-
Banki powinny znać potrzeby konsumentów
... wysokie oczekiwania wobec właściwego ich zaspokojenia i interakcji z bankiem na każdym etapie” – zauważa Zbigniew Szczerbetka, Lider Sektora Instytucji Finansowych w Europie Środkowej, Deloitte. Szeroki wachlarz produktów, wysoka jakość świadczonych usług w połączeniu z innowacyjnością są nadal podstawowymi elementami zaspokajania potrzeb klientów ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... w Europie. Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20% z roku na rok. Tymczasem spożycie „złotego trunku” nieco ... 000 000 l więcej lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku (poza miesiącami sezonowymi). Większa dywersyfikacja – konsument kieruje się w stronę nowych smaków Trend kierowania się w stronę nowych smaków jest zauważalny ...
-
Urządzenia mobilne a zakupy
... popularności, są ubrania. Wybiera ja 30 proc. użytkowników smartfonów i 40 proc. właścicieli tabletów. Zakupowa rewolucja mobilna na dobre zagościła w USA i Europie Zachodniej. Tamtejsi użytkownicy mobilni już bez większych oporów kupują za pomocą smartfonów oraz tabletów. Teraz przyszła kolej na Polskę, zwłaszcza ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
... firm. Jak podkreślają eksperci, trend ten w najbliższych latach będzie się pogłębiał. - Według Forrester Research, do 2018 r. aż 44% decyzji zakupowych w Europie, o łącznej wartości 920 mld USD, będzie podejmowanych na podstawie informacji zdobytych w sieci. To znaczny wzrost w stosunku do 2013 r., w którym było ...
-
Centra handlowe przed wyzwaniami
... galerii i często kosztem mniejszych ośrodków. Mniejsze centra, a także ulice handlowe wciąż cieszą się znaczną popularnością wśród dużej liczby konsumentów w całej Europie, ale od lat doświadczają zaniedbań inwestycyjnych. W wymagających warunkach ekonomicznych, procesy usprawniające rozwój, funkcjonowanie i kondycję centrów handlowych nie są łatwe ...
-
Zakupy online: w Indiach najwięcej cyfrowych konsumentów
... wykorzystane w badaniu zebrano w ramach badania online. Przebadano 29 943 respondentów w 34 krajach w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, regionie Azji i Pacyfiku, Europie (w tym w Polsce), Indiach, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Próba badawcza odzwierciedlała różnorodny i kompleksowy przekrój konsumentów na świecie: 55% respondentów stanowili ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... logistyce, jak również w sposobie zarządzania – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. O RAPORCIE: Raport „Consumer Executive Top of Mind Survey 2014” powstał na podstawie badania przeprowadzonego w kwietniu 2014 r. przez instytut ...
-
10 zagrożeń dla bezpieczeństwa IT w 2015 r.
... cyberprzestępców systemami zaprojektowanymi w mniej przemyślany sposób, które może zawierać łatwo do wykorzystania luki. Krajobraz regulacyjny wymusza większą transparentność, szczególnie w Europie Zmiany prawne są implementowane w wolnym tempie w porównaniu do rozwoju takich dziedzin jak technika czy bezpieczeństwo IT. Długo oczekiwane masywne ...
-
Nowe technologie przed transformacją
... Zielińska. Trzecia fala transformacji nowoczesnych technologii ma wpływ także na handel, o czym świadczy rosnąca liczba lokalizacji typu click and collect. W Europie wzrośnie ona w 2015 roku do pół miliona, co stanowi wzrost o 20 proc. w stosunku do roku ubiegłego. System click and collect ...
-
Polskie sklepy internetowe nie tylko dla Polaków
... kolejnych barier. Właśnie dlatego od kilku lat transgraniczny e-handel w Polsce rozwija się doskonale – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wspierać rozwój ekonomiczny polskiego rynku oraz przedsiębiorców, umożliwiając im dotarcie do milionów konsumentów poprzez ...
-
E-commerce: jak e-sklepy pozyskują zaufanie klientów?
... oznaki zaufania mają duże znaczenie. Widać to w wynikach analizy – ich posiadaniem szczyci się znaczna większość sklepów we wszystkich zbadanych krajach w Europie. Interesujący jednak jest fakt, jak bardzo w tej praktyce różnią się sprzedawcy w poszczególnych krajach. Podczas gdy informacje o opiniach klientów są w dobrym ...
-
E-commerce: jak nowa ustawa konsumencka wpłynęła na decyzje zakupowe?
