-
Social media: jak wykorzystują je osoby poszukujące pracy?
Polacy aktywnie korzystają z mediów społecznościowych – jak się okazuje, wykorzystują je również do poszukiwania pracy. Wyniki najnowszej edycji badania Randstad Award pokazują, że social media (głównie Facebook) są źródłem wiedzy na temat firmy, dostępnych ofert pracy czy wydarzeniach branżowych dla 40% potencjalnych pracowników. Przede wszystkim ...
-
Ja+Zdrowie – nowa usługa od Plusa
Od 14 września klienci Plusa mogą korzystać z usługi dostępowej z zakresu telemedycyny. Po zainstalowaniu na swoim urządzeniu mobilnym aplikacji Ja+Zdrowie użytkownicy połączą się z Wirtualną Przychodnią, aby skorzystać z konsultacji medycznej. Usługa dostępna jest w cenie 9,99 zł miesięcznie dla obecnych klientów sieci lub 4,99 zł dla nowych ...
-
Festiwale muzyczne 2015 w mediach
Sezon letnich festiwali muzycznych już za nami. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak wyglądała popularność poszczególnych imprez w mediach. Okazuje się, że choć najszerzej rozpisywano się o Przystanku Woodstock, liderem pod względem wskaźnika dotarcia oraz ekwiwalentu reklamowego został Open’er Festival. We wrześniu zakończył się ...
-
Smartfon ASUS ZenFone GO ZC500TG
ASUS ZenFone GO ZC500TG to nowy przedstawiciel popularnej serii, dostępny już w salonach sprzedaży sieci Media Expert. Model wyposażono w 5-calowy ekran IPS, czterordzeniowy procesor Media Tek z zegarem 1,3 GHz, 2 GB pamięci operacyjnej, 8 GB pamięci wbudowanej, dwa sloty na karty SIM oraz system Android 5.0 Lollipop. Nowy smartfon ASUSa pracuje w ...
-
AszDziennik, czyli jak fikcja miesza się z rzeczywistością
Pomimo rosnącej popularności „AszDziennika” – internetowego serwisu satyrycznego - internauci nadal mylą publikowane w nim historie z rzeczywistością - wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM. Ponad 90% przypadków, w których materiał tego periodyku Polacy potraktowali jako prawdę, zanotowano w publicznych rozmowach na Facebooku. ...
-
Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?
Media społecznościowe istotnie oddziałują na nasze codzienne życie, i nie pozostają bez wpływu na branżę nieruchomości - wynika z badania przeprowadzonego przez Freedom Nieruchomości i IMM. W jaki sposób nowe media wpłynęły na sposób poszukiwania nieruchomości przez klientów? Jak pomagają nam rozwiązywać problemy i znajdować odpowiedzi na ...
-
Politycy i partie w mediach VI 2016
Jak wynika z czerwcowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność znów spadła, i to aż o 18% w stosunku do maja. Na drugie miejsce powróciła Platforma Obywatelska. Prawo i Sprawiedliwość było w czerwcu partią najczęściej występującą w mediach. ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę modową. Z analizy wynika, że najwięcej w marketing, podobnie zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ona ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika, że najczęściej reklamowaną grupą dóbr były - co nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem - odzież i obuwie. Budżety reklamowe okazały jednak sporo mniejsze niż przed rokiem. Reklamodawcy wydali o ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę. Z analizy Codemedia wynika, że na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą okazał się ING Bank Śląski, który przeznaczył na promocję o 4 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Najbardziej aktywnymi reklamodawcami telewizyjnymi 2016 roku okazały się firmy trudniące się produkcją leków i suplementów diety - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowała się Polpharma. W czołowej "10" zestawienia znalazł się również reprezentacja firm z branży FMCG oraz ...
-
Czy telemedycyna ma szanse na rozwój?
Czy telemedycyna w Polsce będzie się rozwijać? Wygląda na to, że tak właśnie się stanie. Badanie zrealizowane przez PMR dowodzi, że większość podmiotów leczniczych planuje inwestycje w tym zakresie, pomimo konieczności ponoszenia pokaźnych kosztów i znikomego wsparcia ze strony państwa. Szacunki wskazują, że w tym roku wartość polskiego rynku ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
Ubiegłoroczne wydatki reklamowe branży e-commerce okazały się o niemal 17 mln zł niższe niż rok wcześniej. Za taki obrót spraw odpowiedzialni są m.in. dwaj najwięksi reklamodawcy czyli Allegro i Zalando, którzy okroili swoje budżety na promocję o odpowiednio 45% i 39%. Nie wszyscy jednak oszczędzali - zajmująca trzecią pozycję rankingu spółka ...
