-
Problemy Polaków w Internecie
... ze światem biznesu. Studenci kierunku „e-biznes” zmierzą się m.in. z takimi przedmiotami jak: modele i technologie biznesu internetowego, procesy operacyjne handlu w sieci, marketing internetowy czy koordynacja projektami e-biznesowymi. Podobna specjalność istnieje już na kilku polskich uczelniach, ale projekt Allegro i UMK ma wyróżniać pomoc ...
-
Smartfon HTC Explorer
... umożliwiającym pełną kontrolę nad urządzeniem. Zapewnia szybki dostęp do najważniejszych danych i informacji.” - powiedział Jason Mackenzie, president of global sales and marketing w HTC Corporation. „HTC Explorer jest po prostu inteligentnym telefonem dla każdego. Stanowi kolejny przykład zaangażowania HTC w rozwój rynku przystępnych cenowo ...
-
Rynek pracy woli studia techniczne
Jak wynika z danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w zeszłym roku, pierwszy raz od 20 lat, było więcej chętnych do studiowania na politechnikach (3,9 osoby na jedno miejsce) niż na uniwersytetach (3,5 osoby na jedno miejsce). Wydaje się, że osoby planujące studia coraz częściej wsłuchują się w potrzeby pracodawców i wybierają kierunki, ...
-
Proces podejmowania decyzji zakupowych
... większe niż w rzeczywistości, a oczekiwanie na informację sprawia, że staje się ona dostatecznym powodem podjęcia decyzji. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Budownictwo drogowe i mostowe -przetargi I-VI 2011
Serwis Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI opracowały podsumowanie rozstrzygnięć przetargów drogowych za pierwsze półrocze 2011 roku. Zanalizowanych zostało blisko 6300 wyników zamówień publicznych. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
... Podróży, których praca została oceniona przez klientów na 4,5 pkt. Katalog, a realia Podobnie ważnym elementem budującym zaufanie do marki staje się marketing ofertowy. Nie warto tworzyć rzeczywistości opisowej innej niż to co klient de facto odnajdzie na miejscu swojego wypoczynku. Raz zrażony ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie biorą pod uwagę wagi posiadania domeny identycznej z nazwą marketingową? Zakupy domen internetowych a ...
-
Najpopularniejsze sporty w social media
W czasach, gdy media społecznościowe zdobywają coraz większą popularność, wydawać by się mogło, że sport i aktywność fizyczna odchodzą w niełaskę. Nic bardziej mylnego. To właśnie dzięki zażartym dyskusjom na Facebooku, Twitterze i forach internetowych sport we wszelkiej postaci poszerza swoje wpływy. RuszamySię.pl wspólnie z portalem ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... od wyznaczonych celów i strategii ich realizacji, nazwa może być ograniczeniem lub elementem systemu wdrażania nowej wizji. Wynika to z faktu, że marketing i wizerunek są narzędziami wdrażania strategii.
-
Przetargi reklamowe w Polsce VII-IX 2011
Portal www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno-Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w trzecim kwartale 2011 roku. Przeanalizowano 702 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, składającej się z następujących podbranż: akcje ...
-
Przetargi medyczne w Polsce VII-IX 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl razem z Grupą Marketingową TAI przygotował raport, który podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży medycznej opublikowane w trzecim kwartale 2011 roku. Przeanalizowano 19 970 wyników postępowań przetargowych na takie usługi jak: dostawa leków, środków farmaceutycznych, materiałów ...
-
Wizerunek w Internecie a szukanie pracy
... %) ankietowanych dba o swój wizerunek nie umieszczając w Internecie kompromitujących zdjęć lub wpisów. 17% używa jedynie pseudonimów w trakcie Internetowej komunikacji. Przemysław Bemben, marketing developer w Praca.pl zwraca uwagę na to, że pseudonimy nie zawsze wystarczą. „Oczywiście, ukrywając się za pseudonimem możemy zmniejszyć ryzyko ...
