banki w Polsce są podawane za przykład innowacyjności w Europie, w zakresie wdrożenia obsługi online i aplikacji mobilnych. Jest wielce prawdopodobne, iż wybrane z nich wykorzystają swoje kompetencje w celu poszerzenia działalności na rynku ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
Przed nami wyniki najnowszego opracowania poświęconego kwestiom związanym z transgraniczną sprzedażą przez internet. Jak miewa się cross-border e-commerce? Jaki jest potencjał tej branży? Jak przedstawiają się zachowania konsumentów? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport opracowany przez Arvato - jednego z wiodących dostawców usług dla branży ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 45/2019
... samochodów na baterie. Jak pracujemy, czyli spojrzenie na okres aktywności zawodowej Polaków bez różowych okularów... Z badań wynika, że Polacy są w Europie w grupie najkrócej pracujących, a równocześnie świadczenia emerytalne pobierają najdłużej. Statystyczny Polak jest aktywny zawodowo 33,5 roku (podczas gdy np. przeciętny Islandczyk ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
... ich aktywności zakupowej w czasie poprzedzających Boże Narodzenie akcji wyprzedażowych. W Europie przedświąteczną okazją do zakupów w okazyjnych cenach jest przypadający w tym roku 29 ... jakości markowe produkty. Wg badania GfK pn. FutureBuy 42 proc. konsumentów w Europie zgadza się ze stwierdzeniem, iż w wielu kategoriach, w których robią zakupy, ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... proc. badanych z Polski. – Widać odwilż i uspokojenie nastrojów, ale o optymizmie wciąż trudno mówić. W Europie więcej pesymistów jest tylko w Hiszpanii i we Włoszech. Warto zauważyć ... Na podobnym poziomie (54 proc.) utrzymuje się on w Hiszpanii. Najwyższy w Europie poziom poczucia bezpieczeństwa deklarują Francuzi (57 proc.). – W przypadków Niemców ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... w sklepach stacjonarnych. Tylko 45 proc. Polaków deklaruje, że czuje się wtedy komfortowo. W Europie najbezpieczniej w sklepach czują się Holendrzy (62 proc.), a także wielu Włochów (60 proc ... grupie 18-34 lata (53 proc.). Pod względem obaw o zdrowie wyprzedzają nas w Europie tylko Hiszpanie, prawie trzy czwarte z nich lęka się o swoją kondycję ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... się w hotelu sięga już 40 proc., co jest trzecim, najwyższym wynikiem w Europie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duże są obecnie obawy przed koronawirusem? ... czerwca byliśmy na dziesiątym miejscu wśród wszystkich badanych krajów i na szóstym w Europie. Teraz mniejszy poziom lęku mają tylko Niemcy, Holendrzy i Belgowie – mówi Michał Pieprzny, ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... ciągu dwóch tygodni indeks niepokoju polskich konsumentów spadł o 7 pp., do -8 proc. W Europie spokojniejsi od nas zdają się być tylko Belgowie (-10 proc.) i Niemcy ... gotowa więcej wydać na różnego rodzaju zakupowe udogodnienia (trend convenience). Polacy pozostają w Europie liderami w robieniu zakupów na zapas. Ten zwyczaj utrzymuje się na mocnym i ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... raport „Global Marketing Trends 2021”, z którego wynika m.in., że co 4. konsument odwrócił się od marki, którą uznał za zbyt skupioną ... W ubiegłym roku te wskaźniki wyniosły odpowiednio 8 i 5 proc. Jan Michalski, Partner, lider Deloitte Digital w Europie Środkowej, przyznaje, że pandemia wymusza na firmach zmianę podejścia biznesowego i relacji ...
-
Handel detaliczny w strefie Euro: konsumpcja odporna na inflację?
... warunki finansowania najbardziej zagrażają specjalistom z branży modowej, domów towarowych i handlu elektronicznego. Wraz z nadchodzącym niższym wzrostem, uważamy, że zaostrzenie warunków finansowania w Europie jeszcze bardziej zwiększy ryzyko i obnaży słabości firm, które do tej pory były w stanie utrzymać się na powierzchni. Podczas gdy koszty ...
-
Gospodarka Polski rośnie, a Niemcy mierzą się z recesją
... 0,5 proc.) i stoją w obliczu ryzyka kolejnej recesji. Obecne szacunki na 2025 r. są tylko nieco bardziej optymistyczne – ze średnim wzrostem wynoszącym 2,9 proc. w Europie Środkowej, a w Niemczech – 1,3 proc. Optymizm w Polsce, pesymizm w Niemczech Od półtora roku we wskaźniku nastrojów gospodarczych Komisji Europejskiej (składającego się z oceny ...
-
Kto lubi tanio latać?
... prywatnych. Przyglądając się wynikom badania można zaobserwować, że ponad 20% mieszkańców Malezji i Tajlandii podróżuje samolotem przede wszystkim z powodów biznesowych, natomiast w Europie tylko 6% Niemców i 7% Francuzów wskazało cele służbowe, jako główny powód ich podróży. Niskie koszty, duży biznes Zaskakująco rzadko korzystają z usług tanich ...
-
Rynek konsumencki 2004
... produkty poza granice naszego kraju ważną informację stanowi fakt, że w Europie Zachodniej wzrasta liczba gospodarstw 1-osobowych. Następuje mniejsza konsumpcja (we Włoszech spadła o 3,5%). ... W naszym kraju największy wpływ na dokonanie zakupu wciąż ma cena (62%). W Europie czynnik ten także jest ważny, ale już nie tak wyraźnie – 51%. W porównaniu z ...
