-
ECC-Net: czego dotyczą skargi konsumentów?
... Resolution). W 2008 roku Centra Sieci skierowały o 40% więcej spraw do takich systemów (w Polsce są to np. Bankowy Arbitrażu Konsumenckiego, czy mediacja wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, czy Komisja Etyki Reklamy). Centra ECC-Net również dokonują przeglądu najważniejszych kwestii dotyczących praw konsumentów, a doświadczenia te są ...
-
Wzrosła liczba ofert pracy w styczniu
... do poziomu ponad 17 tysięcy. Rok temu, pod koniec 2008, kiedy w Polsce zaczęto odnotowywać pierwsze oznaki kryzysu gospodarczego, liczba propozycji gwałtownie spadała ... też odmrażać budżety marketingowe, co wpłynęło na poprawę sytuacji specjalistów ds. marketingu, reklamy i PR poszukujących zatrudnienia. W poprzednim miesiącu mieli oni do dyspozycji ...
-
Zadbaj o anonimowość w sieci
... Technology Trend przez Milward Brown SMG/KRC, przedstawia popularność portali społecznościowych w Polsce w latach 2008/2009. Widać wyraźnie, że przoduje rodzima Nasza-Klasa, nie ... każdej nowo opublikowanej fotografii w serwisie. Poza komplementem zamieszczano tam także reklamy i odnośniki do innych stron. W przeszłości wizerunek Naszej Klasy był ...
-
Symantec: spam w XII 2010
... z Polski była efektem działania znanego robaka Rustock. Droga do infekcji jest bardzo prosta – wystarczy kliknąć na mailowy odnośnik, choćby do reklamy rozmaitych preparatów zdrowotnych” – dodaje Maciej Iwanicki. Liczba niechcianych wiadomości wysyłanych codziennie z polskich adresów IP sięga 2 proc. spamu dystrybuowanego na całym ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
... telewizji wśród mediów, pod względem całkowitych przychodów, obejmujących reklamy, abonament, opłaty za poszczególne programy oraz przychody z licencji. Siłę telewizji, ... Access (HSPA+) oraz popularność współpracujących z nimi urządzeń. „Budowa sieci LTE w Polsce przez spółki Mobyland i CenterNet, jak również zapowiedź uruchomienia usług szybkiego ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe IV-X 2011
... w specjalizacji obsługi Klientów w wyznaczonych niszach rynkowych. Tempo powstawania nowych sklepów w Polsce jest tak duże, że rywalizacja w tej kategorii staje się coraz ... jednak opłaca, bo zadowolona klientka jest lojalna i staje się znakomitym nośnikiem reklamy w świecie rzeczywistym. Należy zwrócić uwagę, że omawiana kategoria została opanowana ...
-
Jakie kursy językowe i szkoleniowe wybierają Polacy?
... Office'a. Co jeszcze zmieniło się w ciągu ostatniej dekady? Jeszcze 10 lat temu w Polsce królowały standardowe języki obce. Na tym podium do dzisiaj trwają niezmiennie ... czy kucharzy, jak również do pracy w Polsce, na takie stanowiska jak specjalista ds. obsługi klienta, księgowy, specjalista od reklamy, lekarz. Zainteresowanie wyjazdem do pracy do ...
-
Mało ofert pracy dla humanistów
... one zaledwie 3,4% wszystkich ogłoszeń. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku innych działów preferowanych przez osoby z wykształceniem humanistycznym, czyli działów marketingu, reklamy i PR (4,3% wszystkich ofert opublikowanych w 2011 roku), działów personalnych (2,2%) czy działów szkoleń i edukacji (1,6%). W tym samym czasie dla osób chcących ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... – dodają analitycy Equinox Polska. Banki coraz mniej inwestują w telewizję i "uciekają" od reklamy w prasie codziennej Przedstawiciele domu mediowego zwracają uwagę, że ... mają dostęp do bezprzewodowego Internetu. Według ostatniego badania Homo Homini, w Polsce z bankowości mobilnej korzysta 11,2% , a w 2011 r. było to 3,5%. Obecnie ponad połowa ...
