-
Reklama w Second Life przyszłością marketingu
... się jeszcze bardziej skomplikowane przez kolejny wytwór technologiczny, który trzeba będzie zrozumieć i uwzględnić w planach marketingowych. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Reklama w grach zwiększa rozpoznawalność marki
Stosunkowo nowa forma marketingu - reklamy umieszczane w grach, zyskuje coraz większą popularność w miarę pojawiania się kolejnych badań potwierdzających jej skuteczność. Badanie firmy Massive, należącej do Microsoftu, że dzięki reklamie w grach rozpoznawalność marki zwiększyła się o 64 proc., a ocena marki o 37 proc. Po obejrzeniu reklamy gracze ...
-
Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
Multimedialne wiadomości i komunikacja Internetowa sukcesywnie wypierają podstawową funkcję telefonu komórkowego jakim jest prowadzenie rozmów - taki wniosek przyniosło najnowsze badanie "Anytime, Anyplace" na temat mobilnych platform, contentu i komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann. Dzisiaj przeciętnie użytkownicy ...
-
Linux coraz popularniejszy
... z pewnością ważna wiadomość. Oczywiście zarówno Vista, jak i Mac OS X, posiadają przewagę nad systemami typu open-source w postaci sporych budżetów przeznaczonych na marketing oraz preinstalacji na nowych komputerach. Sytuacja być może wkrótce ulegnie zmianie – latem tego roku Dell rozpoczął sprzedaż komputerów z zainstalowanym Ubuntu ...
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
... wyświetlanie grafik. Newslettery najchętniej chcieliby znajdować w swoich skrzynkach w poniedziałki przed ósmą rano. Warto zwrócić uwagę, że spośród menedżerów wykorzystujących e-mail marketing w działaniach promocyjnych aż 89% twierdzi, że przynosi on firmie wymierne korzyści (głównie większą liczbę kontaktów z klientami oraz wzrost liczby ...
-
Marka i wizerunek kraju 2007
... doświadczenia zdobyte w danym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, w których żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany – word of mouth”. Aspekty humanitarne oraz proekologiczne jako przewodnie trendy w turystyce Uczestnicy badania wskazali na następujące trendy pojawiające się ...
-
Nauka przez Internet coraz popularniejsza
... przez Internet. Pierwsze studia on-line zostały uruchomione przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi w październiku 2002 na dwóch kierunkach: zarządzanie i marketing oraz informatyka. Rok później rozpoczęły się zajęcia na następnych dwóch kierunkach: politologii oraz pielęgniarstwie. W lipcu 2005 pierwsi absolwenci studiów na ...
-
Komunikacja werbalna: nazwy, slogany i hasła reklamowe
... . W starożytności istniały specjalne szkoły uczące retoryki czyli sztuki krasomówstwa. Dziś jedną z dziedzin, w których słowo może być skutecznym orężem jest marketing. Jednak aby posługiwanie się słowem przyczyniało się do odniesienia rynkowego sukcesu, konieczna jest znajomość charakteru i funkcji poszczególnych elementów komunikacji takich ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
Powstawanie nowych nazw marketingowych jest naturalnym wymogiem rynku. Powstają nowe firmy, produkty lub te już istniejące zmieniają swoją tożsamość. Na zachodnich rynkach istnieją wyspecjalizowane agencje, do których mogą zwrócić się klienci, zlecając im "wyprodukowanie" nowej nazwy. Warto wspomnieć Ashton Adams, Yamamoto Moss czy najbardziej ...
-
Rynek produktów żywnościowych w Polsce 2007
... rynku nowości są istotnym środkiem do uzyskania przewagi. Siłą rzeczy, więcej możliwości mają tutaj duże firmy, dysponujący znacznymi środkami na marketing i reklamę oraz zdolnych do zaakceptowania wyższego ryzyka. Jednak także dla mniejszych wprowadzenie atrakcyjnych nowych produktów może być kluczem do sukcesu ...
-
Jak zaprojektować znak towarowy i symbol firmy?
Symbole i znaki towarowe to nic innego jak narzędzia marketingowe jakimi posługuje się przedsiębiorstwo. Dlatego tak ważne jest by spełniały powierzone im funkcje, ponieważ ich prawidłowe zaprojektowanie stanie się atrybutem istnienia na rynku. Dzięki trafnej konstrukcji będą one nie tylko służyły identyfikacji firmy i odróżnieniu jej od ...
