-
Portale społecznościowe a zagrożenia dla MŚP
Firmy zmieniają sposób komunikowania się z klientami. Tradycyjne systemy ewoluują w kierunku współpracy środowisk, w których biznes angażuje się w dialog ze społecznością użytkowników. Według badania 1st Annual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez firmę Panda Security, 78 proc. firm korzysta z portali społecznościowych w celu ...
-
Polityka cenowa firmy
... na energiczne przeciwstawianie się powszechnym błędnym przekonaniom i opiniom, bo to one negatywnie wpływają na zyski. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Są oferty pracy w telekomunikacji
Branża telekomunikacyjna należy do sektorów gospodarki, które ze względu na dynamiczny rozwój stale poszukują nowych pracowników. Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, w zeszłym roku roku już co 10. oferta pracy pochodziła od firmy telekomunikacyjnej. Pracownicy tej branży należą też do jednych z najlepiej opłacanych. Ze względu na dużą ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... wszystko zapewnił im iPhone: zintegrowanie z serwisami społecznościowymi, multimedia (aparat, odtwarzacze), możliwość pobieranie aplikacji z Internetu. Słowem – kieszonkowy komputer. Dodatkowo, świetny marketing przyczynił się do zapewnienia iPhone’owi statusu lidera rynku. Nic więc dziwnego, że w pierwszym dniu sprzedaży ostatnia wersja telefonu ...
-
Atak hakerów na Epsilon
Od kilku ostatnich dni wielu użytkowników poczty internetowej odnajduje w swoich skrzynkach odbiorczych wiadomości, które mogą ich zaniepokoić. Nadawcy oznajmiają, że dany adres znalazł się wśród grupy kontaktów ujawnionych podczas cyberprzestępczego ataku na firmę Epsilon, dostawcę marketingowych baz danych. Wydarzenie to może być największym ...
-
Polscy inżynierowie słabo znają języki obce
... piąty specjalista w branży budowalnej i co trzeci w branży energetycznej poszukujący pracy mówi po angielsku” - wyjaśnia Anna Lisowska-Rakowska, Senior Consultant w zespole Sales & Marketing w warszawskim oddziale HAYS Poland. „Wśród menedżerów ten odsetek jest większy: 60% i 70% adekwatnie. Jeśli chodzi o inne języki takie jak niemiecki ...
-
Budownictwo drogowe i mostowe - przetargi I kw. 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotowały podsumowanie rozstrzygnięć przetargów drogowych pierwszych trzech miesięcy 2011 roku. Opracowano prawie 2500 wyników zamówień publicznych. W tym samym czasie w ubiegłym roku opublikowano mniej o 250 wyników przetargów. Kiedy rozstrzygano najwięcej postępowań ...
-
Przetargi medyczne w Polsce I-III 2011
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy Pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży medycznej opublikowanych w pierwszym kwartale 2011 roku. Wynika z niego m.in., że przetargi o najwyższej wartości w sumie rozstrzygnięto w województwie mazowieckim. Najbardziej wygórowaną przeciętną ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... przedsiębiorstw w sektorze ma być konsolidacja. Optymistyczne prognozy dla sektora poligraficznego Jak czytamy w raporcie, kryzys finansowy przyniósł cięcia wydatków na marketing i tym samym zmniejszenie ilości zamówień na materiały reklamowe, na czym straciło środowisko poligraficzne. Przychody polskiego sektora poligraficznego w 2009 roku ...
-
Własność intelektualna a strategia biznesowa firmy
... być traktowana jako inwestycja, i w ten sposób rozliczana, co pozwoli na uniknięcie marnowania środków, z czym często kojarzą się pracę R&D oraz marketing.
-
Większy optymizm w polskim biznesie
... optymizmu w polskim biznesie. Wygląda jednak na to, że firmy inwestują tylko tam, gdzie dostrzec można wyraźne korzyści inwestycyjne, np. w sprzedaż i marketing, natomiast wydatki na nieruchomości będą dalej spadać w 2011 roku. Jest to znacząca zmiana w ciągu ostatnich lat, kiedy połączenie poprawy gospodarczej ...
