-
Dlaczego praworządność jest ważna?
Praworządność to jeden z kluczowych tematów debaty publicznej w Polsce w ciągu ostatnich dwóch i pół roku, jak również ważna kwestia poruszana przez zagraniczne media i instytucje, w tym Unię Europejską. 20 grudnia 2017 roku Komisja Europejska oświadczyła, że „przez blisko dwa lata […] wielokrotnie podejmowała starania o nawiązanie konstruktywnego ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował czerwcowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 38% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim ...
-
Monitoring mediów: cytowania VI 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w czerwcu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Fakt. Majowy lider - Gazeta Wyborcza - spada na pozycję trzecią. Na miejscu drugim uplasowała się Rzeczpospolita. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Polska The Times i ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ...
-
Monitoring mediów: cytowania VII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w lipcu 2018 roku mamy zmianę na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich - tym razem jest to Rzeczpospolita. Na miejscu drugim Gazeta Wyborcza. Na miejscu trzecim uplasował się Przegląd Sportowy. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji Dziennik Bałtycki, a wśród ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sierpniowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 70% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się wrześniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja. Wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Monitoring mediów: cytowania IX 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że we wrześniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Zmiany zaszły na kolejnych miejscach podium. Rzeczpospolita spadła na pozycję trzecią. Na miejscu drugim uplasował się Super Express. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował październikowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 64% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie ...
-
Monitoring mediów: cytowania X 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w październiku 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Zmiany zaszły na kolejnych miejscach podium. Rzeczpospolita wróciła na miejsce drugie. Na trzecie wskoczył Fakt. Super Express znalazł się poza podium. Wśród dzienników regionalnych ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
Z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom wynika, że po 9 miesiącach br. wartość wydatków reklamowych osiągnęła poziom 6,7 mld zł. Dynamika spadła z 9,6% w drugim kwartale do 8,0% w trzecim. Jeżeli jednak przyjrzeć się całemu analizowanemu okresowi, to okaże się, że rynek zanotował największy wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia od 2008 roku ...
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w listopadzie 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecie wskoczył Super Express. Fakt z trzeciego miejsca spadł na pozycję piątą, wyprzedził go Przegląd Sportowy. Wśród dzienników ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się przedświątecznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że w okresie od 1 listopada do 15 grudnia 2018 roku liderem wydatków okazała się branża handlowa, która zepchnęła farmację na drugą pozycję. Największe ...
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w grudniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Fakt na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się Polska The Times, a ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w styczniu 2019 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Przegląd Sportowy na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazała się branża farmaceutyczna, które odpowiadała za 44% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
Przed nami najnowsze opracowanie agencji mediowej Starcom. Raport przygląda się kondycji, w jakiej w minionym roku znajdował się rodzimy rynek reklamy. Analiza dowodzi, że jego wartość zdołała osiągnąć poziom 9,5 mld zł, co w ujęciu ocznym oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 7,8 proc. Pikiem koniunktury okazał się czerwiec, a więc okres, na który ...
