-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
... nie powinni się całkowicie wycofywać ze społeczności internetowych", powiedziała Debra Aho Williamson - senior analyst w eMarketer, autorka raportu pt. "Social Network Marketing: US Ad Spending Update." "W ciężkich czasach dla gospodarki zwykle łatwiej jest wprowadzić na rynek produkt wśród pozyskanych już klientów niż ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
Nieważne czy lubisz czarodzieja w okularach. Nieważne czy znasz jego przygody. Nieważne czy masz w domu jakiś potterogadżet. Jeśli zajmujesz się sprzedażą, strategią lub marketingiem, Harry Potter Który-Tak-Naprawdę-Nie-Istnieje może być twoim mentorem do spraw osiągania sukcesu biznesowego. Nie kręć nosem, że twój biznes to nie są miliardy ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... biznesowym językiem wymiernych korzyści, a także kibice, którzy uczestniczyć będą w widowiskach sportowych na coraz wyższym poziomie. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Polski rynek pracy III-XII 2008
... swoje oferty w serwisie Szybkopraca.pl. Z mniejszych udziałem w skali całego kraju, ale w niektórych województwach znaczącą rolę odgrywały też: edukacja, promocja i reklama, marketing i badania rynku, branża hotelowa, branża gastronomiczna, telekomunikacja, FMCG. …ale wśród zawodów dominują prace fachowe i fizyczne Fakt, że na czele najwięcej ...
-
Internet PR a komunikacja kryzysowa
... wypadku, kiedy to sytuacja kryzysowa zostanie zlekceważona lub niewłaściwie prowadzona, przedsiębiorstwo może ponieść surowe konsekwencje. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Stanowisko handlowca popularne w I 2009
... .pl Jak wynika z jesiennego raportu płacowego Advisory Group TEST Human Resources, średnie wynagrodzenie proponowane dla dyrektora ds. sprzedaży i marketingu (Sales & Marketing Director) wynosi 24860 zł netto. Dyrektor sprzedaży może liczyć na średnie wynagrodzenie w wysokości 16839 zł netto, a kierownik działu sprzedaży (Sales ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Głównym celem badania było poznanie opinii konsumentów w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji ...
-
Sytuacja ekonomiczna MSP w IV kw. 2008
... 41% spodziewa się go w przyszłości. Sposobem przeciwdziałania skutkom kryzysu będą przede wszystkim próby redukcji wydatków - głównie na reklamę, marketing, premie/bonusy/prowizje dla pracowników. W przypadków firm średnich istotnie większe cięcia będą dotyczyły premii/bonusów/prowizji dla pracowników, świadczeń socjalnych. Można się również ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy (73,3%) użytkują zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Tylko ...
-
Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach
... publiczny pręgierz wykonane modyfikacje zanim zostaną one opublikowane online, porównując oczywiście z wynikami dla stanu obecnego. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
Wiadomo po co tworzy się (i to regularnie) zestawienia finansowe, plany marketingowe i dokumentacje techniczne. Każdy rozsądny menedżer (i całe mnóstwo dyletantów) potrzebuje tych dokumentów do sprawnej pracy. HR ma podobny dokument, który nosi nazwę sprawozdania kapitału ludzkiego. Występuje ono w trzech głównych wersjach. Wersja pierwsza wynika ...
-
Testy dynamiczne antywirusów a ryzyko
... jednak pamiętać, że autor tego artykułu z pewnością nie jest ekspertem w dziedzinie marketingu): wydaje się, że Kaspersky Lab włożył więcej wysiłku w marketing swojego mechanizmu blokowania zachowań niż Symantec podczas wprowadzania swojego "anti-worm", przez co twórcy szkodliwego oprogramowania mieli większą świadomość produktu firmy ...
-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
... zachowań, bo nie przypomina Big Brothera, ale życie ze wszystkimi jego fascynacjami, banalnością i urokiem zwyczajności. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... właściciele restauracji to ludzie niepodatni na reklamę. Wyraża się ona jednak w zupełnie innych działaniach i nie wymaga funduszy na ciekawe opakowanie. - Marketing produktu dla gastronomii jest inny, bo zupełnie inna jest grupa docelowa, jej oczekiwania odnośnie informacji i profesjonalnej obsługi - mówi Wojciech Tomczak ...
-
Branża e-commerce w Polsce 2008
Grupa robocza e-commerce Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przygotowała raport podsumowujący stan branży e-commerce w Polsce w 2008 roku. Według autorów wartość rynku wzrosła o 36 procent i wynosi ponad 11 miliardów złotych. Autorzy przewidują, że 2009 rok będzie charakteryzował się wolniejszym wzrostem, ale jednocześnie ustabilizuje sektor ...
-
Walka z wypaleniem zawodowym - fakty i mity
Wypalenie. Równowaga. Work-life balance. Dobre życie. Jakkolwiek marketingowo to ubrać, sens pozostaje ten sam. Pracowników w każdej branży dopada w końcu wyczerpanie, bylejacyzm i tendencja do prześlizgiwania się przez życie. Jak sobie z tym poradzić (indywidualnie oraz korporacyjnie)? Najpierw trzeba co nieco wiedzieć o co właściwie chodzi. ...
-
System monitorujący NewsPoint UGC
Firma NetSprint wprowadziła na polski rynek rozwiązanie NewsPoint UGC - system monitorujący blogi i fora internetowe. Aplikacja została przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, prowadzących działania komunikacyjne w internecie, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług bez konieczności przeprowadzania ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... ze stron przeprowadzających badanie nie bierze odpowiedzialności za prawdomówność osób, które wzięły udział w tym badaniu. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
... o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne w czasach spowolnienia gospodarczego, a co za tym idzie redukcji budżetów poświęconych na marketing i promocję. „Utrzymanie dotychczasowego, i co ważne zadowolonego, klienta wymaga pięciokrotnie niższych nakładów finansowych niż dotarcie do nowych klientów” – przekonuje Piotr ...
