-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... reklamodawców nadal decyduje się sięgać po reklamy skierowane do wszystkich. Baner to pierwsza historyczna forma reklamy. Ma już ponad ... , w jakim rozwija się dzisiaj cyfrowy świat i rynek danych. Bez cienia przesady możemy więc określić nasze ... około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
... rynek. Mapą tego środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W ... reklamy napisany w pierwszej osobie jest postrzegany przez klientów jako egocentryczny i nieobiektywny; i na odwrót, tekst reklamy napisany w trzeciej osobie jest postrzegany jako bardziej obiektywny. Jeśli umieścisz słowo "my" w nagłówku reklamy ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin naszego życia. Niestety, w wymagającym i przesyconym reklamami środowisku gospodarczym wprowadzenie nowych pomysłów na rynek ... lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... Wartość jej sprzedaży w Polsce, wzrosła w I kw. 2012 r. o 21%, a w obliczu kurczącego się rodzimego rynku portugalskiego sieć będzie zwracać baczną uwagę na rynek polski. Wynik ... obecnego klienta i przyciągnięcia do siebie nowego. Dobrym prognostykiem dla reklamy online jest rosnąca popularność zakupów spożywczych przez Internet. Oprócz „starych” ...
-
DOOH - reklama, która zaskakuje i pobudza wyobraźnię
... restauracji McDonald’s. W czasie trwania kampanii reklama na nośnikach pojawiła się 503 160 razy i została zauważona przez blisko 5 mln osób. Rynek reklamy DOOH w Polsce Trend zapoczątkowany na zagranicznych rynkach jest obecny również u nas. Mimo trudności związanych z ograniczeniami administracyjnymi oraz wysokimi kosztami wejścia, liczba ...
-
DSA i DMA, czyli przepisy, które zmienią internet
... rynek reklamy internetowej i rynek aplikacji mobilnych – mówi Ignacy Święcicki, Kierownik Zespołu gospodarki cyfrowej PIE. DSA ma na celu ujednolicenie przepisów rynku wewnętrznego i jest modernizacją i rozszerzeniem unijnej Dyrektywy e-commerce z 2000 r. Reguluje m.in. rynek reklamy ... rynku aplikacji mobilnych w Polsce szacuje się obecnie na ok. ...
-
Reklama online z coraz lepszym wskaźnikiem viewability
... Polsce wynosiło 50 proc., a w IV kwartale 2018 osiągnęło poziom 54 proc., co jest już wzrostem dość wyraźnym. Czwarty kwartał to tradycyjnie najgorętszy okres e-commerce i reklamy ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... rynek ten się rozwija, podczas gdy w rzeczywistości panuje na nim zastój. Gdy porównamy wydatki reklamowe do skorygowanej ilości aut o reeksport, wówczas koszt reklamy ... stosunku do aut służbowych – wszak 56% nowych samochodów w Polsce kupowane jest przez firmy. Informacje o badaniu Analiza reklamy branży motoryzacyjnej w okresie I – IX 2012 i 2013. ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... branży motoryzacyjnej. 56 proc. wzrostu! Jak wynika z raportu Starlink podsumowującego rynek reklamy i mediów w minionym roku, wydatki na marketing sieciowy podskoczyły o ponad 6 proc. ... nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce jest ok. 20 tys. Symulacja przeprowadzona przez Blink.pl, agencję ...
-
Reklama internetowa 2004 wg IAB
... rynek reklamy internetowej. Jego wartość wzrosła w 2004 roku o 65% w stosunku do roku 2003 i wyniosła 87 milionów złotych netto. Internet był najszybciej rozwijającym się sektorem rynku reklamowego w Polsce ... gracze na rynku reklamy internetowej zanotowali znaczący wzrost przychodów z reklamy. Nakłady na reklamę internetową w Polsce stanowiły w 2004 ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,60 proc.), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc. – Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia – komentuje Michał Włodarczyk, ekspert Gemiusa. – Dwuipółkrotny ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
... biznesowych największych portali horyzontalnych. Rynek reklamy internetowej Pierwszy kwartał 2007 roku potwierdza, że obecnie najbardziej dynamicznie rosnącym medium na rynku reklamy w Polsce jest Internet. Wg raportu domu mediowego Starlink w pierwszym kwartale 2007 roku szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1 miliard 300 milionów ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet 1 proc., w ... ale również zwiększenie lojalności dotychczasowych. Według estymacji Sociomantic Labs, rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. ...
-
Zacznij myśleć o programmatic
... jest AdSense czy programy afiliacyjne. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu miesiącach rynek podbija programmatic. Od czego zależy wycena reklam w tym modelu i jaki system ... zewnątrz. Według prognoz ZenithOptimedia 2,5-krotnie wzrośnie udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w Polsce w tym roku w stosunku do ubiegłego. Popyt na spersonalizowane ...