-
Promocje cenowe: magia końcówki 99
... wrażenie, że cena została obniżona do absolutnych granic możliwości. Ulegając podświadomemu impulsowi, oczywiście kupuje chętniej. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... obszar to bezpośredni kontakt z użytkownikami poprzez np. odpowiadanie na ich pytania czy komentarze umieszczane na forum i tablicy – wylicza Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. – Tworząc profil pracodawcy w social media musimy pamiętać, iż nie powinna to być tablica ogłoszeniowa, tylko miejsce dialogu z kandydatami ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18% Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w roku ubiegłym - wynika z niezależnych badań Orange Exposure 2011. Ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Wyniki badania realizowanego przez TNS ...
-
Przetargi w branży IT w Polsce VIII-X 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy razem z Grupą Marketingową TAI przygotował raport, który podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży IT opublikowane w okresie od sierpnia do października 2011 roku. Przeanalizowanych zostało 3 372 wyniki postępowań przetargowych na takie usługi jak: dostawa sprzętu, części komputerowych, Internetu, montaż ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... reklam internetowych, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 40% udziałem w torcie w pierwszym półroczu 2011. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 34%), ogłoszenia (18%) oraz e-mail (7%). Wszystkie typy reklam odnotowały wzrosty. Zwiększono także wydatki na reklamę wideo, która zanotowała ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... grupy: komunikacja, newsy, informacje dotyczące zainteresowań oraz rozrywka. Realizując każdą z nich internauci natykają się na wiele typów reklamy, które gwarantuje marketing online. Surfując, obcują cały czas z powierzchnią reklamową, dostają e-maile, szukają różnych informacji, handlują, czytają i oglądają, a część z nich pisze i kreuje ...
-
Dzieci w sieci a cyberprzemoc
... dzieci (oraz własnego) w kontaktach online, a tegoroczny raport wskazuje, że wciąż występuje pilna potrzeba edukacji w tym zakresie” - powiedziała Małgorzata Szolc, Norton Marketing Manager. „Chociaż 67% polskich rodziców deklaruje, że rozmawia z dziećmi o bezpieczeństwie online, to 42% z nich i tak sprawdza, co ich dzieci robią ...
-
Polacy a lokowanie produktu
... osób, które odpowiedziały, iż wiedzą co oznacza lokowanie produktu jest w wieku 18-44 lat (63%) oraz pochodzą z miasta (60,2%). Katarzyna Strzelczyk, Marketing Specialist PMR Research, uważa, „że młode pokolenie Polaków miało większą szansę z jednej strony na zetknięcie się z samym komunikatem nt. wprowadzenia ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2011
... stawki były uzależnione od lokalizacji danego centrum oraz działu – w działach raportingu i księgi głównej wynagrodzenia były najwyższe. W branży Sprzedaż i Marketing odnotowaliśmy znaczące różnice w wynagrodzeniach – wynikały one m.in. z różnego zakresu obowiązków na stanowiskach menedżerskich oraz wielkości i zasięgu działania samej firmy ...
-
Polacy a Wigilia firmowa
... wyjścia do restauracji (21% ankietowanych). Oczywiście na koszt pracodawcy. Takie imprezy, ze względu na łatwość zorganizowania oraz silnie prowadzony marketing lokali gastronomicznych, stają się coraz bardziej popularne. Ile kosztuje pracodawcę takie firmowe wyjście? Wojciech Wiśniewski, redaktor naczelny portalu gastronomicznego GlebiaSmaku ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
... .). W naszej ocenie winę za taki stan rzeczy ponosi zdecydowanie sama Tunezja, która nie potrafiła skorzystać z szansy, jaką daje dobry PR, marketing i rzetelna promocja turystyczna. Niskie ceny to jednak nie wszystko. Do naszych rodaków nie dotarły w wystarczającej ilości pozytywne przekazy o uspokojeniu nastrojów ...
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
... pracodawcy. Różnią się one od anonimowych komentarzy na forach internetowych, gdzie bezkarnie możemy naruszyć czyjeś dobre imię." - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl. Możliwość oceniania własnej firmy została wprowadzone w GoldenLine w listopadzie 2011 roku. Opinie wystawić mogą wyłącznie byli lub obecni ...
