-
Ulubione sklepy Polaków
Nasze ulubione sklepy? Nie zawsze to o nich mamy najwięcej informacji. W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze inaczej sytuacja wygląda w social media, gdzie sami decydujemy, o czym piszemy i czym dzielimy ...
-
Kamil Stoch - medialny sportowiec roku 2014
Kamil Stoch zwyciężył po raz kolejny – tym razem polski skoczek najwyższe miejsce na podium zawdzięcza liczbie publikacji, jakie w minionym roku pojawiły się na jego temat w mediach. Tylko w lutym było ich 24 tysiące. Na drugim miejscu znalazł się Robert Lewandowski, na trzecim Justyna Kowalczyk – wynika z raportu „Najbardziej medialni polscy ...
-
Polscy blogerzy - TOP 10
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów. Zwyciężczyni może pochwalić się wynikiem 3,2 tys. wzmianek. ...
-
Co media społecznościowe mówią o grypie?
Polacy każdego dnia zamieszczają w social media nawet 2 tysiące skarg na grypę i przeziębienia - wynika z monitoringu internetu Instytutu Monitorowania Mediów. Liczba internetowych deklaracji złego samopoczucia jest wprost proporcjonalna do liczby zachorowań na grypę gromadzonych przez Państwowy Zakład Higieny i nasila się podczas ...
-
Pies dla dziecka pod choinkę? Dobry pomysł?
Blisko 50 tysięcy wpisów zachęcających do adopcji bezdomnych psów ukazało się w listopadzie i na początku grudnia w mediach społecznościowych - wynika z badania serwisu KarmiePsiaki.pl i Instytutu Monitorowania Mediów. To w 2015 roku liczba rekordowa. Eksperci przestrzegają jednak, że decyzję o przygarnięciu lub zakupie zwierzęcia należy dokładnie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Miliardowe wydatki na reklamę. Handel nie szczędzi na promocji
Dom mediowy Codemedia przeanalizował ubiegłoroczne wydatki na reklamę w branży handlowej i dowiódł, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Łączny budżet reklamowy wszystkich przeanalizowanych podmiotów przewyższył 1 miliard złotych, co względem poprzedniego roku oznacza wzrost na poziomie 25%. Zdecydowanym liderem okazał się Lidl, który nie tylko ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
W I półroczu br. wydatki, które branża e-commerce przeznaczyła na reklamę, okazały się o 8% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe budżety pochłonęła reklama w Internecie, która pozostaje ulubionym medium reklamodawców z tego sektora. Najhojniejszy w badanym okresie okazał się sklep internetowy Bon Prix, który wydał na ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
Motoryzacja pozostaje jedną z najbardziej medialnych branż, a w kontekście jej obecności w mediach zaznacza się wyraźnie wiodące znaczenie elektromobilności. Polacy w coraz większym stopniu są zainteresowani samochodami elektrycznymi, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania i komunikację marketingową brandów motoryzacyjnych. W ...
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
Media na całym świecie, także w Polsce, na bieżąco raportują przebieg wojny w Ukrainie. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował wpisy w mediach społecznościowych i tradycyjnych dotyczące pomocy humanitarnej dla walczącej o wolność Ukrainy. Twitter rośnie w siłę Przez pierwsze sześć dni wojny (24 lutego – 1 marca) w mediach społecznościowych ...
-
8 faktów o kleszczach
... , ręce i pęsetę starannie umyć - komentuje dr hab. med. Ernest Kuchar, specjalista chorób zakaźnych Grupy LUX MED. 6. Zaczerwienienie skóry i odczyn zapalny to zwykła reakcja ... nerwów, niedowłady, zaburzenia czucia, mowy i połykania, śpiączkę – dodaje ekspert Grupy LUX MED. 8. Nie istnieje szczepionka przeciwko boreliozy, jednak jest dostępna ta ...
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę na zauważalne w polskich mediach społecznościowych nasilenie skali dezinformacji dotyczącej Ukrainy i jej obywateli. Badanie opracowane przez IMM wespół z Demagogiem dowodzi, że w listopadzie minionego roku antyukraińska narracja pojawiła się aż w 73 tys. polskojęzycznych wpisów i komentarzy w social ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, był w lutym 2005 roku najczęściej opisywanym w mediach szefem spośród 50 prezesów największych firm w Polsce. Z raportu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika jednak, że Nurowski był zwykle wymieniany w publikacjach nie jako biznesmen, ale działacz ...