-
Polskie kobiety a fan page na Facebooku
Aktywistki, konsumentki, hyper social, kobiety niezależne i konsumentki popkultury - na takie grupy można podzielić użytkowniczki - fanki najpopularniejszych Fan Page marek kobiecych na Facebook.com - wynika z badania zrealizowanego przez Interactive Research Center we współpracy z agencją marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Kim one są? 80 ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-III 2011
Najwięcej przetargów reklamowych w I kwartale 2011 roku rozstrzygnięto w województwie mazowieckim. Przetarg o największej wartości ogłosiła Telewizja Polska SA - podaje raport przygotowany przez portal Targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno-Przetargowym Pressinfo.pl. Kiedy i gdzie rozstrzygano najwięcej postępowań? Jak czytamy ...
-
Marka jako wartość finansowa
... zawsze nadrzędna i powinna wyznaczać działania, które są podejmowane przez działy marketingu w firmach po to, aby nie były jedynie jednostkami kosztotwórczymi. Marketing ma przynosić zwrot z inwestycji, a będzie to możliwe tylko wtedy, gdy będzie spójny ze strategią biznesową. Dzięki jego skuteczności, wzrośnie wartość ...
-
Strony internetowe - technologia flash
Droższe, bardziej pracochłonne w przygotowaniu, trudniejsze do pozycjonowania - takie zazwyczaj są strony internetowe tworzone we Flashu, w porównaniu do witryn HTML-owych. Dlaczego w takim razie właśnie w tej pierwszej technologii buduje się coraz więcej stron WWW? Przesądza o tym rodzaj treści zdobywających dominację w Internecie, a także w ...
-
Branża edukacyjna: przetargi I kw. 2011
Instytut Inwestycyjno- Przetargowy Pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotował zestawienie postępowań przetargowych ogłoszonych w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Analitycy sporządzili raport podsumowujący ponad 2600 ogłoszonych postępowań dotyczących zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy w szeroko rozumianej branży ...
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
... przez konsumentów. Bowiem człowiek – a zatem także konsument – jest istotą złożoną i nie można analizować go jednowymiarowo. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Sponsoring sportowy w Polsce
Blisko 80% polskich firm angażujących się w sponsoring przewiduje wzrost rynku sponsoringu sportowego w najbliższych latach. Pozytywne nastroje w branży ujawnia raport o sponsoringu sportowym wydany przez agencję marketingu sportowego SportWin oraz Pentagon Research. Rola sponsoringu jako narzędzia komunikacji firm stale rośnie, a sport jest ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... skuteczniejszy. Założenie własnego sklepu to także możliwość zbudowania swojej marki w sieci. W przypadku sklepu internetowego dochodzą oczywiście koszty związane z jego promocją (marketing, pozycjonowanie, itp.), ale te nie są na tyle wysokie, aby wybrać handel na portalach (na portalach aukcyjnych musimy także płacić ...
-
Budownictwo drogowe i mostowe - przetargi I kw. 2011
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznaje, że nie dysponujemy obecnie sumą pieniędzy wystarczającą na zrealizowanie wszystkich planowanych na ten rok potrzeb remontowych. Na pytanie "co będzie jeśli GDDKiA anuluje ogłoszone w tym roku zamówienia publiczne?" próbują odpowiedzieć eksperci Pressinfo.pl i Grupy Marketingowej TAI. Polskie ...
-
Najgorsze banki według internautów
mBank, Millennium i PKO BP to banki najgorzej oceniane przez internautów - wynika z badania Emotrack.pl zrealizowanego przez agencję marketingową Think Kong i firmę Zetema - ponad 40% wszystkich dotyczących ich komentarzy on-line ma charakter negatywny. Najlepszy okazał się Multibank - w jego przypadku zdecydowaną większość (74%) stanowią ...
-
Firmowa strona internetowa
Mimo rosnącej popularności profilów firmowych na portalach społecznościowych, własna strona internetowa pozostaje istotnym kanałem komunikacji marketingowej każdej firmy. Pozostaje niezastąpiona pod względem sprzedażowym i wizerunkowym. To oznacza, że nieuniknione jest ciągłe udoskonalanie firmowych stron www. Strona internetowa – pierwszy kontakt ...
-
Decyzje zakupowe kobiet
... pewno „kobiety i mężczyźni”? Czy na pewno do różnych istot można mówić to samo i tak samo? Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Planowane inwestycje budowlane w 2011 roku
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy Pressinfo.pl wraz z Grupą Marketingową TAI przygotowały zestawienie zaplanowanych inwestycji budowlanych w ostatnich pięciu miesiącach tego roku. Z raportu wynika, że od stycznia do maja powiadomiono o 2198 zaplanowanych inwestycjach. Kiedy ogłaszano informacje o planowanych inwestycjach? Jak czytamy w raporcie, ...
