-
Operatorzy komórkowi nie mogą liczyć na lojalność klienta
... strony innych operatorów. Czynniki wyboru oferty telekomunikacyjnej Wybór oferty zazwyczaj nie jest procesem racjonalnym. Tylko co trzeci Internauta precyzuje swoje oczekiwania względem oferty przed rozpoczęciem jej poszukiwań. Na tym etapie badani kierują się takimi elementami jak atrakcyjność oferty (63 proc.), cena ...
-
Lojalność e-klienta
... jakościowo produktów powinno usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających klientów. Ryzyko przy zakupie renomowanego towaru jest zredukowane do minimum. W tym wypadku oczekiwania klienta powinny być kombatybilne z odczuciami po otrzymaniu zakupionego wyrobu czy usługi. Oferowanie silnych marek stanowi jeden z fundamentalnych postulatów, które ...
Tematy: -
Relacje z klientem w e-biznesie
... relacja będąca źródłem zindywidualizowanych wartości zaistnieje, a dostarczone wartości spełnią oczekiwania klienta, to poniesiony obok dostarczonych wartości koszt może stać się przesłanką lojalności klienta. Poniesiony koszt indywidualizacji skłaniać może klienta do lojalności z dwóch powodów. Klienci, zgodnie z opisaną przez R. Cialdiniego ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... czas oczekiwania na połączenie, możliwość załatwienia wszystkich spraw w czasie jednej rozmowy oraz uprzejmość i grzeczność naszego rozmówcy. Równocześnie czas oczekiwania stanowi ... w procesie komunikacji z firmą. „Aplikacje mobilne posiadają ogromny potencjał usprawnienia obsługi klienta, jednak na razie niewiele firm w Polsce udostępnia tego typu ...
-
Najlepsze infolinie mają Eurobank, PZU i Plus
... oczekiwania powyżej 1 min. Rekordowy czas oczekiwania wynosił aż 20 minut. Najkrótszy IVR (automatyczny system głosowy) posiadają Ubezpieczyciele – prawie w 50% połączeń dotarcie do opcji oczekiwania ... , gwarantując mu jednocześnie szybką i kompleksową odpowiedź. Śledzimy trendy obsługi klienta na rynku polskim i za granicą i jednocześnie obserwujemy ...
-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
... Identyfikacja potrzeb dokonuje się w różny sposób: poprzez badania satysfakcji klienta wewnętrznego, wzajemną komunikację (np. skrzynki pomysłów w TQM) itp. Wiedza o potrzebach i oczekiwaniach jest podstawą formułowania programów HR. Oczekiwania klientów wewnętrznych Dotychczas zagadnienie oczekiwań pracowniczych w koncepcji TQM było rozpatrywane ...
-
Private banking: przybywa klientów
... stanowią prywatni przedsiębiorcy. Łączy ich jedno – doskonała biznesowa intuicja oraz bardzo wysokie oczekiwania stawiane biznesowym partnerom, w tym bankowi” – mówi Łukasz Nowakowski. „Ważnym trendem, który mówi wiele o zmieniającym się profilu klienta private bankingu, jest rosnące zapotrzebowanie na usługi w tym standardzie także poza Warszawą ...
-
Usługi cloud computing: 3 warstwy w modelu dostaw
... biznesowego. Wiele organizacji zaczyna zmieniać, albo już zmieniło swoje oczekiwania inwestycyjne. Każdy nowy zakup technologii jest nastawiony na poprawę ... - zrozumiały. Uproszczenie ma jeszcze jeden istotny wymiar polegający na tym, żeby mobilizować klienta do częstego korzystania z samoobsługowego interfejsu, żeby ten element nie odstraszał, ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor bankowy
... powodem? M.in. chodzi o ewoluujące preferencje oraz oczekiwania konsumentów należących do biegłego w świecie cyfrowym Pokolenia Y. Ponad 10-procentowy spadek udziału klientów o pozytywnych doświadczeniach odnotowano dla więcej niż 25 procent krajów ujętych w badaniu Głos Klienta przeprowadzonym w ramach WRBR. To niebagatelna zmiana w porównianiu ...
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
... klienta - Ubezpieczenie szkolne: jak ocenić jego wartość? Rynek pożyczek Na rynku pożyczek głównym czynnikiem jest czas. Klient nie lubi czekać na odpowiedź, a brak szybkiej reakcji sprawia, że ucieka do konkurencji. Wystarczą trzy minuty oczekiwania ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... , które mogłyby zdecydowanie pomóc w zachęceniu klienta do danej inwestycji. Jeszcze gorzej prezentowała się kwestia zachęcenia klienta do dalszego kontaktu: jedynie połowa ... wymieniła niewyraźnie nazwę firmy i się nie przedstawiła”. „Po bardzo krótkim oczekiwania usłyszałam w słuchawce " Halo". Według aż 28,9% klientów rozpoczęcie rozmowy nie zostało ...