-
Podróże i turystyka tną wydatki na reklamę
Przed nami najnowsza z analiz domu mediowego Codemedia. Tym razem pod lupę wzięto I kwartał br. oraz wydatki na reklamę, jakie w tym okresie poczynił Sektor Podróże i Turystyka. Okazuje się, że reklamodawcy z tego sektora podeszli do kwestii promocyjnych z dość dużą powściągliwością. Budżety reklamowe cięła zarówno gastronomia, jak i biura podróży ...
-
Zabezpiecz domowy Internet Rzeczy
Internet Rzeczy znalazł się właśnie pod obstrzałem hakerów. Biorąc jednak pod uwagę coraz to większą ilość podłączanych do niego urządzeń, to zainteresowanie cyberprzestępczego półświatka nie jest niczym zaskakującym. Z siecią połączone są bowiem już nie tylko telewizory, liczniki mediów czy klimatyzacja, ale również urządzenia medyczne czy " ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
Od początku stycznia do końca marca bieżącego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 311 mln złotych, co jest wynikiem o 10% wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na uwagę zasługuje przede wszystkim Aflofarm, który na promocję przeznaczył aż 93 mln złotych, a więc 30% budżetu całej branży i tyle co ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Według domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym minionego półrocza okazała się farmacja. Pierwszą pozycję zestawienia ponownie zajął Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, a za nim uplasowali się Polpharma oraz Unilever. Z TOP 10 wypadł T-Mobile, który ustąpił miejsca PepsiCo. Najnowsze zestawienie Codemedia dowodzi, że w I ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
Dom mediowy Codemedia już po raz kolejny wziął pod lupę wydatki na reklamę. Tym razem analizie poddano pierwszą połowę br. i sektor handlowy (bez e-commerce). Z opracowania wynika m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła 492,7 mln zł, co jest wynikiem o 8% lepszym od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. ...
-
Najbardziej wpływowi polscy sportowcy
Agnieszka Radwańska, Lewy, a może bohater wszech czasów, czyli Adam Małysz? Kim są najbardziej wpływowi polscy sportowcy? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał dom mediowy MediaCom. Okazuje się, że pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Kuba Błaszczykowski, któremu udało się wyprzedzić zarówno Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata, jak i kapitana ...
-
Kto tu komu odpowiada na komentarze na Facebooku?
Kiedy i gdzie internauci zaczynają wzajemnie ze sobą dyskutować w efekcie postów marek i mediów na Facebooku? Na przykładzie danych nieprezentowanych w standardowych narzędziach do analityki social media pokazaliśmy, dlaczego markom się to nie opłaca. W założeniu marki w social media mają wywoływać rozmowy – sytuacje, w których wielu ludzi ...
-
Urządzenia IoT, czyli najwyższy czas pomyśleć o bezpieczeństwie
Internet Rzeczy znalazł się właśnie pod obstrzałem hakerów. Biorąc jednak pod uwagę coraz to większą ilość podłączanych do niego urządzeń, to zainteresowanie cyberprzestępczego półświatka nie jest niczym zaskakującym. Z siecią połączone są bowiem już nie tylko telewizory, liczniki mediów czy klimatyzacja, ale również urządzenia medyczne czy " ...
-
478 nowych zagrożeń na 1 min.: raport McAfee Labs III 2018
O tym, że rejestry medyczne oraz przechowywane w nich dane pacjentów staną się łakomym kąskiem dla cyberprzestępców, mówiło się już od dawna. Dzisiaj mamy już pewność, że eksperci nie pomylili się w swoich przewidywaniach. Z raportu McAfee Labs Threats Report: March 2018 wynika, że w minionym roku wzrost incydentów zanotowanych w sektorze ...
-
Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność
Różnego rodzaju subskrypcje cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. W abonamencie najczęściej wybieramy usługi medyczne, dostęp do treści wideo, oprogramowania oraz tekstów prasowych. To niektóre wnioski, do których prowadzi zrealizowane przez Blue Media badanie “Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”. Jak wynika z badania, dziś z ...
-
Polacy i zakaz handlu w niedzielę
Wraz z początkiem bieżącego roku zaczęły obowiązywać przepisy stanowiące kolejne zaostrzenie obowiązującego od marca 2018 roku zakazu handlu w niedzielę. Jak w nowej rzeczywistości odnaleźli się Polacy? Odpowiedzi na to pytanie udziela badanie zrealizowane w połowie stycznia br. przez agencję mediową Havas Media Group. Jak już wspomniano we ...