... uważać, aby nie ograniczyć praw konsumentów. Ukłon w stronę sprzedaży transgranicznej, ale koszty wysłania towaru nadal zaporowe Ujednolicenie przepisów prawnych w całej Europie pozytywnie wpłynęło na możliwość prowadzenia sprzedaży transgranicznej. Kupujący mają świadomość, że w poszczególnych krajach UE obowiązują takie same zasady. Z kolei ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
... Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby. WZROST ZNACZENIA KANAŁU MOBILE - M-commerce to trend, który cały czas obserwujemy w statystykach Tradedoubler w Polsce i w Europie – co miesiąc zwiększa się sprzedaż z urządzeń mobilnych. Jest to oczywiście związane z samym modelem konsumpcji mediów (wzrost ruchu mobile), a z drugiej strony ...
-
Płatności mobilne: o tym rozmawia się w social media
... częściej niż w pierwszym kwartale. W ciągu ostatniego roku wzrost liczby rozmów, w których poruszono temat portfeli cyfrowych, odnotowano w każdym regionie, w tym w Europie (+144%). Dyskusja na ten temat najbardziej ożywiła się w krajach Ameryki Północnej (+ 519%). Kluczową kwestią pozostaje bezpieczeństwo Bezpieczeństwo płatności mobilnych wciąż ...
-
Rynek surowców: LNG sprzyja kupującym?
... LNG przedstawiają 7 głównych trendów, które powinny zmieniać jego układ w najbliższych latach: Wolniejszy wzrost gospodarczy na świecie – nadal słaby wzrost w Europie i hamowanie gospodarki w Chinach powinny ograniczać wzrost popytu na gaz na całym świecie. Wyższa efektywność energetyczna – trend spadającej energochłonność światowej gospodarki ...
Tematy: gaz ziemny, LNG, rynek gazu ziemnego, gaz skroplony, rynek surówców, złoża gazu, gaz, wydobycie gazu -
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o blisko 9 mld złotych (Sociomatic Labs, „Barometr e-commerce 2016”). Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
... prowadzących sprzedaż transgraniczną. Raport skierowany jest przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych. Zebrane informacje, jak i obserwacja dynamiki zmian w eCommerce w Polsce, Europie i na świecie pozwala nam uważać, że sprzedaż cross-border będzie mieć ogromny wpływ na polski eCommerce. Dlatego już teraz eSprzedawcy powinni ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 7/2017
... , że wzrost wydatków na obronność negatywnie wpłynie na ich w ostatnich latach zrównoważony budżet. Kolejna groźba imigracyjna. Włoski rząd ocenia, że Europie grozi nowa wielka fala migracyjna. Jak wiadomo w 2016 roku do Włoch przybyło ponad 180 tysięcy osób. Teraz może być więcej ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... o zakup mebli w sieci. 37 proc. badanych Polaków deklaruje, że w 2030 roku będą kupować meble tylko w sieci, dla porównania średnia rynkowa w Europie będzie wynosić 32 proc. A jak będzie wyglądać handel detaliczny za 15 lat? Wbrew pozorom e-commerce nie zagarnie wszystkiego, ludzie dalej ...
-
Siła robocza. Jak bardzo jej brakuje?
... wszystkim firmy, a powodem tych narzekań jest siła robocza, a konkretnie jej niedobór, za którym stoi m.in. wzrost kosztów pracy. Rynek pracy w Europie Środkowej i Wschodniej wygląda coraz lepiej. Stopa bezrobocia sięga obecnie historycznych minimów, a odnotowane wyniki w przypadku większości państw tego regionu prezentują się ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... 40 proc. przedstawicieli płci męskiej, była w związku z pozytywnymi doznaniami gotowa dokonać ponownych zakupów w tym samym sklepie internetowym. Programy lojalnościowe w Polsce i Europie Nikogo nie zdziwi więc fakt, iż kobiety częściej decydują się na udział w programach lojalnościowych niż mężczyźni. W sumie 80 proc. Polek ...