-
Customer experience równie ważny jak sam produkt
... wiedzę, nie tylko o oferowanych produktach i usługach, ale też o realizowanych działaniach marketingowych oraz by dysponowały kompletem informacji o historii indywidualnego klienta. Jak te oczekiwania wyrażają się w liczbach? Ponad 70% nabywców podkreśla wagę utrzymania spójności we wszystkich kanałach kontaktu z firmą. Z ich perspektywy jest to ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... niego”, jego oczekiwania, obawy, rozterki, potrzeby powinna następować selekcja treści. Eksperci od produktu, usługi mają jednak tendencję do bombardowania klienta informacjami i z żalem ... byle odpowiedzieć na oczekiwania, potrzeby klienta. Inaczej klient słusznie odczyta, że on jest dla nas, a my stracimy niezwykle ważne przekonanie klienta, że jest ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... ”. Wniosek 1 – bez fachowej obsługi ani rusz Badania tajemniczego klienta realizowane przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazują, że obsługa - fachowa, ... na fakt, że sklepy odzieżowe mają zróżnicowane standardy obsługi, a klienci – różne oczekiwania, INTERNATIONAL SERVICE CHECK postanowiło sprawdzić czy pracownicy oferują pomoc spontanicznie (i ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... wyjścia do inwestycji w nowe technologie w sklepie jest więc klient i jego oczekiwania, a nie dążenie do stosowania jak najbardziej zaawansowanych rozwiązań - zaznacza Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych. Doświadczenia klienta są obecnie ważnym elementem w budowaniu przewagi konkurencyjnej marek. Etap, kiedy ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... oraz płci managerów. Oczekiwania klientów zwłaszcza związane z personalizacją ich obsługi oraz komunikacji (jakość customer experience) wpływają na plany inwestycyjne w sektorze MSP. Firmy coraz częściej sięgają po rozwiązania wspierające procesy biznesowe na styku przedsiębiorstwa i rynku – sprzedaży, marketingu i obsługę klienta. Pojawiają się ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... nowych podmiotów, które swój model biznesowy od początku zbudują pod kątem klienta cyfrowego. Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce pt. „Jeden klik do ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? Oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych a skuteczne strategie ubezpieczycieli” powstał na podstawie badań jakościowych ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... informacyjna i bazy danych. Wymaga to zorganizowanego podejścia do zarządzania wartością klienta dla firmy, a nie działań przypadkowych. Badania wykazują, że firmy, ... MSP, również w dziedzinie technologii CRM. “Funkcjonalność tych programów spełnia oczekiwania większości małych i średnich firm”- mówi Łukasz Barański, przedstawiciel Varico ...
-
Monitoring wizyjny w walce o customer experience?
... Rozwijający się rynek zakupów internetowych, braki w asortymencie czy niskiej jakości obsługa klienta – to tylko niektóre czynniki, wpływające na spadek liczby klientów ... założonego wcześniej progu. Pozwala to w razie potrzeby otwierać nowe kasy, aby skrócić czas oczekiwania i poprawić zadowolenie klientów. Inteligentne funkcje analizy do oceny płci i ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, które nie kończą się na dokonaniu pierwszego zakupu przez klienta. Ponadto badanie sugeruje, że standardy relacji ...
-
Savoir-vivre w e-commerce
... latach. Według ekspertów, wkroczyliśmy właśnie w etap w dziejach zwany „erą klienta”, a najbliższe dwudziestolecie upłynie pod znakiem stale rosnących wymagań i oczekiwań konsumentów. ... niepokorny. Nie ma też tak silnej potrzeby odpowiadania na oczekiwania klientów, jak sprzedawca offline’owy. W komunikacji z klientem bywa beztroski, bezpośredni, ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... zachowaniach i potrzebach klientów w poszczególnych krajach i staramy się na nie bieżąco odpowiadać. Oczekiwania użytkowników dotyczące sposobów zapłaty czy dostawy towarów zamówionych na ... oraz wymogów rynku, na przykład dostosowując godziny pracy działu obsługi klienta czy wprowadzając określone metody płatności. Pierwszymi krokami przy otwieraniu ...
-
Sektor MSP a oferta banków
... ). - Badanie potwierdza jak bardzo zróżnicowany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw – komentuje Agnieszka Wiklik, Dyrektor Obszaru Klienta Biznesowego Deutsche Bank PBC. – Różnice te mają istotny wpływ na oczekiwania firm wobec banków. Zadaniem instytucji finansowej jest takie dostosowanie swojej oferty, aby w możliwie najlepszy sposób ...
-
Inteligentna reklama w Internecie zwiększy sprzedaż e-sklepu
... ). Na podstawie coraz głębszych analiz, proponują klientom produkty i usługi, które pomagają zaspokoić ich oczekiwania, a w razie potrzeby również dodatkowe zachęty, jak np. rabaty. Co więcej, są w stanie dotrzeć do klienta w każdym kanale, niezależnie od wykorzystywanego urządzenia: smartfonu, tabletu czy komputera oraz systemu operacyjnego ...
