-
Aplikacja UBER – kontrowersje na drogach i w social media
14:32 18.09.2015
Uber miał być kolejną inicjatywą z cyklu sharing economy – idei, zgodnie z którą konsumenci wymieniają się wzajemnymi dobrami i usługami, nie nastawiając się na zysk. A że od przybytku głowa nie boli, to pomysłodawca aplikacji – Travis Kalanick, chciał jednak dużo więcej.
-
O czym jeszcze nie wiedzą uchodźcy?
12:52 15.09.2015
„Myślałam, że to jakaś zabawa twitterowiczów, a tu starsza część TT się bawi” - skomentowała ten trend twitterowiczka @szmejted. Wyniki monitoringu social mediów w IMM potwierdzają, że zabawa „starszej części” Twittera trwa w najlepsze.
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
12:14 11.09.2015
Rozwijanie horyzontów, spełnianie marzeń oraz mądre wybory – na takie przekazy promocyjne postawiły banki i instytucje finansowe w II kwartale 2015 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali na ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
09:48 09.09.2015
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, ...
-
Uchodźcy w Polsce: a co na to internauci?
12:30 08.09.2015
Prawie 23 tysiące komentarzy związanych z problemem uchodźców w Europie ukazało się w polskim internecie i mediach społecznościowych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzonej między 16 lipca a 3 września. Głównym miejscem dyskusji jest Facebook, gdzie ...
-
Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
08:02 04.09.2015
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, na temat których prowadzących popularne programy telewizyjne najchętniej rozpisywały się media. Pierwsze miejsce zajęły gwiazdy „Małych Gigantów” na czele z Kubą Wojewódzkim – w pierwszej połowie roku na ich temat opublikowano 11 tys ...
-
JOW-y w mediach
11:42 03.09.2015
Jednomandatowe Okręgi Wyborcze – zgodnie ze swoją definicją – powinny idealnie wpisywać się w demokratyczną zasadę dokonywania wyborów przez większość. Jak się okazuje jednak zarówno politycy, jak i obywatele Polski dzielą się na różne „większości”. Zaplanowane na 6 ...
-
Wellman gotuje, Facebook wrze, a Lidl zyskuje 1 mln zł
11:06 27.08.2015
Po trzech latach udanej kampanii promocyjnej z Lidlem pożegnali się Karol Okrasa i Pascal Brodnicki. Nową twarzą marki została Dorota Wellman. Czy jej popularność przysporzy "fejmu" Lidlowi? Wydaje się, że tak - mimo że kampania z udziałem dziennikarki startuje dopiero od 3 września, to ...
-
Banki spółdzielcze w mediach
10:39 26.08.2015
Banki spółdzielcze stanowią atrakcyjną alternatywę dla instytucji komercyjnych. Jak wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, informacje na ich temat często pojawiają się w mediach – głównie w internecie. Łącznie w ciągu roku opublikowano o bankach spółdzielczych 13,4 tys. ...
-
Monitoring mediów: cytowania VII 2015
12:00 25.08.2015
W lipcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (181). Drugie miejsce zajmuje Rzeczpospolita (113), a trzecie – Fakt (74). W rankingu tygodników ogólnopolskich tytuł lidera uzyskał Do Rzeczy (95).
-
Burza w kieliszku wódki, czyli Żytnia Extra i reklamowy skandal
12:03 24.08.2015
„Do niedawna nie wiedziałem nawet, że marka wódki 'Żytnia' jeszcze istnieje. Teraz słyszę o niej codziennie. Przypadek? Nie sądzę.” A to za sprawą jednego posta na profilu Żytniej Extra. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów na temat kryzysu marki Polmos Bielsko-Biała w ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2015
14:46 20.08.2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki lipcowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, a wiceliderem rankingu została Rzeczpospolita. Wśród rozgłośni radiowych tym razem zwyciężyło Radio ZET, choć jego przewaga ...