-
Postawy Polaków wobec pracowników z Ukrainy
Pracownicy z Ukrainy wpisali się na stałe w krajobraz rodzimego rynku pracy. Z danych ZUS wynika, że na jego konto wpływają składki od przeszło 425 tys. Ukraińców (w 2008 r. było to nieco ponad 16 tys.). Tyle statystyk. Szacunki wskazują bowiem, że nad Wisłą mogą pracować nawet 2 mln osób z ukraińskim obywatelstwem. Jaki stosunek mają do nich ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny przyjrzał się wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
Jak radzi sobie reklama? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ostatnia odsłona raportu opracowanego przez analityków Publicis Groupe. Okazuje się, że w minionym roku dynamika wydatków reklamowych osiągnęła 3,2%, w efekcie czego u schyłku grudnia wartość rynku wyniosła 9,8 mld zł. Budżety na reklamę powiększyły m.in. motoryzacja, sektor czas wolny ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
Niespodziewany wybuch pandemii sprawił, że spora rzesza Polaków pozostała w domach. To w oczywisty sposób przełożyło się na konsumpcję mediów. Które z nich dominowały? Czy w czasie przymusowej izolacji spędzamy czas przed telewizorem, czy raczej przed komputerem? Przed nami wyniki analizy opracowanej przez firmę Gemius. Jej podstawą były dane z ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
Ostatnie miesiące upłynęły nam na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla nawyków i zachowań konsumenckich. Co się zmieniło? M.in. to, że obawy, dotyczące zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości, stały się właściwie nieodłącznym elementem naszego ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2020
Prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego przez Gemius i PBI od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. W październiku liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,5 mln osób. ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Zmiany klimatyczne dostrzega 3/4 Polaków
Polacy są coraz bardziej świadomi zmian klimatycznych. Tak wynika z badania "Postawy ekologiczne Polek i Polaków", przeprowadzonego dla Blue Media. 3/4 Polaków jest zdania, że mamy do czynienia z kryzysem klimatycznym, a tylko 1/5 wierzy, że uporamy się z nim w ciągu kolejnych 20 lat. Świadomość kryzysu klimatycznego jest większa wśród kobiet, ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 6,8 proc. - donosi najnowszy raport Publicis Groupe. Opracowanie rzuca światło na bieżącą sytuację w reklamie, wskazując m.in. najbardziej dynamicznie rosnące klasy mediów oraz udział poszczególnych kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital. Oto, do jakich ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
Pojawił się najnowszy raport Publicis Groupe, a to oznacza, że mamy najświeższe dane o rynku reklamy. Najnowsze doniesienia wskazują, że w I połowie bieżącego roku rynek urósł o 5,5% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. W badanym okresie jedynym medium, które zanotowało spadek przychodów reklamowych była telewizja. Z tego tekstu ...
-
Mundial 2022 przez pryzmat danych Mediapanel
Mundial w Katarze już za nami. Czy chętnie oglądaliśmy mecze? Z danych Mediapanel wynika, że tak, o ile grała nasza reprezentacja. W dniach, gdy rozgrywane były mecze Polaków, strony o tematyce sportowej i kanały TVP, na których je transmitowano, odwiedziło więcej użytkowników, niż podczas meczu finałowego Argentyna-Francja. Z analizy witryn ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
Pojawił się najnowszy raport Publicis Groupe - cykliczne opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na wydatki reklamowe poszczególnych branż, obrazuje dynamikę zmian w klasach mediów oraz ich udział w rynku reklamowym. Najnowsze doniesienia świadczą o 6-procentowym wzroście wartości rynku reklamowego w I kwartale 2023 r., co niewątpliwie ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
Są już rezultaty najnowszego badania gemiusAdReal, opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na kreacje reklamowe pojawiające się w telewizji, internecie i radiu. Tym razem pod lupę wzięto lipcowe działania reklamodawców. Analiza potwierdziła, że w minionym miesiącu wyjątkową aktywnością charakteryzowała się sieć Media Expert, jednak na ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
Publicis Groupe opublikowała najnowszy raport dotyczący sytuacji na polskim rynku reklamy. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Ostatnie doniesienia dowodzą, że w I połowie br. wartość rynku reklamowego podskoczyła o 6,7 proc. ...
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
Wiosna i lato to tradycyjnie już okres, w którym branża turystyczna intensyfikuje swoje działania reklamowe. Nie inaczej było i w tym roku - wynika z analizy wyników badań gemiusAdRea oraz Mediapanel. Jej autorzy wzięli pod lupę kreacje reklamowe emitowane online, w telewizji oraz w radiu, a także przyjrzeli się ruchowi na stronach z kategorii " ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
Pojawiła się najnowsza odsłona cyklicznego raportu Publicis Groupe dotyczącego sytuacji panującej na polskim rynku reklamy. Ostatnie opracowanie bierze pod lupę trzy pierwsze kwartały bieżącego roku, rzucając światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Odnotowana w minionym ...