-
Na dobra luksusowe chętni są nie tylko konsumenci
... 22 i 24 transakcje), głównie dzięki segmentowi odzież i akcesoria (odpowiednio: 8 i 11 nowych transakcji), a także zegarki i biżuteria (odpowiednio: 5 i 6 nowych transakcji). W Europie zawarto 14 nowych transakcji, przede wszystkim w segmencie osobistych dóbr luksusowych. W 2016 r. największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się większe spółki ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... , ekspertka e-commerce, senior value advisor w SAP Hybris. Marketing 6.0 skupia coraz większą uwagę firm. Według Forrester Research aż 95% firm w USA i Europie ma trudności z uzyskaniem informacji z danych dotyczących klientów. Jak dodają badacze, tylko 16% sprzedających na rynku dysponuje narzędziami umożliwiającymi w czasie rzeczywistym ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Oblicza rewolucji
... na polskim rynku – zauważa Anna Kicińska. W 2018 roku Polska nadal będzie przyciągać inwestorów dzięki stopom zwrotu wyższym o 2 p.p. w porównaniu z dojrzałymi gospodarkami w Europie Zachodniej. To, co może negatywnie wpłynąć na zainteresowanie Polską to zmiany w obszarze podatkowym oraz zakaz handlu w niedziele, które mogą spowolnić ...
-
Polski producent opakowań potentatem?
... Polska, mogły w ostatnich latach z sukcesem rozwijać swoją produkcję opakowań, dzięki czemu są teraz regionalnym hubem przemysłowym w branży. Osiągnięcie tej pozycji w Europie było wynikiem m.in. wysokiego odsetka upadłości w krajach dotkniętych ostatnim kryzysem finansowym oraz wzrostu popytu na tańsze towary wśród konsumentów z krajów ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... późniejsze lata życia (25 proc.), dla dzieci i wnuków (22 proc.), obawa przed utratą pracy lub innego źródła dochodów. Wiele krajów w Europie odzwierciedla te statystyki. W szczególności konsumenci w Czechach, Holandii i Portugalii są przygotowani na nieoczekiwane sytuacje. Aż 76 proc. respondentów w każdym z tych trzech ...
-
Podróże 2020: 10 kluczowych trendów
... o środowisko również w turystyce podejmowane są liczne inicjatywy mające ograniczyć wpływ na ekosystem. Trend podbił już Stany Zjednoczone i prężnie rozwija się w Europie. Również w Polsce coraz więcej hoteli podejmuje zielone inicjatywy mające na celu ograniczenie wpływu na planetę. Do najczęstszych praktyk należą m.in ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... placówkach pocztowych (17%). Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to: Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych. Zakupy online to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
... % ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatnich miesięcy poświęca im więcej uwagi, a ponad połowa przebadanych (52%) odczuwa teraz większe poczucie wspólnoty. W całej Europie, co trzeci badany czuje większą chęć kontaktu z sąsiadami, natomiast 32% twierdzi, że zna z imienia i nazwiska osoby prowadzące lokalne sklepy. W Polsce ...
-
GfK: polscy konsumenci w lepszych nastrojach
... poświęconych pandemii, co było po części spowodowane trwającą w lipcu kampanią wyborczą, a po części poprawą statystyk obrazujących stan epidemiczny w Polsce i w całej Europie. Odczyty notowań indeksu nastrojów konsumenckich po maju, czerwcu i lipcu wskazują, iż nastroje polskich konsumentów stale i szybko poprawiają się i należy zauważyć ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... mlek możemy wybierać tak naprawdę głównie z polskich produktów. Jest to kategoria, w której królują krajowi giganci, jak Mlekovita (największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej), Mlekpol czy OSM Łowicz. Mleka świeże przykładowe produkty Mlekpol – Mleko Łaciate OSM Koło – Mleko Świeże OSM Łask – Łask Mleko ...
-
Jak sieć 5g zmienia zachowania konsumentów?
... wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
... - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy ... Według tablicy wyników MŚP w zakresie własności intelektualnej opublikowanej przez EUIPO co czwarte MŚP w Europie twierdzi, że ucierpiało z powodu naruszenia praw własności intelektualnej, a w ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... , jest bardzo niska – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry, która od dwudziestu lat prowadzi badania konsumenckie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Odpowiedzialność za budowanie świadomości społecznej w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie proekologicznych postaw zdaniem Polaków jest mocno rozproszona ...
-
Konsumenci wierzą w zrównoważony rozwój, ale są bariery
... 2022 opiera się na wynikach wywiadów zrealizowanych z 33 tys. konsumentów w 32 krajach – w obu Amerykach (6 007), regionie Azji i Pacyfiku (11 020) i w Europie (16 017). Dzięki badaniu marki mogą lepiej zrozumieć, co jest ważne dla konsumentów, a tym samym wspierać ich w dążeniu do zrównoważonych ...