-
Serce przeżyje dłużej
Firma TransMedics wprowadziła do sprzedaży nietypowe rozwiązanie medyczne o nazwie TransMedics Organ Care System, które zwiększa żywotność przewożonych organów ludzkich, przeznaczonych do transplantacji. Obecne na rynku urządzenia oferowały jedynie transport przy obniżonej temperaturze, podczas gdy nowy produkt przepuszcza przez narząd ciepłą i ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2009
Według lipcowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita. Miano najbardziej opiniotwórczej rozgłośni radiowej wywalczyła stacja RMF FM, a telewizyjnej - TVN24. W całkowitym zestawieniu piętnastu najczęściej przytaczanych mediów ...
-
Najczęściej cytowane media III 2010
W najnowszym badaniu częstotliwości cytowania poszczególnych mediów, przeprowadzanym przez Instytut Monitorowania Mediów, podium po raz kolejny zajmują dzienniki. Znacząca zmiana liderów opinii nastąpiła we wzajemnej relacji pomiędzy mediami elektronicznymi. Pozycję lidera utrzymuje Rzeczpospolita, na którą powoływano się 1580 razy. Pomimo sporego ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2010
Rzeczpospolita może świętować pełny rok zajmowania pozycji lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, podaje Instytut Monitorowania Mediów. Sierpień 2010 roku to dwunasty z kolei miesiąc, w którym dziennik prowadzi w rankingu powołań. Dla Radia ZET to również ważna data. Rozgłośnia zniknęła z TOP15 najczęściej cytowanych mediów. ...
-
Rynek sprzętu medycznego 2012-2014
Według najnowszego raportu PMR Publications "Rynek sprzętu medycznego w Polsce 2012. Prognozy rozwoju na lata 2012-2014", w 2010 r. wartość rynku sprzętu medycznego wzrosła o 5% w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten napędzany był przede wszystkim przez import, którego dynamika wyniosła 6%, do wartości 3,9 mld zł. W 2011 r. rynek powrócił ...
-
Zakupy grupowe - ranking serwisów
Od pojawienia się pierwszych serwisów zakupów grupowych na polskim rynku minęły ponad dwa lata. Z takiej formy nabywania produktów i usług korzystają miliony internautów. Padają nowe, liczone w dziesiątkach tysięcy rekordy w ilości sprzedawanych kuponów. E-commerce kwitnie mimo kryzysu, a być może właśnie z tego powodu. Duża popularność serwisów ...
-
Wybory prezydenckie 2015: kandydaci w mediach
Wygrywający w sondażach wyborczych Bronisław Komorowski króluje również w przekazach medialnych. Jak wynika z analizy zrealizowanej przez Instytut Monitorowania Mediów, to właśnie jemu poświęca się najwięcej czasu w Internecie i mediach społecznościowych. Na drugim miejscu Andrzej Duda, na trzecim Janusz Korwin-Mikke. Urzędującemu prezydentowi ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialną popularność piłkarzy w drugim półroczu 2015 roku. Zdecydowanym liderem był Robert Lewandowski – kapitan polskiej drużyny niemal trzykrotnie częściej gościł w mediach niż drugi w zestawieniu Grzegorz Krychowiak. Badanie „Polska Piłka” cyklicznie prowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ...
-
Social media, czyli rodzice dają zły przykład
Social media powstały przede wszystkim po to, aby ułatwić kontakty międzyludzkie i komunikację. Okazuje się jednak, że za tę swobodę przychodzi nam zapłacić. Wielu użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie nawet sprawy, że cyfrowe życie i pogoń za lajkami potrafią zaszkodzić realnym relacjom. Z badania zrealizowanego przez Kaspersky ...
Tematy: media społecznościowe, social media -
Kim jest użytkownik social media?
W 2016 roku w Social Media dominowały: kulinaria, zdrowe odżywianie, moda i uroda – najchętniej czytane na blogach, Facebooku i Youtube. Użytkownicy blogów, Instagrama, Twittera starzeją się. Prezentujemy kolejne wyniki projektu Social Media 2016 – z badania CAWI wśród 2110 internautów, skanu social media i pomiaru aktywności na urządzeniach ...
-
Call center walczy o dobre imię
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przyjrzał się emocjom, jakie w rodzimych mediach wzbudza branża call center. Okazuje się, że publikacje o negatywnym wydźwięku należą raczej do rzadkości. Jeżeli już się pojawiają, to przeważnie są to komentarze internautów do pojawiających się w sieci artykułów ...