-
Rynek pracy: generacja Y zyskuje na sile
... w Luxoft Poland, firmie będącej międzynarodowym dostawcą usług programowania, zatrudniającej w Polsce ponad 500 informatyków. Pokolenie Y preferuje konkretny styl pracy – ogromną wartość ... z 4,5 tysięcy do 2,8 tysięcy. Podobnie w przypadku radia - o ile w 1965 roku długość nadawanej reklamy wynosiła 42 sekundy, obecnie jest to zaledwie 8 sekund. Co ...
-
Opinie o sklepach internetowych nie do przecenienia
... np. z serwisów, których głównym zadaniem jest gromadzenie opinii konsumenckich. W Polsce pierwszym i największym tego rodzaju serwisem jest Opineo.pl. Notuje ... już 31,86%). Daleko w tyle znajdują się takie działania jak różne formy reklamy w mediach tradycyjnych, outdoor, programy lojalnościowe i partnerskie. Demokratyzacja Internetu sprawia, że ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
... szkoły: i promocja gadżetów.” – skarży się użytkownik Twittera. Lidl w lipcu puszcza reklamy o szkolnych akcesoriach, a Tesco stawia na zazielenienie wakacyjnych talerzy Polaków ... Lidl i Kaufland, w celu agresywnej ekspansji. Informacja ta zelektryzowała również media w Polsce. W tym samym czasie premier RP Ewa Kopacz zachwalała warzywa w Biedronce, ...
-
Sektor TMT - prognozy 2016
... więcej jeden z trendów dotyczących przyszłości grafenu ma swoje źródło także w Polsce. Trzeba przypomnieć, że duży wkład nad badaniem tego nowatorskiego materiału, z ... . Blokady reklam na urządzenia mobilne – Do końca 2016 roku z filtrów blokujących reklamy skorzysta zaledwie 0,3 proc. wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych. W związku z tym ryzyko ...
-
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
... Wojciech Kuśnierek, Senior Consultant w Bain & Company, podobną tendencję możemy zaobserwować w Polsce. – W ostatnich latach w naszym kraju bardzo rozwinęły się systemy płatności ... płatnej zawartości. Współtworzenie treści wraz z odbiorcami oraz nowe podejście do reklamy uwzględniające profilowanie przekazu staje się wyzwaniem dla podmiotów rynku ...
-
Polskie sklepy internetowe zamknięte na obcokrajowców?
... zakupów u e-przedsiębiorców spoza swojego kraju. Trend ten widoczny jest również w Polsce - statystyki Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska potwierdzają, że już 45 ... programmatic buying, umożliwiającej nie tylko kierowanie inteligentnej, zindywidualizowanej reklamy do konkretnego użytkownika, ale również dynamiczną optymalizację kreacji ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
... premium w naszym kraju. Wzrost wydatków na reklamę produktów z kategorii zegarki i biżuteria w Polsce odzwierciedla nie tylko coraz większy popyt na produkty z kategorii premium, ale ... całostronicowy, który umożliwia dłuższy i pełniejszy kontakt z przekazem. Dodatkowo cykl życia reklamy prasowej jest dłuższy niż w innych mediach, a wiele tytułów ma ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... czy loterii, powracalność, dzięki kontentowi typu przepisy, dodatkowy przychód za pozycjonowaniem reklamy od producentów sprzedawanych produktów, pozwala również na usprawnienie obsługi w POS dzięki ... na plecach, docelowo podmiot ten może wpłynąć na kształt rynku m-commerce w Polsce. Co na to branża reklamowa? Koncepcja kreacji DRIVE TO STORE ...
-
Komu udał się Black Friday?
... W tym roku zaobserwowaliśmy ciekawą prawidłowość. Pierwsze komunikaty o Black Friday pojawiły się w Polsce zaraz po 1 listopada, co pokazuje, że handlowcy spodziewali się ... pozwoliło porównać ceny w Black Friday w 2017 i 2018 roku. Obniżki tylko symboliczne? Reklamy informowały o bardzo atrakcyjnych promocjach, które miały na celu przyciągnięcie do ...
