-
Wydatki na reklamę online wzrosną
Barometr IAB to nowe badanie rynku zainicjowane przez Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau Polska. Wnioski z pierwszej edycji badania są bardzo obiecujące dla branży reklamy interaktywnej. Co najistotniejsze - widać wyraźne zwiększenie zainteresowania reklamą w Internecie kosztem pozostałych kanałów ...
-
Trendy w budowaniu marki
... . Pisząc to, oddaję ukłon w stronę twórców identyfikacji PLAY i dziękuję za nietuzinkowe podejście do tematu identyfikacji. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
... przyjęte przez społeczeństwo, jeśli tylko da to możliwość dotarcia do konsumenta. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Nowe centra handlowe w Małopolsce
... istniejącą lukę. Będzie to pierwszy obiekt w mieście mający w swej ofercie tak szeroką gamę punktów handlowych, usługowych i gastronomicznych - mówi Monika Szostek, Marketing Manager TK Development. Ciekawa inwestycja powstała również w Zakopanem. Centrum Handlowe Szymonek PPS Społem to jedno z największych centrów założonych przez spółdzielców ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... menedżerskimi), charakteryzujące wymagania poszczególnych szczebli zarządzania, kompetencje funkcyjne, czyli odzwierciedlające specyfikę wszystkich obszarów funkcjonalnych (np. produkcja, sprzedaż, marketing, IT, logistyka, itd.) Na podstawie modelu kompetencji tworzone są profile kompetencyjne dla stanowisk lub też grup stanowisk. W profilu ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
PKPP Lewiatan podaje, iż ponad 80% przebadanych Firm Innowacyjnych twierdzi, że ich inwestycje w innowacje procesowe, produktowe, marketingowe i organizacyjne mają pozytywny wpływ na ich dzisiejszą sytuację. Wyraźnie wskazują, że dzięki tym inwestycjom zrealizowanym w latach 2007-2008, ich pozycja konkurencyjna na rynku poprawiła się (61% firm), ...
-
Internet a dostarczanie informacji
... ̇oną przeglądarkę, środowisko, w którym rezydował przez ostatnie dwadzieścia lat. Przez lodówkę. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Oracle PeopleSoft Enterprise CRM 9.1
... CRM 9.1 wyposażono go w ponad 100 nowych funkcji, 20 nowych usług internetowych oraz dwa nowe produkty na potrzeby modułów Sales, Service i Marketing. W wersji CRM 9.1 rozszerzono ponad 4000 ekranów systemu PeopleSoft CRM, aby udostępnić interfejs użytkownika w technologii Web 2.0 oraz nowe, bogatsze możliwości obsługi ...
-
Przetargi w Polsce: zwycięzcy I-XI 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. (dawniej TAI Sp. z o.o.) właściciel serwisu inwestycyjno-przetargowego PressInfo.pl przeanalizowała i podsumowała podmioty gospodarcze, które wygrały przetargi w Polsce w 2009 roku. Z analizy wynika, iż prawie 12 tys. podmiotów gospodarczych wygrało przynajmniej jeden przetarg o wartości 50 tys. zł. W okresie od ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... , dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych i deweloperów. A gdzie MŚP zainwestuje? Z badania wynika, że ostatnie 3 miesiące tego roku to czas na wydatki reklamowo-promocyjne. Marketing i reklama, utrwalanie marki, maksymalne wspieranie sprzedaży – w te obszary zamierzają lokować środki finansowe przedsiębiorcy MŚP. Nie należy się spodziewać, że będą ...
-
Budowa dróg i mostów: przetargi I-XI 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygnięciach przetargów dotyczących budownictwa drogowego i mostowego ogłoszone w Polsce, w okresie od stycznia do listopada 2009 r. Wynika z niego iż najwięcej rozstrzygniętych przetargów ogłosiły pomioty na szczeblu gminnym i miejskim. W okresie od 1. ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... ̇ promilowe w skali przedsięwzięcia. Tu chodzi o podniesienie jakości oraz konkurencyjności waszego biznesu. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Apple - najbardziej innowacyjna marka
... – dlaczego Apple jest najbardziej innowacyjną marką na świecie. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości? Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Przetargi budowlane 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. podsumowała rok 2009 pod względem ogłoszeń dotyczących przetargów i zleceń na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowanych w Polsce. Najwięcej ogłoszono ich w III kwartale 2009 roku. Największą aktywność w ogłaszaniu przetargów budowlanych wykazały województwa śląskie i mazowieckie. Najczęściej ...
-
Sektor MSP a serwisy społecznościowe
... braku pełnego przekonania co do skuteczności prowadzonych działań, świadome są jednak korzyści płynących z takiej aktywności. Według autorów raportu „Small Business Marketing Forecast 2010” - Ad-olody generowanie wejść na firmową stronę internetową jest naczelną korzyścią płynącą z obecności na serwisach społecznościowych dla małych przedsiębiorców ...
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
... . Za mało czasu. Dlatego raczej potrzebna konkretna informacja na rzeczywistą potrzebę dla istniejącego Jana Kowalskiego. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Akademia PARP: szkolenia w 2009 roku
... MŚP” oraz „Jak założyć własną firmę” (poza czołówką rok temu). Na trzecim miejscu znalazły się szkolenia „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” oraz „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP” (na drugim miejscu przed rokiem). Tych 6 szkoleń zbiera zainteresowanie blisko 80 proc ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
Aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie. Zakupem usługi w cenie 15 zł ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce w 2009 roku. Wynika z niego, iż ponad połowa ogłoszonych planów inwestycyjnych dotyczy budowy obiektów. Najwięcej obiektów ma być zrealizowanych w województwie mazowieckim. W okresie od stycznia do ...
