-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... oraz Hiszpanie, w przypadku których prawie połowa sklepów przyjmuje zwroty jeszcze długo po upłynięciu dwóch tygodni od dostarczenia przesyłki. Za zwrot produktu wciąż najczęściej płaci klient Ponoszenie bezpośrednich kosztów zwrotu towarów jest w świetle nowych przepisów definiowane jako obowiązek konsumenta. Sklep, który poinformował ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
... IMM nie tylko porównał ruch w poszczególnych serwisach i na forach internetowych, ale także sprawdził popularność kanałów społecznościowych pod kątem danej kategorii produktu, dokonał monitoringu wypowiedzi internatów i wnikliwej analizy grupy docelowej. Platforma IMM pozwala śledzić na bieżąco media, w których padają zapytania, dotyczące ...
-
Jak Internet wpływa na decyzje zakupowe klientów?
... marketingowy jest ujęciem z punktu widzenia producenta. W takiej perspektywie cena oznaczała wartość produktu w pieniądzach, a konkurowanie ceną oznaczało najczęściej… jej obniżanie. Od ... chyba że… zaoferujesz mu inny driver: doradztwo, unikalne obudowanie produktu usługą. Właściciel sklepu z fotelikami dziecięcymi miał problem z tzw. showroomingiem ...
-
Wyszukiwarka w sklepie internetowym: must have?
... cech interesujących kupującego. Najlepiej umieścić taką możliwość z boku strony danego produktu, tak żeby była widoczna dla użytkownika. Warto też dodać informację jak ... nie duplikować treści. Powinniśmy ją tak skonstruować by ścieżka prowadząca do wyszukiwanego produktu była prosta i zrozumiała dla klienta. Z drugiej strony jest to również istotne ...
-
E-commerce: jest sposób na nieaktywnych klientów?
... faktycznie może mu się przydać. Rabaty i promocje np. w postaci spersonalizowanych bannerów reklamowych, po których kliknięciu klient zostanie przeniesiony na stronę produktu, którym był wcześniej zainteresowany, a który teraz może kupić taniej. Stała komunikacja. Budowanie długotrwałej relacji z klientem wymaga zaangażowania obu stron. Sklep ...
-
W e-commerce rządzi cena
... w internecie za zbyt skomplikowane. Kluczowym aspektem zakupów internetowych pozostaje niska cena produktu – dla 71 proc. ankietowanych to właśnie ona jest kluczowym czynnikiem ... łatwego zwrotu towaru (36 proc. względem 33 proc. w minionym roku). - Cena produktu długo jeszcze będzie decydującym czynnikiem wyboru sklepu, zwłaszcza, że kupując ...
-
Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista
... o 32% bardziej skłonni niż kupujący za pomocą desktopa do zamówienia kilku sztuk produktu i zwrócenia tych egzemplarzy, które im nie odpowiadają. Około 30% więcej ... do przeglądania nowej oferty e-sklepów odzieżowych. 58% Smartfonistów przyznało, że cena produktu ma dla nich znaczenie. Podobnie deklarują kupujący za pomocą desktopa (58%) oraz tabletu ...
Tematy: branża modowa, moda, zakupy, zakupy przez internet, odzież, m-commerce, badania konsumenckie -
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... świadomych konsumentów, do ich wymagań trzeba dostosować wszystkie narzędzia. Jak to zrobić? Należy na przykład dokładnie przemyśleć, co przekazuje opakowanie produktu. Powierzchowny przekaz (typu: naturalny – bo zielony, dla dzieci – bo kolorowy) przestaje przyciągać, a nawet może do marki zniechęcić. Świadomość dotycząca zanieczyszczenia ...
-
Artykuł sponsorowany vs natywny. 8 różnic, które wpływają na skuteczność publikacji
... wyjątkiem może być sytuacja, gdy tekst kierowany jest do profesjonalistów, którzy takich informacji oczekują), ale na problemach naszych klientów, które zakup produktu może rozwiązać oraz udogodnieniach i korzyściach, jakie będzie miał dzięki poszczególnym funkcjonalnościom. Przykładowo, jeśli prezentujemy nowy model telefonu komórkowego, to oprócz ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... na szereg dostępnych funkcji, które zwiększają pozytywny customer experience, co według statystyk jest podczas zakupów często ważniejsze niż sama cena produktu (zob. Walker study: Customers 2020: A Progress Report) Należą do nich m.in. zaawansowana wyszukiwarka i przejrzyste rodziny produktów (ułatwiające nawigację w sklepie i znajdowanie ...
-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... stacjonarnych, a 20% w sklepach stacjonarnych i internetowych 24% osób stwierdziło, że brak towaru w sklepie to frustrujące doświadczenie 21% osób stwierdziło, że gdyby produktu nie było w magazynie, poszliby do innego sklepu Towar w niewłaściwym miejscu i czasie może generować największe koszty dla sprzedawcy detalicznego - dodaje Bartosz ...