-
Coolhunter czyli analityk trendów rynkowych
... do spraw reklamy i marketingu”. Przydział branży to nie przypadek – zawód powiązano z najczęstszymi miejscami zatrudnienia analityków trendów. W Polsce pracują oni zazwyczaj ... grupie. Mimo dużych korzyści płynących z pracy coolhunterów, rynek usług związanych z analizą trendów rynkowych w Polsce jest jeszcze niewielki. Pracy w tej branży można ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... przez portal RynekPierwotny.com badań wynika, że niemal połowa firm deweloperskich w Polsce (44 proc.) nie korzysta z profesjonalnych analiz rynku nowych nieruchomości. Dane te ... by zainteresować nabywców daną inwestycją. Dziś standardowe banery w sieci czy reklamy w prasie to za mało – przekonują specjaliści ds. marketingu z portalu RynekPierwotny. ...
-
Google Panda a przyszłość SEO
... nieuczciwych działań pozycjonerów zostały zepchnięte na dalekie pozycje. Wnioski dla firm w Polsce związane z wprowadzeniem „Pandy” Rynek SEO rządzi się swoimi prawami. Mniejsze firmy, bez profesjonalnego ... będą dostępne głównie dla firm, które ograniczają wydatki na tę formę reklamy. Pytanie tylko czy to będzie miało sens - wiadomo przecież, ...
-
Czy reklama telewizyjna ustąpi miejsca programmatic TV?
... reklamowych. Czy jest to wskazanie drogi, jaką powinien zacząć podążać polski rynek reklamy TV? Bez telewizji? Żadne inne medium tak skutecznie nie oddziałuje na ... TV to jednak nie jedyny problem telewizyjnych reklamodawców. W przerwie reklamowej W Polsce coraz bardziej zauważalne jest zjawisko multiscreeningu. Oglądający TV, w przerwie reklamowej, ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... Internetu są paliwem dla tych obszarów cyfrowego marketingu. Potwierdza to rosnący rynek reklamy programmatic, który globalnie osiągnie w tym roku wartość 75 mld dolarów, ... mln, co oznacza wzrost o niemal 77 proc. – Rosnący rynek danych w Polsce jest skorelowany z rozwojem rynku reklamy online realizowanej w modelu programmatic. Rośnie też świadomość ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
... rynek, który przeżywa w ostatnich latach dość intensywny rozwój. Tej ewolucji przygląda się już od długiego czasu portal Useme. Przed nami wyniki najświeższego z jego raportów - oto, do jakich wniosków prowadzi opracowanie zatytułowane "Freelancing w Polsce ... zlecają firmy z sektora marketingu i reklamy, w tym agencje reklamowe i kreatywne – to 36 ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... reklamy branży energetycznej. Trzech ... zł - bez uwzględniania Internetu), to na uwagę zasługuje fakt rosnącej konkurencyjności wewnątrz kategorii. Rynek podzielony jest między 5 największych graczy: PGE, Enea, Energa, ... regularnej (poza sponsoringiem), co odzwierciedla udział odbiorców energii w Polsce, gdzie około 75% stanowi szeroko rozumiany biznes ...
-
Product placement w grach wideo
... zabieg ten podwyższa realistyczność interakcji z wirtualnym światem. W Polsce ponad 90 proc. graczy odbiera ... Worldwide. Pozwala na dokładne umieszczenie i monitorowanie reklamy w danej lokalizacji geograficznej i wirtualnej. ... filmowym za obecność w filmie produktu, idzie rynek rozrywki elektronicznej. Średnia inwestycja promocyjna zawiązana ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... Polsce nadal kupowaliśmy dużo - spadki sięgnęły zaledwie 2,8%. Rubikom podaje, że co również można stwierdzić po przeprowadzeniu licznych rozmów z przedstawicielami rynku fashion, stylistami, specjalistami od fashion marketingu oraz projektantami mody, polski rynek ... marki, są odporni na sugestywne reklamy i jeśli tylko nadarzy się wyjątkowa okazja u ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... Polsce (jeden punkt niżej niż w roku ubiegłym). Poza podium pozostają w tym roku VW, Citroen i Nissan. Ofensywa reklamowa Volkswagena Tymczasem obecny rok upływa pod znakiem ofensywy reklamowej marki Volkswagen. Koncern ten zapowiedział w tym roku bardzo agresywne wejście w rynek ... . Średni koszt reklamy przypadający na jedno sprzedane auto w 2011 ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... wydatki są porównywalne, należy do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują ... na zapas” powodując tym samym silne tąpniecie popytu w I kwartale 2012. „Liczymy, że rynek będzie się odbijał w kolejnych kwartałach, bo z malejących obrotów i marż trudno ...