-
Telemedycyna rośnie w siłę. Oto ranking najlepszych spółek
Niespodziewany wybuch pandemii doprowadził do znacznego przyspieszenia telemedycyny. Nie jest przesadą stwierdzenie, że 2020 okazał się rokiem zdalnych usług medycznych. Wprawdzie znane były one już od lat, ale to właśnie pandemia stała się czynnikiem, który wyraźnie wzmógł ich popularność. W świetle tego zainteresowanie inwestorów spółkami ...
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
O tym, że media nieustannie wręcz ewoluują, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Najlepszym tego potwierdzeniem są coroczne publikacje opracowywanego przez Kantar Media raportu Media Trends & Predictions. Właśnie pojawiła się jego najświeższa odsłona. Czego rynek powinien spodziewać się w nadchodzących miesiącach? Odpowiedzi na to i inne ...
-
W mediach coraz ciszej o szczepieniach przeciwko COVID-19?
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku rodzime media nieco rzadziej dostarczały nam wzmianek odnośnie szczepień przeciwko COVID-19 - wynika z najnowszej odsłony badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na wysokim poziomie utrzymała się popularność szczepionek Pfizer i BioNTech. W swoich przekazach media tradycyjne najczęściej powoływały się ...
-
Reklama w Internecie 2010
Kolejny rok przyniósł kolejny rekord wydatków na reklamę w Internecie. Branża przyzwyczaiła już do tego, że bez względu na okoliczności - spowolnienie gospodarcze czy wręcz kryzys - nie zwalnia tempa i rośnie, przejmując budżety z tradycyjnych mediów. Po 2010 roku Internet mógł więc tradycyjnie odtrąbić kolejny sukces. Tym razem reklamodawcy ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2011
Według najnowszego rankingu Instytutu Monitowania Mediów Gazeta Wyborcza była najbardziej opiniotwórczym medium września. Jednocześnie gazeta.pl wygrała w gronie najczęściej przywoływanych portali internetowych, wyprzedzając onet.pl i tvn24.pl. Na drugim miejscu w zestawieniu generalnym znalazły się powołania na informacje opublikowane w ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
To był bez wątpienia bardzo ciekawy rok dla krajowej branży turystycznej. Bo w ocenie mediów, ale także niektórych przedstawicieli samej branży to drugi z rzędu tzw. rok kryzysowy. Bo w wyniku Jaśminowej Rewolucji z piedestału popularności spadły dwa afrykańskie TOP kierunki. Bo ogromnym zaskoczeniem stała się bardzo wysoka pozycja sprzedażowa, ...
-
Najczęściej cytowane media V 2012
W maju 2012 roku pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Rzeczpospolita - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Drugą pozycję zajęła Gazeta Wyborcza, a trzecią: Dziennik Gazeta Prawna. Tuż za podium uplasowały się: Radio ZET, Radio RMF FM oraz TVN24. Majowe media zdominowała tematyka związana z ekonomią i ...
-
Polscy kibice a Facebook
Kibicować na Facebooku można na kilka sposobów - z dumą i szacunkiem dla godła i flagi, skrupulatnie analizując wyniki rozgrywek lub niezmiennie wspierając "naszych". Na śmiertelnie poważnie, czyli "po kibolsku" i zupełnie niepoważnie. A gdy wynik czy dyscyplina nie ma znaczenia - ważni są sportowcy. Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, media społecznościowe, Facebook, Polacy -
Polskie media a Euro 2012
Tematyka zakończonych niedawno mistrzostw Europy w piłce nożnej niewątpliwie zdominowała polskie media na okres przynajmniej kilku tygodni. Od 8 czerwca zainteresowania czytelników skupiały się przede wszystkim na odbywającym się w naszym kraju turnieju, a wydarzenia z innych dziedzin, zazwyczaj dominujących (jak polityka), były zdecydowanie mniej ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów, stadiony, prasa -
Najczęściej cytowane media VIII 2012
Amber Gold - pod tym pojęciem kryje się nie tylko parabank Marcina Plichty. Ważnym wątkiem są tu też powiązania Michała Tuska ze sprawą, a stąd już blisko do udziału samego premiera - tym żyły media w sierpniu, wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W tym czasie najczęściej cytowanym medium, również w kontekście Amber Gold, była Gazeta ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2012
Listopad okazał się miesiącem polityki - niemal rewolucja w PSL i rewolucyjne pomysły działacza PiS Artura Nicponia oraz wiecznie żywe mniejsze i większe utarczki między politykami i partiami - informacje na te tematy najczęściej zapożyczały od siebie media, a najcenniejszym źródłem okazała się Gazeta Wyborcza - wynika z analizy Instytutu ...