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... produktów promocyjnych. Co więcej, w opinii konsumentów, gdyby promocyjna cena produktu okazała się̨ wyższa niż̇ cena z ostatnich 30 dni, to 46 proc. badanych zdecydowałoby się̨ na zakup produktu w innym sklepie, a 22 proc. w ogóle zrezygnowałoby z zakupów tego produktu. Jedynie 7 proc. badanych kupiłoby produkt mimo wyższej ceny ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... Wódka, to znane i cenione alkohole z oznaczeniem geograficznym. Chroni ono nie tylko prawa rolników i producentów, ale również gwarantuje konsumentowi autentyczne pochodzenie produktu. Unijny system ochrony oznaczeń geograficznych zabezpiecza nazwy produktów, które pochodzą z konkretnych regionów i mają określone cechy jakości lub cieszą się renomą ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
... (deklaracje 65% ankietowanych). Równie ważne są dla nas korzyści zdrowotne (60%) oraz niska zawartość cukru (59%). Polacy sprawdzają także pochodzenie produktu (lokalny/regionalny) i zawartość tłuszczu (ponad 50% respondentów). Warto zaznaczyć, że kobiety częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na prozdrowotne właściwości kupowanych artykułów ...
-
Internauci i Dzień Dziecka
... zakup upominku w mniejszym stopniu zwracają uwagę na takie kwestie jak: bieżące potrzeby dziecka (42,2 proc.) oraz walory użytkowe prezentu (32,5 proc.). Warto podkreślić, że jedynie co siódmy badany wybierając upominek uwzględni popularność danego produktu ... przeznaczyć na zakup prezentu. Ponad połowa respondentów zamierza wydać na zakup nie więcej ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2007
... w dużym tempie będzie rosło zainteresowanie domami jednorodzinnymi. Wśród osób, które planują zakup nieruchomości w najbliższym roku, 38% chce kupić dom, 58% mieszkanie. ... . Niestety tylko kilka procent klientów segmentu domów jednorodzinnych poszukuje takiego produktu. W związku z tym produkty deweloperów nie do końca wpisują się w potrzeby i ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... Tutaj zazwyczaj kluczowym elementem decydującym o wyborze produktu w sklepie jest cena. Patrząc w drugą stronę, konkretną markę planuje się i jej zakup realizuje wówczas, gdy liczba ... to, że zakupy impulsowe często dotyczą marek z segmentu premium. Ich zakup jest silnie skorelowany z promocjami, najczęściej cenowymi. Okazuje się, że w niektórych ...
-
Internet a zakupy artykułów spożywczych
... następnej kolejności wskazywano reklamę, znajomych i rodzinę (dwie trzecie) oraz dołączane do produktu informacje i ulotki (ponad połowa). Poszukiwane informacje o produktach spożywczych Internauci ... wskazuje także, że Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia (szczególnie kawy/herbaty, zdrowej ...
-
Polacy kupują nielegalny alkohol
... trzech na czterech respondentów. Blisko co piąty decyduje się na zakup ze względu na złą sytuację finansową, a nieliczni ze względu na ciekawość ... wzroku, choroby, zagrożenie życia. Nie obawiają się natomiast skutków prawnych (1%) zakupu nielegalnego produktu. „Przez ostatnie cztery lata Służba Celna na Pomorzu Zachodnim zarekwirowała prawie 62 tys ...
-
Polaków zakupy modowe w sieci
... produktu to 146 złotych. Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, jedynie co trzeci finalizuje transakcję, 2/3 z nich porzuca wirtualny koszyk i opuszcza stronę e-sklepu, nie decydując się na zakup ... o mało skutecznym systemie rekomendacji dodatków, które uzupełniłyby zakup. – W sklepach stacjonarnych wszyscy wiedzą, że ...
-
Platformy e-commerce. Wybrać licencję czy SaaS?
... e-commerce, mamy do wyboru zakup licencji lub też skorzystanie z modelu usługowego. Co wybrać? Które z tych rozwiązań jest lepsze? Zakup licencji – rozwiązanie dedykowane ... zaś kluczowe są takie czynniki jak łatwość dotarcia do konkretnego produktu wg różnych kryteriów, przyjazne wyszukiwanie – uwzględniające błędy pisowni, zapewniające sugerujące ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... misja zakupowa. Istotne jest uwzględnienie, że misja zakupowa, a przez to cena produktu będzie odzwierciedlać ich wartości, wygodę oraz doświadczenia zakupowe. Konsumenci stali ... się wydać pieniądze na nowe przeżycie lub wydarzenie w zamian za zakup dóbr i usług. Podobny odsetek respondentów stwierdziło, że uczestnictwo w wydarzeniach na żywo pomaga ...
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
... przyznaje się do nich aż 9%. Dodatkowo, ostatni zapamiętany przez konsumentów zakup w 2/3 przypadków został sfinalizowany w sieci, a wyłącznie offline - zgodnie z informacją ... rozwiązań e-zakupowych, jak np. prezentacja produktów w formie wideo, wizualizacja produktu offline z wykorzystaniem smartfona, wirtualne przymierzalnie, czy mobilne formy ...