-
Jak promować firmę w Internecie?
Sieć stała się obecnie główną płaszczyzną działań marketingowych firm. Potwierdzają to statystyki pokazujące skuteczność sieci jako kanału komunikacji na linii klient - firma. Jak donosi Główny Urząd Statystyczny (www.stat.gov.pl), już ponad 50 % przedsiębiorstw posiada firmowy serwis WWW, a odsetek ten stale wzrasta. Opublikowane przez IAB Polska ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... , do czego to może doprowadzić? Niewątpliwie potrzebne jest natychmiastowe porozumienie pomiędzy użytkownikami a właścicielami serwisów internetowych. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... . Dziesięć lat temu było to zaledwie 15 proc. Ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że pije kawę regularnie - dodaje Zbigniew Skarżyński, marketing manager w Dziale Napojów Nestlé Polska. Kolejnym charakterystycznym trendem na polskim rynku jest rosnąca popularność kaw z segmentu premium. Rynek premium jest ...
-
Rynek mieszkaniowy i hotelowy I kw. 2009
... inwestycji. Odpowiednia lokalizacja (na ogół popularna miejscowość turystyczna w akceptowalnej odległości od głównych centrów biznesowych) i jakość projektu oraz dobry marketing pozwalają zdobyć środki niezbędne do finansowania inwestycji od indywidualnych inwestorów nabywających poszczególne apartamenty. Podaż Na rynku nieruchomości hotelowych ...
-
Zastosowanie outsourcingu opłacalne?
... CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Powszechnie spotykane metody to zwolnienia pracowników, ograniczenie produkcji i inwestycji, zmniejszenie wydatków na reklamę i marketing lub zaprzestanie szkoleń pracowników. – „Managerowie zamiast skoncentrować się na działaniach, które poprawią wyniki finansowe firmy zmuszeni są do szukania ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... więc na zmianę strategii, na przykład odejście od strategii standaryzacji i zastosowanie strategooo różnicowania. Powyższy fragment pochodzi z książki Wojciecha Grzegorczyka "Marketing na rynku międzynarodowym" (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009). Opisane w publikacji strategie wchodzenia na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały ...
-
Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?
... . Pomagają w tym odpowiednio wybrane badania i doświadczeni interpretatorzy danych, którzy nie dają się zwieść powierzchownym obserwacjom. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Komunikacja mobilna: szybki rozwój w Europie Wsch.
... rynek, który w ciągu ostatnich lat rozwijał się niezwykle dynamicznie. Wartość dodana i innowacyjne usługi to kolejny znaczący krok polskiego sektora komunikacyjnego. Marketing mobilny i reklama, płatności przez telefon oraz treści multimedialne będą napędzać wzrost rynku w ciągu najbliższych czterech lat. W opinii ekspertów, aby sprostać ...
-
Google Bid Simulator dla kampanii AdWords
... , jak zwiększyć ruch na stronie internetowej bez nadmiernych kosztów oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek”, powiedział Janusz Moneta, Country Marketing Manager CEE w Google. Symulator stawek dostępny jest po przejściu na zakładkę „Słowa kluczowe” w nowym interfejsie konta AdWords. Aby dokonać symulacji ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... pracy dla PR-owców, podczas, gdy w drugim kwartale 2009 liczba ogłoszeń z prasy nie przekraczała 4 (4 w czerwcu; 2 w kwietniu i 1 w maju). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 60 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich. Sześć ofert pochodziło od pracodawców działających w branży FMCG, po ...
-
Kłamstwa w CV u 32% kandydatów
... w procesie rekrutacji, dlatego kandydaci mają tendencję do zawyżania poziomu ich znajomości” wyjaśnia Karolina Grzelachowska, Team Manager Antal International zespołu Sales & Marketing. „Prawdopodobnie wierzą, że jeśli reszta kwalifikacji będzie odpowiadała wymaganiom wakatu to zostaną oni zaproszeni na spotkanie”. Jednak jest to umiejętność ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... Knight”, wchodząc na ekrany kin, pobił wszelkie możliwe rekordy i stał się jedynym z hitów wszech czasów. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Tydzień 40/2009 (28.09-04.10.2009)
... lat). Według MFW w USA bezrobocie wzrośnie w 2010 roku do 10,1% w roku przyszłym. Według skorygowanych danych PKB USA spadło o 0,7%. Spółka-córka Gazpromu Marketing and Trading USA podpisała wieloletnie kontrakty na dostawy skroplonego gazu z pól na Sachalinie do magazynów w Stanach Zjednoczonych. Gaz będzie dostarczany ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... 60% badanych). 74% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP deklaruje, że korzysta z reklamy. Najczęściej ma przez to na myśli polecanie przez znajomych (marketing szeptany - 93% reklamujących się), drukowane książki teleadresowe (69%) i reklamę w internecie (63%). Jednocześnie firmy, które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet ...
-
Siła reklamy a wybór marki
... zweryfikują powyższe. Mam również wielką nadzieję, że zweryfikują negatywnie i moja hipoteza okaże się wierutną bzdurą. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Generacja Y a rynek pracy
Po generacji Baby Boomers i straconego pokolenia X, na rynek wchodzi kolejna fala siły roboczej. Wykształceni, dorastający w zglobalizowanym świecie młodzi ludzie, stanowią wyzwanie nie tylko dla speców od marketingu, ale również dla własnych szefów. Po odnoszącym sukcesy pokoleniu wyżu powojennego i zapomnianej Generacji X, najpierw w USA, a ...