-
Budownictwo drogowe i mostowe - przetargi II poł. 2011
Serwis Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI opracowały podsumowanie rozstrzygnięć przetargów drogowo-mostowych za drugie półrocze 2011 roku. Zanalizowanych zostało blisko 7207 wyników zamówień publicznych. Poniższy raport jest efektem szczegółowej analizy przetargów publikowanych w Biuletynie Zamówień Publicznych ...
-
Agencje PR w Polsce
... polskiego rynku i jego dokonania są dostrzegane na arenie międzynarodowej - przyznaje Norbert Ofmański, prezes On Board PR. - Trzy marki, czyli Ciszewski Marketing Sportowy, Ciszewski Financial Communications oraz Ciszewski PR zostały połączone jednym brandem - MSL Group. Wydarzenie to tylko potwierdza fakt, iż przyszłość ...
-
Praca w branży PR 2011
Wiosna i lato dla praktykantów, jesień dla specjalistów - tak w skrócie wyglądał rok 2011 dla PR-owców. Ogólnie klimat w branży PR uległ poprawie, o czym świadczy rekordowa liczba ogłoszeń w ubiegłym roku. Ze źródeł ofert zniknęła prasa, a agencje i firmy coraz rzadziej korzystają przy rekrutacji z pomocy pośredników - informują specjaliści ...
-
Branża hotelarska stawia na Internet
... ̨ jakości obsługi gości”, a 26 proc. „rozwój obecności w Internecie”. 18 proc. obiektów ma zamiar zwiększyć „wydatki na reklamę i marketing”, 12 proc. myśli o rozbudowie – zwiększeniu liczby pokoi/łóżek, a 11 proc. chce „zwiększyć poziom sprzedaży/przychodów”. Tylko 3 proc ...
-
Przetargi publiczne: "Moje Boisko - Orlik 2012"
Serwis Inwestycyjno - Przetargowy PressInfo wraz z Grupą Marketingową TAI przygotował podsumowanie przetargów związanych z programem rządowo-samorządowym: "Moje Boisko - Orlik 2012" w formie porównania roku 2011 do roku 2010. W myśl hasła przewodniego programu: Zdrowe i uśmiechnięte dzieci – Najważniejsze!!! zakłada on budowę nowoczesnych, ...
-
Przetargi medyczne w Polsce X-XII 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl razem z Grupą Marketingową TAI przygotował raport, który podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży medycznej opublikowane w czwartym kwartale 2011 roku. Przeanalizowano 19 880 wyników postępowań przetargowych na takie usługi jak: dostawa leków, środków farmaceutycznych, materiałów ...
-
Konkursy na Facebooku - błędy
... się okazać wówczas dla nas przysłowiową ziemią obiecaną, bo dobry konkurs to doskonałe narzędzie marketingowe. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Polscy pracownicy lubią swoje firmy
... zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. Wprowadzona przez nas 5 miesięcy temu funkcjonalność stanowi dziś wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... reklam internetowych w roku 2011, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 41% udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 33%), ogłoszenia (17%) oraz e-mail (7%). - Wzrosty notują praktycznie wszystkie segmenty rynku, a szczególnie reklama wideo, SEM i reklama kontekstowa ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... przewagi nad konkurencją. Analiza danych będzie miała coraz większe zastosowanie również w procesie optymalizacji cen detalicznych i hurtowych oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w marketing i handel. „W 2012 r. wiele firm będzie nadal szukać możliwości rozwoju w skali globalnej i modyfikować model działalności, aby pozyskać nowych klientów ...
-
Budownictwo wielkogabarytowe: przetargi II poł.2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotowały podsumowanie rozstrzygnięć przetargów z branży budowlanej - wielkogabarytowej (w skład której wchodzą następujące elementy: magazyny, zakłady produkcyjne oraz inne obiekty i prace budowlane) za okres drugiego półrocza 2011 roku. Opracowanych zostało 4990 ...