-
Gracze i fani esportu wolą marki, które wspierają ich pasje
... . O coraz większej popularności tej formy rozrywki świadczy chociażby frekwencja na organizowanym w Polsce Intel Extreme Masters. Z roku na rok przyciąga on coraz większą widownię ... kraj jest pod tym względem światowym liderem: z oprogramowania blokującego reklamy korzysta już 42% internautów). Takiego konsumenta prędzej przekonają natywne kampanie ...
-
Czy darmowy antywirus ci wystarczy?
... , a w lutym aż trzynastu. Osobną kwestię stanowi wciąż bardzo popularny w Polsce Windows 7. Od połowy stycznia Microsoft przestał wspierać ten system operacyjny i ... z wyższej półki. Użytkowników bezpłatnych aplikacji bezpieczeństwa irytują też nachalne reklamy nakłaniające do zakupu wersji płatnej bądź instalacji kompletnie niepotrzebnych dodatków ...
-
Jak portale społecznościowe niebezpiecznie polaryzują społeczeństwo?
... jaki mógł generować Facebook to dochód z reklam. W tych czasach zaczęły pojawiać się reklamy w pasku bocznym, później w treści strony. Zasięgi stron jednak nadal pozostawały na ... ma żadnego argumentu. Nie ma więc pola do porozumienia. Podobna sytuacja jest w Polsce. Mamy dwie znaczące grupy ludzi, zwolenników PO i PiS. Są to w większości ...
-
Cyberbezpieczeństwo: Polska znowu poza TOP20 najbezpieczniejszych krajów
... Emotet, wpływający na 14% organizacji na całym świecie i 10% w Polsce. Tuż za nim ulokowały się trojany Trickbot i Dridex, zidentyfikowane w 4% i 3% ... W przypadku urządzeń mobilnych czołowym zagrożeniem jest xHelper, czyli malware wyświetlający reklamy i pobierający inne szkodliwe oprogramowania. W pierwszej trójce znalazły się również Xafekopy, ...
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
... wycofywania się z przestrzeni fizycznej. Marketerzy postawią na nowe interaktywne formy reklamy outdoorowej, wykorzystujące np. technikę rozszerzonej rzeczywistości (AR). Poprowadzą one ... do towarów i usług, np. chemii gospodarczej czy artykułów dla dzieci. W Polsce internet podbijają już m.in. pudełka z próbkami kosmetyków i zdrowej żywności, ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... daje też większą kontrolę nad treścią i zapewnia bardzo płynne doświadczenie zakupowe. W Polsce korzystają z niego największe serwisy aukcyjne oraz platforma sklepowa IdoSell. Wzrost ... , płci. Jak twierdzą eksperci, inteligentne rekomendacje (takie jak np. Reklamy Google od IdoSell) to dopiero początek wykorzystywania AI w e-commerce. Wyszukiwanie ...
-
Zniżka za aplikację sklepu, czyli jak Polacy dbają o bezpieczeństwo smartfonów
... smartfonie oraz do aparatu i mikrofonu. 79% badanych w Polsce osób, w każdej grupie wiekowej, deklaruje świadome zarządzanie aplikacjami. Średnia dla Czech i ... na Facebooku i w wyszukiwarce Google. Cyberprzestępcy coraz częściej umieszczają w sieci reklamy fałszywego oprogramowania podszywającego się pod znane aplikacje. Wtóruje mu Christopher ...
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
... coraz więcej prywatnych informacji o sobie, otrzymując w zamian spersonalizowane treści i reklamy, a także darmowy dostęp do platform społecznościowych. Niestety taki ... grupy wiekowej 18-24 lata (33%) i osoby z wyższym wykształceniem. Pozostali badani (26% w Polsce, 30% na Węgrzech, a 36% w Czechach) przyznają, że świadomie nie dezaktywowali ...
-
Skoki narciarskie nie ustępują nawet piłce nożnej
... czasu nie wspiera. Niemal połowa badanych uważa, że sponsoring jest wyłącznie formą reklamy i nie dostrzega w nim wyższych celów, ¾ jest zdania, że firmy podejmują go w ... czołówce ulubionych sportów Polaków. Po pierwsze – jak wyjaśnia Czarnecki – dyscyplina ma w Polsce mają długą, sięgająca początków ubiegłego wieku historię, i jest to historia ...