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
... 44 i 14 proc. Mężczyźni kupujący online częściej od kobiet decydują się na zakup elektroniki w sieci. Podobnie wygląda sytuacja w odniesieniu do sprzętów RTV i AGD. Już jedna ... głównie przez wzgląd na potencjalny lęk przed nieświeżą żywnością czy chęć wyboru produktu na własną rękę. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupu ubrań. W tym wypadku ...
-
Handel w Internecie
... robienia zakupów lepszą obsługę szybką dostawę dodatkowe usługi związane z zakupem danego produktu zagwarantować większą przyjemność Wiele firm próbujących swoich sił na rynku ... serwisu, z którego mogą np. dowiedzieć o premierze nowej książki czy innego produktu. Kolejną ludzką potrzebą o której nie mogą zapominać przedsiębiorcy wirtualni jest chęć ...
Tematy: -
Zaufanie w handlu elektronicznym
... on-line wykazuje tę tendencję. - zamieszczanie precyzyjnie opracowanych katalogów z ofertą - klient nie może mieć wątpliwości co do parametrów oraz wizualnej postaci produktu. Charakterystyka oferowanych towarów i usług, powinna wykazać się na tyle szczegółowością, aby umożliwić klientowi podjęcie decyzji zakupu bez konieczności konsultacji ze ...
-
Więź klienta z luksusową marką
... rzeczy. Po pierwsze, odpowiednio kierować ceną, aby jej wysokość stanowiła o prestiżu produktu. Po drugie, tak sterować połączonymi siłami PR-u i reklamy, aby danej marki nie ... nowy obszar dla zwiększania skuteczności reklamy, rozumianej jako wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi. Firmy mogą, więc odnieść podwójną korzyść w postaci zmniejszenia ...
-
Internauci preferują aparaty cyfrowe
... po aparaty ze „średniej półki cenowej”. Co drugi badany nabywca cyfrowego sprzętu fotograficznego deklarował zakup aparatu w cenie od 500 do 1300 złotych. Dość liczną grupę stanowią fani profesjonalnego ... to osoby od 16 do 21 lat. Stosunkowo najmniejszą wagę do tej cechy produktu przywiązywały osoby starsze – od 26 do 29 lat i powyżej 38 roku życia. ...
-
Smart shopping - Polacy i sprytne zakupy
... kierują się głównie niską ceną i wybierają towary tanie, ale często kiepskiej jakości. Umiejętność korzystania z okazji i zakup dobrej jakości produktów w atrakcyjnie niskich cenach to tzw. „Smart shopping” czyli „Sprytne zakupy” – idea zapoczątkowana w ... wszystko złoto, co się świeci”, a wysoka cena nie zawsze musi oznaczać wysoką jakość produktu ...
-
UOKiK: zabawki a bezpieczeństwo dzieci
... z ich używaniem przez dzieci poniżej trzeciego roku życia lub korzystania z produktu bez nadzoru osoby dorosłej. Często jednak sami przyczyniamy się do ... podczas dokonywania decyzji o zakupie danej zabawki. Zwiększa to ryzyko wyboru niewłaściwego produktu dla naszego dziecka. Im starszy użytkownik, tym bardziej skomplikowany mechanizm zabawki ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
... (tj. 66 proc.) deklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem sieci – wynika z raportu „E-commerce w Polsce”, przygotowanego ... sklepów internetowych. Rozpoczynając zakupy w sieci wiedzą gdzie poszukiwać danego produktu lub informacji o nim. W porównaniu z rokiem ubiegłym wyraźnie spadła popularność ...
-
Merlin.pl: bezpieczne zakupy w Internecie
... oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Możesz zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od dostarczenia produktu. Niektóre sklepy zapewniają dłuższy okres. Pamiętaj jednak, że musisz odesłać towar w stanie nienaruszonym. Kiedy otrzymasz paczkę za pobraniem, otwórz ją ...
-
Czego dotyczą skargi europejskich konsumentów?
... tradycyjnych zakupów. W czym tkwi problem? Jak podaje raport, przyczyną większości skarg składanych do Europejskich Centrów Konsumenckich w całej Europie jest niezadowolenie z produktu lub usługi, zakupionych u zagranicznego przedsiębiorcy (29% przypadków), brak lub opóźnienie dostawy (21%), warunki umowy (18%), kwestie dotyczące ceny i/lub ...
-
Warto dbać o wizerunek firmy w sieci
... często odbiegają od rzeczywistości. Mało osób zdaje sobie sprawę, a większość przeczyta z niedowierzaniem, że jedna negatywna opinia może zniszczyć wizerunek danego produktu i firmy w sieci a następnie w przysłowiowym realu- podkreśla Paweł Bieniek z Agencji AdHorizon. Wprawiony „Internauta” może zniszczyć daną markę na lata w zaledwie pięć ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... zupełnie nowych na polskim rynku artykułów lub nieoferowanych wcześniej wariacji produktu – mówi Łukasz Gajewski. – Utrudnieniem dla zagranicznych koncernów jest ogromne rozproszenie rynku, ... zakupu i poszukiwania informacji o produktach. Coraz chętniej poszukując danego produktu sięgamy do Internetu, stąd wartość branży e-commerce stale rośnie. ...