-
Użyteczność stron www a ich popularność
... funkcjonalności nie są zarezerwowane wyłącznie dla portali - liderów rynku podejmujących duże inwestycje modernizacyjne. W przypadku serwisów z kategorii Media i marketing dobrze oceniono wortal Signs.pl. Pomimo pojawiających się problemów technicznych czy związanych z użytecznością pozytywnie oceniono dbałość o atrakcyjne funkcjonalności ...
-
Sztuka prezentacji, czyli jak dotrzeć do odbiorcy?
... zwracamy. Jest to kwestia podstawowa i równorzędna zdefiniowaniem celu. Bywa tak, że raz opracowana prezentacja power point, jedne materiały opracowane przez marketing, służą do spotkań w wieloma grupami klientów, odbiorców. Gdy pytam dlaczego ktoś posługuje się jednym szablonem prezentacji pada odpowiedź, że to ...
-
Polska wersja Microsoft Dynamics CRM 4.0
Firma Microsoft ogłosiła wprowadzenie na rynek polskiej wersji systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0. Jest to rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami, optymalizacji procesów marketingowych, sprzedażowych i obsługi klienta. Microsoft Dynamics CRM 4.0 charakteryzuje się nowym interfejsem użytkownika oraz nowymi funkcjonalnościami takimi jak: ...
-
Gry na komórki w Facebook
... . W zeszłym roku zabrakło znaczących inwestycji operatorów telefonii komórkowych w rozwój tego rynku. W związku z tym producenci gier zaczynają wykładać własne środki na marketing, aby zwiększyć przychody. „Rynek gier mobilnych od dłuższego czasu przestał się rozwijać. Zaledwie 5% użytkowników faktycznie rejestruje i kupuje gry, w serwisach, które ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... konceptu biznesowego i generuje wewnętrzną synergię między wizerunkiem firmy, a strategią firmy. Bez odpowiedniego wizerunku trudno mówić o skutecznym marketingu. Słaby i nieefektywny marketing nie wspiera dostatecznie realizacji strategii biznesowej, co skutkuje kłopotami w osiąganiu celów. Zastosowanie w praktyce tej prostej logiki wymaga jednak ...
-
Rynek pracy: kobieta-inżynier zarabia mniej
... (25,29%), działach jakości (24,48%) oraz planowania (21,34%). Popularne są także logistyka (20,21%), inwestycje (16,07%), czy marketing (15,58%). Najmniej kobiet znajduje zatrudnienie w działach informatycznych. Niewiele jest niestety kobiet reprezentujących techniczny profil wykształcenia, pracujących na stanowiskach kierowniczych ...
-
Menedżerowie szukają pracy przez Internet
... 2007 r. metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących sektorach: IT i inżyniera, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing.
-
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
... zawsze zamknie nas w getcie tego, co gdzieś już wielokrotnie widzieliśmy choć nie pamiętamy dokładnie gdzie. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Nagrywarka Blu-ray firmy Lite-On
... w miarę jej trwania. „Większość użytkowników nie wykorzystuje całej dostępnej przestrzeni płyty. W takim przypadku szybszą strategią będzie CLV.” – twierdzi Jelmer Veldman, Marketing Manager w firmie Lite-On. Nagrywarka będzie dostępna w sklepach pod koniec maja.
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... schemat organizacyjny. Na samej górze znajduje się zarząd, poniżej działy funkcjonalne firmy: finanse i księgowość, logistyka (która zarządza magazynem i transportem), sprzedaż i marketing. Wszystkie elementy modelu, to jest zarząd, działy logistyki, sprzedaży i marketingu oraz finansów i księgowości, znajdują się w jednym biurze, które firma ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2008
... , gastronomia oraz prawo i obsługa prawna; edukacja, kształcenie, szkolenia; transport, logistyka oraz przemysł farmaceutyczny; branża FMCG; przemysł chemiczny, a także marketing, media i reklama. W tych branżach to pracodawcy dyktują warunki zatrudnienia i mogą przebierać w kandydatach zainteresowanych ofertami pracy. Największy wybór mają ...
-
Najlepsi pracodawcy wg studentów 2007
... absolwenci (13%) oraz studenci drugiego roku (13%). Ze wszystkich badanych najwięcej znajdowało się na kierunku technicznym - 16,3% oraz zarządzanie i marketing -15,5%, a najmniej na medycynie, pielęgniarstwie, rehabilitacji (1,8%). 61% respondentów stanowiły kobiety, a biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania 30% ankietowanych pochodziło z miast ...
-
Holding a tożsamość korporacyjna
... grupy ze strategią biznesową, strategią marketingową i wynikającym z tego wizerunkiem. Oddziaływanie jest odwrotne, bez dobrego wizerunku nie ma efektywnego marketingu, słaby marketing nie wspiera firmy w realizacji strategii, więc i cele i wizja firmy są trudniejsze do osiągnięcia. W grupach przedmiotem rozwiązań jest nie tylko tożsamość ...