-
Audio marketing w świecie online
... wpływają na ich rozpoznawalność. Zgodnie z wynikami badań Mood Media, zarówno w Polsce jak i globalnie, obserwuje się rosnącą świadomość konsumentów na temat ... audio z video, mogą wzmocnić przekaz reklamowy i zapadać bardziej w pamięć odbiorców. Interaktywne reklamy wideo z dźwiękiem, gdzie użytkownicy mogą zaangażować się w interakcje dźwiękowe, ...
-
Oprogramowanie szpiegujące. Groźny nie tylko Pegasus
... zbiera informacje o nawykach osoby śledzonej, by potem podsuwać jej w Internecie sprofilowane reklamy. Ale „podglądacze” mogą pójść o krok dalej, dostarczając użytkownikowi na ... też informacje o programach szpiegowskich pojawiają się na pierwszych stron gazet. W Polsce duże emocje rozpalił system Pegasus. Jednak obok prawdziwych informacji na temat ...
-
Jakie motywacje stoją za dezinformacją?
... na 10 badanych potwierdziło prawdziwość choć jednej z fałszywych informacji. W tym roku mieliśmy w Polsce wiele przypadków szerzenia nieprawdziwych treści w sieci – do najgłośniejszych spraw ... własnej korzyści, po osoby i grupy chcące wykorzystać model biznesowy reklamy internetowej w celu osiągnięcia zysku – ostrzegają autorzy raportu EU DisinfoLab ...
-
Pomaganie a okres przedświąteczny. Dlaczego wtedy jesteśmy bardziej hojni?
... do granic możliwości przez marketing. Wszyscy znamy (bądź co bądź) rewelacyjne reklamy dużych marek odnoszące się do rodziny, poczucia wspólnoty, bezpieczeństwa, miłości. Na ... załamać. Pomoc ma naprawdę wiele wymiarów. – dodaje Jakub B. Bączek. Znane fundacje w Polsce, w działania których firmy i osoby prywatne angażują się od lat, to zawsze dobry ...
-
Czy SearchGPT może zagrozić Google?
... nie powiedzieć. Według serwisu Statcounter światowy udział wyszukiwarki Google wynosi 89% a w Polsce ten wynik jest nawet wyższy, bo aż 92%. Bing (5% udziału), Duck Duck Go (2%) ... i marketingowiec. Od ponad dekady zajmuje się strategią marketingową, efektywnością reklamy i badaniami marketingowymi. Zbierał doświadczenie w domach mediowych i ...
-
Strona główna WP w XHTML
... większą modularyzacją strony." - mówi Krzysztof Milkowski, Kierownik Zespołu XHTML w Wirtualnej Polsce. "Dodatkowy oręż otrzymają też reklamodawcy. Poprzez XHTML system ... języka XHTML pozwoli nam też na sprawne wykorzystywanie nowych, niekonwencjonalnych form reklamy w nietypowych miejscach na stronie oraz na dodatkowe animacje. Umożliwi też ...
-
Wyzwania public relations 2004
... osoby. Taka jest tendencja na świecie i podobne zmiany nastąpią też w Polsce. 7. W 2004 roku wyzwaniem wszystkich organizacji będą coraz większe koszty opieki ... monitorowany - trafia do prasy. Będzie potrzebować danych statystycznych, które można porównać z badaniami reklamy, promocji sprzedaży i marketingu. Słowem - zmieniaj się albo zgiń. 10. ...
Tematy: -
Walka z piractwem w 2003 r.
... zabezpieczyła nielegalnie programy ujawnione w komputerach, m.in.: studia reklamy, firmy geodezyjnej, studia telewizyjnego, wypożyczalni kaset video, pracowni architektonicznej ... zapadł również jeden z najsurowszych wyroków karnych dotyczących piractwa komputerowego w Polsce. 15 października Sąd Rejonowy w Gorzowie Wielkopolskim zasądził wobec ...
Tematy: piractwo, piractwo komputerowe