-
Public relations - rynek pracy I 2010
... , przy czym ponieważ ukazały się one później niż w mediach elektronicznych nie były brane pod uwagę w analizie). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 98 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich, interaktywnych i marketingowych lub firm działających na rynku mediów, osiem ...
-
Wykorzystanie sieci IP 2009-2014
... w sieciach mobilnych rośnie szybciej, niż oczekiwaliśmy pięć lat temu” — powiedział Doug Webster, dyrektor ds. marketingu rozwiązań dla operatorów (Service Provider Marketing) w firmie Cisco. „Użytkownicy szybko zaczęli korzystać ze smartfonów, netbooków, czytników elektronicznych i internetowych kamer wideo. Na rynku pojawiły się również aplikacje ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... postawionych w briefie, ale marketera nie zastąpi. Receptą na skuteczny slogan pozycjonujący pozostaje ich wzajemna współpraca. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Przetargi motoryzacyjne I 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano informacje o rozstrzygnięciach przetargów dotyczących branży motoryzacyjnej ogłoszone w Polsce, w styczniu 2010 roku. Wynika z niego, iż najwięcej rozstrzygniętych przetargów dotyczyło dostaw samochodów osobowych. W styczniu 2010 r., w Polsce, rozstrzygnięto 298 ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce I-II 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w styczniu i lutym 2010 roku. Wynika z niego, iż w porównaniu do zeszłego roku wzrosła liczba ogłoszonych planów inwestycyjnych. Szczegółowa analiza pokazuje, że w województwie mazowieckim planowane są ...
-
Jak budować lojalność klienta?
... wzajemność i autentyzm są najlepszymi słowami określającymi dążenie do lojalności - im więcej dajesz, tym więcej dostajesz. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
... Oznacza to, że w kilku obszarach firmy stopniowo zaczynają „odmrażać” wydatki i będą inwestować. W tym kwartale przedsiębiorcy będą inwestować najwięcej w marketing i reklamę oraz w podnoszenie kompetencji pracowniczych – np. szkolenia. Nadal mizerne nakłady będą realizowane w obszarach: infrastruktury telekomunikacyjnej oraz nieruchomości. Cieszy ...
-
Przetargi medyczne w Polsce I-II 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży medycznej ogłoszone w Polsce, w styczniu i lutym 2010 roku. Wynika z niego, iż na początku roku największe zapotrzebowanie jest na dostawy leków. W okresie od stycznia do lutego 2010 r., w Polsce, ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
Nazwa oraz znak firmowy są najważniejszymi atrybutami marki. O ile stworzenie logo poleca się najczęściej grafikom, tak w przypadku nazwy sprawa nieco się komplikuje. Ponieważ według obiegowych opinii każdy zna się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... społecznościowym kierowanie wysyłek z wirusem zaszytym w pliku mp3 do osób zainteresowanych np. muzyką stało się dziecinnie proste. Cyberprzestępcy delegalizują marketing? Ustawa z 2002 roku, która uregulowała zasady masowego rozsyłania e-maili, znacznie utrudniła pracę marketerom, niewiele bardziej powstrzymując cyberprzestępców. Prawo ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w ...
-
Przetargi budowlane I-III 2010
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o., opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy w branży budowlanej opublikowane w Polsce, w pierwszym kwartale 2010 r. Wynika z niego, że najwięcej przetargów ogłoszono na Śląsku i na Mazowszu. Przetargi te najczęściej dotyczyły drogownictwa. W ...
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
... kojarzy. Skuteczna jest też wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu, a także linki sponsorowane. Coraz popularniejszy staje się także tzw. marketing wirusowy, czyli forma promocji polegająca na zapoczątkowaniu sytuacji, w której to sami internauci wymieniają między sobą informacje na temat firmy czy ...
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
W listopadzie 2009 roku Adseo - marka Grupy Adweb specjalizująca się w marketingu wyszukiwarkowym - przeprowadziła promocję pod hasłem "Drzwi otwarte w Adseo". Celem akcji było sprawdzenie, jak właściciele stron radzą sobie z ich poprawnym użytkowaniem i promowaniem w wyszukiwarkach. Efektem kilkumiesięcznej pracy i przeprowadzonych badań jest ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... dla małych przedsiębiorstw duże wyzwanie. Według raportu "Small Business Banking and the Crisis", opracowanego przez Capgemini, UniCredit i Efma (European financial marketing association), aby sprostać temu zadaniu, banki detaliczne muszą wzmocnić rolę menedżera ds. relacji i usprawnić swój system zarządzania ryzykiem kredytowym. Zrównoważenie ...
-
Serwisy społecznościowe a biznes
... wykorzystuje konsumenckie serwisy społecznościowe. Narzędzia oparte na sieciach społecznościowych upowszechniają się w kluczowych obszarach łańcucha tworzenia wartości, takich jak marketing i komunikacja, działy HR i obsługi klientów. W marketingu i komunikacji narzędzia te stały się już integralnym elementem działalności przedsiębiorstwa, ponieważ ...