-
GTS przejmuje Energis
... osiągną w 2005 poziom blisko 400 mln złotych, co stawia nowy podmiot w pierwszym rzędzie alternatywnych operatorów w Polsce, oraz na pozycji lidera w Europie Środkowej”. „Decyzja o wyjściu Innova Capital z inwestycji była podyktowana znaczącym zainteresowaniem inwestorów strategicznych, którzy uaktywnili się po wejściu Innovy do spółki ...
-
Konsumenci i podejmowanie decyzji
... kolei do konsumentów z Azji bardziej przemawia postaci celebrities. Większość rzeczników na świecie (87 proc.) rekomenduje marki/produkty w oparciu o własne doświadczenie. Konsumenci w Europie chętniej rekomendują marki lub produkty na podstawie według ceny i zaangażowania firmy w działania na rzecz ważnych spraw i problemów, podczas gdy konsumenci ...
-
Zagraniczni inwestorzy chcą do Polski
... wskazuje Polskę jako jedną z lokalizacji, która oferuje największe możliwości zwiększenia dochodów w perspektywie 3 lat. Nasz kraj znalazł się na drugim miejscu w Europie Wschodniej zaraz po Rosji. Jednym z warunków sukcesu, nie tylko w Polsce, ale we wszystkich rozwijających się gospodarkach będzie unikalne podejście i dostosowanie ...
-
Konsumenci a usługi ubezpieczeniowe
... niż 1 ubezpieczenie na życie od tego samego ubezpieczyciela. Jest to drugi wynik w Europie po Włoszech, gdzie odsetek klientów posiadających więcej niż 1 ubezpieczenie na życie ... jednak, że gotowych do zmiany jest aż 59% polskich konsumentów. W Europie najbardziej likwidację szkód doceniają Niemcy – 80% klientów oceniających swoje doświadczenia z ...
-
Globalni konsumenci a kanały sprzedaży
... ich jako ważne. Są to zarówno młode jak i starsze osoby, żyjące głównie w Europie kontynentalnej. James Roper, Dyrektor Zarządzający IMRG (Interactive Media In Retail Group), ... rejonach jak Azja, Ameryka Południowa, gdzie e-handel ewoluuje w inny sposób niż w Europie czy Ameryce Północnej. Ze względu na fakt, ze tradycyjna infrastruktura IT była ...
-
Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze
... , w latach 2005-2011, wyrażona w miliardach złotych. Jak widać, nasz e-commerce stabilnie się rozwija. Co więcej, Polska od dwóch lat jest liderem w Europie, jeżeli chodzi o wzrost tego rynku. W 2011 r. wyniósł on 24% i był o niemal 8% wyższy od średniej europejskiej. Z jednej strony mamy duże wzrosty ...
-
Chińczycy kupują dobra luksusowe za granicą
... na rodzimych rynkach. Chińczycy będą coraz chętniej robić zakupy za granicą, w tym w Europie, która już jest drugim najczęściej wybieranym przez nich celem podróży. ... zegarki. Wprawdzie dochód klasy średniej w Chinach jest wciąż istotnie niższy niż w Europie, jednak liczebność tej grupy społecznej powoduje wzrost znaczenia towarów luksusowych w ...
-
Kredyty walutowe: drużyny pierścienia ruszyły do akcji
... , więc dotyczy ok. 1,5 miliona osób. Podobnie było gdzie indziej w Europie: 90 proc. kredytów w krajach nadbałtyckich pod koniec roku 2008 było denominowanych w ... r. w sprawie przeciwko Caixa d’Estalvis de Catalunya, Tarragona i Manresa. W sądach w Polsce i w Europie Do krakowskiego sądu wpłynął pozew o stwierdzenie nieważności umowy kredytowej na ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... „Europe B2C Ecommerce Report 2013”, Polska jest liderem wzrostu rynku e-commerce w Europie Środkowej, osiągając 24-procentową dynamikę i przewyższając o 1% średnią europejską. Kto jest ... lepiej być prawdziwym niż najlepszym”? Okazuje się bowiem, że współczesny konsument ceni sobie dzisiaj szczerość i uczciwość, a wszelkie próby oszustwa piętnuje. ...
-
Ubezpieczenia 2015: nie tylko BLS i Solvency II
... powodują, że zasady działania zakładów ubezpieczeniowych ulegają istotnym modyfikacjom. Jak wynika z dostępnych danych polski sektor finansowy należy do najbardziej stabilnych w Europie, a nowe regulacje, takie jak Wypłacalność II czy ustawa dotycząca reklamacji i Rzecznika Finansowego, mają na celu wzmocnienie stabilności instytucji finansowych ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2016
... opóźnionego, zagubionego lub zniszczonego bagażu. Jak wynika ze statystyk ECK, w ciągu miesiąca w Europie odwoływanych jest około 5,5 tys. lotów, a ok. 107 tys. rejsów jest ... rok latają coraz więcej, a rodzimy rynek lotniczy jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W całym 2015 roku polskie lotniska odprawiły ponad 30 mln podróżnych. ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
... jednak, że sprzedaż nowych aut radykalnie spadła. Dane mówią o 43 proc. spadku sprzedaży w Europie w czasie pięciu miesięcy 2020 roku. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych w Europie spadła w maju 2020 roku o 52,3 proc. względem maja 2019 roku i wyniosła 581 ...