-
Telefon Sony Ericsson txt
... fotograficzny o rozdzielczości 3.2 MPix z funkcją nagrywania filmów wideo. Telefon ma zaokrągloną tylną obudowę i bardzo dobrze leży w dłoni. Quentin Cordier, Global Product Marketing Manager w Sony Ericsson, powiedział: “Telefon Sony Ericsson txt jest dobry do szybkiego i łatwego pisania wiadomości tekstowych, gdy jest się w ruchu ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-VI 2011
Serwis TargetMarketing.pl, we współpracy z Instytutem Inwestycyjno- Przetargowym PressInfo.pl. przygotował raport podsumowujący wyniki przetargów i zleceń w branży reklamowej ogłoszone w pierwszym półroczu 2011 roku. Najwięcej postępowań przetargowych rozstrzygnięto w marcu i kwietniu: ogłoszono prawie po 200 wyników (ok. 20%). Przetargi o ...
-
Zakupy grupowe jako technika sprzedaży?
... nie można kierować się modą, tylko zyskiem i przy okazji trwałą, a nie tymczasową satysfakcją naszych klientów. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie warto dbać, pielęgnować i o nią zabiegać. Do tego celu najlepiej - zdaniem osób odpowiedzialnych w polskich firmach za marketing - nadaje się Facebook, który lidera rodzimych społeczności, czyli NK.pl na tym polu pozostawia daleko w tyle. Z przeprowadzonego w ubiegłym roku przez ...
-
Marki wspólne, coobranding, grupy zakupowe i dystrybucyjne
Dla małych firm skala działania jest olbrzymim ograniczeniem. Ich środki marketingowe, są na tyle małe, że niedostatecznie do odpowiedniego wsparcia biznesu. Ten sam problem dotyczy negocjowania cen zakupu jak i cen sprzedaży produktów. Małej firmie trudno uzyskać rabaty porównywalne do tych, jakie dostają najwięksi. Aby uniezależnić się do skali ...
-
Artykuły remontowo-budowlane w Internecie
... oświetlenie (42,9%). Trudno się dziwić, skoro po każdym gruntownym remoncie przychodzi w końcu czas na urządzanie mieszkania - mówi Magdalena Zasuń, PR & Marketing Assistant porównywarki Okazje.info. - Co ciekawe już latem przyrasta oglądalność w kategorii ogrzewanie, co może świadczyć, że rozpoczęły się przygotowania do ...
-
Pracodawcy a bezpieczeństwo podróży służbowej
... życie w tym roku na polskich drogach, a ponad 22 tysiące odniosło obrażenia. Jest gorzej niż rok temu - mówi Bartłomiej Kwapisz, Product & Marketing Manager w firmie Arval. - Dlatego też jesteśmy przekonani, że pracodawcy również mogą mieć udział w poprawie bezpieczeństwa na drogach. Oczywiście nie bezpośrednio ...
-
Marketingowcy tracą czas pracy
44% pracowników firm marketingowych uważa, że często marnuje czas - wynika z raportu Barometr Project Management przygotowanego przez EasyProject. Jednocześnie tylko 9% firm decyduje się na stosowanie wspólnej metodyki dla wszystkich prowadzonych projektów. Z opublikowanego właśnie raportu Barometr Project Management wynika, że aż 44% pracowników ...
-
Internauci a koniec Facebooka
... mln użytkowników. Stał się nie tylko prywatną stroną do zawierania znajomości, ale także potężnym narzędziem dla firm kładących nacisk na marketing w mediach społecznościowych. Anonymous (Anonimowi, Grupa Anonimowych) to najsilniejsza grupa hakerów na świecie, których dokonania robią wrażenie na niejednym znawcy tej ...
-
Microsoft Apps w Nokia z Symbian Belle
... do urządzeń Nokia z systemem Symbian pomogą użytkownikom zachować łączność z dokumentami i usługami Microsoft Office w drodze” — mówi Pat Fox, senior director of marketing and planning, Microsoft Office. Począwszy od końca IV kwartału 2011 r. z szeroką dostępnością na początku 2012 r. aplikacje Microsoft Apps będą oferować ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
... bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych prowadzonego przez firmę badawczą Kondej Marketing większość ocenianych grup poprawiła swoją punktację. Wynika to głównie z zaangażowania większych wysiłków na poprawę jakości sieci, nieraz nawet kosztem ograniczenia ...