-
Masz snapa? W Polsce mieszka już 1 mln użytkowników Snapchata
00:30 16.08.2015
Pokolenie Z zna Snapchata na wylot, pokolenie Y mniej więcej kojarzy, a pokolenie X zastanawia się zapewne, co może być ciekawego w patrzeniu się w swój telefon przez cały dzień. Magdonaldyzacja społeczeństwa osiągnęła już apogeum i zamknęła się w 3 hasłach: DUŻO – bo ...
-
Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?
12:10 14.08.2015
Wspólne śpiewanie (nie)zakazanych piosenek, nocne dyskusje na Twitterze, selfie z głową państwa, wideorozmowa na Facebooku – to tylko niektóre tematy, które nabrały nowego znaczenia za sprawą Andrzeja Dudy. Tylko w ciągu pierwszych 10 dni sierpnia na temat Prezydenta Polski pojawiło ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
13:14 13.08.2015
W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł ...
-
Zmiana pracy na Facebooku, czyli jak narzekamy na pracodawców
09:10 06.08.2015
Polacy narzekają w internecie na słabe warunki finansowe, kierownictwo i brak wyzwań, ale rzadko decydują się na gwałtowną zmianę. Czego się obawiamy? Konsekwencji. Już sam Konfucjusz mawiał, że życie jest bardzo proste, po prostu sami je komplikujemy. Pozostając w starożytnym ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
09:55 03.08.2015
"Darmowa" reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta jest 7 mln zł - wynika z badań i monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins nigdy w 2015 roku ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2015
13:31 28.07.2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki czerwcowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu znalazła się Rzeczpospolita, wiceliderem rankingu została Gazeta Wyborcza. Wśród rozgłośni radiowych w dalszym ciągu przewodzi RMF FM z dużą przewagą nad ...
-
Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?
13:38 24.07.2015
Wczasowicze coraz częściej zadają sobie pytanie, z którym biurem podróży wyjechać na wymarzone wakacje. Jak wskazują dane Instytutu Monitorowania Mediów - przy wyborze touroperatora - urlopowicze kierują się już nie tylko bogatą ofertą miejsc, ceną czy wiarygodnością, ale również ...
-
Odchudzanie i aktywność fizyczna: o tym huczy internet
12:38 23.07.2015
Jeśli planujemy wakacje na rajskich plażach, gdzie wszyscy wyglądają jak półbogowie, z figurą, przy której blednie nawet gwiazda Anji Rubik, to zgodnie z opinią internautów - najwyższy czas ruszyć się z miejsca. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów na temat ...
-
Monitoring mediów: cytowania VI 2015
15:59 21.07.2015
W czerwcowym Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem dzienników ogólnopolskich pod względem cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (157). Drugie miejsce nadal zajmuje Rzeczpospolita (124), a trzecie Dziennik Gazeta Prawna (61). W rankingu tygodników ogólnopolskich liderem czerwca było ...
-
Uchodźcy niemile widziani
12:11 20.07.2015
Internetowe komentarze Polaków na temat planów przyjęcia emigrantów z Afryki zdominował zdecydowany sprzeciw i duża niechęć - wynika z monitoringu social mediów w Instytucie Monitorowania Mediów. Ze wszystkich 7 tysięcy wpisów, jakie w internecie pojawiły się na ten temat, ponad 2 ...
-
Medialny Paweł Kukiz
16:25 17.07.2015
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji ...
-
Polskie social media po #LoveWins
13:30 09.07.2015
Po tęczowym tygodniu internauci powoli przechodzą do porządku dziennego nad decyzją amerykańskiego Sądu Najwyższego. Postanowienie, w myśl którego małżeństwa homoseksualne będą legalne we wszystkich 50 stanach USA, spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem także wśród wielu ...
-
Google przewidzi wyniki wyborów?
11:25 06.07.2015
Czy Google może być skuteczniejszym prognostykiem niż sondaże przedwyborcze? Jeżeli okazałoby się, że tak właśnie jest, monitoring internetu dawałby partiom nie tylko możliwość pozyskiwania danych o preferencjach wyborczych, ale również precyzyjnych wskazówek, jak prowadzić ...