-
Polacy o ochronie zdrowia w Polsce i swych oczekiwaniach
Jak Polacy oceniają stan opieki medycznej w naszym kraju? Niestety wystawiane mu noty nie są zbyt wysokie. Przede wszystkim uważamy, że jesteśmy leczeni gorzej niż na zachodzie Europy. Wśród obszarów wymagających poprawy wymieniana jest m.in. dostępność specjalistów oraz skutecznych leków, a także liczebność kadry medycznej. To niektóre z wniosków ...
-
Olga Tokarczuk i literacka Nagroda Nobla. 60 tys. wzmianek w mediach
Literacka Nagroda Nobla, którą odebrała właśnie Olga Tokarczuk, to temat, który porusza media. W ciągu zaledwie 10 dni w polskojęzycznych źródłach odniesiono się do niego niemal 59 tysięcy razy. Przedmiotem dyskusji było nie tylko wybitne osiągnięcie autorki, ale również jej mowa noblowska, czy nawet strój, o którym wspomniano w 904 informacjach – ...
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
Zakończył się XVIII Konkurs Chopinowski. Tegorocznym zwycięzcą został Kanadyjczyk Bruce Liu. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził ile wzmianek pojawiło się w mediach na temat tego najważniejszego wydarzenia kulturalnego w Polsce. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził gdzie i jak często w okresie od 2 do 23 października ukazywały się wzmianki ...
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
weCAN, sieć niezależnych agencji reklamowych i domów mediowych z regionu CEE, której członkiem jest polskie Media People, prezentuje wyniki 7. edycji CANnual Report - cyklicznego opracowania poświęconego sytuacji panującej na rynku reklamy w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Tym razem jego autorzy postanowili przyjrzeć się skutkom, jakie na ...
-
Jak dobrze spać, gdy śni się wojna i inne koszmary?
... dr Monika Piotrowska-Matyszczak, psycholog z Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia, Grupa LUX MED. Wszystkie te objawy nasiliły się w ostatnich tygodniach, odkąd ... – wymienia dr Monika Piotrowska-Matyszczak, psycholog z Poradni Zdrowia Psychicznego Harmonia, Grupa LUX MED. Jak poprawić sen? Jak przyznaje ekspertka, poprawa jakości snu nie jest łatwa ...
-
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową
Preferowaną przez konsumentów platformą reklamową po raz kolejny został Amazon, a najważniejszym kanałem medialnym już drugi rok z rzędu są wydarzenia sponsorowane - wynika z raportu Kantar Media Reactions 2023. Raport Kantar Media Reactions 2023 opisuje nastawienie konsumentów i marketerów do platform i kanałów reklamowych. To coroczne badanie, ...
-
Którzy członkowie ustępującego rządu podbili media?
Mateusz Morawiecki, Mariusz Błaszczak i Dominika Chorosińska to najcenniejsi medialnie członkowie ustępującego rządu - wynika z analizy Instytutu Przywództwa. Wartość przekazu medialnego premiera wyniosła 79,5 mln zł, ministra obrony narodowej 16,5 mln zł, a minister kultury i dziedzictwa narodowego 14,7 mln zł. Pierwsze i drugie miejsce nie jest ...
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
Pokaźne grono Polaków wręcz nie wyobraża sobie dnia bez mediów społecznościowych. Nie jest też tajemnicą, że w social mediach niejednokrotnie udostępniamy informacje dotyczące naszych pracodawców. Co na to ci ostatni? Z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl wynika, że zaledwie co 3. Polak otrzymał od swojego przełożonego informacje dotyczące ...
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
7 kwietnia bieżącego roku Polacy pójdą do wyborów samorządowych. W kampanii wyborczej i komunikacji z wyborcami istotną rolę odegrały media społecznościowe. Niektórzy z kandydatów swoją aktywnością w serwisie X czy na Instagramie zasłużyli sobie nawet na miano influencerów. Który z polityków najlepiej wykorzystuje social media? Odpowiedzi na to ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek odpadów medycznych
UOKiK prezentuje wnioski z przeprowadzonego badania rynku odpadów medycznych i formułuje postulaty dla tej branży. Celem ogólnym badania było zebranie i systematyzacja informacji odnośnie krajowych rynków usług powiązanych z gospodarowaniem odpadami medycznymi. Przyczyną do tego były płynące ze strony szpitali sygnały o dużych wzrostach cen w ...