-
Reklama w Internecie 2012
... O ile utrzyma się wzrostowy trend, przekroczymy kolejną granicę wartości rynku. Rynek reklamy online w Polsce nadal rośnie. Najnowsze, opublikowane w drugiej połowie lipca dane AdEx, ... - mianowicie reklama display - znalazła godnego następcę. Udział SEM, czyli reklamy powiązanej z wynikami wyszukiwania, w pierwszym kwartale 2012 roku zrównał się z ...
-
Internet Rzeczy - o krok przed rewolucją
... , jednocześnie pozwalając użytkownikom na ich odbiór. I chociaż w Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie ... elektronika noszona (ang. wearable devices). Globalny rynek tych urządzeń będzie w tym roku ... Wyszyński z Sociomantic Labs. – Podobnie jak w przypadku znanej już reklamy programmatic kluczowy będzie konsument i jego zainteresowania ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 35/2019
... póki co, sięgają po nie rządzący w Polsce. Nie jest tajemnicą, iż ostatnia wygrana ... najlepsze „produkty informacyjne”. Niestety ten rynek można sfałszować. Inny przykład to Meksyk. ... reklamy z tego rodzajami informacjami, wzmacniane zdjęciami okaleczonych zwierząt do jednego rodzaju wyselekcjonowanych wyborców, a do innych łagodniejsze reklamy ...
-
Marek Jakubiak otwiera nowe browary
... piwa i przebojem zdobywa polski rynek. Mówi, że chce odbudować w Polsce Rzeczpospolitą Piwowarską. I wszystko wskazuje na to, że wie co mówi... „Gazeta ... części kraju ekspansja dużych koncernów, wprowadzanie nowych technologii, opakowań, sposobów sprzedaży i reklamy bezpośredniej spowodowały, że małe browary cofały się w rozwoju. Pierwszemu ...
-
Sektor TMT - prognozy 2013
... odpowiednie konstruowanie planów taryfowych czy też rozbudowywanie sieci. Są w Polsce smartfony poza zasięgiem sieci 3G, które tylko czekają na sygnał i… ciekawą ... YouTube (badanie Deloitte, grudzień 2012 r.). Smartfony i tablety zrewolucjonizowały nie tylko rynek telekomunikacyjny, ale także medialny i technologiczny. Coraz większa ich popularność ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 25/2018
... , graficy komputerowi, tłumacze, dziennikarze, księgowi, copywriterzy, czy pracownicy reklamy. Warto rozglądać się w swoim otoczeniu, ... Polsce coraz większą popularnością. Konsumujemy go coraz więcej i z coraz większą świadomością – zwracamy uwagę na etykiety, potrafimy dopasować wino do potraw i okazji. Z danych Grupy Ambra wynika, że polski rynek ...
-
Aktualizacja i rozwój serwisu WWW
... indywidualny cykl życia. Kolejno: wprowadzenie na rynek, promowanie, okres dojrzałości, następnie spadek zainteresowania, ... okazją, aby odświeżyć markę za pomocą reklamy łączącej promocję konkursu ze stroną internetową. W ... SGH. Pracował w Super Media Interactive przy największych w Polsce budżetach reklamowych w internecie. e-mail: piotr.poznanski@ovs. ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... rynek, warty w 2008 r. ok. 190 mln zł powinien wzrosnąć w 2009 r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez firmy cięć budżetów reklamowych, agencje zajmujące się tą działalnością mają się dobrze - poinformowała firma Artefakt. Internauci także chętnie korzystają z takiej formy reklamy ... tą formę promocji. W Polsce prognozuje się wzrost wartości rynku ...
-
TVP wychodzi z dołka finansowego?
... reklamy przychody z reklam spadły o 11,6 procent. Spadek przychodów TVP wynika dodatkowo z braku w tym roku transmisji z dużych imprez sportowych, które przyczyniają się do wzrostu przychodów z reklam. Rok temu rynek reklamy ... związek z zakończeniem procesu cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce. Pozostałe przychody TVP (czyli inne niż reklama, ...
-
Ad viewability, czyli o niskiej widoczności reklam online
... tym polu sukcesy? Jak prezentuje się kluczowy wskaźnik efektywności reklamy online, a więc viewability? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza z kwartalnych ... z biurem w Polsce i objęło swoim raportem także polski rynek, możemy się więc także pokusić o pewne roczne podsumowania. Jeśli chodzi o Viewability, polski rynek startował rok temu z ...