-
Marketerzy a kreatywność w reklamie
Według badania ankietowego przeprowadzonego przez On Board PR we współpracy z Flashbook.pl wśród pracowników reklamy, specjalistów ds. marketingu i PR-owców, zaledwie 30% z nich wskazuje użyteczność jako jedno z kryteriów kreatywności. Pozostali uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33%) lub umiejętność wpadania na masę ...
-
Public relations - rynek pracy IV-VI 2008
... w zakresie znajomości języków obcych pozostaje język angielski. Posługiwania się nim oczekiwano w 345 ofertach. W badanym kwartale większość ofert dotyczyła branży media i marketing, ale warto zwrócić też uwagę na wzrost zapotrzebowania na specjalistów ds. komunikacji w branży administracyjnej. W samym kwietniu ukazało się 7 ogłoszeń z tej ...
-
Kierunek studiów a satysfakcja z pracy
... pracę – dodaje. W innych branżach między sobą konkurują raczej pracownicy niż pracodawcy, co naturalnie obniża ich teoretyczną wartość. Dlatego jeśli kończyłeś marketing i zarządzanie, a masz dobrą pracę, to oprócz odpowiednich kwalifikacji z pewnością miałeś dużo szczęścia. Informacje o badaniu W sondzie na temat relacji "kierunki kształcenia ...
-
Pozycjonowanie marki - koncept
... . Jednak napisanie dobrego konceptu oraz jego prawidłowe testowanie stanowi wciąż unikalną na naszym rynku kompetencję. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie
... możemy przewidzieć przyszłych ruchów konkurencji?” i „Jak możemy zareagować na działania konkurencyjnych firm, jeśli nasze zasoby są skrępowane długoterminowymi planami?” (źródło: „Marketing do góry nogami”, A. Ries, J. Trout, Wydawnictwo IFC Press, 1999). Niestety, większość ludzi biznesu popatrzyło wokół siebie bezmyślnym wzrokiem, pokiwało ...
-
Branża PR w mediach VII 2008
W lipcu prawie dwukrotnie - względem czerwca - wzrosła liczba materiałów negatywnych o branży PR, jak wynika z raportu PRoto.pl. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście marketingu politycznego i PR-u regionalnego. A najczęściej o public relations pisała w lipcu Gazeta Wyborcza. Raport o branży PR przygotowany został na podstawie 278 publikacji ...
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
... %, Orange – 87,1%, Play – 54%, w 2007 roku). Tak wysoki stopień świadomości konsumenckiej wiąże się ze znacznymi nakładami operatorów telefonii ruchomej na marketing, w tym na reklamę (16% udziału branży telekomunikacyjnej i 13% samego segmentu telefonii ruchomej, w całkowitej wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce w 1Q ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... tego roku wzrósł także nieco popyt na kandydatów z branży telekomunikacyjnej i zaawansowanych technologii. Procentowo największy przyrost ofert pracy pochodził natomiast z branży marketing, media i reklama oraz z branży edukacyjnej. Zwiększony popyt na kandydatów tej ostatniej był zapewne związany z rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Co ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
... badanie Epsilon CMO, przeprowadzone w sierpniu 2008 r. Wśród 175 członków personelu najwyższego szczebla zarządzania, 63% spodziewało się zwiększenia nakładów na marketing online w 2008 r. Tylko 14% zamierzało je ograniczyć. Najnowsze badanie z października 2008 r., które wśród 600 przedsiębiorców z USA przeprowadziło MarketingProfs wykazało ...
-
Piractwo internetowe: Polska na 6 miejscu
... opiekunami sieci bot lub robi to sam Kluczowe umiejętności: Zorganizowany, proaktywny, przedsiębiorczy i posiada dobre umiejętności interpersonalne Edukacja: Biznes / Marketing, Informatyka Osobowość: Zorientowany na biznes, pewny siebie i arogancki Rozwiązanie: Sygnatury, technologie behawioralne, IPS i mechanizm reputacji stron 5. Oszust: Średni ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
... , doradca Zarządu Domu Maklerskiego BOŚ. – „Banki, fundusze czy firmy inwestycyjne powinny zadać sobie pytanie, czy lepiej wydawać ogromne pieniądze na marketing swoich produktów, żeby pozyskać klientów konkurencji, czy raczej pracować nad poszerzeniem rynku”. Jedną z wielu barier rozwoju rynku produktów finansowych związanych ...