-
Kantory internetowe w opinii klientów
... za którą można kupić pierwszą wizytę klienta — mówi Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo. Kantory internetowe nie tylko muszą zdobyć klienta, ale też go zatrzymać. Mają ... się wybór walut znajdujących się w ofercie e-kantorów, zmniejsza się także czas oczekiwania na przelew. E-kantory chcą być coraz bardziej przyjazne użytkownikom. Zmianom ulega ...
-
Customer experience: jedyny sposób na konkurencję?
... , w obliczu cyfrowych zmian przewagę konkurencyjną należy budować poprzez postawienie klienta i jego potrzeb w zdecydowanym centrum, co z kolei wymaga uwzględnienia takich kwestii ... Jeśli będzie on zaprojektowany w sposób mądry, tzn. określi, a następnie spełni oczekiwania klientów, nie będzie im przeszkadzać, że obcują z maszyną – mówi Wiesław ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... na oczekiwania i zapewniać wyjątkowe doświadczenia klientom. Pandemia sprawiła, że wzrosła akceptacja dla inteligentnych technologii Rok 2020 przyniósł również rosnące oczekiwania konsumentów ... wbudowanych w produkty i usługi, AR i VR wykorzystywane w procesie obsługi klienta. Przeprowadzone przez SAS globalne badanie „The Experience 2030” wykazało, ...
-
Call center lubiane przez Polaków
... regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. Problemy w funkcjonowaniu call center Zdecydowanie największą wadą telefonicznych biur obsługi klienta jest długi czas oczekiwania na połączenie. Zwraca na to uwagę 40 % respondentów w pytaniu otwartym i 63 % respondentów w pytaniu zamkniętym. Jest to również problem ...
-
Proces podejmowania decyzji zakupowych
... klienta na później. Po okresie pewnego oczekiwania, korzyści (np. opony zimowe do samochodu gratis) mogą wydawać się większe niż w ... z czyimś wysiłkiem. Czasami więc lepiej zachować informację o dodatkowych korzyściach dla klienta na później. Po okresie oczekiwania, korzyści (np. opony zimowe do samochodu gratis) mogą wydawać się większe niż ...
-
Jak zmienią się zakupy przez internet? Czeka nas rewolucja?
... swój pomysł dostarczania zakupionych towarów za pomocą… drona. Coraz częściej mówi się także o wykorzystaniu autonomicznych aut. W ciągu kolejnych 5 lat oczekiwania klienta (szczególnie z pokolenia millenialsów – urodzeni w latach 80. i do połowy 90. – czy generacji Z – osoby urodzone w latach 1996-2010) w kwestii szybkiej, najlepiej dostawy ...
-
Banki doceniają klasę średnią
... którego podstawie powstał raport „Portret zamożnego Polaka – Klienta Premium”, wyraźnie pokazuje, że są to osoby o większej niż przeciętna świadomości ekonomicznej, a także wiedzy o mechanizmach gospodarki rynkowej – ocenia Monika Szlosek. – Z drugiej strony widać, że niektóre oczekiwania wobec banków są spójne z tymi wyrażanymi przez ogół ...
-
Czym jest CRM?
... bezpośredniego kontaktu, aby w momencie oczekiwania, zaproponować klientowi inny towar, stanowiący na przykład, uzupełnienie zakupu już dokonanego. Dotyczy to nie tylko kontaktu telefonicznego, ale również witryn www, gdzie można łatwo zamieścić dodatkowe informacje. Dużym polem popisu w aspekcie obsługi klienta jest możliwość kontaktu z firmą ...
Tematy: -
Jak rozmawiać z klientem
... cenami konkurencji czy znalezieniem artykułu zastępczego. DEFINIOWANIE POTRZEB KLIENTA Etap uszczegóławiania potrzeb klienta jest chyba najtrudniejszym momentem dla sprzedawcy ... którym nie porównuje się oferty z produktami konkurencji, ale bada się oczekiwania klienta. W trakcie tego należy okazywać klientowi szacunek i nie podważać jego kompetencji, ...
-
Jak naprawdę działa public relations?
... w przemyślany program public relations zorientowany na prawdziwe potrzeby i oczekiwania klientów i rynku. Public relations pomoże zwiększyć sprzedaż, jeżeli będziesz pamiętać ... konsekwencji chce wiedzieć więcej o produkcie i firmie. 3. Działanie: Kolejny artykuł może skłonić klienta do rozmowy ze znajomym, który już go kupił lub samodzielnego ...
Tematy: -
Polskie firmy: portfel należności II kw. 2017
... oczekiwania na zapłatę należności wynikających z faktury sięgał średnio 3 miesięcy i 13 dni, okazując się tym samym o ... oczekiwania na zapłatę. W II kwartale 2017 roku przedsiębiorcy na opłacenie faktur przez kontrahentów czekali średnio 3 miesiące i 13 dni. To o 10 dni dłużej niż w I kwartale. – Mimo to, obecny okres oczekiwania na przelew od klienta ...